طراحی داخلی مطب

اما این موضوع را به خاطر داشته باشید که قرار است استرس و ترس و تشویش را از بیماران دور کنیم . از طرف دیگر رنگ قهوه ای، رنگ چوب است و چوب به عنوان نمادی از طبیعت، احساس افسردگی را از اشخاص دور میکند و به آن ها آرامش میبخشد. رنگ آنرا از مـیان خانواده رنگ های گرم انتخاب كنید كه هر كس وارد مطب میشود با دیدن درب ورودی خوش آمد گـــرمی را احساس كند. در هرحال رنگ های تیره، مات و جیغ حتی برای اکسسوری ها و تزیین دیوار اتاق درمان بهتر است بکار نرود. اینکه فرد یا افرادی که در بخش پذیرش حضور دارند (اعم از منشی، مسئول پرونده ها و بایگانی و دیگر افراد) چه وظایفی دارند، مکان نشستن آنان در بدو ورود است و یا انتهای سالن و چه ارتباطی بین آنان با مراجعه کنندگان و اتاق پزشکان وجود دارد، تعیین کننده نوع، ابعاد و مکان دکور بخش پذیرش است.

مقاومت بالا در برابر حرارت و ضربه و نگهداری و شستشوی آسان در کنار زیبایی این متریال، سنگ را به بهترین و با کیفیت ترین متریال برای کفپوش مطب و کلینیک ها تبدیل می کند. گروه معماری بام می تواند در این زمینه هر آن چه را مدنظر شما می باشد، به شکلی ایده آل به انجام رساند. حالا اگر این فضا یک کلینیک پوست و زیبایی باشد، تاثیری که می تواند روی مراجعین بگذارد اهمیت مضاعفی هم پیدا می کند. اقلام و وسایل بسیاری مورد نیاز پزشک است که باید هر یک در جایگاه صحیحی قرار گیرند. طراحی داخلی مطب پزشک بر میزان مراجعه بیماران به مطب بسیار اثرگذار است؛ بنابراین طراحی داخلی محل پذیرش، اتاق انتظار و اتاق پزشک از اهمیت بسیاری برخوردار است. که این موضوع برای بسیاری از پزشکان دارای اهمیت است .

طراحی داخلی مطب دندانپزشکی

اجرا یک موسیقی لطیف و آرامشبخش و یک پسزمینه بسیار زیباروی دیوارها، نصب صندلیهای خوب (یا یک مبل رنگی بارنگهای شاد ) و یا صندلیهای زیبا و رنگارنگ در کنار تابلوهای دارای انرژی مثبت و انتخاب خوب و عالی در مورد مجلات و حتی کتابها برای مطالعه میتواند دکوراسیون داخلی مطب پزشکی را یک جلوه خوب بدهد. همچنین میز منشی می تواند محل مناسبی برای تبلیغ باشد ، با نصب یا طراحی لوگوی مطب و یا استفاده از رنگ شاخص مطب شما.اینکار باعث می شود اسم شما و مطب شما در ذهن مراجعین به خوبی نقش ببندد . از عکسها و بروشور های مرتبط با تخصص خود استفاده کند و همچنین برای جلب اعتماد بیماران مدارک و سوابق تحصیلی و احتمالا لوح های تقدیر خود را در محلی به نمایش در بیاورد . رنگ های استفاده شده در مطب پزشک با آن که باید آرامش و شادابی را به پزشک و بیمار هدیه دهد اما نباید بیش از حد غیرطبیعی باشد چرا که برای پزشک خسته کننده می شود.

قیمت طراحی داخلی مطب

پیش تر مطلبی در رابطه با مدیریت مطب در دوران کرونا منتشر کردیم که پیشنهادها و توصیه هایی برای پزشکان بود تا در این دوران از آن ها استفاده نمایند. همچنین باید در طراحی مطب و کلینیک از ابزار و وسایل های استاندارد و مطابق با تکنولوژی روز استفاده شود. امروزه اتاقهای شخصی بیماران با داشتن فواید قابل توجهی مانند: بهبودی سریعتر بیماران و کاهش میزان عفونت، به استاندارد جدیدی از مراقبتهای بهداشتی تبدیل شدهاند. استفاده از رنگ های گرم تر و ایجاد یک کنتراست جذاب زیبایی محیط را تا حد قابل توجهی بالا می برد. استفاده از امکانات و خدمات از راه دور مثل ویدیوکنفرانس و یادآوری مسائل مهم به بیمار هم نکته قابل توجهی است.

طراحی داخلی مطب پوست و زیبایی در طراحی داخلی مطب زیبایی باید به بخش های مختلف آن توجه نمود. تحقیقات نشان داده است که مبلمان، تجهیزات پزشکی و طراحی داخلی شیک و مدرن میتواند تاثیر به سزایی در ایجاد حس مطلوب در بیماران و حتی بهبود و درمان آنها داشته باشد. ولی دیزاین و طراحی دکوراسیون مطب پزشکی میتواند این مشکل را تا حدود زیادی برطرف نماید. بنابراین می توان گفت امروزه در طراحی مطب حتماً باید از نظرات کارشناسانه طراحان متخصص کمک گرفت و باید دانست که عوامل زیادی در طراحی یک مطب کاربردی مؤثر هستند. فراموش نکنید که برای طراحی و دکوراسیون داخلی باید به فاکتورهای مختلفی توجه نمود که در ادامه به معرفی برخی از آنها خواهیم پرداخت. در ادامه درباره ویژگی های طراحی داخلی مطب زیبایی توضیح خواهیم داد پس تا انتها همراه ما باشید.

به این ترتیب اصول ساخت و اجرای هر بخش دندانپزشکی یا مطبهای دیگر بهطور کامل اجرا شده و لازم نیست از این بایت نگرانی خاصی داشته باشید. همان طور که در بالا گفتیم، یکی از این نکات انتخاب رنگ های آرامش بخش و هماهنگ با طراحی و دکوراسیون مطب، می باشد. رنگهای ملایم همچنین میتوانند در آرامش درونی بیماران تأثیر داشته باشند آینه نورهای کار شده را هم منعکس می کند . همچنین انگیزه و اشتیاق حضور دوباره در این فضا را برای فرصتهای بعدی داشته باشند. اما در کل روشی نسبتا ارزان قیمت برای آراستن فضای داخلی هستند.

با طراحیهای ویژه انجام شده برای اتاقهای ICU که فقط یک بیمار در هر اتاق قرار می گیرد میتوان این میزان عفونت را تا حدود پنجاه درصد کاهش داد. جلوگیری از عفونت فقط یک نمونه از مواردی است که میتوان با طراحی داخلی مطب پزشک به آن دست یافت. چیدمان فضا را دست کم نگیرید. در صورتی که برای طراحی دکوراسیون داخلی مطب زنان با مشکل فضا روبرو هستید، نیازی نیست تا مولفه ها و عناصر مدنظرتان را حذف طراحی داخلی مطب زنان و زایمان کنید. مراجعه کنندگان از دو خیابان اصلی به صورت مجزا و جداگانه وارد این کلینیک تخصصی می شوند، و به واسطه دو ورودی مجزا بدون آن که تداخلی در کار یک دیگر ایجاد کنند به دو قسمت پذیرش می رسند، به این صورت که یکی از ورودی ها به سالن ایمپلنت دندان و زیبایی و ورودی دیگر به سالن عمومی دندان پزشکی منتهی می شود. تعریف مفهوم رنگ نیز بر مبناي رنگی بین دو سطح است رنگ بخشی از ادراك بینایی که توسط مشاهده با یک چشم و بدون حرکت آن بتوان لکه اي مجرد از ساختارش را از لکه مجاور تمیز داد.

طراحی دکوراسیون داخلی مطب دکتر

تمامی ابعاد مطب خود را بررسی کنید؛ در این راه مشاوره با افراد مطلع نیز بسیار کارساز است. این مدل تابلوها معمولا در ابعاد خیلی بزرگ، بر روی دیوار قرار می گیرند و چون از نظر بصری به اندازه کافی شلوغ و پرتاکید هستند، سایر دیوارهای فضای داخلی، خالی یا بسیار خلوت طراحی می شوند. در بدو ورود به کلینیک قطعا نظر همه ما در ابتدا به سمت پذیرش جلب خواهد شد. توجه لازم به مواردی که در بالا به آنها اشاره شد می تواند در جلوه بخشیدن به اتاق پزشک بسیار تاثیرگذار باشد. برخی از افراد سعی دارند به هیچ طریقی به مطب پزشک خود مراجعه نکنند تا از این ویروس در امان بمانند ولی اگر پزشکان فضاهای اختصاصی برای بیماران ایحاد کنند و پروتکل های بهداشتی را نیز رعایت نمایند، این معضل حل خواهد شد. در گذشته به نظر می رسید که تمامی مطب ها دارای تم هایی یکسان و مشترک بودند.

طراحی داخلی مطب فیزیوتراپی

کلینیکها میبایست دست کم دارای دو سرویس بهداشتی برای بیماران باشد؛ سرویس بهداشتی آقایان و خانمها باید از یکدیگر جداسازی شوند. همچنین مواردی مانند سقف هایی با تصاویر متحرک یا تعبیه نمایشگر در محیط پذیرش می توانند از این دست باشند. این گروه از رنگ های روشن همچنین باعث انعکاس نور می شوند و فضا را دلباز و روشن و بزرگ جلوه می دهند . به نظر می رسد که افزودن یک رنگ جدیدو با طیفی روشن برای ایجاد یک تغییر چشمگیر در طراحی داخلی کلینیک و بیمارستان ها کارآمد باشد.

قهوه ای اگر با رنگ روشن تری ترکیب شود، می تواند ظاهری مدرن ایجاد کند، که این روزها برای خیلی ها جذاب است. در برخی مدل های طراحی برای نظم بخشیدن به محیط اتاق کار یک پزشک از پارتیشن های شیشه ای برای جدا کردن بخش های مختلف ذکر شده استفاده می کنند. این قسمت باید برای مراجعه کنندگان بسیار آرامش بخش باشد چرا که آنها معمولا وقت قابل توجهی را در این قسمت می گذرانند و باید از رنگ های شاد و سرزنده استفاده کرد. حتما در طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی مطب به آرامش و نیازهای مراجعین توجه نمایید. ایرانادکور با توجه به انواع فضاها رو محیط های اداری ، تجاری ، آموزشی و بهداشتی بهترین ایده ها را به شما ارائه خواهد داد ، برای اجرای بهترین دکوراسیون داخلی مطب های پزشکی با دفاتر ما در شیراز در تماس باشید و از مشاوره کارشناسان با تجربه ما در خصوص دکوراسیون اروپایی بهره مند شوید .

اگر قرار است در بخشی از مطب کارهای دندانپزشکی اطفال صورت گیرد و یونیت خاصی برای کودکان در نظر گرفته شده است، تلاش کنید این بخش از بخشهای دیگر مطب که مخصوص کارهایی مانند کشیدن و جراحی دندان برای بزرگسالان است، جدا باشد تا استرس اضافهای به کودکان وارد نشود. زمانی که شخصی در معرض رنج کشیدن و ناراحتی از موضوعی می باشد و سپس داخل جایی به هم ریخته و نامنظم و مملو از رنگ های تند می گردد، به طور قطع حال و روزش بدتر می شود و چه بسا قادر نباشد مشکل و مسئله ی خود را به طور صحیح و درست مطرح نماید و راه حلی پیدا نماید. سعی کنید دستشویی و آبخوری تمیزی و بهداشتی و با بوی مطبوع در دسترس بیماران باشد تا در مدتی که در حال انتظار هستند بتوانند از آن استفاده نمایند .

طراحی داخلی کلینیک روانشناسی

اما آنقدر هم نباید میز منشی را باز در نظر بگیریم که منشی یا پرستار هم احساس امنیت نداشته باشد و تمام اسناد و مدارک وی توسط بیماران دیده شود . در طراحی اتاق پزشک پس از توجه به آرامش و عدم وارد شدن استرس و نگرانی به مراجعه کنندگان باید کارایی محیط برای بهبود بازدهی شغلی پزشک را نیز مد نظر قرار داد. باید مطمئن بود که کاملا آسایش و راحتی بیماران را در فضای دکوراسیون مطب پزشک در نظر گرفته شده است.

قطعا شنیده اید که روانشناسان برای هر رنگی مفهومی در نظر می گیرند ، دانستن این موضوع کمک مهمی به طراحان داخلی کرده است تا فضا داخلی هر مکانی را به محیطی متناسب بخش برای ساکنانش مبدل سازند. اگر اصول طراحی – مهندسی در دکوراسیون یک مطب به خوبی رعایت شود نتیجه کار محیطی کاربردی و آرامش بخش ، زیبا و راحت خواهد شد که همین عوامل باعث تبدیل مطب به مکانی شاد همراه با یک گروه و پرسنل فعال و پر کار خواهد شد .

معماری داخلی مطب پزشکی

طراحی داخلی کلینیک زیبایی علاوه بر ویژگی های بصری وظیفه ایجاد تناسب محیط با کاربردهای در نظر گرفته شده برای آن را بر عهده دارد. کاربرد این رنگ در کنار طیف هایی از سبز باعث ایجاد آرامش و آسایش بیماران در مطب می شود. ممکن است بتوانید خیلی راحت رنگ مورد علاقه خود یا رنگ هایی که ترکیب خوبی دارند را انتخاب کنید. خیلی وقت ها شما حال خوشی ندارید و با مشکلی که از به نحوی از آن رنج می برید در مطب در حال انتظار می مانید ، بسیار خوب است که این زمان را بتوانید راحت تر و با آرامش بیشتر سپری کنید و در آسایش باشید . در واقع بیمار با حضور در مطب احساس راحتی در عین حال آرامش کند.

معماری داخلی مطب دندانپزشکی

حال که قرار است یک مراجعه کننده وقت قابل توجهی را در یک کلینیک سپری کند چندان اشتباه هم نیست که بگوییم بهتر است دکوراسیون کلینیک زیبایی در خدمت ایجاد آرامش برای او باشد. آیا کسی هست از دیدن سبزه و درخت و چمن حال خوبی نداشته باشد ؟ آیا کسی هست که از تماشای آسمان آبی یا دریای بی کران لذت نبرد؟ سبز و آبی رنگهای مناسبی هستند که حال خوبی را ایجاد می کنند . به کاهش تنش های فکر آنها کمک کنید تا آنها به صلح و آرامش درونی بیشتر راغب شوند، تا احساس کسالت و دل مردگی را از آنها دور کنید تا به تقویت اراده و پشتکار آنها کمک کنید تا بهتر از هر وقتی در مقابل مشکل خود سرسختانه مبارزه کنند، که در چنین شرایطی استفاده از کاغذ دیواری سبز و کاغذ دیواری آبی برای شما بسیار مناسب خواهد بود. بیماری که احساس کند در اتاقی خفه و دلگیر نشسته خود به خود عصبی می شود و تحملش تمام می شود .

طراحی داخلی مطب مامایی