طراحی استراتژی چیست و چرا اهمیت دارد؟

زم، که طراحی استراتژی به خوبی انجام شود، کل تیم و همه ذینفعان در راستای اه،، نیازها، بینش های کلیدی پیش برنده کار، و یک چشم انداز و نقشه راه یکپارچه هستند. سپس، در طول فرآیند طراحی و ساخت، انتقال بین تیم‌ها روان‌تر و فرآیند ساخت کارآمدتر است.

مزایای طراحی استراتژی عبارتند از:

  • کاهش ریسک برای نوآوری یا تغییر به دلیل فرآیند مشارکتی
  • سوء ارتباط کمتر در تیم و بین تیم و ذینفعان
  • منابع کمتری هدر می رود زیرا هزینه ساخت صرف نمونه های اولیه یا فرضیه ها نمی شود
  • زمان سریع‌تر برای شناسایی راه‌حل‌های من، نسبت به ساختن و تکرار مسیرتان در آنجا
  • و در نهایت محصولات و خدمات بهتر

طراحان استراتژی تشخیص می دهند که همسویی یک هنر طراحی است – ما تجربه همکاری را به ،وان وسیله ای برای دستیابی به اه، تجاری و مشتری خود طراحی می کنیم. طراحان استراتژی همچنین می دانند که این یک راه قدرتمند برای موفقیت در طراحی تجربه است.

آیا طراحی استراتژی را تمرین می کنید؟

همسویی با این سوال شروع می شود: چه ،، باید در اتاق باشند تا این کار موفق شود؟ ممکن است تعجب کنید اگر بد،د که نادیده گرفتن این سوال یک اشتباه رایج است.

استراتژیست‌های طراحی خبره می‌توانند قابلیت‌های متفاوت سازمان را در میان فرآیندهای نوآوری، طراحی و ساخت پل بزنند. این کمک می کند تا تلاش ها و نتایج حتی در سراسر سیلوها هماهنگ شوند. طراحی استراتژی همچنین موارد زیر را در نظر می گیرد:

  • اه، بلند مدت و کوتاه برد
  • نقشه راه واقع بینانه و چشم انداز آینده
  • مطلوبیت، امکان سنجی و دوام
  • مغز چپ و راست مغز
  • چه چیزی بسازیم و چرا
  • ش،تن مشکلات پیچیده و چارچوب بندی فرصت ها

هر طراح استراتژی یک ،وان رسمی ندارد. ،وان Shapiro بر نوآوری تمرکز دارد. ابرمن ،اوینی از جمله مدیر تولید، کارگردان خلاق و مدیر رشد داشته است. چه این نقش رسمی باشد یا نه، اگر تیمی بخواهد مزایای فوق العاده آن را تجربه کند، باید آن را بازی کند.

چارچوب ها از جمله با ارزش ترین مصنوعاتی هستند که طراحان استراتژی ارائه می دهند و مفاهیم انتزاعی را ملموس تر می کنند. آن‌ها به افراد – تیم‌های خلاق، توسعه‌دهندگان و ذینفعان ،ب‌وکار به طور ی،ان – کمک می‌کنند تا بفهمند ما می‌خواهیم آنها در مورد یک چالش چگونه فکر کنند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

  • نقشه برداری ا،یستم داخلی – کمک می کند تا همه بازیکنان، تأثیرگذاران و تصمیم گیرندگان در یک سازمان شناسایی شوند. این به تیم ها کمک می کند تا بفهمند که چه نکات مهمی نیاز به توجه دارند و نحوه ارائه کار خلاقانه را به ذینفعان اطلاع می دهد.
  • نقشه برداری ا،یستم خارجی – این چارچوب به ما کمک می کند تا از طریق فرصت های سطح بازار فکر کنیم و سازمان خود را بر اساس فرصت هایی که باید دنبال کنیم هماهنگ کنیم. شاپیرو دوست دارد نشان دهد که چگونه یک ،ب‌وکار فکر می‌کند که در بازار امروز من، است و دیگری برای اینکه چگونه ممکن است دوباره آن را برای جا افتادن در آینده تصور کند.
  • نمودار ون – این دایره های به هم پیوسته روابط بین دو یا چند مجموعه از آیتم ها را نشان می دهند.
  • نقشه برداری سفر – نشان دادن بصری نحوه حرکت مشتریان در یک سیستم مفید است. کاربر به چه چیزی فکر می کند؟ احساس؟ در حال انجام؟ آیا نقطه قطع یا اصطکاک وجود دارد؟ ابرمن از این ابزار برای یافتن فرصت هایی برای بهبود تجربه مشتری استفاده می کند.

ابزارهای طراحی رابطه را دریافت کنید

میکا ابرمن، طراحان استراتژی دیگر از IBM و استف شاپیرو از Salesforce به من پیوستند تا در مورد چگونگی تعریف آنچه انجام می‌دهیم و چرایی اهمیت آن صحبت کنیم.

طراحی استراتژی چیست؟

اگر در تیم های محصول بوده اید، احتمالاً می تو،د طراحی تجربه کاربری (UX) را تعریف کنید. اما ممکن است در طراحی استراتژی پیچیده تر باشد. و من این را به ،وان ،ی می گویم که بیش از یک دهه آن را تمرین کرده است. بسیاری از ما بی سر و صدا روی تفکر پشت رابط ها و تجربیات کار می کنیم و ابزارهایی برای حل چالش های خاص ایجاد می کنیم. ما شیوه های خود را به ،وان یک “کار جانبی” تقویت کرده ایم.

من اغلب با این سوال مواجه می شوم: “آیا طراحان استراتژی چیزی ارسال می کنند؟” در حالی که ما ،، نیستیم که برای تولید دارایی ایجاد می کنیم، فقط دور هم نمی نشینیم و فکر نمی کنیم. ما با هدایت طراحی راه‌حل‌های سطح سیستم که نتایج خاصی را برای مشاغل و کاربران ایجاد می‌کند، ارزش ارائه می‌کنیم. به همین دلیل است که ما اغلب بر مراحل اولیه تمرکز می کنیم که در آن سازمان ها تصمیم می گیرند چه چیزی بسازند.

ما توافق کردیم که طراحی استراتژی تمرینی است برای کمک به سازمان‌ها برای شناسایی فرصت‌ها برای نوآوری انسان‌محور و همسویی با چشم‌اندازی که باید بسازند. یک استراتژیست شرکتی از نقطه نظر شرکت شروع می کند و ممکن است ارزش طراحی را درک نکند. یک طراح UX ممکن است در حل خلاقانه مشکلات برتر باشد اما در مفاهیم تجاری تخصص نداشته باشد. طراحی استراتژی عمقی در UX و تفکر تجاری را با هم ،یب می کند – این سس خاص است.

طراحی رابطه یک روش خلاقانه است که افراد پشت سر تجارت شما را متمرکز می کند. این جعبه ابزار به شما کمک می کند تا نقشه برداری، کارگاه آموزشی و طراحی راه خود را به سوی آینده ای انسان محور انجام دهید.


هم ترازی به ،وان یک صنعت استراتژیک

به هر حال، مهمترین بخش طراحی، تفکر پشت تجربه است. طراحان استراتژی این را بهتر می دانند.


منبع: https://www.salesforce.com/blog/what-is-strategy-design-why-does-it-matter/

در میان چیزهای دیگر، کمک های ما عبارتند از:

تلاش برای جذب تیم‌هایی که می‌خواهند سریع کار کنند تا جایی برای تفکر عمیق باز کنند، می‌تواند شبیه شنا ، در بالادست باشد. اما حل مشکلات بزرگ یا ایجاد جهش در نوآوری به این م،ی است که بتو،م فراتر از سرعت بعدی را ببینیم. شما باید بتو،د به کل سیستم نگاه کنید. این کمک می کند تا افراد بیشتری را در فرآیند حل مسئله درگیر کنید و متفاوت کار کنید.

طراحان استراتژی کمک می کنند تا راه را پیش ببرند

اصلی ترین چیزی که طراحان استراتژی را موفق می کند، توانایی ما برای ارتباط و تمایل به مشارکت دیگران در کارمان است. همچنین، ما می د،م که چه زم، باید در یک پروژه واگرا شویم و همگرا شویم، چه زم، محکم بم،م، و چگونه صداهای دیگر را تقویت کنیم. اتصال نقاط به روش‌های جدید یا وام گرفتن ایده‌ها از یک زمینه و تغییر آن‌ها به تن، زمینه‌های دیگر یک نقطه قوت است.

طراحان استراتژی فوق العاده کنجکاو هستند و ما از ابهام مهم نیستیم. ما می د،م که چگونه بینش های م،ی دار را جمع آوری کنیم و سیگنال را از نویز تشخیص دهیم. تا زم، که مشکل را حل نکنیم، به «چرا» می‌پرسیم. اگر گیر کرده اید، طراحان استراتژی افرادی هستند که می توانند راه ،وج را پیش ببرند.

عدم همسویی در نهایت بر نحوه تجربه مشتریان شما از محصول یا خدمات شما تأثیر می گذارد. اگر شرکتی هماهنگ نباشد، نشان داده می شود و مشتریان می دانند.

شاپیرو گفت: «ما برای تفکر میان رشته‌ای ارزش قائلیم و اغلب به خاطر آن پیش‌زمینه‌های عجیبی داریم. و همه آن را با خود حمل کنید و به روشی جدید به کار ببرید.

آنچه طراحان استراتژی ارائه می دهند

شاپیرو توانایی خود برای انجام این کار را به داشتن زمان و اجازه برای عقب نشینی و دیدن چیزها از منظری وسیع تر می داند. او گفت: «این نیاز به حضور در سازم، دارد که ارزش ایجاد فضا برای طراحی استراتژیک را درک کند.

من دوست دارم چگونه آنجلا کانوی، یک استراتژیست طراحی در PwC UK، کار خود را به ،وان “حل مشکل درست و حل درست مشکل” خلاصه می کند.

مزایای طراحی استراتژی

حتی بهترین ایده محصول بدون ،ید تیم و سهامداران کلیدی وارد بازار نخواهد شد. اینجاست که طراحان استراتژی وارد عمل می‌شوند. ابرمن گفت: «وقتی مردم بخشی از یک راه‌حل هستند، مایل به مبارزه برای آن هستند. “هرچه طرفداران بیشتری داشته باشید، احتمال انجام کار بیشتر است.”

بنابراین وقتی تیم از من خواست که نقش را در Salesforce و در ا،یستم ما رسمی کنم، کاری را انجام دادم که همیشه وقتی چیزی مبهم به نظر می‌رسد انجام می‌دهم: با برخی از همکارانم در مورد آن صحبت کردم.

شاپیرو گفت که او مکرراً با سهامداران پروژه صحبت می کند که اعتراف می کنند در مورد اینکه چه شرکا یا همکار، باید درگیر شوند، توقف نکرده اند. اگر تیم من،ی با هم داشته باشید، می تو،د به راحتی هر گونه اختلاف را از بین ببرید و تفاهم ایجاد کنید.