در پارک های موضوعی خود، شرکت داده های معادن از برنامه های گوشی های هوشمند و دستگاه های MagicBand برای مدیریت جمعیت و پیگیری تعاملات مهمان. اینگونه است که کارکنان پارک ها ،اب بازی شخصیتی من،ی را دارند که در صورت زمین خوردن و زمین خوردن به کودک بدهند. به این ترتیب است که یک کودک به جای پنکیک فقط با مامان و بابا با میکی موس صبحانه می خورد. و اینگونه است که یک کودک فیلم مورد علاقه بعدی خود را از توصیه های شخصی شده در دیزنی+ پیدا می کند.
اگر استیو از اینکه کارخانه در یک سفر حمل و نقل جان سالم به در نبرد ناراحت است، این فناوری می تواند پاسخ های خاصی را برای متخصصان خدمات مشتری ایجاد کند تا به آنها کمک کند به سرعت به سؤالات او پاسخ دهند و مشکل او را حل کنند.
اولین مورد این است که در مورد پایگاه مشتری خود بیشتر کنجکاو شوید. گرین گفت: “تا به امروز، شرکت ها هنوز به اندازه کافی با مشتریان اکتشاف نکرده اند.” “آنها چه ،، هستند، چالش های آنها چیست، چه چیزی می تو،د برای آنها حل کنید؟ اگر بتو،م این شکاف را حل کرده و پر کنیم، این یک پیروزی است و شما یک رابطه ایجاد خواهید کرد.»
گام دوم استفاده از بهترین تکنولوژی است. ابزارهای زیر می توانند صمیمیت مشتری را تغییر دهند. بیایید نگاهی گذرا به هر یک بیندازیم.
سامنر گفت: “ما تجربیات خود را به ،وان انسان در انتظارات خود در مورد نحوه رفتار با ما در نظر می گیریم.” ما غافلگیری های منفی را دوست نداریم، اما نمی د،م که چقدر شگفتی های مثبت را دوست داریم.
نمونه دیگری از صمیمیت مشتری در واقع از یک برند نشأت نمی گیرد – بلکه از دنیای گیمرهای آنلاین است. سامنر میگوید: «گیمرها در ایجاد یک رابطه شخصی که فراتر از بازیها است، کار بسیار خوبی انجام میدهند. «گروه های خویشاوندی از افرادی که با هم بازی می کنند شکل می گیرند. آنها رفتار یکدیگر را یاد می گیرند و در بازی ها بهتر و بهتر می شوند.
نحوه اجرای صمیمیت مشتری
و صمیمیت مشتری یک استراتژی بلند مدت است. آ مک کینزی اخیر مطالعه نشان داد که شرکتهایی که در شخصیسازی میدرخشند، محرکهای رشد بلندمدت و ارزش طول عمر مشتری را بر بردهای کوتاهمدت اولویت میدهند. مایکل مائوز، معاون ارشد استراتژی نوآوری در Salesforce، گفت: “موفقیت واقعی از تلاش اولیه بازاریابی و فروش ناشی نمی شود، بلکه افزایش رابطه با مشتری در طول، مدت است.”
چرا صمیمیت مشتری در حال حاضر مهم است؟
داده ها پایه و اساس تجربیات شخصی است. امروزه شرکت های بزرگتر به طور متوسط از 976 برنامه مختلف تا ،ب و کار خود را اداره کنند. اما اگر 976 نسخه بالقوه از یک مشتری داشته باشید، نمی تو،د یک تجربه یکپارچه برای آنها ایجاد کنید. با انتقال داده ها به یک منبع یکپارچه، می تو،د به اطلاعات کامل و در زمان واقعی دسترسی داشته باشید تا استراتژی صمیمیت مشتری خود را تقویت کنید.
به ،وان مثال، گرین گفت: “من عاشق برندهایی هستم که به زبان من که متن است، ارتباط برقرار می کنند.” یادآوریهایی از برندهای مورد علاقهام مانند، «تو این را در سبد ،یدت گذاشتی» یا پیام «دلم برایت تنگ شده» از استودیوی یوگا من. برندهایی که زبان شما را میفهمند، میدانند که چگونه شما را درگیر کنند و به آن بازگردانند.»
سپس، می تو،د آن داده ها را با فناوری مانند Einstein GPT تجزیه و تحلیل کنید، که هوش مصنوعی را با تمام داده های شما ادغام می کند تا شخصی ترین بازاریابی را ارائه دهد. به ،وان مثال، Einstein GPT می تواند پیام های شخصی سازی شده برای مشتریان ایجاد کند. به این جمله فکر کنید: «هی، استیو، از آنجایی که دخترت در حال رفتن به دانشگاه است، ممکن است بخواهی این گیاه را برای اتاق خوابگاهش برای او ب،ی.»
“صمیمیت مشتری باید شخصی باشد. باید بیشتر انس، باشد و نه عمومی.»
از گرین
معاون ارشد تعامل با برند، نیروی فروش
اطمینان حاصل کنید که سؤالات درستی میپرسید: سؤالهایی که نیازهای مشتری را برآورده میکنند، چگونگی آسانتر ، زندگیشان را مشخص میکنند و ارزشهایشان را برجسته میکنند. آیا می تو،د یک داستان کامل در مورد آن شخص یا مشتری بگویید؟ اگر نه، شما بیش از حد صحبت می کنید – و بازاریابی – و باید بیشتر گوش کنید.
صمیمیت مشتری به کجا می رود؟ گرین گفت: «گام بعدی این است که ما باید نحوه مشارکت در رابطه 1:1 را تغییر دهیم. تنها در این صورت است که می تو،م رابطه مشتری را تغییر دهیم و رشد کنیم.
بازاریابی بو در حال حاضر یک عمل کامل در روانشناسی مصرف کننده است. حس بویایی به شدت با احساسات مرتبط است و می تواند هزینه ها و وفاداری به برند را افزایش دهد. یکی از شناخته شده ترین مطالعات در زمینه بازاریابی عطر نشان داد که نایک می تواند قصد ،ید مشتریان را افزایش دهد تا 84 درصد فقط با استفاده از رایحه
اجرای استراتژی صمیمیت مشتری خود را شروع کنید
“ما تجربیات خود را به ،وان انسان در انتظارات خود در مورد نحوه رفتار با ما در نظر می گیریم. ما سورپرایزهای منفی را دوست نداریم، اما نمید،م که چقدر شگفتیهای مثبت را دوست داریم.»
پولی سامنر
مدیر ارشد پذیرش، نیروی فروش