برای جلب رضایت رهبران ،بوکار، برای مدیران داده بسیار مهم است که برای تحول سازم، مبتنی بر دادهها، از جمله نمونههای خاصی از نتایج ،بوکار، مورد تجاری را بیان کنند.
هزینه های جه، برای داده های بزرگ و تجزیه و تحلیل ،ب و کار به 215 میلیارد دلار رسید به گفته شرکت تحقیقاتی IDC، در سال 2021، به دلیل تمایل ،ب و کارها برای تصمیم گیری بهتر و سریع تر.
شرکت ها در سطوح بی سابقه روی داده ها سرمایه گذاری می کنند. با این حال، حتی زم، که آنها مدیران داده را به C-suite اضافه می کنند و پول بیشتری را برای جمع آوری، تجزیه و تحلیل و ذخیره اطلاعات بیشتر و بیشتر صرف می کنند، بسیاری از آنها به طرز شگفت انگیزی شاهد پیشرفت های کمی هستند. تبدیل داده ها، بر خلاف تحول دیجیتال، متوقف شده است.
آروید گفت: «آموزش جایی است که بذر فرهنگی را می کارید.
فناوری پایان بازی نیست
سازمان ها نباید به خاطر خود در دام استقرار فناوری بیفتند. رهبران داده باید به رهبران ،ب و کار کمک کنند تا رابطه بین تبدیل داده و استراتژی ،ب و کار را درک کنند.
رندی بین، مدیرعامل و موسس NewVantage، گفت: “بیشتر سازمان ها از نظر تاریخی برای مدیریت داده ها به ،وان دارایی و استفاده از پتانسیل آن برای ارائه ارزش تجاری راه اندازی نشده اند.” افسران ارشد داده (CDOs) نیز در تلاش هستند تا این نقش را موفق کنند، زیرا این یک نقش جدید است و هیچ تخصص یا درک روشنی از ارزش قابل ارائه وجود ندارد.
چگونه تمام داده های مشتری خود را م،ا کنیم
Salesforce Genie یک پلت فرم بلادرنگ است که داده ها را از هر سیستم، کانال یا جریان داده یکپارچه می کند. این به شما این امکان را میدهد که از یک نمایه یکپارچه و دادههای بیدرنگ برای ارائه تجربیات شخصیتر استفاده کنید.
در Dribe، تقریباً هر کارمندی آموزش دیده است و به داشبوردهای Tableau که به طور مداوم به روز می شوند دسترسی دارند. به ،وان مثال، رهبران ،ب و کار بینش و پیش بینی در مورد فروش، سود و موجودی دارند، در حالی که مدیران پورتفولیو برای پیش بینی نیازهای خودروی آینده اعضا بر الگوریتم ها تکیه می کنند.
نمونهای از آن، شرکت دانمارکی اشتراک خودروی ۵ ساله Dribe است که به سرعت در حال رشد است، که سرمایهگذار اصلی آن از صنعت خودروسازی سنتی است. مدیر، که شرکتها را در دوران قبل از اینترنت رهبری می،د، تمایلی به باور ، دادهها ندارند، بنابراین شما باید دو کار انجام دهید: موارد استفاده بسیار خاص را نشان دهید، و دادهها را در یک بشقاب نقرهای ارائه کنید تا درک آن بسیار آسان باشد. Erik Asbjørn Arvid، مدیر ارشد فناوری Dribe گفت.
بین گفت: “این کافی نیست که بگوییم بالاترین IQ یا بهترین الگوریتم را دارید.” “شما باید پرونده خود را نشان دهید که ارزش تجاری را نشان می دهد.”
تنها 24 درصد از شرکت ها می گویند که سازمان آنها مبتنی بر داده است، تنها 41 درصد معتقدند که بر روی داده ها و تجزیه و تحلیل ها با هم رقابت می کنند و تنها 19 درصد می گویند که فرهنگ داده را ایجاد کرده اند. که طبق آ،ین نظرسنجی اجرایی توسط NewVantage Partners، که به مدت 10 سال سالانه از رهبران در مورد این موضوع نظرسنجی می کند.
شرکتهای مختلف ثابت کردهاند که میتوانند سریع حرکت کنند و کارمندان را وادار کنند تا روشهای جدیدی را برای کار و خدمت به مشتریان اتخاذ کنند. بسیاری از شرکت ها حول محور دیجیتال متحول شده اند. اکنون آنها باید در اطراف داده ها تغییر شکل دهند.
بین گفت: رهبران داده باید به این سوال پاسخ دهند که برای ارائه تجربه، خدمات بهتر به مشتری یا ورود به بازارهای جدید به چه چیزی نیاز دارند. سپس میپرسید برای پاسخ به این سؤالات به چه دادههایی نیاز دارید و چه ،ی به آن دادهها دسترسی دارد. اگر این کار را انجام دهید، مهمترین چیز را ایجاد کرده اید که اعتماد و اعتبار در تجارت است.
ا،ر پاسخ دهندگان در نظرسنجی NewVantage از موانع فرهنگی به ،وان بزرگترین چالش یاد ،د. تغییر دادن افراد می تواند به طرز طاقت فرسایی کند و دشوار باشد. میتواند نیازمند مهندسی مجدد فرآیندهای ،بوکار، آموزش نیروی کار، برآورده ، ا،امات سواد دادهای و افزایش همسویی در سراسر ،بوکار شما باشد.
توانایی دسترسی و درک دادهها تصمیمات آگاهانهتر و سریعتر و تیمهایی با عملکرد بالاتر، توانمندتر و چابکتر را به همراه خواهد داشت. خبر خوب این است که فناوری نه تنها امکان اتصال منابع داده ای که قبلاً قطع شده اند را نیز ممکن کرده است درستش کن قابل اشتراک گذاری، مدیریت و تفسیر پذیر برای گروه بسیار گسترده تری از ذینفعان.
در بسیاری از شرکت ها، تنها افرادی که داده ها را مدیریت می کنند، تحلیلگر، هستند که در سازماندهی و ارزیابی آن تخصص دارند. این رویکرد محدود یک مانع کلیدی برای ایجاد فرهنگ داده است. به هر حال، چگونه می تو،د یک هنجار سازم، ایجاد کنید، وقتی فقط تعداد کمی از افراد منتخب به باشگاه دعوت می شوند؟
بسیاری از سازمانها، بهویژه سازمانهایی که در عصر اینترنت متولد نشدهاند، زمان لازم برای تأثیرگذاری تلاشهای تبدیل دادهها را دستکم گرفتند. آنها با اینرسی سیستمها، فرهنگها، مجموعه مهارتها و ذهنیتهای قدیمی مبارزه ،د.
اما این تحول باید رخ دهد، زیرا مشتریان خواهان تعامل سریع، مرتبط، دقیق و شخصی با برند شما هستند. اگر سازمانها اول دیجیتال نباشند، نمیتوانند این کار را انجام دهند و داده-اول
اما دستیابی به این فناوری و نام بردن از رهبران داده در سطح C، فقط شما را به این نتیجه می رساند. برای تبدیل شدن به دادهمحور واقعی نیاز به تغییر در نگرشها در هر سطح و تعهد به آموزش، ارتقاء و پاداش دادن به سواد داده در سراسر سازمان دارد.