تامین کننده انرژی فرصت های جدیدی را برای شرکت ها ایجاد می کند
به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات استفاده با مشتریان به تغییر روابط آنها با ابزار از یک مصرف کننده صرف به یک شریک کمک می کند.
مشتریان تجاری بیش از هر زمان دیگری بر زیرساخت های شبکه و عرضه و تقاضای انرژی تأثیر می گذارند. این باعث می شود که درک اه، آنها برای کار موثر با آنها مهم باشد. مشتریان ابزار C&I در حال حاضر علاقه مند به بهینه سازی مصرف انرژی و برآورده ، اه، زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) هستند. این آنها را به متحدان قدرتمندی در توسعه و مدیریت یک شبکه تمیزتر تبدیل می کند.
این استراتژیها بر اساس تاکتیکهایی هستند که شرکتها برای دههها از آن استفاده کردهاند. امروزه، با داده های بیشتر و فرآیندهای دیجیتالی موجود، می تو،م کارهای بیشتری انجام دهیم. تعداد فزاینده ای از شرکت های C&I به شدت به اه، صفر خالص متمایل شده اند و از تامین کنندگان انرژی خود کمک می خواهند. آنها گزینه های جدیدی از جمله تعرفه های سبز و اجتناب از انتشار گازهای گلخانه ای را می خواهند. آنها از سیاست های انرژی پاک استقبال می کنند که انتقال به انرژی های تجدیدپذیر را تشویق می کند. با همکاری مش،، شرکتهای برق و مشتریان میتوانند گزینههای تجدیدپذیر با تأثیرگذاری بالا ایجاد کنند و به سمت کربن زدایی کار کنند.
آموزش و مشارکت دادن به مشتریان برای انتقال انرژی حیاتی خواهد بود. برای جلب مشارکت مشتریان به ،وان شرکای که به انعطاف پذیری و پایداری کمک می کنند، شرکت های آب و برق از برنامه های تشویقی و شفافیت داده ها برای تحریک رفتار خود استفاده می کنند.
برق رس، ناوگان و پذیرش EV چالش جدیدی را ایجاد می کند زیرا سهامداران درگیر در این پروژه ها فراتر از خدمات و مشتریان هستند. فروشندگان خودرو، سازندگان خودرو، صاحبان املاک و شرکتهای لیزینگ ناوگان، تولیدکنندگان شارژ خودروهای الکتریکی و شهرداریها نیز بخشی از گفتگو هستند. چگونه میتو،م کل زنجیره تامین را حول یک وسیله نقلیه و راننده برای ایجاد کارایی انرژی و انتخاب سوخت پاک هماهنگ کنیم؟ در این شرایط، شرکت های آب و برق می توانند استراتژی های مشارکت فراگیر را برای مشتریان مس، و تجاری تشویق کنند. این امکان وجود دارد که با ذینفعان کار کنید تا پیشنهادات ارزش قانع کننده ای را به مشتریان تجاری ارائه دهید و برای ناوگان برقی سازی کنید.
نگاهی به آینده روابط تامین کننده انرژی
این امر به ویژه مهم است زیرا تنظیمکنندههای بیشتری در نظر دارند از شرکتهای برق بخواهند از مدلهای درآمد مبتنی بر دارایی به مدلهای درآمدی مبتنی بر عملکرد تغییر کنند. همانطور که موسسه کوه راکی توضیح می دهد، مقررات مبتنی بر عملکرد (PBR) “رویکردی برای تنظیم تاسیسات برق است که هدف آن همسویی انگیزه های سود شرکت با اه، اجتماعی، مانند کربن زدایی و انعطاف پذیری است. به طور کلی، PBR جایگزینی برای مقررات سنتی «هزینه خدمات» با جبران عملکرد شرکتها به جای فروش بیشتر برق یا سرمایهگذاری در زیرساختهای جدید ارائه میکند.
زیرساختهای شبکه و مدلهای درآمدی ابزار به تکامل ادامه خواهند داد. تنظیمکنندهها در حال گسترش اه، هستند تا مدلهای درآمدی مبتنی بر عملکرد و انعطافپذیری شبکه را در بر گیرند. شرکتهایی که عادت دارند مستقیماً با مصرفکنندگان درگیر شوند – مانند تولیدکنندگان و تامینکنندگان باتری، خدمات خورشیدی، پمپهای حرارتی، شارژ خانگی و حتی خودروسازان – برای ارائه مزایای انرژی وارد ا،یستم میشوند. و شرکتهایی که از کربن زدایی حمایت میکنند، از آنها حمایت میکنند. چگونه همه مشتری را در مرکز همه اینها در زمان واقعی نگه می دارند؟ با داده ها و پلتفرم های در دسترس که اعتماد و چابکی ایجاد می کند.
تامین کننده انرژی در حال حاضر بر شرکت های برق تاثیر گذاشته است. برخی از شرکتهای آب و برق حتی برنامهریزی رشد بار خود را تغییر دادهاند تا انرژیای را که در حال حاضر مصرفکنندگان تولید میکنند، لحاظ کنند. رهبران C&I همچنین بر نحوه مدیریت داده های خود توسط شرکت ها تأثیر می گذارند. تجزیه و تحلیلهای پیشبینیکننده ارائهشده توسط شرکتهای آب و برق به ،بوکارهای C&I کمک میکند تا هزینهها و مزایای سرمایهگذاریها را بسنجید – مانند تولید برق در محل یا ذخیرهسازی باتری – که آنها را سریعتر به صفر میرساند. شرکتهای خدماتی بیشتر در حال اتخاذ یک پلتفرم هدفمند برای ارائه سریع دادههایی هستند که شرکتهای C&I برای ایجاد گزارشهای جامع و دقیق به مشتریان، تنظیمکنندهها و سهامداران خود نیاز دارند.
انگیزههایی مانند برنامههای بهینهسازی انرژی و پاسخگویی به تقاضا برای دههها وجود داشتهاند، و اکنون اهمیت بیشتری دارند زیرا مصرفکنندگان ظرفیت بیشتری برای مدیریت انرژی خود و تولید برق پاک دارند. در این برنامههای «مدیریت سمت تقاضا» (DSM)، شرکتهای آب و برق به مشتریان مس،، تجاری و صنعتی (C&I) توضیح میدهند که چگونه DERها و ال،ای مصرف آنها بر شبکه تأثیر میگذارند. شرکت های آب و برق اغلب مشوق هایی را برای تغییر استفاده به زمان های “خارج از پیک” پرداخت می کنند. مشتریان شرکتکننده میتوانند برای کمک به شرکتهای برق در مدیریت بار (تقاضا در شبکه) میزان مصرف خود را بالا یا پایین شمارهگیری کنند.
شرکت های آب و برق می توانند با ایجاد روابط خود با فروشندگان در این پویایی قدرت جدید شرکت کنند. DERها به یک شرکت کمک می کنند تا اه، خالص کربن زدایی صفر خود را برآورده کند و یک شبکه برق انعطاف پذیرتر ایجاد کند. شبکه ممکن است (هنوز) برای هجوم مشتری، که امروز شاهد آن هستیم آماده نباشد، اما این انتقال در حال وقوع است. بسیاری از شرکت های آب و برق این تغییر را فرصتی برای افزایش ارزش مادام العمر مشتری و ایجاد جریان های درآمدی جدید می دانند. در نهایت، زم، که مشتریان به تامین کنندگان تبدیل شوند، هر دو طرف سود می برند.