باتری چیست؟ معرفی انواع باتری و کاربرد آن ها-مستر انرژی پلاس

پیش از آنکه باتری اختراع شود، برای تولید نیروی قابل حمل، از بخار یا سوخت https://mrenergyplus.com/ استفاده می‌کردند. با توجه به اینکه با پیشرفت تکنولوژی، افراد به دنبال استفاده از دستگاه‌های همراه و سیار هستند، باتری ها نقش بسیار مهمی در اجرایی شدن این تمایل دارند. در این مقاله به بررسی کاربرد انواع باتری و راهنمای تخصصی برای انتخاب باتری مناسب پرداخته‌ایم.

  • در پیل ولتایی آند و کاتد برخلاف یکدیگر ساخته می‌‌شوند، به این صورت که در آند اکسایش و در کاتد کاهش اتفاق می‌افتد، و به این بخش‌ها نیم سلول می‌گویند.
  • توسط باتری زینک – هوا می‌توان انرژی مورد نیاز یک لب تاپ را برای مدت ۸ ساعت تامین کرد.
  • این باتری‌ها به دلیل مقاومت بالا، کیفیت عالی و تولید جریان زیاد، در اتومبیل و همچنین جهت ذخیره انرژی خورشیدی کاربرد دارند.
  • به محض رسیدن به نقطه ذوب، هدایت یونی شروع و باتری فعال می‌‌شود.

باتری‌های نیکل ـ کادمیم سرعت شارژ شدن بالایی را فراهم می‌سازند و می‌توانند طول عمر خوبی داشته باشند با بیش از هزار چرخه شارژ/ دشارژ. اگر پیش از آنکه باتری‌های نیکل ـ کادمیم کاملاً دشارژ (خالی) نشوند آن‌ها را شارژ کنید کارایی آن‌ها پایین می‌آید. بعضی از شارژرهای باتری‌های نیکل ـ کادمیوم دارای مداری برای دشارژ کردن باتری، پیش از شارژ کردن آن‌ها هستند. ۲ – کاربردهایی که در آن‌ها از باتری‌های قابل شارژ به عنوان وسیله ذخیره انرژی استفاده می‌شود و باتریها توسط یک منبع انرژی اولیه شارژ و در هنگام نیاز انرژی ذخیره شده را به بار تحویل می‌دهند.

باتری نیکل-کادمیوم (باتری NiCd یا باتری NiCad) نوعی باتری قابل شارژ است که با استفاده از هیدروکسید اکسید نیکل و کادمیوم فلزی به عنوان الکترود تولید می شود. باتری های Ni-Cd در حفظ ولتاژ و نگه داشتن شارژ هنگامی که استفاده ای از آن نمی شود بسیار عالی عمل می کنند. با این حال، باتری های NI-Cd، به راحتی قربانی اثر “حافظه” خواهند شد.

پیل سوختی

در پیل ولتایی آند و کاتد برخلاف یکدیگر ساخته می‌‌شوند، به این صورت که در آند اکسایش و در کاتد کاهش اتفاق می‌افتد، و به این بخش‌ها نیم سلول می‌گویند. پس از ساخت کاتد و آند، پل نمکی برای تکمیل مدار، در میان این دو ساخته می‌شود. در پیل ولتایی برای هدایت جریان الکترون‌‌ها، از یک مدار خارجی استفاده می‌‌شود. جریا الکتریکی از طریق شارش جریان از آند به کاتد ایجاد می‌شود. یكی از مشكلات اصلی مانع از انقلاب های فناوری مانند اینترنت اشیاء، توان باتری است.

باتری چیست؟ معرفی انواع باتری و کاربرد آن ها-مستر انرژی پلاس

اگر دو نوع فلز متفاوت در محلول الکترولیت یکسان قرار داده شوند، یکی از الکترودها الکترون می‌‌گیرد و دیگری الکترون از دست می‌‌دهد. باتری 9V کتابی DBK سوپر هَوی دیوتی پلاس باتری کتابی ساخت برند DBK مدل Super Heavy Duty PLUS، ولتاژ خروجی 9 ولت DC، مخصوص استفاده به عنوان منبع تغذیه انواع ماژول، پروژه رباتیک، کوادکوپتر، ساخت کاردستی، منبع تغذیه… باتری های لیتیوم یون نوعی باتری قابل شارژ هستند که در آن یون های لیتیوم از الکترود منفی در هنگام تخلیه به الکترود مثبت انتقال می یابند و هنگام شارژ شدن باتری دوباره به سمت الکترود منفی حرکت می کنند.

تحقیقات زیادی در زمینه پیشرفت باتری ها تا کنون انجام شده است برای اینکه آن ها بهترین عملکرد را داشته باشند. در گذشته انرژی به مقدار خوبی تولید می شد، اما نیاز بود تا در هنگام کم شدن تولید برق یا برای دستگاه های مستقل از برق شهری، منبعی جداگانه درنظر گرفته شود. لازم به ذکر است که فقط جریان DC را می توان در باتری ها ذخیره کرد (جریان AC را نمی توان ذخیره کرد). این باتری ‌ها را می‌توان برای چندین بار شارژ نمود و آنها را مجدداً مورد استفاده قرار داد و خرید این باتری ها برای این دسته از افراد می‌تواند بسیار اقتصادی تر باشد. از باتری کتابی برای تامین انرژی دستگاه هایی نظیر چراغ قوه، اسباب بازی هایی نظیر قطار، رادیو جیبی و غیره استفاده می شود.

باتری نقره اکسید