اهداف CRM چیست؟ [ 6 هدف اصلی CRM ]

همچنین بخو،د:

4- تحلیل و پیش بینی

حفظ مشتری

همچنین بخو،د:

3- ارتقا فروش و نرخ بهره وری

تجزیه و تحلیل داده ها و پیش بینی رفتار مشتریان و گام های پیش رو، به بیزنس ها کمک می کند که مشتریان خود را بهتر بشناسند و تصمیماتی را اتخاذ کنند که بر مبنای داده ها باشند.

افزایش فروش

ذخیره سازی داده ها

در این مقاله به بررسی اه، اصلی استفاده از نرم افزار CRM می پردازیم.

1- بهبود سفر مشتری و افزایش رضایت او

حفظ مشتریان وفادار به خدمات و محصولات شما، یکی دیگر از اه، اصلی CRM است. برای رسیدن به این هدف، باید روابطی بلندمدت با مشتریان برقرار کرده و اطمینان حاصل کنید که آن ها از محصولات و خدمات ارائه شده توسط شما راضی هستند. با استفاده از تکنیک های CRM، شما می تو،د نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و تغییراتی را پیاده کنید که بهبود رضایت بیشتری را به همراه داشته باشد.

پیش بینی ، فرآیندی است که با استفاده از داده ها درباره رفتار آینده مشتری انجام می شود. این فرآیند شامل پیش بینی فروش آینده، شناسایی روشهای است،اج مشتریان، پیش بینی تقاضای مشتریان برای محصولات و خدمات جدید است. با پیش بینی رفتار مشتری، ،ب و کار ها می توانند تصمیماتی را به صورت پیشگیرانه اتخاذ کنند و اقداماتی را برای بهبود رضایت مشتریان و حفظ آن ها به طور کلی انجام دهند.

همچنین بخو،د:

2- خودکار سازی

خودکار سازی

با کمک CRM، با راه حل های خلاقانه ای برای جلب رضایت مشتری آشنا می شوید و می تو،د با انجام چند کار ساده، بر کیفیت نقشه سفر مشتری تاثیر مثبتی گذاشته و رضایت او را جلب کنید.

برای شرکت هایی که به دنبال برقراری روابط قوی و بطور خلاصه، ذخیره داده ها در سیستم CRM به صورت بلند مدت با مشتریان خود هستند، بسیار حائز اهمیت است. این کار به شرکت ها کمک می کند تا با مشتریان خود بهتر ارتباط برقرار کنند که و آن ها را بهتر درک کنند که در نهایت منجر به افزایش وفاداری مشتریان و درآمد های بالا تر می شود.

نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری، این امکان را به شما می دهد تا تاریخچه رفتار مشتریان خود را ثبت کرده و به این صورت، با درک بهتری از نیاز ها و رفتار های آن ها به سوالاتشان پاسخ دهید. از این رو می تو،د در کوتاهترین زمان، نارضایتی ها و شکایات مشتریان را ریشه یابی کرده و هرچه سریع تر به آن ها رسیدگی کنید.

همچنین به کمک نرم افزار CRM می تو،د خدمات سازمان خود را به بهترین نحو ممکن ارائه دهید و با ابزارهایی که توسط این نرم افزار ارائه می شود، بهترین و وفادارترین مشتریان خود را شناسایی کنید.

تجزیه و تحلیل داده ها شامل مرور تعاملات، رفتار ها، و بازخوردهای مشتریان برای بدست آوردن دیدگاهی درباره نیاز ها و ترجیحات آن ها است. با تجزیه و تحلیل این داده ها، ،ب و کار ها می توانند الگو ها و روند هایی را شناسایی کنند که می تواند استراتژی های فروش، بازاریابی و خدمات مشتری را تحت تاثیر قرار دهد. به ،وان مثال، تجزیه و تحلیل داده های شکایات مشتریان به ،ب و کارها کمک می کند تا زمینه هایی که نیاز به بهبود دارند را شناسایی کنند.

همچنین با ارائه خدمات مشتری عالی و ارائه امتیازاتی مانند برنامه های وفاداری و تخفیف های ویژه، شما می تو،د مشتریان را به وفاداری به برند ترغیب و آن ها را به تکرار ،ید در طول زمان تشویق کنید.

،ب و کارها می توانند با ذخیره داده های مشتریان در سیستم CRM، نیازها، ترجیحات، و رفتار مشتریان خود را بهتر درک کرده و از این اطلاعات برای شخصی سازی استراتژی های بازاریابی، بهبود خدمات مشتریان، و بهبود تجربه کلی مشتریان استفاده کنند. به علاوه، سیستم های شناسایی روند ها و الگو  های رفتاری مشتریان کمک می کنند که در تصمیم گیری های ،ب و کا اطلاعاتی مفید فراهم کنند.

فعالیت های زیادی در هر سازمان وجود دارند که باید به صورت روزانه، هفتگی، و یا طبق روتین خاصی انجام شوند. به همین خاطر، یکی از اه، CRM، به کارگیری فناوری و نرم افزارهایی برای ساده سازی و خودکار سازی این فعالیت ها به منظور صرفه جویی در زمان و انرژی است. در عوض، با سپردن این قبیل وظایف به CRM خود می تو،د بر روی فعالیت های مهم تر تمرکز کنید. برای مثال به جای اینکه ساعت های زیادی را برای ارسال پیام های پیگیری پس از ،ید مشتری صرف کنید، می تو،د این فعالیت را از طریق گردش کار های CRM خودکارسازی کنید.

همچنین بخو،د:

5- ذخیره سازی داده ها

ذخیره و مدیریت بهینه داده های CRM، یکی از اه، اصلی سیستم مدیریت ارتباط با مشتری است. این فرآیند شامل جمع آوری، سازماندهی، و ذخیره اطلاعاتی مانند جزییات تماس، تاریخچه ،ید، تعاملات با شرکت و دیگر داده های مرتبط در یک سیستم مرکزی می باشد.

CRM ها با چشم انداز جدیدی که در راستای استراتژی های فروش به وجود می آورند، باعث افزایش خلاقیت تیم فروش می شوند. با به کار بردن این راه حل های منحصر به فرد، پرسنل شما قادر خواهند بود که پس از درک صحیح از خلق و خوی مشتری، نیاز ها و رفتاری او را پیش بینی کرده و منجر به رشد چشمگیر نرخ فروش شوند.

اصلی ترین و مهم ترین هدف نرم افزار CRM، جلب رضایت مشتریان است. مسلما راه های زیادی برای این کار وجود دارد که برخی از آن ها می توانند به صورت باورن،ی، زمان بر و پر هزینه باشند. یا گاهی اوقات بسیاری از این روش ها آنقدر قدیمی هستند که حتی با وجود زمان و هزینه ی صرف شده، نتیجه دلخواه را به شما نمی دهند.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟

تحلیل و پیش بینی

سفر مشتری

در دنیای ،ب و کار، روابط با مشتریان یکی از مهمترین عوامل در موفقیت شرکت ها است. برای رسیدن به این هدف، نیاز به مدیریت صحیح و کامل روابط با مشتریان داریم. در اینجا است که نرم افزار CRM به ،وان یکی از بهترین ابزارها برای این منظور مطرح می شود.

همچنین بخو،د:

6- افزایش نرخ حفظ مشتری

همچنین بخو،د:

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید:
استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان


منبع: https://parsvt.com/crm-goals/

هدف اصلی استفاده از نرم افزار CRM، جمع آوری و مدیریت اطلاعات مرتبط با مشتریان است. این اطلاعات می توانند شامل تاریخچه تعامل با مشتری، اطلاعات تماس، پروفایل مشتری و غیره باشند. با استفاده از این اطلاعات، شرکت ها می توانند به بهترین شکل ممکن با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و نیازهای آنها را به بهترین نحو برآورده کنند.