انواع پنجره به کار رفته در ساختمان سازی دیار22 | elitarchgroup

امروزه انواع پنجره دو جداره مانند پنجره دوجداره لولایی و کشویی در بازار موجود است. یکی از پرطرفدارترین و پرکاربردترین انواع پنجره در نما ساختمان پنجره آلومینیومی است که همانند پنجره آهنی قابلیت رنگ آمیزی دارد. از مهم‌ترین مزیت انواع پنجره آلومینیومی آن است که بسیار ظریف است و فضای کمی را اشغال می‌کند. قاب های جدار نور گذر باید از جنسی مناسب مانند چوب، پلیمرهای مرغوب مانند یو پی وی سی و یا فلزات، با حداقل پل های حرارتی باشد. در صورت مناسب نبودن درزبندی دور قاب ها، باید با استفاده از نوارهای انعطاف پذیر از نشت هوا جلوگیری شود. در مورد پنجره های کشویی ساده، که فاقد یراق آلات مخصوص درزبندی هستند، امکان بهبود درزبندی وجود ندارد.

معرفی درب و پنجره ساز حرفه ای upvc

یکی از قدیمی‌ترین نوع پنجره در ساختمان‌ها، پنجره ‌های ارسی است. این پنجره ها به صورت تک لنگه هستند و در داخل چارچوب قرار می‌گیرند. پنجره های ارسی به صورت افقی یا عمودی باز و بسته می‌شوند و از دو قسمت ثابت و متحرک برخوردار هستند. سطح این نوع از پنجره‌ها مشبک است، به همین دلیل به عبور جریان نور کمک زیادی می‌کنند. پنجره‌های ارسی دارای نقش‌های مختلف و رنگ‌های متفاوتی هستند و چشم‌انداز مناسبی را فراهم می‌کنند. پنجره های آلومینیومی نسبت به پنجره های چوبی دوام و عمر بیشتری دارند.

بعدها آلمانی‌ها با اختراع فروشنده نیویورکی انواع پنجره دو جداره را روانه بازار کردند که جایگزین پنجره‌های قدیمی آهنی، چوبی و آلومینیومی شد. در سال‌های اخیر به دلایل مختلفی مانند رشد جمعیت شهرنشین، طراحی گالری حوادث طبیعی و… استاندار در ساختمان‌سازی بیش از قبل مورد توجه قرار گرفت و سعی شد که ساختمان‌ها را بر اساس استاندارها ساخته شوند. یکی از مواردی که در ساختمان‌سازی استاندارد مورد توجه قرار می‌گیرد استفاده از پنجره دو جداره است. سازندگان سعی می‌کنند از بهترین پنجره دوجداره در ساختمان‌ها استفاده کنند.

ویژگی‌های پنجره دوجداره ثابت

بنابراین دست شما در انتخاب این پنجره‌ها باز است و می‌توانید براساس سلیقه و نوع دکوراسیون منزل خود یکی از مدل‌ها را انتخاب کنید. طراحی پنجره‌های محوری سخت‌تر از دیگر انواع پنجره‌های دوجداره است. به همین دلیل هم این مدل‌ها در مقایسه با مدل‌های دیگر کمیاب‌تر و گران‌تر هستند. پنجره‌های محوری دایره‌ای شکل هستند و روی محور قطری خود باز و بسته می‌شوند.

  • این پنجره‌ها دقیقاً مانند ماشین‌های فولکس واگن باز و بسته می‌شوند.
  • با عبور نور خورشید از این شیشه‌های رنگی فضای دل‌نشینی در فضا ایجاد می‌شود.
  • مقاومت در برابر خوردگی و مواد شیمیایی ، سبک بودن ، نصب سریع و …از سایر مزایای پنجره یو.
  • از جمله این روش ها، که امروزه برای تغییر رنگ پروفیل یو پی وی سی مورد استفاده قرار می‌گیرد، روش استفاده از پوشش لمینت، استفاده از رنگ مخصوص برای رنگ کردن است.
  • از مهم ترین و اصلی ترین ویژگی‌های این پنجره‌ها می‌توان به کم جا بودن آن در زمان باز بودن اشاره نمود.

انواع پنجره به کار رفته در ساختمان سازی دیار22 | elitarchgroup