انواع مدل های مدیریت ارتباط با مشتریان

در برخی موارد، همچنین ممکن است لازم باشد هویت شما را به تأیید برسانیم و برای انجام این کار، اطلاعاتی از شما درخواست کنیم. کسبوکارهایی که میتوانند به سلامت از طوفانهای اقتصادی و سیاسی خارج شوند، همۀ نتایج مربوط به کسبوکار خود را اندازهگیری میکنند. اگر حساب Google خود را به Google Home پیوند داده باشید، میتوانید اطلاعاتتان را مدیریت کنید و ازطریق دستیار Google کارهایتان را انجام دهید. بهعنوان مثال، میتوانید وبلاگتان را از Blogger یا سایت Google متعلق به خود را از Google Sites حذف کنید. این امر به نوبه خود باعث فروش بیشتر و افزایش درآمد می گردد. آنها تأثیر مستقیم بر درآمد کسب و کار شما دارند. مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به سیستم ها و ابزاری گفته می شود که تعاملات یک تجارت با مشتریان را ردیابی می کنند.- مدیریت ارتباط با مشتری تصویری کامل از تجربه مشتری ایجاد می کند و به صاحبان مشاغل و مدیران اجازه می دهد تا در مورد چگونگی بهبود این تجربه و افزایش فروش تصمیمات آگاهانه بگیرند.- در هر نقطه ای که شرکت با مشتریان فعلی یا مشتریان بالقوه ارتباط برقرار می کند، باید نقاط ضبط اطلاعات وجود داشته باشد.- بسته به نوع کسب و کارتان، نقاط زیادی وجود دارد که می توانید داده های CRM را در آنها جمع آوری کنید.

دیدگاه هایی که در این نرم افزارها به صورت خودکار تولید میشن بهتون کمک می کنن تا مشتریان خودتون رو بهتر درک کنین، حتی احساس و عملکرد اونها رو پیش بینی کنین تا بتونین خدمت رسانی درستی رو برای ارائه آماده کنین. یه پلتفرم CRM همچنین میتونه به سایر برنامه های تجارتی متصل بشه و این به شما کمک میکنه تا روابط با مشتریان رو توسعه و گسترش بدین. آیا میدانستید که کاربرد اکسل فقط به موارد تخصصی محدود نشده و میتوانید با کارهایی مانند ساخت معمای سودوکو از آن برای تفریح هم استفاده کنید؟ ما آگهیهای شخصیشده را برمبنای دستههای حساس، مانند نژاد، مذهب، گرایش جنسی یا وضعیت سلامت نشان نمیدهیم. این فرد احتمالا ترجیح میدهد دائما کنار ساحل بماند؛ بسیار از اعضای گروهتان نیز احتمالا همین واکنش را نشان خواهند داد. بازیابی خدمات مجموعه اقداماتی است که سازمان برای برقراری مجدد رضایت و وفاداری مشتری پس از قصور و غفلت در خدمات انجام میدهد. تمام این کانالها باید در مجموعه مدیریت ارتباط با مشتری و بهویژه در نرمافزار مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) یکپارچه شوند. بهعنوان مثال، ممکن است با کمک این تجزیهوتحلیلها متوجه شویم انجام کاری خاص برای افراد بیش از حد معمول طول میکشد یا اصلاً نمیتوانند مراحل آ» را بهپایان برسانند.

بهعنوان مثال، اگر جستجوهایی داشته باشید که در «فعالیت وب و برنامه» ذخیره شده باشد، برنامه Google میتواند براساس فعالیتتان، مقالههای خبری و سایر اطلاعات مربوط به علایقتان (مانند نتایج ورزشی) را نشان دهد. برای مثال، وبسایتی ممکن است از سرویسهای تبلیغاتی ما (مانند AdSense) و یا از ابزارهای تجزیهوتحلیل ما (مانند Google Analytics) استفاده کند، یا ممکن است محتوای دیگری را (مانند ویدیوهایی از YouTube) جاسازی کند. یا اگر اطلاعات کسبوکارتان در وبسایتی نشان داده شود، ممکن است آن را نمایه کنیم و در سرویسهای Google نمایش دهیم. همچنین ممکن است تعاملات دیگر را ارزیابی کنیم، مثلاً اینکه شما چگونه موشوارهتان را روی آگهیای حرکت میدهید یا اینکه آیا با صفحهای که آگهی نشان داده میشود، تعامل میکنید. در این مرحله مدیریت تماس با مشتری از اهمیت بسیاری برخوردار است. مدیریت ارتباط با مشتری تعاملی چیست؟ این سوءاستفاده اشکال مختلفی دارد، مثل ارسال هرزنامه به کاربران Gmail، سرقت پول از آگهیدهندگان با کلیک کردن متقلبانه روی آگهیها یا سانسور کردن محتوا با راهاندازی حمله محرومسازی از سرویس (DDoS). بسیاری از وبسایتها و برنامهها برای بهبود محتوا و سرویسهایشان با Google شریک میشوند. پرسش این است که چگونه میتوانید با مخاطبان خود صحبت کنید؟ همچنین میتوانید مرورهایی را که درباره برنامهها، بازیها و سایر محتوای موجود در «فروشگاه Play» وارد کردید، حذف کنید.

CRM هم اصلی است که در راستای توجه به مشتری و نیاز و خواسته های وی شکل گرفته است. داده های CRM همچنین می تواند به شما کمک کند که بفمید در چه نقاطی خوب عمل می کنید و در کدام قسمت های کسب و کارتان می بایست تغییراتی جهت بهبود ایجاد کنید. بهعنوان مثال، شاید آگهیدهنده بخواهد از دادههای Google Analytics برای ایجاد آگهیهای مرتبطتر یا تجزیهوتحلیل بیشتر ترافیکش استفاده کند. به گزارش انجمن بازاریابی کانادا رشد استفاده از ( CRM ) مدیریت ارتباط با مشتری در این کشور در سالهای اخیر حالتی انفجاری داشته است، به طوری که نزدیک به 800 میلیون دلار در یک سال برای سیستمهای سی آر ام (مدیریت ارتباط با مشتری) هزینه شده و طبق پیش بینی، این عدد سالانه 15 درصد رشد خواهد داشت.

سیستم CRM مجموعه برنامههایی است که برای ذخیره، سازماندهی و پردازش اطلاعات، تعاملات و خدمات مشتری استفاده میشوند. نرم افزار CRM مجموعه ای از ابزارها را برای مدیریت کل قیف فروش و بازاریابی، از صلاحیت سرنخ گرفته تا مدیریت فرصت ها، پیش بینی فروش، و بسته شدن معامله، به تیم های فروش و بازاریابی ارائه می دهد. حتی کتابهایی در حوزه CRM وجود دارند که برای تاکید به جنبههای مدیریتی در مدیریت ارتباط با مشتری، هیچگونه اشاره جدی به امکان استفاده از تکنولوژی در این حوزه نکردهاند. این ویژگی، همرسانی موارد را با افرادی که میشناسید آسانتر میکند. این محصولات اطلاعاتی درباره فعالیت شما با Google همرسانی میکنند و براساس تنظیمات حساب شما و محصولات مورد استفاده (برای مثال وقتی شریکی از Google Analytic در ارتباط با خدمات تبلیغاتی ما استفاده میکند) ممکن است این دادهها با اطلاعات شخصی شما مرتبط شوند. تیم فروش باید اطلاعات دقیق و کافی از محصول داشته باشد، حتی اگر محصول شما بسیار فنی باشد، باید افرادی با دانش فنی و فروش استخدام کنید.

13- بازاریابی مبتنی بر محتوا محتوایی بهمنظور آموزش مشتریان بالقوه درمورد محصولات و خدمات خود، ارسال و منتشر کنید. بهعنوان مثال، به آگهیدهندگان و ایجادکنندگان محتوا در YouTube امکان میدهیم تا برای کسب اطلاعات درباره مخاطبین آگهیها یا ویدیوهای YouTube خود با شرکتهای سنجشی که از کوکیها و فناوریهای مشابه استفاده میکنند همکاری کنند. بهعنوان مثال، با اداره کردن مراکز داده در سراسر دنیا کمک میکنیم محصولاتمان بهطور مداوم در دسترس کاربران قرار گیرد. مانند دیگر شرکتهای ارتباطات و فناوری، Google مرتباً درخواستهایی را برای ارائه دادههای کاربر از دولتها و دادگاههای سراسر دنیا دریافت میکند. شاید منشأ این فعالیت، استفاده شما از سرویسهای Google مانند همگامسازی حسابتان با Chrome یا بازدیدهایتان از سایتها و برنامههای شریک با Google باشد. اگر با شخصی ازطریق Gmail ارتباط داشتهاید و بخواهید وی را به سندنگار Google یا رویدادی در تقویم Google اضافه کنید، وقتی شروع به تایپ کردن نام وی میکنید، Google این کار را با تکمیل خودکار نشانی رایانامه وی برای شما آسان میکند. همه و همه سبب می شود تا بانک ضمن ایجاد رضایت مشتری، سطح وفاداری وی را به بانک افزایش داده و علاوه بر کسب منافع بیشتر، در میدان رقابتی نیز حضوری بهتر و قویتر داشته باشد.

بهعنوان مثال، اگر کارت اعتباری یا روش پرداخت دیگری به حساب Google خود اضافه کنید، میتوانید از آن برای خرید درسراسر سرویسهای ما (مثل خرید برنامه در «فروشگاه Play») استفاده کنید.همچنین ممکن است ما برای کمک به پردازش پرداختتان، اطلاعات دیگری از شما درخواست کنیم، مثل شناسه مالیاتی کسبوکار. نکته ویژه ی این گروه، ارائه نسخه آزمایشی 15 روزه است که می توانید قبل از خرید، از آن بصورت رایگان استفاده نمایید. در صورتی که این موارد در داخل سازمان رعایت گردد، می توان گفت که CRM به صورت کامل در سازمان اجرا شده است. گروهی CRM را استراتژی، برخی فناوری، بعضیها فرایند و دستهای دیگر آن را سیستم اطلاعاتی به شمار میآورند. همچنین اگر افراد نامتان را جستجو کنند ممکن است اطلاعات شما را پردازش کنیم و سایتهایی را در نتایج جستجویمان نشان دهیم که حاوی اطلاعاتی عمومی درباره شما هستند.

بهعنوان مثال با کمک اطلاعات مربوط به تهدیدهای امنیتی میتوانیم به شما اطلاع دهیم که فکر میکنیم حسابتان درمعرض خطر است (در این زمان میتوانیم به شما کمک کنیم برای محافظت از حسابتان اقداماتی را انجام دهید). بهعنوان مثال، ممکن است آگهیهایی درباره موضوعهایی همچون «آشپزی و دستور تهیه غذا» یا «سفر هوایی» مشاهده کنید. بهعنوان مثال، ممکن است برای آموزش به مدلهای زبانی Google و ایجاد ویژگیهایی مانند «ترجمه Google»، از محتوایی که در اینترنت دردسترس عموم است یا از سایر منابع عمومی، اطلاعات جمعآوری کنیم. اگر از خدمات مکان Google استفاده میکنید، دستگاهتان اطلاعاتی درباره مکان، حسگرها (مانند شتابسنج) و برجهای مخابراتی و نقاط دسترسی Wi-Fi اطراف (مانند نشانی Mac و قدرت سیگنال) به Google ارسال میکند تا به تعیین مکانتان کمک کند. ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری شامل نرم افزارهای دسک تاپ و مبتنی بر مرورگر و برنامه هایی است که اطلاعات مربوط به مشتریان را جمع آوری و سازماندهی می کند. شما می توانید با تکمیل فرم زیر، با پاوینو جهت دریافت یک جلسه مشاوره رایگان در ارتباط باشید. بهعنوان مثال درصورتیکه به حساب Google خود وارد شده باشید و کنترل «فعالیت وب و برنامه» را فعال کرده باشید، میتوانید نتایج جستجوی مرتبطتری را براساس جستجوهای قبلیتان و فعالیت سایر سرویسهای Google دریافت کنید.

بهعنوان مثال میتوانید رویدادهایی را به «تقویم Google» خود اضافه کنید یا زمانبندی روزتان را دریافت کنید، وضعیت بهروزرسانیهای پرواز آتیتان را درخواست کنید یا اطلاعاتی مثل مسیرهای رانندگی را به تلفنتان ارسال کنید. وقتی دستگاهتان فرمان فعالسازی صوتی را (مثلاً «Ok Google») تشخیص دهد، Google گفتار و صداهای شما را از چند ثانیه قبلاز فعالسازی ضبط میکند. هر مشتری ارزشمند است، اما بعضی مشتریان که ۲۰٪ را تشکیل می دهند بهترین، وفادارترین مشتری شما هستند. این ویژگی ها باعث شده است، همزمان با اتکا بر مبانی علمی و نظری مدیریت ارتباط با مشتریان، واقعا کاربردی و عملیاتی است. اگر پاسخ شما مثبت است، شما به CRM نیاز دارید. آیا به روشی برای درک بهتر بهرهوری تیم فروش خود نیاز دارید؟ وقتی وارد سیستم حساب Google خودتان شدهاید و در Google جستجو میکنید، میتوانید نتایج جستجو را از وب عمومی همراه با اطلاعات مرتبط از محتوایی که در سایر محصولات Google دارید (مانند Gmail یا تقویم Google) مشاهده کنید.

درصورت تشخیص هرزنامه، بدافزار، محتوای غیرمجاز و سایر اشکال سوءاستفاده در سیستمهایمان که برخلاف خطمشیمان باشد، ممکن است حسابتان را غیرفعال کنیم یا اقدام مناسب دیگری انجام دهیم. همچنین براساس انواع آن، تا حدودی با روش انتخاب CRM مناسب آشنا شدیم. بهعنوان مثال، اطلاعات شما را پردازش میکنیم تا با گزارش آمار استفاده از محتوا به صاحبان حقوق مربوطه، آنها را از نحوه استفاده از محتوایشان در سرویسهایمان آگاه کنیم. از طریق رویکرد CRM و سیستم­ های استفاده شده برای تسهیل آن، مشاغل در مورد مخاطبان هدف خود و چگونگی تأمین نیازهایشان بیشتر اطلاعات کسب میکنند. سی آر ام موفق، کسب و کار را از دید مشتری می بیند و در برنامه ریزی خود تجربه مشتری را در نظر می گیرد. در سالهای 2013 و 2014، بیشتر محصولات محبوب CRM برای بهبود ارتباطات شرکتها و تجربه خرید کاربران به سیستمهای اطلاعاتی تجاری و نرم افزار ارتباطی پیوند داده شدند. برخی از کسب و کارها از روش سنتی استفاده میکنند، برخی نیز روابط خود را با استفاده از نرم افزاری که به طور خاص برای ردیابی تماس بین مشتری، تیمهای تجاری و خود برند طراحی شده است، مدیریت میکنند. وقتی که نظرات مثبت این وبلاگنویسان منتشر شد، شرکت، هزاران نامه الکترونیکی با محتوای تقریبا یکسان دریافت کرد: «کجا میتوانیم این غلات مخصوص صبحانه را بخریم؟

این دستگاهها از سرویسهای Google Play و سایر برنامههای از قبل نصبشده استفاده میکنند که شامل سرویسهایی از قبیل Gmail، Maps، دوربین تلفن همراه و شمارهگیر تلفنتان، تبدیل گفتار به نوشتار، ورودی صفحهکلید و ویژگیهای سایت highcrm امنیتی میشود. ۲. مراکز تماس تلفنی: با ایجاد مراکز تماس تلفنی، میتوان امکاناتی را در اختیار مشتریان قرارداد که در صورت عدم دسترسی به اینترنت یا مراکز و واحدهای خدماتی پشتیبانی، قادر باشند تسهیلات موردنظر خود را از طریق تلفن دریافت نمایند. احترام به حریم خصوصی و حفظ امنیت دادههایی که با استفاده از Google ذخیره کردهاید اساس رویکرد ما را در پذیرش چنین درخواستهای قانونی تشکیل میدهد. این واقعیت ساده از فروش، مهمترین مرحله در چرخه فروش را تشکیل میدهد.

Google Trends از نمونههایی از جستجوهای وب Google برای ارزیابی معروفیت جستجوها درطول مدت زمان خاصی استفاده میکند و این نتایج را در مجموعهای از عبارات با عموم همرسانی میکند. کتاب معتبر دیگری هست با عنوان مدیریت ارتباط با مشتری که نویسندگانش کومار و رینارتز هستند. سرنخ: سرنخ کسی است که به محصول شما علاقه نشان داده است، یا ممکن است سرنخهای مشروط بازاریابی (MQL) باشند که به گونهای تحت تأثیر محتوای بازاریابی شما قرار گرفتهاند (مانندِ کتاب الکترونیکی دانلودشده). بهعنوان مثال، ما اطلاعات درباره بازدیدها و تعاملات مربوط به آگهیها را جمعآوری میکنیم تا بتوانیم گزارشهای تجمعی به آگهیدهندهها ارائه کنیم، مثلاً اینکه به آنها اطلاع دهیم آیا آگهیهایشان را در صفحهای نشان دادیم و اینکه آیا احتمالاً بازدیدکنندهای آگهیشان را دیده است.