انواع دریچه هوا و کاربردهای آن فروشگاه اینترنتی مهام مارکت I تجربه یک خرید آسان و مطمعا با تضمین بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت

کارخانه ی تهران دما انواع گوناگونی از دریچه هوا خطی آلومینیومیرا در سایزهای متنوعی تولید می کند. بیشترین استفاده از این محصول در مکان هایی است که از دستگاه های داکت اسپیلت و یا فن کوئل جهت تامین دمای مطلوب محیط استفاده می کنند. دریچه‌های جهت دار و گرد هوا را به صورت عمودی تامین نمی کنند و دریچه‌های شیار خطی هوا را به صورت افقی تامین نمی کنند، اما دریچه‌های چرخشی ترکیبی از دریچه‌های جهتی و شیار خطی هستند.

پیش از هرچیز، یادتان نرود که دریچه‌ هوا باید حتما در محیط خشک و بدون رطوبت نصب شوند. به‌علاوه، بهتر است آن را جایی نصب نمایید که در هر شرایطی و هر فصلی به آن دسترسی داشته باشید. در نهایت، باید دقت کنید تا دریچه هوایی را انتخاب کنید که جنس و اندازه آن برای محیط مورد نظر شما مناسب باشد. دریچه هوا به دریچه‌هایی که برای کنترل هوای ورودی و خروجی یک کانال هوا مورد استفاده قرار می‌گیرد گویند. منظور از “کنترل جریان هوا” درحقیقت تنظیم مقدار و فشار هوای ورودی و خروجی و حتی قطع و وصل کردن جریان هوا می‌باشد .

انواع دریچه هوا + عکس

تفاوت این نوع ‌دریچه هوای آهنی با دیگر انواع، فقط در نوع پره‌های آن ‌می‌باشد که به شکل حرف زد انگلیسی هستند. دریچه‌های هوای خطی ‌می‌توانند دارای دمپر بوده و یا فاقد آن باشند. این نوع از دریچه‌های هوا در انواع مختلف زاویه‌دار، طرح اسلوت و کله‌قندی تولید و عرضه می‌شوند. ‌دریچه هوا از نوع خطی زاویه‌دار دارای تعدادی تیغه زاویه‌دار هستند که مسئولیت هدایت هوا را در مسیرهای مختلف به صورت هم‌زمان یا جداگانه برعهده دارند.

دریچه هوا پلاستیکی سایز 30 × 30 سانتی متر

در واقع جنس، ابعاد و دمپر موجود در انواع دریچه هوا، از عواملی هستند که در انتخاب دریچه هوا و میزان قیمت دریچه تهویه تاثیرگذارند. همچنین بهتر است بدانید که در صورت انتخاب صحیح ابعاد دریچه هوا، صدای ناشی از آن تا حد امکان کاهش خواهد یافت و مناسب استفاده در منازل و مکان‌ های آرام خواهد بود. از دیگر انواع ‌دریچه هوا ‌می‌توان به نمونه پلاستیکی آن اشاره کرد که به دریچه کولر معروف است. این نوع دریچه‌ به طور معمول در دستگاه‌های هواسازی از قبیل کولر پنجره ای یا اسپلیت و دیگر انواع هواساز اعم از دمنده و مکنده هوا قابل استفاده ‌می‌باشد. از برتری‌های دریچه پلاستیکی نسبت به دیگر انواع دریچه هوا ‌می‌توان به وزن بسیار سبک‌تر، نصب و کارایی راحت تر و قیمت ارزان‌تر آن‌ها اشاره کرد؛ که همین باعث توسعه استفاده این نوع شده است. دریچه‌های هوا خطی اسلوت دارای تعدادی تیغه به شکل حرف T با ضخامت بالا می‌باشند.

تیغه‌های آن‌ها آرایش‌های متفاوتی برای الگوهای جریان هوای مختلف دارند. دریچه‌های چرخشی را می‌توان در مکان‌هایی مانند دریچه‌های جهتی و گرد نصب کرد. پره‌ های مورد استفاده در این نوع دریچه هوا، دارای زاویه چهل و پنج و نود درجه است و بر اساس نیاز باید برای خرید آن اقدام شود. در این میان، معروف‌ترین و پرکاربردترین آنها عبارتند از دریچه هوا پلاستیکی شبکه‌ای و دریچه هوا پلاستیکی چهارسمتی سقفی. هردوی آن‌ها به راحتی نصب و استفاده شده و هم با وجود دمپر و هم بدون وجود آن کار ‌می‌کنند.

پ-دریچه هوا ی آلومینیومی سقفی:

از جمله موارد کاربرد دریچه هوا ی مشبک در سیستم های مکنده و دمنده ی دریچه هوا هوا می باشد. در جاهایی که نیاز به پرتاب هوا بصورت مستقیم و بی مانع از دریچه هوا احساس می شود، کاربرد دریچه هوا ی مشبک لازم می باشد. در زمان نصب بتوان به راحتی این دریچه هوا ی تازه را در محل مورد نظر نصب و تثبیت نمود. کاربرد انواع لوله فلکسیبل یا لوله خرطومی فلکسی نگهداری، محافظت در برابر آسیب و عبور دادن انواع کابلهای الکتریکی، جریان هوا، گاز و مایعات می باشد. مدل های مختلف لوله خرطومی فلکسیبل انواع لوله فلکسیبل چیست؟ حال که متوجه شدید لوله فلکسیبل چیست می خواهیم شما را با انواع… این نوع دریچه ها ممکن است چندین شکاف گسترده داشته باشند و تا 10% سطح آزاد را شامل می شوند.

  • یکی از حلقه های مهم تهویه مطبوع دریچه تهویه هوا می باشند و انتخاب یک دریچه تامین هوای مناسب امری مهم بوده و به داشتن هوایی خوب در ساختمان کمک شایانی می کند.
  • پس می توانید به دو صورت عمده و تکی این محصولات را خریداری کنید.
  • شرکت پخش نیرو سپهر مهار برای پاسخگویی به تمام نیازها تنوع زیادی در تولید انواع دریچه هوای آلومینیومی برای نصب به صورت دریچه سقفی و دریچه دیواری در اختیار دارد.
  • برخی از این دمپرها، دمپر گرد تک پره، دمپر گرد چند پره که پره‌های ثابت و برخی دیگر قابلیت تنظیم برای جهت دادن به جریان هوا را دارند.
انواع دریچه هوا و کاربردهای آن فروشگاه اینترنتی مهام مارکت I تجربه یک خرید آسان و مطمعا با تضمین بهترین کیفیت و مناسبترین قیمت