انواع بتن کاربرد انواع بتن مورد استفاده در ساخت و ساز

انواع بتن کاربرد انواع بتن مورد استفاده در ساخت و ساز پرایمر بتن نوعی ماده چسبناک است که از سازه های بتنی در شرایط محیطی مختلف و در برابر واکنش های شیمیایی محافظت می کند. بر همین اساس می‌توان انواع بتن را دسته بندی کرد؛ در ادامه به معرفی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت. شیشه ی بازیافت شده می تواند به عنوان سنگ دانه در بتن بکار گرفته شود. این بتن ظاهر زیبایی دارد و مقاومت درازمدت بالایی به دست می دهد و همچنین عایق حرارتی بسیار خوبی می باشد. برخلاف بتن سیمانی این نوع بتن فواید سلامتی و زیست محیطی فراروانی دارد. باسلام دویست متر زمین برای ساخت در سه طبقه دارم لطفان راهنمایی کنید چقدر هزینه میخواد.

مراحل ساخت بنا با سیستم اسکلت بتنی چیست ؟

این ویبراتورها می‌توانند لرزشی، فشاری یا ترکیبی از هردو حالت فشاری و لرزشی باشند. باید توجه داشت که هیچ وقت نباید برای تثبیت ابعاد ستون با ریختن بتن به پای آن اقدام نمود.حداکثر آرماتورهای طولی از همدیگر ۳۵ سانتی‌متر و حداقل فاصله آنها از همدیگر ۵ سانتی متر است حداقل سطح مقطع آرماتورهای طولی ۸/۰ درصد و حداکثر آن ۴ درصد سطح مقطع بتن می‌باشد. این دستگاه شامل یک محفظه متحرک و دیگ گردان یا مخلوط‌کن مصالح می‌باشد.

این میله گردها بایستی به کلیه میلگردهای تیرچه با سیم آرماتور بسته شود. در بازدیدی که از مناطق زلزله زده شده مشاهده گردیده ستونهاو تیرهایی که تعداد خاموت آنها در نزدیکی گره بیشتر است در مقابل زلزله بهتر مقاومت کرده‌اند. چنانچه داخل بشکه قیر آب باشد در هنگام ذوب کردن بشکه قیر به صورت کف در آمده و از بشکه خالی قالب بتن سپنتا می‌گردد. برای لایه‌هایی که مستقیماً‌ در تماس با هوا و آفتاب بیرون هستند از قیرهای سفت مانند قیر ۸۵×۲۵ یا ۷۸×۹۰ که در برابر حرارت دیرتر ذوب می‌شوند استفاده می‌گردد.

  • با انتخاب سنگدانه های که سایز متفاوت دارند می توان میزان استفاده از ملات را کاهش داد که این امر از نظر اقتصادی مقرون بصرفه بوده و منجر به کاهش قیمت بتن می گردد.
  • ماده اصلی در ساخت بتن، مخلوط آب و سیمان است که به‌عنوان یک ماده چسبنده برای چسباندن سنگ‌دانه‌ها مورداستفاده قرار می‌گیرد.
  • حداقل قطر تنگ ۶ میلی‌متر می باشد و اگر از فولاد با مقاومت زیاد استفاده شود ۵ میلی‌متر است ولی در هر حال نباید از ۴/۱ قطر قطور ترین آرماتور طولی کمتر باشد.
  • به منظور کاهش جمع شدگی در بتن می‌توان از مواد افزودنی مناسب استفاده نمود.

بنابراین استفاده از بتن اکسپوز در نمای ساختمان بسیار مناسب‌تر از دیگر مواد است. کسانی که می‌خواهند نهایت مقاوم‌سازی را در ساختمان‌هایشان به‌کارگیرند، بی‌شک علاوه بر استفاده از بتن در ساختار اصلی، باید از بتن اکسپوز نیز در نمای خارجی استفاده کنند. سازه‌های بتنی با هر شکل و اندازه‌ای که هستند برای فرم دهی بسیار مناسب می‌باشند. این سازه‌ها علاوه بر زیبایی‌شناسی منحصربه‌فرد، ازنظر مقاومت و طرح‌های لرزنده‌ی ساختاری کاملاً مفید بوده و در بیشتر ساختمان‌سازی‌های مدرن استفاده می‌شود.

پوشش فایرپروف – روشی برای ضد حریق کردن ساختمان‌ها

برای ایجاد ایمنی در کنار پله به سمت پرتگاه حتماً‌ باید نرده گذاشته شود در مورد پله‌هایی که از دو طرف باز می‌شود ساختمان بتن آرمه بایستی که از هر طرف نرده گذاشته شود نرده با مصالح نظیر چوب و یا فلز و یا سنگ و یا مصالح بنایی ساخته می‌شود. در هر حال نرده باید محکم و باندازه کافی بلند باشد تا در استفاده کننده ایجاد ایمنی لازم را بکند. بعد از گذاشتن میله گردهای حرارتی بایددور سقف بوسیله قالب فلزی بسته شده و اقدام به بتن ریزی نمایند.

انتخاب نوع بتن بر اساس ویژگی هایی نظیر دوام، مقاومت گرمایی و شیمیایی، چگالی و کاربرد انجام می شود و برای هر سازه متفاوت، نوع خاصی از بتن به کار می رود. این بتن با استفاده از ابزارآلات خاکی مانند غلتک ها پس از اجرا متراکم می شوند. این بتن نسبت به بتن نرمال سیمان کمتری دارد و تنها استفاده ی آن برای پر کردن محل های خالی ست. بعد از تراکم این بتن دانسیته ی بالایی داشته و به یک بلوک یکپارچه محکم تبدیل می شود. چون بتن های آماده در مکان های دیگری ساخته می شوند و سر پروژه آورده می شوند و دیگر نیازی نیست برای ساخت آن سر ساختمان زمان گذاشت در زمان صرفه جویی می شود و ساختمان سریع تر ساخته و به مرحله بهره برداری می رسد.

سیمان پرتلند

اصولاً از هوازاها در مخلوط هایی که سنگدانه های خشن یا سبک داشته و میزان سیمان و آب در آن ها کمتر است، استفاده می شود. از این رو این نوع افزودنی ها در تولید بتن های سبک و حجیم کاربرد دارند. یکی از اصلی ترین خصوصیات بتن مورداستفاده در ابر سازه ها، بخصوص سازه های بلندمرتبه، رسیدن بتن به ارتفاعات است؛ بنابراین نیاز به پمپاژ آسان بتن باعث تولید بتن قابل پمپ شدن می شود.

کاربرد اصلی آن به عنوان یک مادة چسبنده و شکل ­پذیر برای تولید سطح های مقاوم و پر انحنا را ایجاد می کند. این نوع بتون به دلیل واکنش فوق العاده در جذب ضربه یکی از بهترین مصالح مورد کاربرد در ساخت بناهای مقاوم در برابر ضربه … ، همچون سازه هایی باند فرودگاه­ها و پناهگاه­ ها و انبارهای نگهداری مواد منفجره و … است. بتن اکسپوز یک نوع پنل بتنی است که در ساخت محصولات پیش‌ساخته استفاده می‌شود. مهم‌ترین ویژگی بتن اکسپوز صاف و یکدست بودن سطح آن است؛ به همین دلیل بیشتر در ساخت نمای ساختمان و طراحی دکوراسیون داخلی استفاده می‌شود. با توجه به قیمت پایین آن استفاده از این نوع بتن در نماکاری ساختمان باعث کاهش چشمگیر هزینه‌ها می‌شود.