استراتژی شخصی سازی بازاریابی شما به یک لنز اخلاقی نیاز دارد

هرچه در مورد استراتژی شخصی‌سازی خود شفاف‌تر باشید، برای مشتریان آسان‌تر می‌شود که بفهمند چه داده‌هایی باید بر اساس نحوه استفاده از آن ارائه کنند.

ترجیحات را جمع آوری کرده و به آنها احترام بگذارید

دی لارنس، مدیر اجرایی و بازاریابی ورایتی، و جنیفر راغوان، مشاور مدیریت اعتباری کارما، درباره چگونگی توسعه یک استراتژی شخصی‌سازی اعتمادسازی بحث می‌کنند. با بحث آنها هماهنگ شوید.


بر اساس مطالبی که در این مقاله خواندید بسازید و شروع به ایجاد استراتژی بازاریابی شخصی اخلاقی خود کنید. بررسی کنید راهنمای بازاریابی برای پیام‌رس، رفتاری برای راهنمایی های بیشتر


منبع: https://www.salesforce.com/blog/ethics-personalization-strategy/

اگر مشتریان شما به شما اعتماد داشته باشند، داده های خود را به اشتراک خواهند گذاشت. بنابراین، شما باید با ایجاد راه‌هایی برای جمع‌آوری، ذخیره و عمل به ترجیحات مشتریان خود بر اساس اطلاعاتی که به شما می‌دهند، این اعتماد را ایجاد کنید. هرچه در مورد استراتژی شخصی‌سازی خود شفاف‌تر باشید، درک اینکه چه داده‌هایی باید بر اساس نحوه استفاده از آن‌ها ارائه کنند آسان‌تر است.

خبر خوب این است که ما با ایجاد تغییراتی در استراتژی های بازاریابی خود، نکات استفاده از تاکتیک های شخصی سازی را به روشی اخلاقی آموخته ایم. ما می خواهیم آنها را با شما به اشتراک بگذاریم تا به شما در شروع کار کمک کنیم.

مصرف‌کنندگان به‌طور فزاینده‌ای در هنگام مرور انتظار سطحی از استراتژی شخصی‌سازی را دارند. آنها همچنین از شرکت ها انتظار دارند که به حریم خصوصی آنها احترام بگذارند و داده های آنها را به شیوه ای قانونی و اخلاقی مدیریت کنند. پس چگونه می تو،د آن خط را طی کنید؟ چگونه از داده های شخصی استفاده می کنید اما از داده های شخصی سوء استفاده نمی کنید؟ برای شروع، اجازه دهید اخلاق راهنمای شما باشد.

چگونه یک استراتژی شخصی سازی اخلاقی بسازیم

هیچ‌، نمی‌خواهد با ایمیل‌های ،ب‌وکار شما ،ده شود. اما، آنها از پیام درست در زمان من، قدرد، می کنند. به همین دلیل کمتر، بیشتر است. هنگامی که بر کیفیت و زمان ایمیل های خود تمرکز می کنید، اعتماد مشتری خود را ایجاد می کنید. همچنین منابع و زمان تلف شده و همچنین ایمیل‌های ناخواسته یا شخصی‌نشده را کاهش می‌دهید که ممکن است منجر به افزایش نرخ لغو اشتراک شود.

چه چیزی در خطر است؟

شما باید یک استراتژی سنجیده داشته باشید زیرا داده‌ها بیش از پیش برای روابط با مشتری مرکزی می‌شوند و ابزارهای هوش مصنوعی نحوه ارسال اطلاعات، مدیریت تعاملات خدماتی و مدیریت شهرت برندهای خود را تغییر می‌دهند.

اگر همین الان ایمیل خود را بررسی کنید، احتمالاً نمونه ای از استراتژی شخصی سازی را خواهید یافت.

هیچ‌، نمی‌خواهد با ایمیل‌های ،ب‌وکار شما ،ده شود. اما، آنها از پیام درست در زمان من، قدرد، می کنند.

فرکانس ارسال پیام

هدف‌گیری جمعیت‌شناختی اغلب سوگیری ایجاد می‌کند و پیام‌های من، را به افراد من، ارائه نمی‌کند. فرض کنید، برای مثال، مشتریان 55 ساله و بالاتر را در کمپینی برای افزایش فروش یک سرم ضد پیری که در انبار شما زیاد است، هدف قرار داده اید. شما تعصب را بر اساس این فرض معرفی کرده اید که فقط گروه های سنی خاصی علاقه مند به جوان تر به نظر رسیدن هستند، و با محدود ، خود به یک جمعیت شناختی، فروش بالقوه را از دست می دهید. به همین دلیل استفاده از هدف‌گیری مبتنی بر علاقه در استراتژی شخصی‌سازی برای تطبیق محصولات و خدمات خود با ،، که به احتمال زیاد به چیزی مشابه علاقه دارند، مفید است. همچنین از تقویت کلیشه هایی که می تواند برای برند شما عواقبی داشته باشد، جلوگیری می کند.

شاید یک شرکت ،ده‌فروشی در مورد یک جفت کفش خاص که در حال جستجو بودید با شما تماس گرفته باشد. “سلام [Your name]، متوجه شدیم که New Balance 574s را در سبد ،ید خود دارید. آنها اکنون 50٪ تخفیف دارند! برای بررسی اینجا را کلیک کنید.”

تجربیاتی مانند این، که در آن ،ب‌وکارها از چیزهایی استفاده می‌کنند که در مورد رفتار آنلاین شما می‌دانند – از کجا ،ید می‌کنید و چگونه با محتوا ارتباط برقرار می‌کنید – به طور فزاینده‌ای رایج هستند. به این دلیل که اندازه گیری رفتار مصرف کننده یکی از کارآمدترین و موثرترین استراتژی های بازاریابی است. این سناریویی است که در آن همه برنده می شوند – زم، که استراتژی به خوبی کار می کند.

یک مشتری معمولی از شما می خواهد که با آنها مانند شماره یک خود رفتار کنید. آنها یک تجربه منحصر به فرد می خواهند و می خواهند برای وفاداری خود به برند شما پاداش دریافت کنند. اما، آنها همچنین از شما می خواهند که از داده هایی که به شما می دهند محافظت کنید. هنگامی که این انتظارات برآورده نمی شود، شما در معرض خطر از دست دادن مشتریان هستید و آنها را برای همیشه از برند خود دور می کنید.

ایجاد تعادل بین شخصی سازی مصرف کننده و حریم خصوصی

اتخاذ زودهنگام بهترین شیوه های اخلاق داده حتی ممکن است فرصتی برای کاهش هزینه باشد. اگر یک استراتژی شخصی‌سازی ضعیف یا تکه‌ای مدیریت شده دارید، رفع آن پرهزینه خواهد بود – هم در سرمایه‌گذاری مستقیم و هم در آسیبی که داده‌های ناامن یا بازاریابی وحشتناک می‌تواند به شهرت شما وارد کند.

از مشتریان در مورد نحوه استفاده از داده های آنها سؤال بپرسید. آیا می تو،د از آن برای شخصی سازی پیشنهادات در طول یک جلسه ،ید استفاده کنید؟ برای ارسال معاملات به آنها پایین خط؟ اگر از مصرف کنندگان رضایت بگیرید و از اطلاعات آنها فقط به روشی که آنها ترجیح می دهند استفاده کنید، داده ها راهی برای به اشتراک گذاشتن اعتماد می شوند.

مطمئن شوید که مخاطبان من،ی دارید