ارتباط موثر با مشتری:۱۰ نکته بهبود استراتژی تعامل با مشتری

فن بیان یا فن ارائه، نحوه صحبت کردن است و شامل لحن صدا، سرعت کلمات، تن صدا و سایت highcrm نحوه ارائه است. این امر نه تنها در مورد نحوه دریافت اطلاعات، بلکه در مورد نحوه به اشتراک گذاری اطلاعات نیز صدق می کند. همچنین نماینده فروش با پرسیدن سوالات از تیم فروش در مورد سرعت پیشروی، تاخیر یا سایر مسائل پروژه، به نفع مشتریان عمل می کند. با گذشت زمان، سیستم قادر خواهد بود نیازهای مشتریان شما را بهتر پیش بینی کند. مشارکت مدیران از مهمترین عامل کسب موفقیت شرکت خواهد بود. چراکه سیستم عامل CRM شما باید مکمل تجارت شما باشد. داده های مورد نیاز شما معمولا براساس اطلاعات مربوط به مشتریان شما با کسب وکار شما متفاوت خواهد بود. در نهایت، مدیریت کسب و کارتان برای مشتریان مورد اعتماد نخواهد بود. در عصر حاضر، مردم خواهان پاسخ سریع هستند. پاسخ به سوال” ارتباط با مشتری چیست ؟ پیاده سازی سیستم CRM به شرکت ها کمک می کند تا معاملات را سریعتر ببندند، زیرا منجر به پاسخ های کارآمدتری می شود و همچنین به تیم فروش شما اجازه می دهد تا بتوانند بهتر به مشتریان کمک کنند. اگر بتوانید به سرعت به سوالات آن ها پاسخ دهید، ممکن است بتوانید سوالات آن ها را به خرید تبدیل کنید.

علاوه بر این، شما باید مهلت های مشخصی را تعیین کنید تا اعضای تیم شما بدانند چقدر زمان برای انجام وظایف خاص دارند. علاوه بر آنچه ما به عنوان روش استاندارد در نظر می گیریم -ارتباط باز، پاسخگویی و انعطاف پذیری- ما از Basecamp برای مدیریت پروژه و مشتری استفاده می کنیم. در نتیجه خدمات بهتری به مشتری ارائه نمیدهند. همچنین این قابلیت را دارد که مدیران بتوانند از طریق اطلاعاتی که در سیستم ضبط میکند به مدیران گزارش دهد تا عملکر و بهرهوری را پیگیری کنند. 3. استفاده از این نرم افزار ها باعث می شود که شما به راحتی فرآیند پیگیری و پشتیبانی از مشتری را انجام دهید. این فرآیند ابتدا با شناسایی مشتری و حفظ تمام جزئیات مربوط به او در سیستم CRM آغاز میشود که به آن «فرصت کسب و کار» نیز گفته میشود. عدم توانایی در ثبت دادههای خرید و فروش باعث خواهد شد تا درک کاملی از بازار خرده فروشی آنلاین پیدا نکنند. مدیریت ارتباط با مشتری به سازمان ها کمک می کند تا وفاداری و سودآوری مشتری را درقالب تکرار خرید، مبالغ خرید و دوره خرید مورد ارزیابی قرار دهند به علاوه مشتریان به طور مشخص بر این باورند که در زمان و هزینه های آن ها صرفه جویی شده و آنها اطلاعات بهتر و رفتار مناسب تری را دریافت می نمایند.

همه چیز در مورد درک خواسته های مشتری و سپس ارائه ی آن اطلاعات به موقع است. اگر در مورد پلتفرم یکپارچه پرستاشاپ بیشتر میخواهید بدانید میتوانید به این خبر که توضیحات اولیه ای در مورد آن داده شده مراجعه نمایید و البته در فرصتی دیگر در این مورد بیشتر و بهتر توضیح خواهیم داد! در ادامه ما در مورد استراتژی هایی که توسط صاحبان مجرب کسب و کار ها و شرکت ها بیان شده اند صحبت خواهیم کرد. در همین راستا و برای پیشرفت شما در ارتباط با مشتریان و بهبود کسب و کارتان، آموزش مدیریت ارتباط با مشتری را به سادگی توضیح خواهیم داد. این امر در نهایت سود ناشی از مشتریان شما را بهبود می بخشد زیرا می توانید بر مشتریانی تمرکز کنید که قبلاً از شما خرید نکرده اند یا کسانی که به محصول خاصی که ارائه می دهید علاقه مند هستند. مدیریت روابط خوب با مشتری استانداردهای کلی خدمات مشتری را بهبود می بخشد. این امر یک اثر موج دار ایجاد می کند، موارد عصبی و نا امید شدن مشتری را کاهش می دهد و شانس بازگشت و مراجعه ی دوباره ی آن ها را نیز بهبود می بخشد.

این امر بسیار مهم است زیرا به کسب و کار شما اجازه می دهد تا زمان صحیح برای فروش محصول خود را به مشتری مشخص کند. مشتریان شما به کیفیت خدمات ارائه شده به آن ها توجه زیادی خواهند داشت، بنابراین مهم است که روابط مشتری را به طور موثر مدیریت کنید. اکثر آژانس های بازاریابی دیجیتال مجموعه ای از تکنیک های مختلف را برای مدیریت موثر مشتریان و اطمینان از این که تعاملات آن ها با مشتریان فعلی و بالقوه تا حد ممکن مثبت است، به کار گرفته اند. مدیریت ارتباط با مشتری تمامی تکنیک ها و ابزارهایی که برای ورود به یک رابطه با مشتری و چشم اندازهای آن مورد استفاده قرار می گیرد، کنار هم جمع می کند. در پایان، صبور و مهربان باشید و صرف نظر از اینکه ترجیحات ارتباطی متفاوت باشند، با مشتری خود به نقطه شیرینی خواهید رسید.

ساهین نجیب، تحلیلگر بازاریابی دیجیتال در Fingent، معتقد به یک رویکرد دو طرفه است. شیو گوپتا، مدیرعامل Incrementors Web Solutions، معتقد است که احترام گذاشتن به وقت مشتری بسیار مهم است. جنیفر فیلیپس، معاون خدمات بازاریابی و مشتریان در Traktek Partners، معتقد است که همه چیز در مورد حفظ روابط مثبت است. این نرمافزارها، هوش پردازشگر فرآیند کار میشوند و به شما کمک میکنند اهداف را با سرعت و دقت، در یک سیستم پیادهسازی و برنامهریزی کنید. در واقع سیستم ها به شما کمک خواهند کرد که بتوانید بازخوردهای مشتریانتان را چه مثبت و چه منفی دریافت نمایید، درخواست های آنها را راحت شنیده و در سازمان به جریان بیندازید. این فرایند پیگیری که درنهایت به خرید یا خروج از چرخه منجر میشود، میتواند در نرمافزار CRM طراحی شود. می باشد، که هر صفحه آن نشان دهنده 30 روزکاری می باشد که تمامی وظایفی که به شما محول شده است را در تاریخ مورد نظر همان روز نمایش می دهد که با کلیک بر روی هرکدام از آنها می توانید جزئیات وظیفه را مشاهده و آن را پیگیری نمایید و یا به تاریخ دیگری موکول نمائید.

در این گزارش (Client Status Report)، مشخصات کامل مشتری، اهداف وی و مرحلهای از فرآیند خرید/فروش که در حال حاضر در آن قرار دارد، آمده است. این به مشتریان و هر شخص دیگری در کسب و کار اجازه می دهد تا در هر زمان به جزئیات پروژه دسترسی داشته باشند. در نتیجه خوشحال میشود اگر تجربه دیگری و یا مغایرتی در اطلاعات وجود دارد برای اصلاح به بنده اطلاع دهید. هر مشتری در هر دوره خاصی از زندگی ، دیگر مشتری یک محصول خاص نیست، بلکه مشتری محصول دیگری میشود. سوالات تاکتیکی بیشتری را باید در نظر گرفت: آیا مشتری شما تماس های تلفنی طولانی یا ایمیل های کوتاه را ترجیح می دهد؟ اما باید اطمینان حاصل کنید که همه ی اطلاعات مهم را از طریق یک روش ارتباطی مناسب، چه از طریق تلفن، ایمیل و چه از طریق ملاقات حضوری، با مشتری خود در میان بگذارید. این مرکز با بیش از ۱۰۰ مدرس و اعضای هیئت علمی دانشگاه قرارداد همکاری در جهت تدوین محتوا اعم از جزوات درسی ، امکانات مولتی مدیا و همچنین ضبط فیلم های آموزشی نموده است .

هدف اصلی بدست آوردن پاسخ های مشتری به این سوالات و توانمندسازی تیم خدمات برای برآوردن نیازها/خواسته های مشتری و پیشنهاد راه حل ها (فروش بالا) است. آیا می دانید که حفظ مشتری فعلی بسیار ارزان تر از به دست آوردن مشتری جدید است؟ پلتفرمهای آنلاین خرده فروشی، با استفاده از CRM مدرن در بخش تجارت الکترونیک میتوانند به کاهش ضرر و زیان شرکت بسیار کمک کنند و خدمات بهتری به مشتری ارائه دهند. ما در خدمات دهی به مشتری تخصص داریم و میتوانیم از طریق هر کانال ارتباطی که انتخاب میکنید، از کسب و کار شما پشتیبانی کنیم: اعم از ایمیل، منشی تلفنی، تماس تلفنی و … برخی از بازاریابها، مرحله تبدیل مشتری به مشتری وفادار (یا مشتری طرفدار نام تجاری یا مشتری شریک شرکت) را هم جزئی از قیف بازاریابی میدانند اما برخی دیگر، این مرحله را به حساب نمیآورند. افزودن یک ارتباط شخصی به روابط تجاری موجود به شما این امکان را می دهد تا با هر مشتری به صورت یک شخص جداگانه رفتار کنید و آن ها را به عنوان یک گروه نبینید. فروش برتر شامل فروش محصولات ممتاز است که در یک گروه قرار دارند.

اما نیازی به پیچیدگی بیش از حد مسائل نیست. نیازی نیست که مشتری خود را با جزئیات و مشکلات کوچک متزلزل کنید. اپلیکیشنی که با نصب آن نیازی به ایستادن در صف برای پرداخت نیست و مبلغ مورد نظر به صورت اتوماتیک از حساب مشتری کسر میشود. مشتری شما چقدر در برنامه های مربوط به خود تلاش می کند. اکنون میخواهید به تیم خود اهداف مشخصی بدهید تا روی آنها کار کنند. اجازه ندهید که تمرکز روی ارتباط با مشتریان، شما را از مسیر ایجاد یک رابطه مهم و ضروری دیگر منحرف کند. به این ترتیب هر دو در یک مسیر باقی می مانید. به لطف اینترنت، تلفن ها، ساعت های هوشمند و تمام دستگاه های مشابه، دنیای کسب و کار به سرعت از بازاریابی قدیمی و از مد افتاده مشتری محور ( outbound marketing ) به سمت بازاریابی درون گرای مشتری محور ( بازاریابی ربایشی، inbound marketing ) تغییر مسیر داده است. تمام این راههای ارتباطی باید به سمت یک هدف خاص نشانه گیری شده و پیام واحدی را ارسال کنند.

درک این عامل واقعاً به من اجازه داد تا جلسات آینده را با سهولت بیشتری برنامه ریزی کنم. من از نرم افزارهای زمان بندی استفاده می کنم که به من امکان می دهد از راه دور به تقویم و قرارهای خود دسترسی داشته باشم و از طریق ارتباط شخصی و به موقع خود را برای مشتریان خود در دسترس قرار می دهم. علاوه بر این، بهمیزان مشارکت توجه داشته باشید و داده ها را در CRM خود به هم متصل کنید. این برنامه به مدیریت چندین مشتری کمک زیادی می کند. شرکتهای امروزی، با کمک نامههای الکترونیکی، وبسایتهای اینترنتی، مراکز تماس، پایگاههای داده و نرمافزارهای بسیار پیچیده، ارتباطشان با مشتریان هدفشان را تقویت میکنند.

برای افزایش فرصت های فروش در کسب و کارمون، ما به یک سیستم دقیق و ساختار یافته برای مدیریت و ردیابی سرنخ های فروش نیاز داریم. این نرم افزار همچنین به تیم فروش اطلاعات مورد نیاز در مورد هدف قرار دادن مشتری خاص را می دهد و به شما امکان می دهد رویکرد بازاریابی خود را تنظیم کنید. بنابراین، وفاداری مشتری از جنبههای تأثیرگذار CRM است و برای موفقیت در کسب و کار اهمیت بسزایی دارد. او می گوید، حفظ رابطه مثبت با مشتری برای موفقیت هر کسب و کاری بسیار مهم است. مشتریان قدیمی و وفادار شما نیز از اینکه می بینند از توصیه های آن ها استفاده کرده اید بسیار خرسند خواهند شد. اگر شما نمی توانید سر موقع به تعهدات خود عمل نمایید و یا در ارائه یک محصول یا خدمت دچار مشکل شده اید بلافاصله به مشتری اطلاع دهید. این فرایند در خارج از دید مشتری اتفاق می افتد و مکانیزمی را برای مدیران و رهبران تیم فراهم می کند تا متوجه شوند که ممکن است مشتری از پیشرفت آن ها ناراضی باشد و آن ها را وادار به تلاش های بیشتر و بهتر در ارتباط با این مسائل کند. این پلتفرمهای آنلاین هرگز مشکلات وبسایت خود را متوجه نخواهند شد.

در طول ۷ سال گذشته ما یک رویکرد منحصر به فرد برای ارتباطات مشتری طراحی کرده ایم که میزان رضایت آن ها را افزایش داده است. با این حال انتخاب مناسبترین نرم افزار مدیریت ارتباط با مشتری یکی از مسائلی است که باید به آن بسیار توجه کرد. دوره عمر مشتری شباهت بسیار زیادی با دوره ی عمر محصولات دارد .plc یا چرخه ی عمر محصول دارای 4 ارکان اساسی می باشد . اکنون ابزار CRM می تواند برای مدیریت در کل چرخه تعاملات با مشتری ، بازاریابی گسترده ، فروش و تجارت دیجیتال استفاده شود. نرم افزار CRM ایده آل جزء اولین نرم افزار های بومی طراحی شده در ایران می باشد که با خلاقیت و ایده های فکری مهندسان ایرانی با حفظ منحصر بفرد بودن و بدون هیچ گونه الگوبرداری از نمونه های دیگر طراحی و پیاده سازی گردیده است.

این مشکلات باعث به وجود آمدن زمان انتظار طولانی در هنگام تماس تلفنی، کاهش شناخت از مشتریان و پشتیبانیهای فنی ناکارآمد میشود. یک برنامه قدرتمند مدیریت مشتری در هماهنگی انواع کمپین های بازاریابی کمک می کند. ما باید آن ها را از طریق این کمپین ها آموزش دهیم تا آن ها را درگیر خود و برنامه هایمان نگه داریم. آموزش مشتریان از طریق کمپین خروجی: مشتریان دوست دارند در مورد به روزرسانی محصولات، تغییرات در کسب و کار شما، روندهای جدید در صنعت خود و غیره بدانند. میتوانید دسته های مختلفی از مشتریانی که فروش زیاد دارند یا کم درست کنید. این امر موجب می شود که کاربران بتوانند فرصت ها و مشاغل مختلفی را مدیریت کنند، سفارش ها را ثبت کنند و امور متفاوت دیگر را همانند زمانی که در اداره انجام می دادند، اداره کنند. بسیاری از این ویژگیها برای بسیاری از مشاغل مفیدند، در حالی که ممکن است برخی از آنها مختص یک صنعت باشند. درواقع، این شیوهها همان راههای ارتباطی و عامل تأثیرگذاری شما بر مخاطبانتان هستند.- در سیستمهای مدیریتی مشتریمدار (مانند نرمافزار CRM)، مدیریت ارتباط با مشتری در کل چرخهی خرید، از افزایش سطح آگاهی مشتری شروع میشود و تا خریدهای چندم ادامه مییابد.- برای مدیریت روابط مشتریان از دو نوع تکنولوژی CRM نرمافزاری و برپایهی فضای ابری استفاده میشود که معمولا مدیران کارآمد دادههای اصلی هر دو نوع را وارد میکنند.