آیا چت بات سرویس شما باید مانند انسان صحبت کند؟

به ،وان یک طراح مکالمه در گروه تجربه کاربری Salesforce، من استدلال می‌کنم که هدف من انس،‌تر ، هوش مصنوعی نیست. در واقع، زم، که ربات‌ها بیش از حد شبیه یک انسان به نظر می‌رسند و رفتار می‌کنند، می‌تواند منجر به یک کیفیت وهم‌آور یا ،نده ناخواسته شود – به اصطلاح “دره عجیب”. در عوض، ما باید ربات ها را کمتر رباتیک کنیم. اجازه دهید جزئیات را توضیح دهم و نحوه رویکرد ما به طراحی مکالمات ربات را به اشتراک بگذارم.

طراحی مکالمه آینده است

بسیاری از مردم شیفته این مفهوم هستند که ربات ها می توانند انسان باشند. اما برای انجام این کار به پیشرفت‌های بسیار بیشتری در یادگیری ماشین و NLP (پردازش زبان طبیعی) نیاز است. همین امر در مورد ربات های ساخته شده با مدل های پیشرفته زبان بزرگ نیز صدق می کند. برای استفاده از این مدل ها نیاز داریم نرده های محافظ را تعریف کنید برای همه چیز، از تکنیک های مکالمه گرفته تا احساسات انس، و موارد استفاده از خدمات.

فقط به این دلیل که می‌تو،م ربات‌ها را بیشتر شبیه انسان‌ها صحبت کنیم، به این م،ی نیست که باید.


منبع: https://www.salesforce.com/blog/s،uld-your-chatbot-talk-like-a-human/

جنبه دیگری که باید در نظر گرفت این است که کاربران اغلب زبان ،ت را به تنهایی تعیین می کنند. ما طراحی ربات‌هایی با هویت ،تی خاص را توصیه نمی‌کنیم، زیرا این کار کلیشه‌های مربوط به ارتباطات را تقویت می‌کند. همچنین به طور م،اداری بر نحو و جریان تأثیر نمی گذارد. ممکن است به ربات خود لحن و لحن خنثی تری بدهید – اگرچه این بستگی به پیامی دارد که می خواهید از طریق محصول و برند خود بیان کنید.

بنابراین، به جای تمرکز بر ایجاد شخصیت انس، برای یک ربات، در نظر بگیرید که چگونه ربات‌ها را طراحی می‌کنید و بر ظاهر و احساس محاوره‌ای آن تمرکز کنید تا کاربران خود را به سمت آنچه می‌توان انجام داد راهنمایی کنید.

طراحی زبان برای چت بات ها

فراتر از این عوامل، به جریان کلی مکالمه فکر کنید. این ممکن است شامل موارد زیر باشد: زمان تاخیر پاسخ ربات بین پیام ها. چگونه می توان تغییرات گفتگو را هوشمندتر و جذاب تر نشان داد. و ابهام زدایی برای رسیدگی به خطا. اگرچه این فهرست جامعی نیست، اما به شما این ایده را می دهد که یک مکالمه ممکن است در مقابل تصویری از اینکه نسخه انس، ربات چگونه باشد.

انسان بودن یا نبودن

ربات‌ها برای رسیدگی به یک محدوده خاص از موارد استفاده طراحی شده‌اند. برای چت ربات های خدمات مشتری، هدف این است که به کاربر در دریافت پاسخ کمک کند به سوالات یا حل یک مشکل. اما، اگر ربات مانند یک انسان صحبت کند، ممکن است باعث شود مشتری منتظر پاسخ هایی باشد که ربات برای ارائه آن طراحی نشده است. دادن «شخصیت» به ربات‌ها و توانایی انجام مکالمات بیشتر شبیه به انسان ممکن است به قیمت خدمات خوب به مشتریان تمام شود. گسترش مکالمه ربات فراتر از محدوده مورد نظر، بار اضافی بر روی طراحی ایجاد می کند – به سختی می توان تمام درخواست ها یا سوالات احتمالی یک مشتری داشته باشد.

هنوز در مورد نحوه طراحی برای هوش مصنوعی مکالمه یاد می گیرید؟ درباره بهترین شیوه ها، ملاحظات اخلاقی و موارد دیگر بیشتر بخو،د.


چت بات ها باید مفید باشند

حتی با نمایندگی های خدمات زنده، تیم ها از دستورالعمل هایی برای نحوه کمک به مشتریان و ال،ایی برای نحوه پاسخگویی در موقعیت های مختلف استفاده می کنند. ما چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد بهترین روش برای رسیدگی به نگر،‌های مربوط به اخلاقیات و تعصبات مربوط به آموزش هوش مصنوعی داریم.

حتی زم، که یک ربات چت به وضوح بیان می کند که یک ربات چت است، مردم همچنان به آن پاسخ می دهند که گویی یک عامل انس، است. چند بار تا به حال با دستیار صوتی دستگاهتان طوری صحبت کرده اید که گویی یک دوست است یا هنگام خطا به آن فحش داده اید؟ بنابراین اگر شرکت شما می خواهد یک چت بات بسازد، ممکن است بپرسید: آیا چت بات باید مانند یک انسان صحبت کند؟ پاسخ آن چیزی نیست که شما انتظار دارید.

صدا لایه دیگری به نحوه درک شخصیت می افزاید. برخی عبارتند از:

  • زیر و بمی و لحن: صدای کلی ربات شما. اغلب، دستیارهای صوتی صدای بلندتری دارند.
  • میزان گفتار: ربات شما چقدر سریع صحبت می کند. برای دستورالعمل‌ها، ممکن است م،‌های اضافی اضافه کنید. برنامه‌های مراقبه آرام‌بخش می‌توانند آهسته‌تر صحبت کنند.
  • نشانگرهای گفتمان: کلمات یا عباراتی که نشان دهنده تغییر در مکالمه هستند. اینها همچنین در چت برای تایید کاربران استفاده می شوند. به ،وان مثال: “متوجه شدم!” یا “OK” یا «بنابراین…» برای نشان دادن سطوح مختلف هیجان و تمرکز روی هدف کاربر. “پس” نشان دهنده کار دیگری است که باید انجام شود.
  • گویش: گویش نیز مانند گام، تابع ادراکات فرهنگی متفاوتی است. در زبان‌های مختلف، لهجه‌های خاصی ممکن است یک نوع استاندارد به نظر برسد که ممکن است حرفه‌ای‌تر در نظر گرفته شود.
آ نظرسنجی اخیر مصرف کنندگان دریافتند که 76 درصد از پاسخ دهندگان تنها پس از یک تجربه بد، تجارت با یک شرکت را متوقف می کنند. دلایل آن عبارتند از قیمت های بالا، نمایندگان بی ادب، زمان طول، نگه داشتن و نقل و انتقالات بسیار. یک تجربه بد ربات می تواند به همان سرعت مشتری را ناراحت کند.

ما تیم عمدتاً با چت کار می کند، بنابراین ما در درجه اول بر طراحی زبان از نحو تا دیکشنری تمرکز می کنیم. برخی از ،اصر و اجزای گفتگو را باید در نظر بگیریم:

  • سطح دیکشنری: سطح واژگان و رسمی بودن زبان ربات. استفاده از اصطلاحات تخصصی ممکن است برخی از کاربران را کنار بگذارد، اما با در نظر گرفتن یک مخاطب خاص و ماهر، می‌تواند زمان را به وضوح افزایش دهد.
  • طول چرخش: مقدار پیام ها و زم، که ربات شما دیالوگ ها را قبل از پاسخ دادن کاربر ارسال می کند. پایین نگه داشتن این میزان، کاربران را درگیر خود نگه می دارد، اما انجام این کار با مسائل پیچیده می تواند دشوار باشد.
  • استفاده از ایموجی: اینکه آیا ربات شما از ایموجی استفاده می کند یا نه، و استفاده از کدام شکلک ها قابل قبول است. این همچنین می‌تواند یک مشکل دسترسی برای صفحه‌خوان‌ها و همچنین ایموجی‌ها باشد که ممکن است به روش‌های مختلفی تفسیر شوند، مانند علائم دست.
  • نقطه گذاری: ربات شما از کدام نمادها و زمان استفاده می کند. ممکن است از علامت تعجب برای تأکید یا جشن استفاده شود.
  • نام ربات: نام ربات شما می‌تواند زمینه را برای درک آن به ،وان یک برند فراهم کند. ما به طور کلی به طراحان توصیه می کنیم که از نام های ،تی یا انس، استفاده نکنند. همین امر در مورد آواتار ربات یا تصویر نمایه ربات نیز صدق می کند.
  • عذرخواهی و جشن: وقتی یک کاربر موفق است، ربات شما چگونه آن را مدیریت می کند؟ در مورد با مسیرهای ناخوش جایی که نیاز کاربر برآورده نشد؟ ممکن است با یک تأیید ساده به پایان برس،د یا برای همدلی با کاربر وقت بگذارید و مکالمه را تنظیم کنید.
تصویر نسخه های مختلف تبریک.  نسخه پیشنهادی این است: "سلام لیزا!  من CareConnect هستم، یک ربات چت.  من اینجا هستم تا به شما کمک کنم تا از بیماران خود در سفر سلامتی آنها حمایت کنید."

چگونه یک چت بات به نظر می رسد