چگونه یک پایگاه داده برای روابط مشتری محور راه اندازی کنیم
انتشار: شهریور 16، 1403
بروزرسانی: 21 تیر 1404

چگونه یک پایگاه داده برای روابط مشتری محور راه اندازی کنیم

این پایه داده بسیار مهم است، زیرا اگر داده های خود را برای بازاریابی جدا کنید، انتقال به سایر خطوط ،ب وکار اگر غیرممکن نباشد، سخت تر می شود. ،ب و کار به یک دید متمرکز از مشتری نیاز دارد تا بتواند در کانال ها و خطوط ،ب و کار ارائه دهد. این به ویژه در مورد مدل های هوش مصنوعی که برای تصمیم گیری نیاز به زمینه دارند، صادق است. داده های جداشده مستقل، زمینه را برای مدل ها فراهم نمی کنند.

برای ،مت 1 این وبلاگ اینجا را کلیک کنید.

بیاموزید که چگونه می تو،د بازاریابی خود را با استفاده از هوش مصنوعی برای بهینه سازی عملکرد و هزینه کمپین کارآمدتر کنید.



منبع: https://www.salesforce.com/blog/data-foundation/

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=yMudbNgh9FY[/embed]

جایی که این به سازمان - و در نهایت مشتری نهایی - صدمه می زند، زم، است که بازاریابان سعی می کنند شخصی سازی بین کانالی را به کار گیرند. حتی افراد با عملکرد بالا فقط در شش کانال از شخصی سازی استفاده می کنند، با عملکرد ضعیف در سه کانال.

شما می تو،د این پایه را برای روابط بلندمدت با مشتری بسازید و همه بخش های خود را با بازاریابی ابری همراه کنید. در اینجا چند راه وجود دارد:

چگونه Data Cloud در زمان و هزینه شما صرفه جویی می کند

ایجاد یک ا،یستم برای رشد روابط مشتری محور یک فرآیند دو مرحله ای است. اولین گام، تقویت یک استراتژی و ساختار سازم، است که می تواند از انتقال یکپارچه بین بخش های داخلی شما بدون توجه به جایی که مشتری در سفر خود است، پشتیب، کند. دوم این است که پایه داده را برای تعامل با مخاطبان خود در سطح 1:1 ایجاد کنید و آنچه را که نیاز دارند، در زمان نیاز ارائه دهید. این آسان نبوده است زیرا ،ب وکارها با محصولات و قابلیت های بازاریابی جدید و پیشرفته سازگار می شوند.

به این فکر کنید که مشتری شکایتی را با بخش خدمات شما ارسال می کند، زیرا قصد دارید بعداً امروز یک پیام تبلیغاتی برای آنها ارسال کنید. آیا اگر پلتفرم تعامل شما آن تبلیغ را بر اساس اطلاعات یک لایه داده به روز نگه دارد، برای شما و مشتری عالی نخواهد بود؟

پس چگونه در مسیر درست قرار می گیرید؟ اولین چیزی که نیاز دارید یک پایه داده قوی است. همه داده های مشتری شما باید در یک مکان باشد و دسترسی به آن برای کارمندان غیر IT آسان باشد. بسیاری از شرکت ها سعی کرده اند این مشکل را با یک پلت فرم داده مشتری (CDP) حل کنند. اما در حالی که همه داده ها را می توان در یک CDP گرد هم آورد، یک سیلو دیگر نیز ایجاد می کند و همچنین به طور کامل به مشتری خدمات نمی دهد. سازمان هایی که واقعاً سود خواهند برد، سازمان هایی هستند که داده های بازاریابی در آنها وجود دارد متصل است در کل ا،یستم ،ب و کار.

سرعت و تنوع نوآوری در فضای فناوری بازاریابی به طور مداوم در حال افزایش است و برندها مشتاق هستند تا آ،ین نوآوری ها را برای ارتباط با مشتریان خود اتخاذ کنند. اما دپارتمان های بازاریابی شروع به دیدن درجه بالایی از پیچیدگی در به کار بردن همه ابزارهایشان کرده اند.

به ،وان مثال، با یک پشته فناوری ،یبی، اغلب باید متخصصان یکپارچه سازی داده یا شرکای خارجی را استخدام کنید، که هزینه زیادی دارد. شما برای به کار انداختن این فناوری زمان و تلاش می کنید، اما همه اینها طرح های داده و UX متفاوتی دارند. این مانند تلاش برای ترجمه زبان های مختلف است. همچنین موضوع کارمند، وجود دارد که در پلتفرم جدید متخصص می شوند اما سپس برای کار دیگری ، می کنند، که حفره بزرگی را ایجاد می کند (بدون ذکر بودجه بیشتر برای آموزش افراد جدید). این یک مشکل برای چندین دهه بوده است، و این چیزی است که من در مورد آن از افرادی که ملاقات می کنم زیاد می شنوم.