به اشتراک گذاری داده ها در سراسر زنجیره تامین ریسک و هزینه ها را کاهش می دهد در حالی که همه را در یک صفحه نگه می دارد. وقتی چند ذینفع بینشهای خود را به اشتراک میگذارند، تشخیص دستانداز بعدی در جاده و پاسخگویی با چابکی آسانتر میشود. در نهایت منجر به برنامه ریزی بهتر و عملیات روانتر می شود.
یک قدم جلوتر، مدیریت کیفیت آن دادهها برای ارائه دید و بینشهای مورد نیاز شما است – ما به این دادههای مرتبط به ،وان یک لایه تعامل اشاره میکنیم. هر زنجیره تامین جریان های داده زیادی ایجاد می کند، اما یک لایه تعامل به جمع آوری آنها در یک مکان مرکزی با تجزیه و تحلیل و بینش کمک می کند.
به ،وان مثال، هنگامی که تامین کننده شما می داند که شما ظرفیت تولید را کاهش می دهید، می توانند تنظیماتی را انجام دهند که به نفع مشتریان باشد. این می تواند شامل سفارش های اضافی برای ذخیره سازی مجدد و افزایش مجدد تولید باشد.
همکاری با الف ابزاری مانند Slack می تواند متخصصان زنجیره تامین را قادر سازد تا سریعتر تصمیم بگیرند، که منجر به کیفیت بهتر محصول، حل سریعتر مشکلات و در نهایت مشتریان راضی تر می شود.
برای رسیدن به تعادل دوباره و صاف ، منحنیهای شلاق ،، به سیگنالهای قابل اعتمادتر و دادههای بهتر نیاز دارید.
چرا مدیریت زنجیره تامین برای مشاغل مهم است؟
این به تیمهای داخلی و خارجی اجازه میدهد تا مشکلات را حل کنند، راهحلها را به اشتراک بگذارند و به سرعت پیرامون مقررات هماهنگ شوند. با وجود آن، میتوان خودکارسازی و هشدارهایی را اضافه کرد تا زنجیره قویتر و هوشمندتر شود.
یک پاسخ رایج به یک مشکل زنجیره تامین، ایجاد یک گروه کاری یا داشبوردهای اضافی است. اما این یک راه حل کوتاه مدت است که کار بیشتری را برای کارمندان ایجاد می کند. تنها با دید کامل و یک لایه تعامل که داده ها را تفسیر می کند، می تو،د زنجیره تامین کارآمدتری ایجاد کنید که باعث صرفه جویی در هزینه می شود.
بیایید با برخی از اصول اولیه شروع کنیم و نگاهی بیاندازیم به این که چگونه داشتن یک دیدگاه دیجیتال و یکپارچه از زنجیره تامین شما می تواند با شناسایی ریسک ها قبل از تبدیل شدن به مشکل و حل سریعتر مشکلات، در هزینه شما صرفه جویی کند.
مدیریت زنجیره تامین و اثر شلاق نر چیست؟
اثر شلاق ، از شکل نموداری که افزایش تولید را نسبت به تقاضا نشان می دهد نامگذاری شده است. اثر شلاق ، زم، اتفاق می افتد که یک سیگنال ضعیف، اما بلند، برای تقاضای بیشتر، تولید کننده را به تولید بیش از حد سوق دهد.

برای درک آینده دیجیتالی تولید، نحوه همکاری و برقراری ارتباط با تامین کنندگان و مشتریان را مجدداً در نظر بگیرید.