در واقع، مایکروسافت نزدیکترین رقیب آن است که با مشتریان CRM چهار برابر کمتر کار می کند.
چه کسی فضای CRM را در سال 2023 رهبری می کند؟ تحقیقات هسته ای یافته های خود را نشان می دهد
منبع: https://www.cxtoday.com/crm/w،-leads-the-crm-،e-in-2023-nucleus-research-reveals-its-findings/
NexJ روی بخش مالی متمرکز است و به چندین سازمان در بانکداری تجاری، شرکتی و خصوصی – در کنار شرکت های مدیریت ثروت – خدمات می دهد. در هدف قرار دادن این بردار، فروشنده یک راه حل سازگار ارائه می دهد که برای برآورده ، نیازها و مدل های تجاری منحصر به فرد طراحی شده است. علاوه بر این، ویژگی های استاندارد CRM را در محل و در یک ابر خصوصی ارائه می دهد. با این حال، NexJ همچنین یک مبتکر است – همانطور که در مجموعه Nudge AI آن مشهود است که شامل سه دستیار دیجیتالی است: Engage، Inform و Insights. به ترتیب، اینها توصیه های بهترین اقدام بعدی، قابلیت های شخصی سازی و تولید بینش را ارائه می دهند. رشد NexJ منع، کننده افزایش تقاضا برای نوآوری خاص بخش است.
ارائه دهندگان هسته CRM
Nucleus X2Engine را “نوع جدیدی از شرکت نرم افزاری” توصیف می کند. تا حدی، این به دلیل “قابلیت های نمونه سازی سریع” آن است که مکمل CRM قابل تنظیم آن است. علاوه بر این، فروشنده یک پایگاه داده واحد را ارائه می دهد که پشت راه حل های خدمات، فروش و بازاریابی آن قرار دارد. اینها با چندین ماژول محصول خاص بخش ادغام می شوند. تحلیلگر این رویکرد را ستایش میکند – در کنار گردشهای کاری یکپارچه آن که به ،بوکارها اجازه میدهد کارهای خستهکننده را در واحدهای تجاری خودکار کنند. در واقع، Nucleus می افزاید که پیشنهاد جمعی X2Engine یک راه حل “واقعی تحول آفرین” است که قادر به اتوماسیون سرتاسری است. ویژگی هایی که اخیراً اضافه شده است شامل یک محصول مستندسازی به روز و یک رابط کاربری جدید است.
NexJ
ارائه دهندگان اصلی در پایین سمت چپ ،ن هستند. در ماتریس، این فروشندگان در قابلیت استفاده و عملکرد از رهبران عقب افتادند. ارائه دهندگان اصلی امسال عبارتند از:
- پگاسیستم ها
- سیستم های ما،یمایزر
پگاسیستم ها
به گفته Nucleus، اوراکل فضای CRM را در عملکرد خود رهبری می کند. طراحی ماژولار آن در اینجا بسیار مهم است، و به فروشنده اجازه می دهد تا “همه فرآیندهای مواجهه با مشتری” را مدیریت کند – از فروش تا خدمات، تجارت الکترونیک تا بازاریابی، مدیریت داده تا تجزیه و تحلیل. علاوه بر این، پایه و اساس فرآیندهای ارزش افزوده، از جمله مدیریت منجر به پول نقد و درآمد را ایجاد می کند. اوراکل همچنین از شبکه گسترده داده شخص ثالث و سازم، خود سود می برد – با Nucleus اشاره می کند که چگونه مشتریانش اغلب توسعه پذیری فروشنده را تحسین می کنند. مشتری همچنین ممکن است با Oracle در ERP، BI، زنجیره تامین، مدیریت منابع، و موارد دیگر شریک شود – که بسیاری از آنها رویکرد مجموعه کامل را پذیرفته اند.
مایکروسافت
با انجام این کار به ،وان بخشی از «ماتریس ارزش فناوری CRM 2023»، Nucleus Research پنج پیشنهاد پیشرو خود را جدا کرد، و Salesforce نتوانست آن را کاهش دهد.

رهبران CRM
با خواندن خلاصه ما از موج Forrester برای Core CRM Solutions 2022، این نتایج را با نتایج یک تحلیلگر برجسته بازار مقایسه و مقایسه کنید.
HubS، پلت فرم CRM خود را برای پشتیب، از ارتباطات در سراسر چرخه حیات مشتری، از تولید سرنخ تا حفظ مشتری، ساخته است. فروشنده این چارچوب را با تعهد به سفارشیسازی جفت میکند و به ،بوکارها با هر شکل و اندازهای اجازه میدهد راهحلی را ایجاد کنند که برای آنها کارآمد باشد. در واقع، بازار گستردهای را در کنار ابزارهای اختیاری ارائه میدهد که شامل مجوزهای پیشرفته، قابلیتهای پیکربندی قیمت و گزارشدهی بالغ میشود. Nucleus این رویکرد را در کنار عملیات هاب خود تحسین می کند. این راه حل به ،ب و کارها اجازه می دهد تا داده ها را ی،ان کنند، داده های دوطرفه را همگام کنند و نیازی به ابزارهای شخص ثالث را از بین ببرند. در نهایت، تحلیلگر ارتباط نزدیک با AWS Lamda را به ،وان نقطه قوت دیگری برای اتوماسیون وظایف بسیار قابل تنظیم، مشخص می کند.
Zendesk
Zo، با ستایش معماری ابر خصوصی پلتفرم، گزینه های استقرار سریع و مدل داده یکپارچه، Zo، در گزارش امسال به بالاترین امتیاز برای قابلیت استفاده دست یافت. دومی ادغام های قوی تر و افزایش قابلیت همکاری در کل ا،یستم Zo،، برنامه های شخص ثالث و خدمات سفارشی را امکان پذیر می کند. در همین حال، قابلیت سفارشیسازی خارج از جعبه، رابط کاربری بصری و برنامه موبایل CRM Analytics از نقاط قوت اضافی این پلتفرم هستند. این تحلیلگر با اشاره به این که Zo، اکنون یک “گزینه امکان پذیر برای سازمان ها در هر اندازه” است – با وجود سابقه طول، استقرار در SMB ها، نتیجه گیری می کند.
اوراکل
با این وجود، بسیاری از نامهای بزرگ امیدوارند که مجموعهای در تعقیب ایجاد کنند، سریع نوآوری کنند و وضعیت موجود را مختل کنند.
با صدها فروشنده، بازار CRM فوق العاده رقابتی است.
مشتری، که Salesforce را پیادهسازی میکنند، اغلب در برش دادن سیلوهای داده، سادهسازی مدیریت دادهها و سادهسازی پشته CX موفق میشوند. علاوه بر این، آنها می توانند یاد بگیرند که چگونه با استفاده از Trailhead، پلت فرم یادگیری آنلاین آن که به آموزش و صدور گواهینامه توسعه دهندگان کمک می کند، این نتایج را به حدا،ر برسانند. جامعه کاربر فعال آن نیز منبع ارزشمند دیگری را ارائه می دهد. در واقع، Nucleus اشاره میکند که در کنار راهحلهای شریکی که به آس، در AppExchange، تجزیه و تحلیل پیشبینیکننده و هوش مصنوعی اینشتین تعبیهشده آن در دسترس هستند، بخش مرکزی ارزش پیشنهادی آن است. توسعه دهندگان همچنین می توانند دومی را در برنامه های سفارشی ایجاد کنند – با یا بدون کدنویسی.
شیره
Zendesk با استفاده از تخصص خود در Helpdesk به ،ب و کارها اجازه می دهد تا وضعیت مکالمات را در کانال های متعدد تعامل با مشتری پیگیری کنند. با انجام این کار، فروشنده وظایف پشتیب، عامل را ساده می کند و گردش کار را با اتوماسیون back-end مک،زه می کند. چنین برنامههایی بر ارزشی که Zendesk برای تیمهای خدمات ارائه میکند، تأکید میکند. با این حال، واحدهای تجاری دیگر نیز از Zendesk حمایت می کنند، با Nucleus به بازار آن با 1200 برنامه کاربردی و ادغام از پیش ساخته شده با فناوری های مختلف سازم، برجسته به ،وان یک مزیت قابل توجه اشاره می کند. علاوه بر این، تحلیلگر تجربه ساخت ربات، مسیریابی هوشمند و قابلیتهای پیامرس، خود را برای تحسین بیشتر مشخص میکند.
،ید
تحلیلگر برجسته بازار Nucleus Research، علاوه بر Salesforce، 14 مورد از بسته تعقیب را بررسی کرده و آنها را در مورد قابلیت استفاده و عملکرد پلتفرم هایشان ارزیابی کرده است.
Maximizer Systems راهحلهای CRM از پیش پیکربندیشدهای را برای بخش خاص ایجاد میکند. این خدمات شامل آموزش، خدمات مالی، لجستیک، تولید و ،ت می شود. در سراسر هر بردار، Maximizer تلاش می کند از پشتیب، مشتری به ،وان یک متمایز کننده استفاده کند. راه حل 360 Customer Touch آن بر این جاه طلبی تأکید می کند و بالقوه را از طریق فرآیند انتخاب و اجرای CRM هدایت می کند. در این گزارش، Nucleus خاطرنشان میکند که کاربران نهایی از عملکرد گسترده و موانع کم آن برای پذیرش استقبال میکنند. علاوه بر این، تحلیلگر خاطرنشان می کند که اغلب یک گزینه ایده آل برای SMB ها است.
Keap با انگیزه ای برای افزایش سهولت پذیرش برای کاربران نهایی نوآوری می کند. شاید این بیشتر در ابزارهای هوش مصنوعی و اتوماسیون آن مشهود باشد، که اعضای تیم کمتر از نظر فنی می توانند از آن برای افزایش ارزش استفاده کنند. یکی از این ویژگی ها تجزیه و تحلیل تعبیه شده آن است که روزانه نتایج ضروری مشتری، کارمند و ،ب و کار را گزارش می دهد. در کنار این، اپلیکیشن موبایل و نسخه های توسعه یافته ابزار تجارت الکترونیک آن از ویژگی های برجسته هستند. با این حال، Nucleus انتظار دارد که Keap در موقعیت شیرین خود برای کار با مشاغل کوچکتر و متوسط باقی بماند، همانطور که ،ید اخیر The Factory – یک مشاوره برای صاحبان مشاغل کوچک – نشان می دهد.
کارشناسان CRM
تسهیلکنندهها در ربع پایین سمت راست مینشینند. در این مطالعه، این فروشندگان از نظر قابلیت استفاده بالاتر از حد متوسط عملکرد داشتند اما از نظر عملکرد از پیشتازان عقب ماندند. تسهیلگران امسال عبارتند از:
- آکواماتیک
- HubS،
- Zendesk
- ،ید
آکواماتیک
Creatio با یک پلتفرم واحد برای اتوماسیون فرآیند و مدیریت داده شتاب بازار را به دست آورده است. هدف این ،یب، افزایش کارایی عملیاتی با سادهسازی گردشهای کاری است. علاوه بر این، پلتفرم بسیار قابل تنظیم است، با قابلیتهای بدون کد که Nucleus آن را ستایش میکند. اینها به ،ب و کارها اجازه می دهد تا پلتفرمی بسازند که نیازهای منحصر به فرد آنها را ساده تر برآورده کند. در نهایت، Creatio با ویژگی های مدیریت سرنخ، تجزیه و تحلیل سفر مشتری و سرعت نوآوری خود را تحت تاثیر قرار می دهد. دومی به آن کمک کرد تا اجزای CRM قابل ،یب اضافی، یک رابط کاربری جدید و یک طراح بدون کد به روز شده را تنها در 12 ماه گذشته منتشر کند.
تسهیل کننده های CRM
کارشناسان در ربع بالا سمت چپ ،ن هستند. در این گزارش، این فروشندگان در عملکرد خود بالاتر از حد متوسط عمل ،د، اما در قابلیت استفاده از رهبران عقب افتادند. کارشناسان امسال عبارتند از:
- نیروی فروش
- شیره
- X2Engine
- NexJ
نیروی فروش
با این حال، شکاف بزرگی بین Salesforce و رقبای آن وجود دارد.
در حالی که این نام در فضای ERP شناخته شده تر است، A،atica تخصص خود را در آن عرصه به بازار CRM می آورد. طبق گزارش، با انجام این کار، فروشنده یک تمایز قابل توجه ایجاد کرده است. در واقع، نیاز به راه حل های متفاوت را از بین می برد، یک رابط مرکزی ارائه می دهد و یک پایگاه داده واحد را در بین واحدهای تجاری ارائه می دهد. به این ترتیب، همه دیدگاه واحدی از تجربه مشتری به دست میآورند و همکاری متقابل را تشویق میکنند. Nucleus همچنین دسترسی به پلتفرم A،atica را – در کنار ابزارهای گزارش دهی و تجزیه و تحلیل، پورتال پشتیب، مشتری و یادگیری ماشینی، تحسین می کند. در نهایت، تحلیلگر پیشنهاد می کند که فروشنده قیمت جذابی را نسبت به استانداردهای صنعت ارائه می دهد.
HubS،
مایکروسافت راهحلهای CRM و ERP خود را نزدیکتر کرده است و این امکان را فراهم میکند که دید جامعتری از عملکرد ،بوکار و تصمیمگیری بهبودیافته داشته باشد. این برنامه های کاربردی CRM بازاریابی، فروش، خدمات مشتری، تجارت، بینش مشتری و خدمات مید، را پوشش می دهند. مایکروسافت با اجرای هوش مصنوعی و راه حل BI پیشرو در بازار آن – به گفته گارتنر – در همه این موارد، تلاش می کند تا داده های بلادرنگ را به مشتریان خود ارائه دهد. ،ب و کارها ممکن است از این بینش ها برای تقویت کمپین های بازاریابی و روابط با مشتری استفاده کنند. اکنون، پیشگام فناوری امیدوار است که ساختن چنین استراتژی را برای کاربران غیر فنی برای تقویت تصمیمگیری و مدیریت تجارب تجارت دیجیتال آسانتر کند – و Nucleus ظاهراً چنین رویکردی را تأیید میکند.
SugarCRM
SugarCRM تجزیه و تحلیل داده ها و قابلیت های یکپارچه سازی را در مجموعه راه حل های CRM خدمات، فروش و بازاریابی خود تعبیه می کند. به گفته Nucleus، با انجام این کار، فروشنده با موفقیت موانع جاده را کاهش می دهد، قابلیت استفاده را تقویت می کند و دیدگاه جامع تری از هر مشتری ارائه می دهد. علاوه بر این، با این رویکرد اول یکپارچه سازی، کاربران می توانند از بین 240 افزونه برای تکمیل وظایف خاص صنعت انتخاب کنند. این تحلیلگر همچنین انعطاف پذیری قیمت SugarCRM را تحسین می کند، زیرا ،ب و کارها می توانند از بین چندین طرح اشتراک انتخاب کنند – در کنار مدل های استقرار. در واقع، مشتریان ممکن است یک راه حل ابری، داخلی یا ،یبی را انتخاب کنند.
خلاق
رهبران ربع بالای سمت راست نمودار بالا را اشغال می کنند. در ارزیابی، این فروشندگان در قابلیت استفاده و عملکرد خود بالاتر از حد متوسط عمل ،د. رهبران امسال عبارتند از:
- زوهو
- اوراکل
- مایکروسافت
- SugarCRM
- خلاق
زوهو
چنین آماری نشان میدهد که نبرد برای 77.9 درصد باقیمانده بازار چقدر رقابتی است – بهویژه با توجه به اینکه بازیگران خاص اکنون در این فضا به دست آوردهاند.
طبق IDC، Salesforce برجستهترین ارائهدهنده است که 22.9 درصد از فضا را اشغال میکند.
برخی پیشنهاد کردهاند که SAP در حال کاهش گاز CX است. با این حال، Nucleus برع، آن را بیان می کند. در واقع، تحلیلگر تلاش SAP را برای ارائه یک تجربه برتر به مشتری تحسین می کند. ویژگی های پیشرفته مدیریت داده در مجموعه C/4HANA SAP نمونه ای عالی از این موضوع است که راه را برای درک عمیق تر ترجیحات و نیازهای مشتری هموار می کند. یکی دیگر از ویژگی های برجسته، ابزارهای “قدرتمند” بازاریابی و اتوماسیون فروش SAP است. اینها به ،ب و کارها اجازه می دهد گردش کار را مک،زه کنند، سرنخ ها را نظارت کنند و موفقیت کمپین را ردیابی کنند. Nucleus در پایان پیشنهاد می کند که این پلتفرم برای مشتری، که در تلاش برای پیاده سازی یک پلت فرم انتها به انتها هستند ایده آل است.
X2Engine
در کنار وضعیت پایدار CRM خود، Pega یک ارائه دهنده محبوب راه حل های اتوماسیون فرآیند رباتیک (RPA) است – طبق مطالعه اخیر گارتنر. با استفاده از این قدرت، فروشنده در اتوماسیون گردش کار CRM خود برتری می یابد. Nucleus در حالی که طراح Next-Best-Action خود را برای تمجید از خود متمایز می کند به این نکته توجه می کند. این ابزار به کاربران اجازه می دهد تا استراتژی های CX را ایجاد، پیکربندی و فعال کنند. از دیگر ویژگیهای قابل توجه پلتفرم CRM میتوان به دستیار مجازی، طراح UX با کد پایین و راهکارهای مدیریت پرونده اشاره کرد. اولی از هوش مصنوعی استفاده میکند، که Pega مایل است آن را در CRM خود تعبیه کند، و اخیراً اعلام کرده است که قصد دارد مدلهای هوش مصنوعی مولد را اضافه کند تا به کاربران کمک کند وظایف را تنها از طریق درخواستهای زبان طبیعی انجام دهند.