
بروزرسانی: 20 تیر 1404
چرا اخبار کوکی های گوگل نباید استراتژی داده های شما را تغییر دهد؟
به طور کلی نرخ های انتخاب ، آنقدر پایین است که وجود دارد استدلال قانع کننده که نیاز به انتخاب ، به Google اجازه می دهد تا کوکی را بدون انجام خود به تدریج حذف کند. با توجه به یک گزارش عصر تبلیغات، حدود 70 تا 80 درصد از کاربران Apple iOS در صورت درخواست از ردیابی منصرف می شوند.
کوکی ها فایل های متنی کوچکی هستند که روی رایانه شما قرار می گیرند و وب سایت ها می توانند از آنها برای شناسایی مرورگر شما استفاده کنند. آنها ناشناس هستند - ی،ی هیچ اطلاعات قابل شناسایی شخصی را شامل نمی شوند - اما می توانند برای پروفایل و هدف قرار دادن شما در وب استفاده شوند.
مزیت افزوده Salesforce Data Cloud این است که بخشی از پلتفرم Einstein 1 است که داده های مشتری، CRM و هوش مصنوعی قابل اعتماد را برای کمک به شرکت ها برای بهبود تجربه مشتری نهایی گرد هم می آورد.
اهمیت داده های شخص اول برای بسیاری از ما آشکار نیست. در واقع ما سال ها و سال ها در این وبلاگ در مورد آن صحبت می کنیم. ما همچنین در مورد اهمیت فناوری های جدیدتر مانند Salesforce Data Cloud صحبت کرده ایم که به طور خاص برای سازماندهی، تجزیه و تحلیل و فعال ، حجم عظیمی از داده های مشتری - بیشتر آنها داده های شخص اول - طراحی شده است.
کلمه کلیدی در اینجا "اعتماد" است. اگر اعلامیه Google چیزی را به ما می گوید، این است که در آینده نزدیک، هر داده ای که از مصرف کنندگان جمع آوری می کنیم - چه ناشناس یا نه - به آگاهی و رضایت آنها نیاز دارد. این مشکل برای یک برند قابل اعتماد نیست، اما برای هر ، دیگری مشکلی خواهد بود.
مصرف کنندگان انتظار دارند شخصی سازی. آنها مشتاق تجربه ای هستند که مفید باشد و از آن ها نمی خواهد خودشان را تکرار کنند یا زم، را صرف جستجوی آنچه می خواهند بگذرانند. چالش این است که شخصی سازی برای کار ، به داده های شخص اول نیاز دارد. اگر ،ی را اصلا نشناسید نمی تو،د چیز مفیدی بدهید.
گوگل وقتی اخیراً اعلام کرد بسیاری از مردم را شگفت زده کرد پست وبلاگ که - پس از بیش از چهار سال با گفتن برع، - قرار نبود کوکی ها را در مرورگر کروم پیشرو بازار خود حذف کند. در عوض، از کاربران می خواهد که ردیابی را انتخاب کرده و روی توسعه راه حل های پس از کوکی تمرکز کنند. هیچ ج، زم، ارائه نشد.
قصد گوگل این است که مرورگرهای وب را وادار کند که کوکی ها را "انتخاب کنند". نیاز به انتخاب، تجربه کاربران Chrome را بیشتر شبیه تجربه برنامه ها در آیفون های ما می کند، جایی که از ما خواسته می شود اهرمی را برای رضایت به «ردیابی» حرکت دهیم.
شخصی سازی به داده های شخص اول نیاز دارد تا به خوبی کار کند
در اوایل سال جاری، همکار من Gabe Joynt استدلال کرد که در حالی که داده های شخص اول بستر تعامل مشتری است، تسلط بر آن آسان نیست. تکامل از تکیه بر شناسه های شخص ثالث ناشناس مانند کوکی ها به دنیایی که بر روی داده های شخص اول رضایت بخش اجرا می شود، نیازمند تغییر فرهنگ، ابزارها و تاکتیک ها و همچنین فناوری است.
جای تعجب نیست که توانایی ارائه تجربیات روشن تر و مرتبط تر برای آب رقابتی آن اهمیت فزاینده ای دارد. در جدیدترین گزارش وضعیت بازاریابی خود، شخصی سازی را به ،وان بزرگترین وجه تمایز بین سازمان های با عملکرد بالا و پایین شناسایی کردیم. افراد با عملکرد بالا می گویند که می توانند به طور متوسط \u200b\u200bدر شش کانال «کاملاً شخصی» کنند، در حالی که افراد عقب مانده تنها سه کانال را مدیریت می کنند.
امروزه کروم گوگل تنها مرورگری است که از کوکی ها استفاده می کند. این مهم است زیرا Chrome دارای این است بیشترین سهم (62%) از ترافیک مرورگر، و گوگل تقریباً 30 میلیارد دلار مبتنی بر کوکی دارد شبکه رسانه ای ،ب و کار مرورگر سافاری اپل (24 درصد سهم) در سال 2017 شروع به حذف تدریجی کوکی ها و سایر اشکال ردیابی بین سایتی کرد.
چگونه یک برند اعتماد ایجاد می کند؟ تحقیق در مورد پارادو، حریم خصوصی نشان می دهد برخی از دستورالعمل ها:
- در مورد اینکه چه داده هایی را جمع آوری می کنید و چگونه از آنها استفاده می کنید شفاف باشید
- به فرد احساس کنترل بدهید – از جمله توانایی تغییر نظر
- مزایای به اشتراک گذاری داده ها را به صورت واضح و مثبت توضیح دهید
- نگرش مردم به حریم خصوصی را ی،ان فرض نکنید
در این پست، توضیح خواهیم داد که چرا کوکی های Google نگهدارنده نیستند و داده های شخص اول همچنان یک ابرقدرت هستند. سپس به این خواهیم پرداخت که چرا شخصی سازی و هوش مصنوعی بدون داده های شخص اول کار نمی کنند.
در این وبلاگ یاد خواهید گرفت:
کوکی های گوگل یک راه حل بلند مدت نیستند
چرا؟ دلایل خوبی برای این باور وجود دارد که کوکی های شخص ثالث به هر حال برای همیشه وجود ندارند. جمع آوری داده های قابل استفاده مشتری به طور فزاینده ای نیازمند رضایت و «انتخاب» است که به اعتماد به برند متکی است. شخصی سازی مهم تر از همیشه است و از داده های شخص اولی که از تعامل در کانال های برند به دست می آید ساخته شده است. همه اینها به یک رویکرد مبتنی بر پلتفرم برای جلب اعتماد، جمع آوری رضایت، سازماندهی داده ها و ارائه تعامل شخصی اشاره دارد - رویکردی که به کوکی ها تکیه نمی کند اما از همان داده های مشتری برای کل تجربه خود با نام تجاری استفاده می کند.
بنابراین دستورالعمل های ما برای آماده شدن برای دنیای پس از تهیه کوکی همچنان پابرجاست:
- افراد، فرآیندها و فناوری های خود را برای مدیریت داده های شخص اول دوباره توسعه دهید
- به کاربران دلیل قانع کننده ای برای اشتراک گذاری داده های خود ارائه دهید
- با کاربران خود ارتباط برقرار کنید تا بخواهند برای دریافت به روز رس، ثبت نام کنند
- برای ارزیابی و ارزیابی اطلاعات مشتری، یک سیستم مدیریت داده قوی مانند Salesforce Data Cloud را پیاده سازی کنید
- یاد بگیرید چگونه از داده های خود برای تصمیم گیری استفاده کنید
بدون وارد شدن به جزئیات، بیایید بگوییم که Privacy Sandbox احتمالاً به زودی جایگزین کوکی نخواهد کرد. وظیفه پرومته تلاش برای به دست آوردن اجماع بین ناشران (که می توانند 60 درصد از درآمد خود را بدون کوکی از دست بدهند)، تبلیغ کنندگان، م،عان حریم خصوصی و تنظیم کننده ها را بر عهده دارد.
خبر بد این است که ما هنوز نمی تو،م به کوکی ها اعتماد کنیم. خبر خوب این است که استراتژی داده ای که برای مدیریت «کوکی-پکالیپس» ایجاد کرده اید، معتبرتر از همیشه است.
به Data Cloud سلام کنید
آیا می خواهید شخصی سازی خود را بهبود ببخشید و سیلوهایی را که منجر به تجربه مشتری از هم گسیخته می شود را ،اب کنید؟ Data Cloud همه آن ها را تحت یک پلتفرم قرار می دهد و همه تیم های شما با هم کار می کنند.



منبع: https://www.salesforce.com/blog/google-cookies/
به عبارت دیگر، هیچ راه میانبری برای اعتماد وجود ندارد.
واداشتن مصرف کنندگان به انتخاب به اعتماد نیاز دارد
این کوکی که در سال 1995 توسط یک مهندس 24 ساله در نت اسکیپ (اولین مرورگر وب تجاری) اختراع شد، قرار بود ابزاری برای پر ، آنلاین باشد. چرخ دستی های ،ید. استفاده پربار از آن توسط تبلیغ کنندگان دیجیتال نوعی راه حل بود که در طول سال ها یک زیرساخت فناوری تبلیغاتی بسیار پیچیده ایجاد کرد.
این اجماع وجود ندارد هنوز اتفاق افتاده است.
در حالی که درخواست یک انتخاب منطقی است، اما ملاحظاتی را برای بازاریابان و متخصصان تجربه مشتری ایجاد می کند. یکی از این موارد به اصطلاح "پارادو، حریم خصوصی"، که استدلال می کند که بین آنچه مصرف کنندگان می گویند و کاری که در مورد حریم خصوصی داده انجام می دهند فاصله وجود دارد. به ،وان مثال، ما تحقیقات نشان می دهد 80 درصد از مصرف کنندگان می گویند که کنترل کمی روی داده های خود احساس می کنند – و با این حال، 48 درصد با خوشحالی آن را با برندهایی که به آنها اعتماد دارند به اشتراک می گذارند.
خوشبختانه، ا،ر شرکت ها در حال حاضر در این سفر هستند. جوایز نه تنها شخصی سازی بهتر و روابط با مشتری، بر اساس داده ها، بلکه توانایی تقویت شده برای پشتیب، از هوش مصنوعی در حال ظهور و فرصت های هوش مصنوعی مولد است. این موارد از ایجاد محتوای شخصی شده گرفته تا پیشنهادات و توصیه های سریع تر تا تبلیغات هدفمندتر در شبکه های اجتماعی را شامل می شود - و ما تازه شروع کرده ایم.
واکنش ها از شوک ناشی از ریختن قهوه به گیجی بی حال. اکنون که گرد و غبار کوکی نشسته است، واکنش بهتر ممکن است این باشد: خب بعدش چی؟ بازاریاب های باهوش و حرفه ای های باهوش CX احتمالاً کاری جز ایجاد چند تغییر در برنامه های رسانه ای خود و ادامه دادن به استراتژی های داده پس از Google Cookie خود انجام نخواهند داد.
در نتیجه، 24 درصد از ترافیک مرورگر در حال حاضر بدون کوکی است. اما حتی این سهم نیز اهمیت کوکی ها را اغراق می کند. بیشتر هزینه های تبلیغات دیجیتال - حتی برای Google - در کانال هایی است که از کوکی ها استفاده نمی کنند، از جمله جستجوی پولی، برنامه های تلفن همراه، تلویزیون متصل و پخش جری،. فیسبوک و اینستاگرام متا با هم 1 دلار در 5 دلار از کل هزینه های تبلیغات دیجیتال را به خود اختصاص می دهند و از کوکی ها در برنامه های خود استفاده نمی کنند.
راه دیگری برای ایجاد اعتماد واضح تر است: انجام کار خوب. محصولات خوب را بفروشید، خدمات خوبی ارائه دهید و کار با آنها آسان باشد. بعضی ها مطالعات نشان می دهد همبستگی روشن بین اعتماد و رضایت مشتری
داده های شخص اول از کجا می آیند؟ کوکی نیست. بیش از 40 درصد از پاسخ دهندگان ده ها منبع را ذکر ،د: بیشترین استفاده از خدمات مشتری و داده های تراکنش، برنامه های تلفن همراه، حساب های وب و برنامه های وفاداری بود. در سال های اخیر، موجی از نوآوری در مورد چگونگی ارائه ارزش در ازای داده های شخص اول - از برنامه های وفاداری گرفته تا گیمیفیکیشن و نوع دوستی - وجود داشته است و این کار ادامه خواهد داشت.
به عبارت ساده، ما در حال حاضر در دنیای پس از کوکی هستیم. حتی پست وبلاگ 370 کلمه ای گوگل کوکی ها را به نفع آن کم اهمیت کرد جعبه ایمنی حریم خصوصی، کتابخانه ای از ابتکارات پیشنهاد شده توسط جامعه وب برای حمایت از شخصی سازی، اندازه گیری و تبلیغات ایمن برای حفظ حریم خصوصی.