پاداش عملکرد 101: نحوه پاداش دادن به کارمندان
انتشار: آذر 22، 1403
بروزرسانی: 20 تیر 1404

پاداش عملکرد 101: نحوه پاداش دادن به کارمندان


امتیاز عملکرد چیست؟ روی کاغذ، این یک راه عالی برای نشان دادن قدرد، و شناخت به کارکنان سخت کوش است – اما زم، که استراتژی پاداش عملکرد درست را اجرا می کنید، می تواند به طرق مختلف برای کل شرکت مفید باشد.

در این مقاله، راهنمای کامل پاداش عملکرد در هر شکل و اندازه را به شما ارائه می دهیم. در ادامه بخو،د و یاد بگیرید که چگونه به کارکنان خود به درستی پاداش دهید.

آنچه یاد خواهید گرفت:

با پرداخت تشویقی شفاف به تیم خود انگیزه دهید

با Salesforce Spiff قدرت کمیسیون های خودکار را کشف کنید و به راحتی برنامه های تشویقی ایجاد کنید.

پاداش عملکرد چیست؟

پاداش یا پاداش عملکرد، نوعی غرامت اضافی است که بیش از حقوق پایه به کارکنان داده می شود تا کار سخت، مشارکت و دستیابی به اه، یا اه، خاص شرکت را شناسایی و به آنها پاداش دهد. در ظاهر، پرداخت پاداش روشی است که کارفرما برای گفتن "متش،!" و "به کار خوب خود ادامه دهید!"

اما، فراتر از نشان دادن قدرد، ساده، استراتژی پاداش عملکرد می تواند با بهبود روحیه، حفظ کارکنان و ایجاد انگیزه در عملکرد آینده، برای شرکت مفید باشد.

(بازگشت به بالا)

انواع جوایز عملکرد رایج

اگرچه جوایز اشکال و اشکال مختلفی دارند، اما چندین فرمت آزمایش شده و واقعی وجود دارد که به نظر می رسد برای همه انواع شرکت ها کارساز باشد. این موارد عبارتند از:

  • پاداش نقطه انفرادی: این معمولاً برای دستاوردهای فردی اعطا می شود که ممکن است در اه، اولیه آنها منع، نشده باشد. به این فکر کنید که رئیس می گوید: "هی، ما متوجه تلاش های اضافی شما شدیم."
  • پاداش تیم: این نوع انگیزه به یک تیم برای دستیابی به یک هدف خاص، تکمیل یک پروژه یا برای عملکرد کلی شرکت تعلق می گیرد.
  • پاداش ارجاع: برخی از شرکت ها به کارمند، که استخدام های جدید موفق را معرفی می کنند، پاداش می پردازند، زیرا ارجاع یک نامزد عالی به نفع شرکت است.
  • پاداش حفظ: پاداش حفظ به کارکنان کلیدی در طول چرخه های تجاری مهم پرداخت می شود تا خدمات خود را حفظ کنند. این راهی است که شرکت می گوید: "ما برای شما ارزش قائل هستیم، لطفاً این را نشانه قدرد، ما بد،د و شغل خود را با ما حفظ کنید."
  • ت،یم سود: مواردی وجود دارد که شرکت ها درصدی از سود را به ،وان غرامت اضافی با کارکنان خود ت،یم می کنند.

به یاد داشته باشید: ویژگی های هر پاداش مبتنی بر عملکرد می تواند به طور قابل توجهی از شرکتی به شرکت دیگر متفاوت باشد و همچنین می تواند متن، با اه، هر سازم، تنظیم شود.

(بازگشت به بالا)

پاداش های پولی در مقابل غیر پولی

در حالی که بسیاری از سازمان ها ترجیح می دهند پاداش عملکرد پولی یا مالی را به کارکنان بپردازند، برخی از آنها پاداش های غیر پولی را انتخاب می کنند. در این بخش نگاهی به هر دو نوع خواهیم داشت.

پاداش های پولی

پاداش پولی یک پاداش مالی است که بر اساس عملکرد به کارمند داده می شود. اغلب به ،وان درصدی از حقوق معمولی کارمند مح،ه می شود. این نوع پاداش یک انگیزه عالی برای کارکنان است، زیرا پاداش ملموسی را برای تلاش و فداکاری آنها ارائه می دهد. بیایید به چند نمونه محبوب نگاه کنیم:

  • پاداش پایان سال: این به طور کلی یک پاداش نقدی است که در پایان سال مالی برای شناسایی سهم یک کارمند در موفقیت شرکت داده می شود.
  • جایزه نقطه ای: این یک پرداخت پولی است که به یک کارمند برای دستیابی به یک نتیجه خاص یا فراتر رفتن از یک هدف خاص تعلق می گیرد. اینها معمولاً به ،وان پاداش یکجا پرداخت می شود.
  • پاداش امضا: جایزه ای که یک بار به کارمند جدید به ،وان بخشی از قرارداد کار داده می شود، در درجه اول برای جذب استعدادهای برتر به شرکت.

پاداش های غیر پولی

از سوی دیگر، پاداش های غیر پولی، پاداش هایی هستند که مستقیماً به پول نقد مرتبط نیستند، اما اشکال دیگری از ارزش را برای کارمند فراهم می کنند. اینها می توانند از تجربیات تا هدایای فیزیکی متغیر باشند و هدف اصلی مشابه انگیزه های پولی برای تقویت روحیه و پرورش فرهنگ مثبت شرکت است. در اینجا برخی از جوایز غیر پولی رایج آورده شده است:

  • فرصت های توسعه حرفه ای: این می تواند به صورت سمینارها، کارگاه ها، جلسات آموزشی یا اشتراک منابع آنلاین مرتبط با حوزه کارمند باشد.
  • خارج از PTO: چه ،ی آ، هفته طول، را دوست ندارد؟ روزهای تعطیل اضافی یا مرخصی با حقوق یک پاداش غیر پولی ارزشمند است که می تواند تعادل بین کار و زندگی را به میزان قابل توجهی افزایش دهد.
  • سواب شرکت: کالاهای مارک دار، مانند تی شرت، لیوان، یا ابزارهای فناوری، راهی عالی برای تقویت روحیه شرکت و ایجاد احساس در کارکنان به ،وان عضوی از یک تیم است.
  • کارت های هدیه: برخی از شرکت ها ترجیح می دهند به کارمندان با کارت هدیه پاداش دهند. اگرچه ارزش پولی ممکن است مشابه باشد، اما مزیت کارت هدیه این است که به یاد ماندنی تر از چند دلار اضافی در هفته های پرداختی است. سپس ممکن است پاداش به راحتی با اقدامی که برای ،ب آن انجام می شود مرتبط باشد.
  • وعده های غذایی، نظافت منزل، تحویل مواد غذایی و غیره: روند اخیر جوایز غیر پولی، این روش با هدف بهبود مستقیم تعادل بین کار و زندگی با کمک به کارمندان در انجام مسئولیت های خانگی مش،شان است. به تحویل غذا، خدمات نظافتی، تحویل مواد غذایی و موارد دیگر فکر کنید. این نوع جایزه می گوید: «ما می د،م که چقدر برای این شرکت انجام می دهید. به ما اجازه دهید مراقب چیزهای اضافی باشیم تا بتو،د اوقات فراغت خود را صرف فعالیت های م،ادارتر و کامل تر کنید.»

کلید تصمیم گیری در مورد استفاده موثر از پاداش های پولی یا غیر پولی، درک انگیزه های تیم شما است. برخی از تیم ها ممکن است به پاداش نقدی بهترین پاسخ را بدهند، در حالی که برخی دیگر می توانند از یک شام گروهی یا یک روز استراحت بیشتر قدرد، کنند. با کارمندان خود تعامل داشته باشید و از نظرات آنها برای تنظیم مؤثر برنامه های پاداش خود استفاده کنید.

(بازگشت به بالا)

با تشکر، شما مش، هستید!

چه زم، شرکت ها باید از پاداش عملکرد استفاده کنند؟

مشوق های عملکرد می تواند ابزار قدرتمندی برای افزایش بهره وری و روحیه در یک شرکت باشد. اما زمان من، برای استفاده از آنها چه زم، است؟ بیایید به آن بپردازیم.

  • برای رسیدن به ضرب الاجل: اگر پروژه ها یا ابتکارات خاصی وجود داشته باشد که یک سازمان در مدت زمان کوتاهی به آن نیاز دارد، ممکن است منطقی باشد که انگیزه ای مرتبط با توانایی تیم برای تکمیل کار پیش از موعد مقرر ارائه شود.
  • برای فراتر رفتن از شرح شغل: پاداش عملکرد اغلب برای پاداش دادن به کارمند، که تلاش قابل توجهی انجام داده اند که خارج از محدوده شرح شغل آنها است، استفاده می شود. اگرچه این یک راه حل بلندمدت برای عملکرد استثنایی نیست، یک بار پرداخت می تواند این تعهد را تایید کند و به کارمندان بفهماند که تلاش های آنها بی توجه نبوده است.
  • برای نظرات مثبت یا تعامل با مشتری: در نقش های پشتیب، مشتری یا خدمات، پاداش ها ممکن است به ،وان پاداش برای بررسی مثبت یا تعامل با مشتری ارائه شوند. در این سناریو، پاداش برای تقویت رفتار مثبت استفاده می شود.
  • برای فراتر رفتن از اه، فروش: هنگامی که نمایندگان فروش با حاشیه زیادی از سهمیه خود فراتر می روند، یک پاداش اضافی که در بالای برنامه کمیسیون استاندارد آنها قرار می گیرد می تواند به تشویق آنها برای دستیابی و فراتر رفتن مداوم از اه، خود کمک کند.
  • برای استخدام و حفظ استعدادهای برتر: یافتن استعدادهای برتر سخت است و حفظ آن سخت تر است. بسیاری از سازمان ها از پاداش ها برای ایجاد انگیزه برای استخدام های جدید استفاده می کنند و آنها را فعالانه درگیر و با انگیزه در محل کار نگه می دارند.
  • برای پاداش دادن به ایده های برتر: در برخی موارد، سازمان ها به کارکنان برای ارائه ایده های برنده پاداش می دهند. این ها ممکن است کمپین های بازاریابی، ویژگی های محصول، راه اندازی های جدید، و غیره باشند. هدف این نوع پاداش تشویق کارمندان به ارائه ایده های خوب و درخواست دیدگاه های جدید است.
  • برای تشویق رفتارهای خاص: پاداش های عملکرد را می توان برای تشویق شیوه های زیست محیطی، سلامت کارکنان یا سایر ابتکارات شرکتی تنظیم کرد. به ،وان مثال، پاداش ها را می توان به اه، کاهش کربن یا برنامه های ورزشی مرتبط کرد و اقدامات فردی و جمعی را در راستای این اه، تقویت کرد.
  • برای نشان دادن صفات یا صفات مهم: بسیاری از سازمان ها مجموعه ای مستند از ویژگی ها یا اصولی دارند که برای فرهنگ شرکت آنها مهم است. برخی به ،وان پاداش برای ،، که این ویژگی ها را نشان می دهند، پاداش می دهند.

به یاد داشته باشید: کلید استفاده موثر از پاداش عملکرد این است که اطمینان حاصل شود که آنها به طور مستقیم با نتایج قابل اندازه گیری و رفتارهای مطلوب مرتبط هستند. این امر شفافیت را ترویج می کند و حس انصاف را القا می کند و تضمین می کند که کارکنان از آنچه باید انتظار داشته باشند و از آنها انتظار می رود آگاه هستند.

(بازگشت به بالا)

به جنبش Salesblazer بپیوندید

ما در حال ساختن بزرگترین و موفق ترین جامعه متخصصان فروش هستیم تا بتو،د یاد بگیرید، متصل شوید و رشد کنید.

چگونه برنامه پاداش کارمند خود را ایجاد کنید

ایجاد برنامه جایزه خود ممکن است ،ره آور به نظر برسد، اما نترسید. در این بخش، قصد داریم شما را از مفهوم و طراحی تا اجرا و ارزیابی راهنمایی کنیم. با ما همراه باشید و در کوتاه ترین زمان انگیزه تیم خود را تقویت خواهید کرد.

  • ،ید و همسویی داخلی امن: هنگام توسعه ساختار انگیزشی خود برای اطمینان از همسویی در بخش ها، مطمئن شوید که همه سهامداران کلیدی را شامل می شوید. این ممکن است شامل منابع انس،، مدیریت و مالی باشد.
  • هدف برنامه جایزه خود را مشخص کنید: هدف دقیق برنامه جایزه خود را مشخص کنید. آیا می خواهید عملکرد را افزایش دهید، تلاش های ویژه را تشخیص دهید یا جابجایی کارکنان را کاهش دهید؟ هنگامی که این موضوع را برطرف کردید، ساختار برنامه شما را هدایت می کند.
  • اه، واضح و قابل دستیابی را تعیین کنید: شفافیت و مشخص بودن در مورد هدف گذاری بسیار مهم است. در مورد آنچه که کارکنان برای ،ب پاداش باید به آن دست یابند، واضح باشید. این اه، باید با اه، تجاری شما همخو، داشته باشند و با ت، متوسط \u200b\u200bتا سخت قابل دستیابی باشند.
  • در مورد نوع پاداشی که قصد استفاده از آن را دارید تصمیم بگیرید: در مرحله بعد، باید در مورد نوع پاداشی که می خواهید ارائه دهید، تصمیم بگیرید. پاداش های فردی را ترجیح می دهید یا تیمی؟ پاداش پولی یا غیر پولی؟
  • تعیین مقدار پاداش: فرقی نمی کند مبالغ پرداختی خود را بر اساس یک عدد ثابت یا درصدی از حقوق یک کارمند قرار دهید، مهم است که بد،د چقدر قصد دارید به ،وان بخشی از این برنامه جدید ارائه دهید.
  • تعیین فرکانس پاداش: آیا جوایز سالانه، جوایز نقطه ای یا به طور بالقوه آهنگ دیگری اعطا خواهید کرد؟ زمان پرداخت حقوق کارکنان را مشخص کنید.
  • برنامه خود را به طور مؤثر در میان بگذارید: میزان موفقیت شما در برقراری ارتباط با برنامه جایزه می تواند اثربخشی آن را افزایش دهد یا از بین ببرد. جزئیات برنامه را به وضوح بیان کنید و خطوط ارتباطی را برای هرگونه سوال یا توضیح باز نگه دارید.
  • برنامه را در صورت نیاز بررسی و تنظیم کنید: آ،ین اما مهم، آن را تنظیم نکنید و فراموش نکنید. برنامه را به صورت دوره ای مرور کنید و بر اساس بازخورد و نتایج تنظیمات را انجام دهید. به یاد داشته باشید، بهترین برنامه پاداش برنامه ای است که با نیازهای ،ب و کار و کارمندان شما تکامل یابد.

یک برنامه پاداش موثر به کارکنان شما انگیزه می دهد، رفتار آنها را با اه، شرکت هماهنگ می کند و عملکرد ،ب و کار شما را افزایش می دهد. این مراحل را دنبال کنید تا یک برنامه موفق بسازید که برای همه افراد درگیر کار کند.

(بازگشت به بالا)

رویکرد خود را به پاداش عملکرد متنوع کنید

هیچ رویکرد ی،، برای استراتژی پاداش عملکرد برنده وجود ندارد. اما، اگر برای سال ها فقط یک نوع پاداش را به کارمندان خود پاداش داده اید، انواع مختلفی از پاداش ها را آزمایش کنید. شکل های جدیدی از پاداش های پولی و غیر پولی را معرفی کنید، ببینید کارکنانتان چگونه پاسخ می دهند، و به طور مداوم استراتژی پاداش خود را تکرار کنید تا به نفع کارکنان و شرکت در کل باشد.

برنامه های جبر، پیچیده را سریع اجرا کنید

آیا مدیریت کمیسیون های قدیمی به رشد شما آسیب می زند؟ ببینید چگونه می توان به سرعت برنامه های تشویقی خودکار ایجاد کرد که به تکرارهای شما انگیزه می دهد.



منبع: https://www.salesforce.com/blog/performance-bonus/