تجربه عالی باعث فروش بهتر، بهبود حفظ مشتری و رشد قوی تر ،ب و کار می شود. 84 درصد از مشتریان تجربه ارائه شده توسط یک شرکت به اندازه محصولات و خدمات آن ضروری است. علاوه بر این، خواستههای مشتریان تنها در چشمانداز پس از همهگیری پیچیدهتر میشوند. برخی از روندهای فعلی تأثیرگذار بر رویکرد فضای تولید به تجربه مشتری عبارتند از:
- کانال های خدمات مشتری جدید: در حالی که تلفن، ایمیل و تعاملات در محل همیشه اجزای رایج CX در تولید بودهاند، راهحلهای جدید شروع به ظهور کردهاند. مشتریان B2B و B2C به طور فزایندهای انتظار دسترسی به روشهای ارتباطی مختلف، از ویدئو و چت تا واقعیت گسترده را در برخی موارد دارند.
- اتوماسیون و هوش مصنوعی: سرعت در هر تعامل با یک شرکت تولیدی ضروری است، اما در چشم انداز B2B حیاتی است. هنگامی که شرکت ها با یک محصول یا خدمات تولیدی مشکل دارند، به یک راه حل سریع نیاز دارند. سیستم های هوش مصنوعی و اتوماسیون می توانند به سرعت بخشیدن به وضوح با ربات ها و عوامل مجازی کمک کنند. این ابزارها همچنین می توانند فشار را بر متخصصان خدمات پس زمینه صنعت تولید کاهش دهند.
- اینترنت اشیا و فناوری م،ب: در عصر خدمات بدون تماس با الهام از همهگیری، شرکتهای تولیدی به طور فزایندهای کارهای خود را از راه دور انجام میدهند. ابزارهایی مانند سیستمهای اینترنت اشیا و تیمهای ماشینی میتوانند از راه دور کنترل کنند به شرکتهای تولیدی اجازه ارائه سطح جدیدی از خدمات را میدهند. حتی پتانسیل هدایت مشتریان از طریق حل مشکلات رایج با استفاده از فناوری XR در آینده وجود دارد.
- تجزیه و تحلیل پیشرفته: تجزیه و تحلیل برای حفظ روابط ارزشمند با مشتری در صنعت تولید بسیار مهم است. شرکتهای امروزی بیشتر به راهحلها و ابزارهای پیشرفته CRM برای ردیابی اطلاعات سفر مشتری متکی هستند. هرچه شرکت بتواند اطلاعات بیشتری جمع آوری کند، ارائه خدمات و پشتیب، شخصی آسان تر است.
- کار ،یبی: ظهور محل کار ،یبی و کارمندان از راه دور در همه صنایع نیز بر چشم انداز تولید تأثیر می گذارد. شرکتها برای موفقیت در این محیط جدید به راهحلهای مبتنی بر ابر با اتصال تلفن همراه قوی (از طریق راهحلهایی مانند 5G)، ابزارهای مدیریت نیروی کار و سیستمهای ارتباطی انعطافپذیر نیاز دارند.
چالش های غلبه بر تولید
برای بسیاری از شرکتهای تولیدی، تمرکز بر یافتن فناوری م،ب من، برای پیادهسازی برای رسیدن به نتایج سریع با حداقل سرمایهگذاری اولیه خواهد بود. شرکتها باید در سالهای آتی کمی جستجوی روحی سازم، انجام دهند تا مشخص کنند از چه نوع راههای تجاری و راهحلهای فروش استفاده خواهند کرد.
تولید صنعتی در حال حاضر در میان یک دوره تحول قابل توجه است. استراتژیهای جدید ورود به بازار برای برندهای تولیدی، از جمله ظهور بازارهای تجارت الکترونیک در دنیای B2B و افزایش تقاضا برای راهحلهای مستقیم به مصرفکننده در حال ظهور هستند. این تغییرات چالش ها و سوالات جدیدی در مورد نحوه مدیریت تجربه مشتری ایجاد می کند.
صنعت تولید در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی روی فناوری تجربه مشتری انجام داده است. صنعت تشخیص داده است که ارائه یک تجربه مثبت مشتری برای رضایت مشتری بسیار مهم است و منجر به افزایش فروش و درآمد می شود. این مقاله وضعیت فناوری تجربه مشتری در صنعت تولید، از جمله روندها و چالشهای فعلی را مورد بحث قرار میدهد.