نمودار سازمانی عملیات درآمد خود را برای موفقیت بسازید
انتشار: مرداد 17، 1403
بروزرسانی: 21 تیر 1404

نمودار سازمانی عملیات درآمد خود را برای موفقیت بسازید

ساختار تیم RevOps به خوبی تعریف شده برای افزایش درآمد و بهینه سازی عملیات در ،ب و کار شما بسیار مهم است. رهبران RevOps با همسو ، همه تیم ها و عملکردهای درآمدزا می توانند به ،ب وکارها کمک کنند تا به اه، خود به طور کارآمدتر دست یابند.

نقش ها و مسئولیت های مشخص، ارتباطات باز و اه، روشن، همگی در سازگاری سریع با تغییرات و رشد نقش دارند.

این ممکن است شامل تغییر نقش، استخدام های جدید یا تنظیمات تیم باشد تا اطمینان حاصل شود که ساختار شما همچنان از اه، ،ب و کار شما پشتیب، می کند. فعال بودن و استراتژیک بودن در مورد بررسی مداوم ساختار تیم به شما این امکان را می دهد که به طور فعال تغییرات را تنظیم کرده و ایجاد کنید.

این به م،ای برقراری گفتگو با سایر بخش ها و به اشتراک گذاشتن نمودارهای سازم،، نقش ها و مسئولیت ها با همه ذینفعان کلیدی است. این را به ،وان ارائه راهنمای کاربر برای عملکرد عملیات درآمد برای تیم های دیگر در نظر بگیرید. انجام این کار باعث بهره وری بیشتر سازمان و همچنین ایجاد حسن نیت در سایر بخش ها می شود. این نشان می دهد که شما روی موفقیت تیم های دیگر سرمایه گذاری کرده اید.

برای هر یک از اعضای تیم اه، و KPI تعیین کنید

همین فرآیند فکری در مورد چرخه عمر مشتری نیز صدق می کند. وقتی شخصی مشتری پولی می شود، وظیفه RevOps این است که لجستیک ورود و موفقیت مشتری را درک کند. بستن شکاف ها و کارآمدتر ، انتقال ها در این مرحله از سفر مشتری، نقش کلیدی در حفظ مشتری و تولید درآمد دارد.

هنگام سازماندهی نمودار سازم، عملیات درآمدی خود به این موضوع فکر کنید. روشی که شما عملکردها و تیم ها را ت،یم می کنید باید با آنچه که هر کدام مسئول آن هستند، همسو باشد. اگر اه، یک مشارکت کننده ارتباط واضحی با اه، مدیر آنها نداشته باشد، تیم بزرگتر ممکن است احساس قطع ارتباط کند. این قطع ارتباط ممکن است به صورت زیر ظاهر شود: مشکل در مسئول نگه داشتن افراد، مشکل در اولویت بندی پروژه ها، یا مشارکت کنندگان فردی که نمی دانند چگونه مشارکت هایشان اه، بزرگ تر سازمان را تامین می کند.

این مهم است که نقش و مسئولیت های هر یک از اعضای تیم RevOps را به وضوح تعریف کنید. این شامل نحوه تن، آنها با ساختار کلی سازمان RevOps شما و شرکت بزرگتر به ،وان یک کل است. به ،ه خود، بهره وری و همکاری را بهبود می بخشید.

البته وقتی ،ت به درآمدزایی و حفظ سیستم ها و تیم های درگیر می شود، هر ،ب و کاری متفاوت است. نیازهای یک سازمان ممکن است بسیار متفاوت از سازمان بعدی باشد. به ،وان یک رهبر RevOps می تو،د از تاکتیک های موجود در این مقاله استفاده کنید تا در مورد تیم خود تصمیمات موثرتری بگیرید.

فروش، امور مالی و حقوقی را در شماره 1 AI CRM ی،ان کنید

یک ساختار سازم، به وضوح تعریف شده امکان شناسایی راحت تر شکاف ها یا ناکارآمدی ها در جریان اطلاعات را فراهم می کند. این به تیم شما کمک می کند تا هوشمندانه تر کار کند، نه سخت تر.

رضایت بیشتر مشتری و افزایش درآمد

هنگامی که یک تیم عملیات درآمد دارای خطوط ارتباطی واضح و زمینه های روشن مسئولیت باشد، کل سازمان برنده می شود.

فرآیندهای کارآمدتر و موثرتر

ما در حال ساختن بزرگترین و موفق ترین جامعه متخصصان فروش هستیم تا بتو،د یاد بگیرید، متصل شوید و رشد کنید.

نکاتی برای پیاده سازی و حفظ ساختار تیم RevOps در طول، مدت

تیم RevOps با گرد هم آوردن تیم ها و همسو ، تلاش هایشان، به ،ب وکارها کمک می کند تا فرآیندها را بهینه کنند و نیازهای مشتریان را بهتر برآورده کنند. هنگامی که RevOps به درستی اجرا شود، قدرت بهبود رضایت مشتری، افزایش نرخ تبدیل و در نهایت ،ب درآمد بیشتر را دارد.

تیم های RevOps با همسوسازی و ادغام عملکردهای حیاتی درآمد، می توانند به ،ب و کارها کمک کنند تا نیازهای مشتریان خود را بهتر برآورده کنند. این می تواند منجر به بهبود تجربه مشتری، نرخ تبدیل بالاتر و در نهایت افزایش درآمد شود.

انجام این تمرین همچنین به شما کمک می کند شکاف ها را شناسایی کرده و از افتادن کارهای مهم از میان شکاف ها جلوگیری کنید. این تمرین همچنین به تیم و سازمان شما در کل کمک می کند تا کارآمدتر کار کنند. اینگونه در مورد آن فکر کنید، خطوط روشن و مالکیت باعث ایجاد ارتباطات کارآمدتر می شود. وقتی تیم شما بداند چه ،ی مسئول چه چیزی است، تلاش های تکراری کمتری وجود دارد و کار سریعتر انجام می شود.

خطوط ارتباطی واضحی را ایجاد کنید

موفق ترین سازمان ها در مورد چرخه زندگی مشتری به ،وان چیزی فکر می کنند که زم، شروع می شود که یک مشتری هنوز فقط یک مشتری بالقوه است. این بدان م،است که RevOps باید همه چیز را از ،ب سرنخ و واگذاری به مراحل فرصت و چرخه های فروش کنترل کند - همه اینها قبل از اینکه مشتری بالقوه مشتری شود.

برای اطمینان از اینکه ساختار شما همچنان از اه، ،ب و کار شما حمایت می کند و رشد درآمد را افزایش می دهد، آماده باشید تا تنظیمات را انجام دهید. این به م،ای ایجاد فرهنگی است که تغییرات مکرر و کوچکتر را در خدمت ،ب و کار در بر می گیرد. اگرچه ممکن است غیرقابل تصور به نظر برسد، اما تنظیمات منظم تیم در درازمدت کمتر از بازنگری کامل تیم شما هر چند سال یک بار، م،ب است.

به ،وان یک رهبر، این اه، برای ایجاد فرهنگ پاسخگویی مهم هستند. برای مدیران و مشارکت کنندگان فردی، این اه، برای هدایت تصمیمات روزمره و مدیریت پروژه مهم هستند.

از آنجایی که RevOps شامل چندین بخش و ذینفعان کلیدی است، فضای زیادی برای خطا و اشتباه وجود دارد. عملیات درآمدی را به ،وان یک بازی تلفنی غول پیکر که شامل تیم های متفاوت و پشته های فناوری است، در نظر بگیرید. اطلاعات و داده های حیاتی ماموریت از یک انسان یا سیستم به انسان یا سیستم دیگر منتقل می شود.

یک نمودار سازم، عملیات درآمدی که به خوبی طراحی شده باشد می تواند به شناسایی و حذف تنگناها و ناکارآمدی ها در فرآیندهای تولید درآمد کمک کند. این می تواند منجر به عملیات ساده تر شود و ،ب و کار شما را قادر می سازد کارآمدتر و موثرتر به مشتریان خدمات ارائه دهد.

(بازگشت به بالا)

نمودار سازم، عملیات درآمد را متن، با نیازهای شرکت خود بسازید

با این حال، برای اینکه یک تیم RevOps موثر باشد، باید یک نمودار سازم، یا ساختار تیمی به خوبی تعریف شده داشته باشد. در این راهنما، روش های متداول برای ساختار تیم RevOps را بررسی می کنیم و بینش های کلیدی را برای سازماندهی عملکرد RevOps خود ارائه می دهیم.

آنچه یاد خواهید گرفت:

هر کانال و جریان درآمد در یک پلت فرم

با تشکر، شما مش، هستید!

عوامل کلیدی که باید هنگام تنظیم ساختار تیم RevOps خود در نظر بگیرید

(بازگشت به بالا)

به جنبش Salesblazer بپیوندید

اگرچه اعضای یک تیم RevOps ممکن است هدف درآمدی نداشته باشند، تعیین اه، هوشمند و KPI برای هر یک از اعضای تیم مهم است. این تمرکز و جهت گیری لازم را فراهم می کند. این معیارهای ستاره شمالی باید با اه، گسترده تر سازمان همسو باشد.

در نهایت، از انجام تنظیمات اضافی نترسید. همانطور که تجارت شما رشد می کند و تغییر می کند، ساختار تیم RevOps شما نیز باید تکامل یابد.

هنگام طراحی ساختار تیم RevOps خود، مطمئن شوید که این کار را با در نظر گرفتن ملاحظات زیر انجام می دهید.

نقش ها و مسئولیت های روشن را تعریف کنید

پس از ساختن یک تیم RevOps، اجرای موثر آن و حفظ آن در طول زمان بسیار مهم است. ما برخی از نکات برتر خود را برای کمک به شما در انجام این کار در زیر گردآوری کرده ایم.

ساختار و انتظارات خود را به وضوح به همه اعضای تیم منتقل کنید

هر شکاف یا ناکارآمدی که در این مسیر حل می کنید منجر به درآمد اضافی حاصل از فروش، موفقیت مشتری و تیم های بازاریابی می شود.

ببینید چگونه Revenue Cloud از مظنه به پول نقد در یک پلتفرم می رود و به فروش و تامین مالی یک دیدگاه مشتری می دهد.

مزایای یک نمودار سازم، عملیات درآمدی با طراحی استراتژیک

این جایی است که یک تیم عملیات درآمدی یا "RevOps" وارد می شود. تیم های RevOps مسئول همسویی و یکپارچه سازی عملکردهای مختلف تجاری هستند که برای افزایش درآمد بسیار مهم هستند. این کارکردها اغلب شامل فروش، فعال سازی فروش، بازاریابی، مالی و تیم های موفقیت مشتری است.

به ،وان یک رهبر ،ب و کار، می د،د که افزایش درآمد برای موفقیت سازمان شما ضروری است. اما دستیابی به این هدف می تواند چالش برانگیز باشد، به خصوص که تجارت شما رشد می کند و پیچیده تر می شود.

اما، به ویژه در RevOps، ایجاد یک تیم چابک دشوار است. اغلب در RevOps، ما نمی د،م که فرصتی را برای تنظیم یا تغییر مسیر از دست داده ایم تا زم، که در حال حاضر با عواقب عدم اقدام روبرو شده باشیم. بهترین راه برای پیش بینی و تطبیق با تغییرات این است که به طور منظم کارایی نمودار سازم، RevOps خود را بررسی و ارزیابی کنید - به صورت ماهانه یا فصلی.

در صورت نیاز تغییرات و تنظیماتی را در نمودار سازم، خود انجام دهید

همانطور که در بالا به طور خلاصه به آن اشاره کردیم، ارتباط موثر برای هر تیمی ضروری است. و به دلیل ماهیت متقابل عملکردی آن، این به ویژه برای RevOps صادق است. ایجاد خطوط ارتباطی واضح در بین تیم ها برای اطمینان از اینکه همه در یک صفحه هستند و برای کار مؤثر با یکدیگر تنظیم شده اند، مهم است.

ضروری است که جزئیات ساختار تیم و انتظارات هر یک از اعضای تیم را به وضوح به همه افراد درگیر در میان بگذاریم. این به اعضای تیم کمک می کند تا نقش ها و مسئولیت های خود را درک کنند و اطمینان حاصل کنند که همه در یک صفحه هستند.

داشتن یک ساختار تیم عملیات درآمدی به خوبی تعریف شده دارای مزایای متعددی است. بیایید به چند نمونه نگاهی بیندازیم.

هم ترازی و همکاری بین تیم ها بهبود یافته است

این بازی تلفنی بسته به اندازه هر شرکتی متفاوت به نظر می رسد. در سازمان های کوچکتر، این زنجیره تلفن ممکن است یک یا دو نفر باشد. اما، در سطح سازم،، ممکن است صدها نفر و سیستم لازم باشد تا یک مشتری بالقوه را در چرخه عمر مشتری جابجا کنند.

(بازگشت به بالا)

با ساختار عملیات درآمدی روشن، برای مدیران عملیات و مشارکت کنندگان فردی آسان تر است که بفهمند نقش ها و مسئولیت هایشان چگونه در سازمان گسترده تر قرار می گیرد. این می تواند ارتباطات و همکاری بین اعضای تیم را بهبود بخشد و آنها را قادر می سازد تا برای دستیابی به اه، کلی ،ب وکار به طور مؤثرتری با هم کار کنند.

ساختار تیم RevOps شما نباید در سنگ بنا شود. همانطور که قبلاً اشاره کردیم، موفق ترین تیم ها چابک و انعطاف پذیر هستند. آنها می توانند چرخش کنند.

به ناهماهنگی اه، در نمودار سازم، خود مانند یک آسیب جزئی زانو فکر کنید. شما راه رفتن خود را به روش های کوچک و تقریباً غیرقابل درک تنظیم می کنید تا ضعف را بیش از حد جبران کنید. در ابتدا خوب است، اما در نهایت، با گذشت زمان، این یک اثر دومینویی دارد. یک ماه بعد، تمام بدن شما به دلیل یک آسیب اولیه کوچک رنج می برد.

انعطاف پذیر و چابک بم،د

وقتی ارتباط فروش، مالی و حقوقی قطع می شود، مشتری درد را احساس می کند. بیاموزید که چگونه Revenue Cloud می تواند کمک کند.



منبع: https://www.salesforce.com/blog/revenue-operations-org-chart/

چشم انداز ،ب و کار دائما در حال تغییر است و نمودار سازم، RevOps شما باید بتواند با این تغییرات سازگار شود. مهم است که ساختار تیمی را طراحی کنید که انعطاف پذیر باشد و بتواند با رشد ،ب و کار شما و مواجهه با چالش های جدید تکامل یابد. این اطمینان حاصل می کند که تیم RevOps شما همیشه برای حمایت از اه، ،ب و کار شما و افزایش درآمد مجهز است.

توصیه می کنیم این کار را در طیف وسیعی از کانال ها و تنظیمات انجام دهید. این احتمال این را افزایش می دهد که شما به هر یک از اعضای تیم به روشی که با آنها طنین انداز شود، دسترسی پیدا کنید. ممکن است احساس کنید که یک رکورد ش،ته شده اید، اما ارتباط بیش از حد همیشه برای گیرنده احساس ی،ان نیست. این چیزی است که ما پیشنهاد می کنیم:

  • در قالبی مکتوب که همه به آن دسترسی دارند، مستند کنید و به اشتراک بگذارید. این برای ،، که ممکن است پردازش و درک تغییراتی که انجام داده اید بیشتر طول بکشد مفید است. همچنین فرآیند شفاف تری را ایجاد می کند.
  • در جلسات 1:1 و گروهی به اشتراک بگذارید. تیم خود را در یک محیط گروهی کور نکنید، به خصوص اگر تغییرات عمده ای در حال رخ دادن است. اطمینان حاصل کنید که هر یک از اعضای تیم قبل از هر گونه اطلاعیه گسترده تری با مدیر خود گفتگو کرده است. این پیام رس، شما را تقویت می کند و نشان می دهد که همان مکالماتی را که در خلوت انجام می دهید، در فضای عمومی انجام می دهید.
  • به تیم خود "چرا" پشت تصمیمات خود را بگویید. مشارکت کنندگان فردی و مدیریت می، همیشه در معرض همان مکالماتی نیستند که تیم رهبری با آن مواجه است. بنابراین، به ،وان یک رهبر، ممکن است انگیزه های شما آنقدر که فکر می کنید برای تیمتان روشن نباشد. این جا برای فرضیاتی باقی می گذارد که ،وماً درست نیستند.

به طور منظم اثربخشی ساختار تیم خود را بررسی و ارزیابی کنید