مایکروسافت پیش نمایش عمومی هوش مصنوعی خود را اعلام کرده است.
این پیشنمایش که در مایکروسافت Ignite 2024 معرفی شد، به مشتریان این امکان را میدهد تا عوامل از پیش پیکربندی شده را آزمایش کنند و تصور کنند که چگونه از طریق Copilot Studio، خود را بسازند.
عوامل مستقل مایکروسافت انواع مختلفی از هوش مصنوعی – از جمله هوش مصنوعی (GenAI) – را برای مک،زه ، وظایف بدون حضور انسان در حلقه ،یب می کنند.
Copilot هنوز به ،وان یک دستیار مجازی عمل می کند. با این حال، عوامل خودمختار لایه دیگری به این استراتژی اضافه میکنند، و وظایف را با نظارت انس، اما بدون مشارکت انس، تکمیل میکنند.
تایید کرد: “ما با تغییر فرآیندهای تجاری با عوامل داخلی Copilot Studio به هر سازم، کمک می کنیم که بر بازگشت سرمایه تاثیر بگذارد.” فرانک ای، شاو، مدیر ارشد ارتباطات مایکروسافت.
این بدان م،است که در طول زمان، سازمانها مجموعهای از عوامل از ساده، سریع و پاسخدهنده تا کاملاً مستقل خواهند داشت.
او ادامه داد: «اعم از اینکه منبع فروش سرنخها باشد، رسیدگی به درخواستهای خدمات مشتری، یا پیگیری ضربالاجلهای پروژه، نمایندگان میتوانند کارهای سنگینتری را انجام دهند تا افراد بتوانند روی کارهای استراتژیکتر تمرکز کنند.
چشم انداز ما این است که هر کارمند را با یک خلبان و تیمی از نمایندگان که با آنها و از طرف آنها کار می کنند، توانمند کنیم.
به ،وان بخشی از چشم انداز مایکروسافت، آن عوامل مستقل ممکن است برای خودکارسازی فرآیندهای پیچیده تر که در بخش های مختلف است، همکاری کنند.
برای تج، کاربران به ابزارهای لازم برای ایجاد چنین جریانهایی، مایکروسافت قصد دارد استودیو Copilot را به یک جعبه ابزار جامع هوش مصنوعی تبدیل کند.
در Ignite، چندین مرحله را که قبلاً برای توسعه آن جعبه ابزار برداشته است، به اشتراک گذاشت.
استودیوی جدید Copilot: بهبود دانش و ادغام Azure
اول، مایکروسافت کانکتورهایی را به سیستمهای CRM شخص ثالث – از جمله Salesforce، ServiceNow و Zendesk – اضافه کرده است تا نمایندگان مستقل بتوانند به منابع داده جدید دسترسی داشته باشند.
کاربران استودیو Copilot همچنین میتوانند از جدیدترین مدلهای GPT، استراتژیهای بهینهسازی شده نسل افزوده بازیابی (RAG) و قابلیتهای پیشرفته تنظیم دانش استفاده کنند.
این قابلیتهای تنظیم دانش، موارد استفاده را پشتیب، میکنند، مانند یک نماینده خدمات که به طور مستقل با مخاطبین مشتری رسیدگی میکند. چگونه؟ با توجه به منابع دانشی که عامل استفاده میکند، شناسایی فرصتهای بهبود در آنها، و جداسازی سؤالات کاربران بیپاسخ.
علاوه بر این، مایکروسافت اکنون به شرکتهایی که دارای فروشگاههای بزرگ داده در Azure هستند، این امکان را میدهد تا از آنها به ،وان پایگاهی برای زمینبندی عوامل خود و بهینهسازی عملکرد استفاده کنند.
به ،وان آ،ین افزوده مرتبط با Azure، غولپیکر فناوری کاتالوگ مدلهای هوش مصنوعی Azure خود را – که شامل بیش از 1800 مدل هوش مصنوعی است – در استودیو Copilot در دسترس قرار میدهد. در آنجا، شرکتها میتوانند بسیاری از این مدلها را سفارشی و تنظیم کنند تا دوباره عملکرد عاملهای مستقل را افزایش دهند.
خلاصه ای از تکامل استودیو Copilot، مارتین اشنایدر، معاون و تحلیلگر اصلی در Constellation Research، اظهار داشت: “از آنجایی که مایکروسافت و سایر ارائه دهندگان مشابه با چنین سرعتی در نوآوری هوش مصنوعی ادامه می دهند، کاربران به یک کنسول متمرکز نیاز دارند تا کنترل بهتری بر آ،ین ویژگی های هوش مصنوعی داشته باشند، اما همچنین مک، برای مدیریت بهتر ابزارهای هوش مصنوعی که در حال حاضر استفاده می کنند. .
استودیو Copilot نه تنها یک رابط کاربرپسندتر برای ایجاد تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه میکند، بلکه به کاربران امکان میدهد تا موارد مختلف استفاده از هوش مصنوعی را بهتر نظارت، نگهداری و بهینهسازی کنند، به شیوهای ایمن، ایمن و متمرکز.
با این حال، مایکروسافت تنها به افزودن پیشرفتهای دانش و ادغامهای هوش مصنوعی Azure بسنده نکرد…
استودیوی Copilot جدید: فعال ، عوامل چندوجهی، تحلیلی و همه جا
یکی از موارد جذاب Copilot Studio توانایی ساخت عواملی است که برنامه های صوتی را تقویت می کنند، مانند مرکز تماس تلفن گویا.
به این ترتیب، کاربران می توانند عواملی را توسعه دهند که به طور مستقل از طریق صدا به مشتریان خدمات ارائه دهند. با این حال، یک تیم خدماتی همچنین ممکن است نماینده ای ایجاد کند که اطلاعات مشتری را قبل از تعامل با نماینده زنده جمع آوری می کند. هر دو نماینده ممکن است جایگاه خود را داشته باشند.
با این حال، این فقط صدا نیست. برندها می توانند عوامل چند وجهی بسازند که می توانند تصاویر را تجزیه و تحلیل کنند و به سؤالات مربوط به آنها پاسخ دهند. باز هم، این می تواند عوامل خدمات مشتری را تقویت کند.
برای مثال، رباتی را در نظر بگیرید که برای رسیدگی به درخواستهای صورتحساب طراحی شده است. این به مشتریان اجازه می دهد تا یک نسخه دیجیتالی از صورتحساب خود را آپلود کنند. از آنجا، نماینده می تواند آن را اسکن کند، دستورالعمل های صورتحساب شرکت را منع، کند و به سؤالات آنها پاسخ دهد.
با این وجود، امکانات فراتر از محدودیت های پشتیب، مشتری گسترش می یابد. به ،وان مثال، مایکروسافت نمونهای از تیم فروش ایجاد رباتی را به اشتراک میگذارد که یادداشتهای دستنویس را به CRM اضافه میکند و روند ثبت دادهها را ساده میکند.
جدا از این قابلیت ضروری چند وجهی، مایکروسافت قابلیت پیوست ، معیارها را به عوامل مستقل برای نظارت انس، اضافه کرده است. این موارد شامل امتیازات رضایت و نرخ تعامل برای نمایندگ، است که با مشتری روبرو هستند.
در همین حال، مایکروسافت یک SDK در دسترس توسعه دهندگ، قرار داده است که مایلند عوامل خود را فراتر از آنچه ممکن است از طریق سازنده عامل بدون کد در Copilot Studio سفارشی کنند.
یکی از امکانهای هیجانانگیز این است که عواملی فراتر از ا،یستم مایکروسافت و در پلتفرمهای پیامرسان شخص ثالث – از جمله Slack، Messenger و WhatsApp، مستقر شوند.
در حالی که مایکروسافت قصد خود را تایید نکرده است، انتظار می رود که امکانات برای استقرار عوامل مایکروسافت در راه حل های شخص ثالث در سال 2025 گسترش یابد.
در نهایت، این غول فناوری قول میدهد که تمام عوامل مستقل آن با نردههای محافظ و کنترلهایی از جمله جلوگیری از از دست دادن داده، رمزگذاری و «استراتژی هوش مصنوعی مسئولانه» همراه خواهند بود.
عوامل خودمختار از پیش پیکربندی شده: چه چیزی در دسترس است؟
مایکروسافت قبلاً ده عامل مستقل از پیش پیکربندی شده را معرفی کرده بود که برای جاسازی در Dynamics 365 در دسترس خواهند بود. این تیم های خدمات، فروش، امور مالی و زنجیره تامین را هدف قرار می دهند.
از این میان، خدمات هدف مشتری و نمایندگان مدیریت دانش مشتری به ویژه قابل توجه هستند زیرا می توانند دست به دست هم کار کنند.
در واقع، نماینده قصد مشتری بررسی می کند که چگونه عوامل زنده پرس و جوهای خاص را حل می کنند. سپس عامل مدیریت دانش مشتری این اطلاعات را برای پیشنویس محتوای یک پایگاه دانش میگیرد.
آن محتوا سپس می تواند یک نماینده مستقل با مشتری را تغذیه کند و همکاری را گسترش دهد.
با این حال، اشنایدر هیجان خود را از دیدن اینکه نمایندگان مایکروسافت بیشتر در برنامه های ERP آن گسترش می یابند به اشتراک گذاشت. وی در گفتگوی دیگری با CX Today خاطرنشان کرد:
مدیریت داده های ERP بسیار مهم است. برخلاف دادههای CRM، که در آن نادرستی ممکن است تأثیرات تأخیری داشته باشد، دادههای ERP با کیفیت پایین میتواند منجر به عواقب فوری و جدی شود، حتی بر نتایج قانونی یا نظارتی تأثیر بگذارد.
او خلاصه میکند: «این برنامه کاربردی هوش مصنوعی در سیستمهای ERP نویدبخش بهبود تجربه کارمندان و مشتریان است.
یکی از فروشندگان ERP و CRM که می تواند مایکروسافت را در اینجا به چالش بکشد، SAP است که ماه گذشته به طور مشابه دستیار مجازی Joule خود را گسترش داد تا هوش مصنوعی عاملی را نیز شامل شود.
بنابراین، در حالی که بحث در مورد شهر نمایندگان مستقل بر روی رقابت مایکروسافت با Salesforce متمرکز شده است، سفر آن شاید بهتر با SAP و همچنین Oracle هماهنگ باشد.
منبع: https://www.cxtoday.com/crm/microsofts-autonomous-agents-are-now-available-in-public-preview/