سپس وبسایت هر آژانس را به طور جداگانه بررسی کنید تا بتوانید آژانسهای مناسب و همسو با اهداف و ارزشهای شرکت خود را بیابید. شما یک برنامهریزی بلند مدت دارید که در سال دهم قصد دارید به آن دست بیابید اما باید در برنامهریزیهای کوتاه مدت خود در بین این ده سال هدفهای کوچکتری تعیین کنید که با کمک این هدفها بتوانید به هدف بزرگتر دسترسی داشته باشید. برای اینکه بتوانید از مزایای بازاریابی دیجیتال برای کسب وکارتان استفاده کنید باید ترسها و محدودیتها را کنار بگذارید و دست به کار شوید. در این مدل، بازاریابی محتوایی در نقش یک مشارکت کننده در کنار دیگران یا یک بازیکن از یک تیم، به توسعه کمپانی در تولید تقاضا، بازاریابی تولید و سایر استراتژیهای ارتباطات کسب و دیجیتال مارکتینگ شانار کار کمک میکند. همه موارد بالا را باید با طراحی و توسعه خوب همراه کنیم. همه اینها به این معنی است که باید تعریف خود را از جستجو بسط دهیم.
همهی ما حداقل یکبار در روز برای دریافت اطلاعات از گوگل استفاده میکنیم. ظاهر میشوند. با کلیک بر روی این فضاها و انتقال به سایت تبلیغکننده میتوان اطلاعات بیشتری در خصوص موضوع تبلیغ شده دریافت کرد. برای مثال، یک کمپین تبلیغاتی سنتی ممکن است از بیلبوردها و تبلیغات چاپی استفاده کند، در حالی که یک کمپین دیجیتال ممکن است برای تبلیغ یک محصول از رسانههای اجتماعی، پستهای وبلاگ و ایمیل استفاده کند. بازاریابی محتوا در بازه زمانی زیاد و کم هزینه تر نسبت به تبلیغات مستقیم می باشد. با دیجیتال مارکتینگ همچنین می توانید از ابزارهایی مانند Analytics Dashboard برای نظارت بر موفقیت و نرخ بازگشت سرمایه کمپین های خود بیشتر از کاری که می توانید با تبلیغات سنتی محتوا مانند بیلبوردها یا تبلیغات چاپی، بدست آورید.
دیجیتال مارکتینگ چیست
برای خدمت به مشتری کارهای متفاوتی از جمله بالا بردن سرعت سایت و تولید محتوای مفید انجام میشود. ولی امروزه هدف خدمت به مشتری است و از همین طریق میتوان به گوگل برای پیدا کردن سایت ما کمک کرد. چرا کاربران مدت زمان کمتری در وب سایت ما می مانند؟ جستجو کانالی است که کاربران با استفاده از آن به دنبال کالا، خدمات و اطلاعات میگردند. این بخش در حال تکمیل شدن می باشد و به زودی اطلاعات کامل در این قسمت منتشر خواهد شد. مخصوصا در حال حاضر که همهی کسبوکارها از اهمیت حضور در دنیای آنلاین آگاه شدهاند و تقاضا برای آن زیاد است. امروزه الگوریتمهای جستجو با بهرهگیری از هوش مصنوعی بسیار شبیه به فرآیند درک انسان شدهاند. روش RankBrain کمک میکند که موتور جستجو، درک بالاتری از جستجوی کاربران به دست آورد و کمک بیشتری به آنها بکند.
همه جنبههای یک کسب و کار را در بر میگیرد.
خصوصا در سال ۲۰۲۱ که شدیدترین رقابت بین بازاریابان محتوا را تجربه میکنیم، بهینهسازی و سئو محتوا یک مهارت الزامی برای یک کمپین محتوایی موفق است. در اینجا اهمیت بهینهسازی سایت، یا مسائلی از قبیل لینکهای ورودی به سایت کم میشود. تولید محتوای هدفمند اهمیت بسیاری در موفقیت استراتژی محتوایی دارد. برمیگرده به اینکه شما طبق منابع، بازار هدفی که دارید، چه استراتژی ای بریزید. آنها را نسبت به مسائلی که با آن روبهرو هستند آگاه کنید و به آنها محتوایی بدهید که ارزش فوری فراهم میکند. سئو یک زمینه مشاورهدهی جدید برای ما فراهم کرده است. به همین دلیل، بسیاری از کسب و کارها و رسانهها شروع به ایجاد و به اشتراک گذاری پادکستهای خود کردهاند.پادکستها امکان ایجاد خلاقیت زیادی را فراهم میکنند، زیرا میتوانند در مورد هر موضوع مورد نظر یا مشخصی باشند. کارشناسان مجموعه وبمونی سعی دارند تمام مراحل تولید محتوا از جمله ایجاد استراتژِی محتوا،مدیریت تقویم محتوا،تحقیقات لازم برای ایدههای محتوا، طراحی و ویرایش تصاویر و انجام سئو اولیه به صورت حرفهای عمل کنند.
سئو سایت مجموعه ای از روشها و تکنیک هایی است که سئو کاران برای بهبود رتبه سایت و صفحات سایت ها در موتورهای جستجو انجام می دهند. برای درک بهتر این موضوع وبسایت خود را همانند یک هرم در نظر بگیرید که در بالای آن صفحه اصلی سایت قرار دارد و سایر صفحات بصورت سلسله مراتبی بسته به اهمیت، در زیر آن قرار خواهند گرفت. همه مهارتهای لازم را میتوان با مطالعه و تمرین فرا گرفت. در ادامه سه کتاب در زمینه دیجیتال مارکتینگ معرفی می کنم که با مطالعه آن ها می توانید اطلاعات خوبی کسب کنید. یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ که ابزارهای دیگر هم در همین خدمت هستند، ارتقا جایگاه سایت ما در موتورهای جستجو بخصوص گوگل است که با عنوان سئو (Search Engine Optimization) از آن نام برده می شود.
دیجیتال مارکتینگ
به عنوان مثال، اگر من بخواهم برای «ایدههای کسبوکار کوچک» بالاترین رتبه را در کل کشور کسب کنم، میتوانم ببینم که با HubSpot رقابت میکنم – به طور خاص، صفحهای که دارای 4589 بک لینک از 1100 دامنه مختلف در یک سایت با دامنه است. این شرکت یک وبلاگ دارد که استراتژیستهای آن، در حوزههای مختلف دنیای ارتباطات در آن ایدههایی را مطرح میکنند. بازاریابی دیجیتال شامل روشهای مختلف از جمله بهینهسازی موتورهای جستجو (سئو)، بازاریابی شبکههای اجتماعی، ایمیل مارکتینگ، بازاریابی محتوایی و بلاگ نویسی و … این شامل تحلیل جستجوی مردم، اینکه به دنبال چه چیزی هستند و چه چیزی را پیدا میکنند، میشود. هنگام سرمایه گذاری در خدمات سئو، پکیج انتخابی شما باید شامل بهینه سازی خارج از صفحه یا سئو خارجی ( OFF-PAGE SEO ) باشد.
این روند تغییر که در موتورهای جستجوگر شکل گرفته، در آینده نیز ادامه پیدا خواهد کرد. جستجو ممکن است در پلتفرمهای اجتماعی یا درون خود سایت شکل گیرد. بازاریابی ایمیلی: ایمیلهای تبلیغاتی که میتوانند فعالیتهای PR (روابط عمومی) یا به شکل اتوماسیون شده پیشنهادهای متناسب با کاربر ارائه کنند. موفق باشید، سایت شما باید در صفحهی اول گوگل و در شمار نخستین پیشنهادهای این موتور جستوجوگر به کاربران اینترنتی قرار داشته باشد؛ و این مهم برآورده نخواهد شد مگر آنکه با ریزهکاریهای بهینهسازی سایتهای اینترنتی برای موتورهای جستوجو آشنا باشید. بیاید با یکدیگر به سر چشمه و جرقه این علم برگردیم و با تاریخ سئو بیشتر آشنا شویم!
در اینجا مقایسه با علوم کامپیوتر مفید میباشد.
با یادگیری بخشی از این قوانین می توانید سایت خود را به درستی بهینه سازی کرده و در ارتقا رتبه سایت تاثیر پذیری آن را شاهد باشید. تلفن همراه، جستجوی صوتی و جستجوی محلی نسبت به چند سال پیش گسترش زیادی پیدا کرده است. وقتی صحبت از سئو می شود ، دو رویکرد متفاوت وجود دارد که سازمان ها برای بهینه سازی سایت های خود برای موتورهای جستجو استفاده می کنند – سئو کلاه سیاه در مقابل سئو کلاه سفید برخی از سازمان ها فقط به SEO علاقه دارند تا بتوانند به سرعت مطالب خود را رتبه بندی کرده و در کوتاه مدت درآمد کسب کنند. آیا محتوای متنی موجود در سایت شما برای کاربران و موتورهای جستجو بهینه سازی و سئو شده است؟ علاوه بر آن، حتی ممکن است که بقیه سایت ها در نوشتن برخی از مقالههایشان، به محتوای شما لینک بدهند تا کاربران مستقیما به مطالب شما دسترسی پیدا کنند.
در سال ۲۰۱۶، ۶۰٪ شرکتها یک مدیر اجرایی در ساختار خود خواهند داشت که مستقیماً مسئول ایجاد یک استراتژی جامع برای بازاریابی محتوایی است. با اطلاعات زیادی که در دسترس است ، ایجاد مارک های متفاوت و خاص در بین جمعیت برای برندها دشوار شده است. اگر به دنبال راهی برای به اشتراک گذاشتن اطلاعات برند خود با مخاطبان زیادی هستید، کمپینهای بازاریابی دیجیتال بهترین گزینه برای شما هستند. فراموش نکنید همیشه می توان استراتژی ها را حتی بعد از پیاده سازی تغییر داد، اما با این کار احتمال اینکه بهترین موقعیت های ممکن را از دست بدهید وجود دارد. حقیقت این است که در دل هر استراتژی محتوایی موثر، باید یک سیستم بهینه سازی محتوا حضور داشته باشد.
این مقاله به عنوان یک راهنمای بهینهسازی محتوا و سئو محتوای سایت به شما کمک میکند که تمام چالشهای ابتدایی را به راحتی پشت سر بگذارید و یک نقطه شروع مناسب برای افزایش شروع بازدید مطالب سایتتان داشته باشید. ۱۷- سئو به شما کمک میکند تا بازارهای جدید را تصاحب کنید. اگر پیش از این کدها و محتوای خود را آپدیت میکردید و ظاهر کاربرپسنی برای سایت خود میساختید، امروز میدیدید که تنها تغییر لازم، سازگاری سایت با وسایل الکترونیکی جدید است. در اینجا اطلاعاتی از قبیل میزان سازگاری متن با موبایل یا مقدار ساختار یافتگی دادهها قابل رویت است. در اینجا مقایسه با علوم کامپیوتر مفید میباشد. ولی اکنون، سئو بازاریابی خوب با مقداری جزئیات تکنیکی میباشد. بلاگینگ یکی از محبوبترین انواع بازاریابی محتوایی در ایران است که از مزایای آن میتوان به بهبود وضعیت سایت در گوگل و افزایش بازدیدکنندگان سایت و ایجاد یک راه عالی برای ارتباط با مخاطبان نام برد.
بازاریابی محتوا
ما باید در موارد زیادی مانند فروش، حسابداری، امنیت، سرویسدهی به مشتریان و غیره مشاوره دهیم. چگونه باید این کار را انجام دهیم؟ به همین منظور این کتاب های جدید را یکی یکی می خواند تا مطمئن شود محتوای آنها شایستگی بودن در این کتابخانه را دارند. در صورتی که یک مقاله جدید در سایت خود منتشر کردید، این مقاله را به سایتهایی که یک دایرکتوری برای مقالات میباشند نیز ارسال کنید. به همین خاطر وقتی یک تکنولوژی جدید وارد بازار میشود سئو هم تغییر میکند.
راضی نگه داشتن گوگل مستلزم رعایت نکات بسیار زیادی است.
در ساختار لانه زنبوری که پیتر مورویل (Peter Morville) برای گرایشات و احساسات کاربران تهیه کرده است، سئو در خانه “Findable” قرار میگیرد. در واقع از آنجایی که وظیفه اصلی آنها بازاریابی است، باید به تمام جوانب کار نظارت داشته باشند و مطمئن شوند که همه چیز مطابق اهداف مشخص شده پیش میرود. سئو همه جنبههای یک کسب و کار را در بر میگیرد. در content marketing اقدام به تولید محتواهای مرتبط با کسب و کار شما و انتشار آنها در وبسایتتان میشود. به طور کلی اهداف در بازاریابی محتوایی یا (Content Marketing Goals) به دو دسته مستقیم یا سطح اول و غیرمستقیم یا سطح دوم تقسیمبندی میشوند.
به عبارت دیگر این ابزار در دیجیتال مارکتینگ موجب می شود تا مشتریان خود را به مشتریان وفادار تبدیل کنید. مرحله ی اول برای ایجاد و راه اندازی تمام کسب و کارهای اینترنتی استفاده از سایت می باشد که البته این اقدام در شرایط کنونی برای تمام کسب و کار ها از جمله کسب و کارهای غیر اینترنتی به یک امر اجتناب ناپذیر تبدیل شده است. امروزه لازم است که سئو به کار روزانه شما تبدیل شود. به عبارت سادهتر، تمامی آنچه که باید در این فرآیند انجام دهید این است که شروع به تولید محتوا کنید. مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید. شما هیچگاه نباید بدون دلیل و هدف تولید محتوای متنی و یا سایر انواع محتواها را انجام دهید. اگر به هریک از دلایل بالا اقدام به تولید محتوای متنی میکنید هرچه زودتر باید روند خود را اصلاح کنید.
متخصص دیجیتال مارکتینگ
مطمئن باشید اگر دلایلی که از طرف شما برای عدم انتشار اخبارتان می تواند وجود داشته باشد را حذف کنید، این اتفاق به مرور زمان می افتد و اخبار شما در نهایت به رسانه های سنتی هم راه می یابد. وقتی متوجه مشکلی میشویم، مشتریان از ما انتظار دارند که راه حلی برای آن ارائه دهیم. ما هنوز هم PageRank را به عنوان یک فاکتور مهم در رتبهبندی سایت میشناسیم. با توجه به فاکتورهایی که برای رتبهبندی سایت در گوگل تعیین شده است، ما نیز سعی میکنیم تا سایت کارآمد، قابل اعتماد و معتبر بسازیم. محتوا همچنان یکی از قویترین فاکتورهای رتبهبندی گوگل در صفحات جستجو است. سئو فرآیند افزایش ترافیک انسانی از طریق تولید محتوا و بهینهسازی صفحات سایت است؛ به طوری که با نیازهای کاربران در تطابق باشد. شما باید پاسخگوی نیازهای مشتریان باشید و فضای جذابی را برای آنها تهیه کنید.
سئو یک زمینه مشاورهدهی جدید برای ما فراهم کرده است.
در سئو لازم است که هم با کاربران و هم با تکنولوژی رابطه داشته باشیم. چگونه کاربران خود را راضی نگه داریم. راضی نگه داشتن گوگل مستلزم رعایت نکات بسیار زیادی است. نکات و عواملی که همگی روی رتبه یک سایت در نتایج گوگل موثر است. عواملی که در مدت زمان انجام سئو نامبرده شد (مانند ساختار سایت، میزان سختی کلمات کلیدی، قدرت رقبا و..) در هزینهی انجام خدمات سئو نیز تاثیر گذار هستند. کار عمده من برای بهینهسازی وبسایت شامل بالا بردن کارایی از طریق بالا بردن سرعت و بهتر کردن ظاهر سایت، صفحهبندی، استفاده از لینکهای کانونی و طراحی سایت است. با انتشار یک راهنمای طولانی در سایت، نباید انتظار افزایش فالوور در اینستاگرام را داشته باشید.