مشارکت مشتری در فروش: چیست و چرا اهمیت دارد
انتشار: شهریور 08، 1403
بروزرسانی: 20 تیر 1404

مشارکت مشتری در فروش: چیست و چرا اهمیت دارد

مانند ضرب المثل قدیمی که «آب بالا رفتن جزر و مد همه قایق ها را بالا می برد»، یک فرآیند تعامل قوی با مشتری در فروش می تواند تأثیرات مثبت گسترده ای بر قیمت نهایی داشته باشد. در نظر بگیرید که Bain and Company هنگام تحقیق در مورد وفاداری مشتریان در بخش خدمات مالی به آن دست یافتند: بهبود نرخ حفظ مشتری 5 درصد منجر به افزایش خیره کننده 25 درصدی سود می شود. و با توجه به اینکه فرآیند جذب مشتریان جدید می تواند بین پنج تا 25 برابر تلاش برای حفظ مشتریان فعلی هزینه داشته باشد، سرمایه گذاری در حفظ مشتری منطقی است.

فرصت های فروش متقابل و فروش متقابل

یک استراتژی خوب اجرا شده می تواند به م،ای تفاوت بین رهبری گروه یا تماشای دور شدن مشتریان با ارزش باشد. اگر می خواهید از کجا شروع کنید، در مکان من،ی برای یادگیری هستید. ما بررسی خواهیم کرد که مشارکت مشتری در فروش چیست، چگونه موفقیت را اندازه گیری کنیم، و چگونه از فناوری برای ایجاد روابط بهتر با مشتری استفاده کنیم.

آنچه یاد خواهید گرفت:

هرگز پرچم قرمز دیگری را در یک تماس فروش از دست ندهید

(بازگشت به بالا)

به جنبش Salesblazer بپیوندید

ما در حال ساختن بزرگترین و موفق ترین جامعه متخصصان فروش هستیم تا بتو،د یاد بگیرید، متصل شوید و رشد کنید.

استفاده از فناوری برای افزایش مشارکت مشتری در فروش

مشارکت مشتری در فروش به م،ای ایجاد تجربیات یکپارچه و بسیار شخصی برای مشتری، است که با آنها در جایی که هستند ملاقات می کنند - چه در رسانه های اجتماعی، وب سایت شرکت یا رویدادها. این می تواند مفید باشد که مشارکت مشتری در فروش را به ،وان یک مکالمه مداوم در نظر بگیریم، گفتگویی که مدت ها پس از علامت گذاری مشتری در خط نقطه چین ادامه می یابد. مانند هر مکالمه خوبی، این یک خیابان دو طرفه است و بخش مهمی از آن توجه دقیق به آنچه مشتریان در مورد آنچه برای آنها مهم است به شما می گویند.

مزایای مشارکت قوی مشتری در فرآیند فروش

در نهایت، مشتریان متوجه می شوند که شرکت هایی که از آنها حمایت می کنند، مقادیر قابل توجهی از داده های شخصی خود را در اختیار دارند، و به طور فزاینده ای انتظار دارند که آن ،ب وکارها از این اطلاعات برای ارائه تجربه ای شخصی سازی شده استفاده کنند که نیازهای آنها را بیان می کند. شاید هیچ چیز برای یک مشتری ناامید کننده تر از ،ج ، هزاران دلار با یک شرکت نباشد تا احساس کند که آنها صرفاً به ،وان یک معامله در نظر گرفته می شوند. به همین دلیل است که ارائه تجربیات شخصی شده - با پشتوانه داده ها و با دقت اجرا شده - می تواند محرک قدرتمندی برای وفاداری مشتری باشد.

ببینید چگونه Einstein Conversation Insights به شما در تماس های فروش کمک می کند - با اطلاعاتی که مشتریان می گویند.

مشارکت مشتری در فروش چیست؟

هیچ استراتژی تعامل با مشتری بدون داده های دقیق و به موقع موثر نخواهد بود. اگر سازمان فروش شما به تازگی شروع به ایجاد زمینه برای استراتژی تعامل کرده است، اولین قدم استفاده از یک CRM قوی خواهد بود. آن پلتفرم منبع حقیقت شما خواهد بود، منبعی از اطلاعات عملی که به تیم شما نشان می دهد مشتریان شما کجا هستند، چه ،، هستند و چه چیزی می ،ند — یا نه ،ید همچنین یک منبع داده کلیدی در مورد نقاط درد مشتری خواهد بود.

ایجاد یک استراتژی تعامل با مشتری کافی نیست - برای دستیابی به موفقیت واقعی، یک سازمان فروش باید اه، خود را مشخص کند و راه هایی را برای پیگیری و اندازه گیری تلاش های خود پیاده کند. انجام این کار تضمین می کند که منابع هدر نمی روند و هر گونه مانعی برای تقویت روابط با مشتری به سرعت شناسایی می شود. موارد کمی در تجارت وجود دارد که یک تیم می تواند فرآیند "تنظیم و فراموش ،" را اتخاذ کند، و استراتژی های تعامل با مشتری نیز از این قاعده مستثنی نیستند. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • معیارهای مربوط به تعامل مشتری را شناسایی کنید و تعریف کنید که موفقیت چگونه است. اندازه گیری معیارهای خاصی مانند رضایت مشتری، احساسات و ارجاع مشتری بسیار مهم است - و یک CRM خوب به شما کمک می کند تا درک کنید که تیم فروش شما چگونه کار می کند. اما فراتر از این معیارهای تصویر بزرگ، شما می خواهید که به جزئیات درگیر شدن بپردازید. مشتریان شما چگونه به تلاش های تعامل شما پاسخ می دهند؟ آیا آنها کاغذهای سفید و گزارش های طول، را مصرف می کنند یا از ویدیوهای کوتاهی که در رسانه های اجتماعی به اشتراک گذاشته می شود اجتناب می کنند؟ و فراموش نکنید که فرکانس را اندازه گیری کنید - اگر مشتریان ابتدا پاسخ دهند اما بعد شروع به تنظیم ، شما کنند، ممکن است از مقدار اطلاعات یا مرتبط بودن آن غرق شوند. همه این داده ها می توانند به شما کمک کنند تا استراتژی تعامل خود را به خوبی تنظیم کنید تا تأثیر آن و همچنین منابع خود را به حدا،ر برس،د.
  • نحوه و زمان اشتراک گذاری داده ها در سازمان را تنظیم کنید. به اشتراک گذاری و گزارش داده ها از مشارکت مشتری در برنامه فروش به سازمان شما کمک می کند تا به وضعیت بهبود مستمر برسد. حتما داشبوردها و سایر گزارش های منظم ایجاد کنید و ذینفع، را که به آن داده ها نیاز دارند شناسایی کنید. هنگامی که ابزار و تعداد دفعات گزارش را تعیین کردید، جلسات تیمی منظمی ترتیب دهید تا در مورد اینکه چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست بحث کنید.
  • نواحی را برای بهبود نظارت کنید و فرآیندی برای رسیدگی به مسائل ایجاد کنید. زمینه های بهبود کاملاً واضح خواهند شد و سازمان فروش شما باید زمینه را برای تغییر اوضاع فراهم کند. به ،وان مثال، این می تواند یک تیم ببر متشکل از کارشناسان فروش با تجربه باشد که می توانند برنامه هایی را برای بهبود و پیگیری پیشرفت تدوین کنند. آنها حتی ممکن است شخصیت های خاصی را شناسایی کنند که می توانند با سفرهای مشتری سفارشی سازی شده، حرکتی که توسط CRM و ابزارهای دیگری مانند پلتفرم های تعامل بازاریابی آسان تر می شود، هدف قرار گیرند. با رشد و تکامل پایگاه مشتریان شما، این یک فرآیند مداوم خواهد بود.

در دنیای فروش، فکر ، به صحنه معروف «گلنگاری گلن راس» می تواند وسوسه انگیز باشد، زم، که «بلیک از مرکز شهر» اتاقی از فروشندگان را لباس می پوشاند و به آن ها توصیه می کند «همیشه بسته باشند». در حالی که بستن معاملات مهم است، چیز دیگری وجود دارد که بسیاری از فروشندگان از آن غافل هستند: تعامل با مشتری. این یک ،صر حیاتی برای جذب و حفظ مشتریان مدت طول، پس از امضای معامله است.

(بازگشت به بالا)

نحوه اندازه گیری مشارکت مشتری در فروش

ایجاد تعامل با مشتری زمان می برد، اما می تواند ارزش تلاش را داشته باشد. در اینجا برخی از مهمترین مزایایی که باید در نظر بگیرید آورده شده است:

رضایت مشتری بالاتر

مشارکت مشتری در فروش می تواند نقش مهمی در افزایش درآمد بسیار فراتر از سه ماهه یا سال مالی جاری داشته باشد. وقتی یک تیم فروش تجربه ای از مشتری ایجاد می کند که واقعاً مشتریان را درگیر می کند، نشان می دهد که این مشتریان چقدر ارزشمند هستند. مشتریان متوجه این لمس شخصی خواهند شد و این تلاش ها را با وفاداری طول، مدت جبران می کنند - شاید تبدیل به یک مشتری شدیداً درگیر شوند که به ،وان یک مشتری ،بنده شناخته می شود. این مشتریان وفادار، اگر به درستی درگیر شوند، بیش از منابع قابل اعتماد و بلندمدت درآمد هستند. آنها همچنین می توانند به سفیران برند تبدیل شوند و در مورد محصولات و خدمات شما اطلاعاتی را منتشر کنند که به ایجاد ،ب و کار جدید کمک می کند.

رضایت مشتری اکنون در کانون توجه قرار گرفته است زیرا شرکت ها شروع به تمرکز بر روابط بلندمدت می کنند تا برنده های کوتاه مدت. با گرایش به تعامل با مشتری، تیم های فروش می توانند با مشتریان خود اعتماد ایجاد کنند - همانطور که 80 درصد از نمایندگان فروش می گویند حفظ روابط با مشتری پس از پایان کار بسیار مهم است.

افزایش پتانسیل درآمد

در حالی که این سرمایه گذاری می تواند راه درازی را به سمت کاهش نرخ های ریزش انجام دهد - که منجر به ارزش طول عمر بیشتر مشتری و هزینه های ،ید کمتر می شود - همچنین راه های دیگری را برای ایجاد درآمد بیشتر باز می کند. به ،وان مثال، فروش بالا و متقابل را در نظر بگیرید. هنگامی که شما یک تعامل قوی با مشتری در حرکت فروش ایجاد کرده اید، بنابراین اعتماد و وفاداری را به دست می آورید، مشتریان شما به طور فزاینده ای پذیرای ،ید بیشتر می شوند. این بدان م،است که نرخ گسترش بیشتر و همچنین پذیرش گسترده تر سایر محصولاتی که ،ب وکار شما ارائه می دهد، از جمله محصولاتی از برندهای دیگر در مجموعه شما. نتیجه؟ کوتاه مدت افزایش یافته است و سود بلند مدت به بیان ساده، با ایجاد یک تعامل قوی با مشتری در استراتژی فروش - و مهمتر از همه، ارائه ابزارهای تعامل قوی به متخصصان فروش - می تو،د ارزش طول عمر مشتری را افزایش دهید و در عین حال از رقبا دور شوید.

مزایای ایجاد یک استراتژی تعامل با مشتری واضح است. با ایجاد یک برنامه متفکرانه و مبتنی بر داده برای تعمیق روابط با مشتری، سازمان فروش شما شالوده موفقیت آینده را ایجاد می کند و شرکت شما را از فراز و نشیب های یک بازار کاملاً رقابتی محافظت می کند. ممکن است در ابتدا ،ره آور به نظر برسد، و با کشف آنچه که با مشتریان طنین انداز می شود، باید خود را تنظیم کنید.

اگر هدف شما افزایش مشارکت مشتری در فروش است - و باید هم باشد - قرار دادن فناوری من، برای سازمان شما بسیار مهم خواهد بود. این ابزارها باید با هم کار کنند و به طور یکپارچه یکپارچه شوند تا بتوان به راحتی به داده های مشتری دسترسی پیدا کرد، تجزیه و تحلیل کرد و به اشتراک گذاشت.

  • با یک CRM در سطح جه، شروع کنید. به ،وان م،ن مرکزی داده های مشتری شما، یک CRM نقش بزرگی در کمک به سازمان فروش شما در تصمیم گیری صحیح در مورد تعامل با مشتری ایفا می کند. ابزاری را برای به دست آوردن درک واقعی از مشتریان خود، آنچه در آنها طنین انداز می شود، و حتی اینکه چند وقت یکبار باید درگیر شوید، فراهم می کند. در حالت ایده آل، CRM شما باید به راحتی با سیستم تلفن شما ادغام شود – ضبط تماس های مشتری، چه خدماتی و چه مربوط به فروش، می تواند بینش های ارزشمندی را در مورد احساس مشتریان در مورد محصولات و خدمات شما آشکار کند.
  • از یک پلتفرم بازاریابی استفاده کنید. شما یکی را می خواهید که در ایجاد تعامل خوب و سفرهای مشتری مرتبط برتر باشد. بنابراین اگر یک CRM داده ها و زمینه مورد نیاز برای درک مشتریان و سطح تعاملی که با آنها طنین انداز می شود را در اختیار شما قرار می دهد، یک پلت فرم بازاریابی خوب ابزاری است که به سازمان شما کمک می کند تجارب شخصی را ارائه دهد که باعث ایجاد وفاداری و رضایت مشتری می شود. .
  • برای بینش به هوش مصنوعی تکیه کنید. برای هدایت مکالمات مشتری به یادداشت های دست نویس تکیه نکنید. به دنبال ابزاری باشید که به شما راهنمایی های گام به گام مبتنی بر داده های مشتری بدهد. وقتی یک CRM مبتنی بر هوش مصنوعی دارید، برنامه های اقدام سفارشی سازی شده برای هر مشتری خواهید داشت.

اگر با یک پلتفرم CRM قدرتمند و بسیار قابل تنظیم شروع کنید - که توسط یک پلت فرم بازاریابی و ابزار نظرسنجی تقویت شده است - سازمان فروش شما بینش های مهمی در مورد نحوه ارائه شخصی سازی سازگار و موثر به دست خواهد آورد. و هنگامی که مشتریان خود را درک کنید و تجربیات گرم و شخصی سازی شده ای ارائه دهید که باعث می شود آنها احساس کنند دیده شده و ارزشمند هستند، نتایج قدرتمندی به دنبال خواهد داشت.

با انقلاب هوش مصنوعی همراه باشید و رشد را تسریع کنید

با تشکر، شما مش، هستید!

ایجاد یک استراتژی تعامل موثر با مشتری برای فروش

در Sales Cloud Keynote در Dreamforce شرکت کنید و بیاموزید که چگونه AI CRM شماره 1 می تواند کل استراتژی فروش شما را، از خط لوله تا چک حقوق، بهبود بخشد.



منبع: https://www.salesforce.com/blog/customer-engagement/

(بازگشت به بالا)

ایجاد تعامل با مشتری در استراتژی فروش را از امروز شروع کنید

(بازگشت به بالا)

آزمایش تاکتیک های مختلف برای اندازه گیری تعامل مشتری بسیار مهم است – برای مثال، برخی شرکت ها از یک سیستم امتیاز استفاده می کنند. فرض کنید مشتری یک کاغذ سفید دانلود می کند: این ممکن است یک امتیاز ایجاد کند، جایی که یک مکالمه عمیق و م،ادار با یک نماینده فروش می تواند 10 امتیاز ،ب کند. همچنین، مطمئن شوید که به معیارهایی مانند ارزش طول عمر مشتری، چرخه عمر مشتری، و مهمتر از همه، کیفیت تعاملات توجه کنید.

به تاکید بر داده ها. تعامل مشتری در استراتژی فروش باید شامل برنامه های روشنی برای استفاده هوشمندانه از اطلاعات - که اغلب در سیستم های متفاوت ذخیره می شود - باشد. به یاد داشته باشید، یک رابطه خوب بر اساس اعتماد ایجاد می شود و مشتریان باید مطمئن باشند که داده های شخصی آنها ایمن، امن است و تنها برای ارائه تجربیات شخصی که زندگی آنها را بهبود می بخشد استفاده می شود.

اما یک نکته احتیاط: فقط به این دلیل که می د،د تاریخچه ،ید و روند پشتیب، مشتریان شما کجاست، به این م،ی نیست که آنها را با پیام بمباران کنید. یک استراتژی تعامل صحیح با مشتری در فروش مست،م دانستن زمان و مکان است و نه بیشتر. هدف در اینجا تعمیق روابط است، بنابراین یک سازمان فروش باید داده ها را به دقت بررسی کند تا بفهمد چگونه تعادل من، بین ارتباطات زیاد و کم را ایجاد کند.