برخی از مزایای مورد انتظار ساخت C4E عبارتند از:
- چرخههای تحویل کوتاهتر، از جمله زمان رسیدن سریعتر به بازار برای پروژههای یکپارچهسازی از طریق استفاده مجدد و سلف سرویس
- کاهش ریسک پروژه و تحویل به موقع پروژه های یکپارچه سازی
- پایبندی بهتر به استانداردها و بهترین شیوه ها
- محصولات تحویلی با کیفیت بالاتر به دلیل ساخته شدن بر روی قالب ها و API های موجود، کاهش تعداد نقص ها و نرخ خطا
مقالات IT را فقط برای شما در صندوق ورودی خود انتخاب کنید
<،on name="Subscribe" cl،="wp-block-salesforce-blog-newsletter-signup__submit btn btn-lg btn-primary form-subscribe-modal-open">
ثبت نام کن ،on>
نحوه راه اندازی C4E
C4E یک تیم متقابل است که معمولاً با اعضایی از بخشهای مرکزی فناوری اطلاعات، بخشهای خط ،ب و کار (LoB) و تیمهای نوآوری دیجیتال که وظیفه تولید، انتشار، و برداشت داراییهای قابل استفاده مجدد و بهترین شیوهها را بر عهده دارند، تشکیل میشود.
CoE ها اغلب چالش های متعددی را ارائه می دهند، مانند تبدیل شدن به گلوگاه هایی که توسعه دهندگان و معماران روی آن کار می کنند، افزایش ناکارآمدی، و جلوگیری از تجربه مصرف کنندگان. نمودار زیر نمای کلی بیشتری از تفاوت های اضافی بین C4E و CoE ارائه می دهد.

،بوکارها به راهی برای معرفی فرآیندها و مدیریت تغییرات نیاز دارند تا مطمئن شوند که پروژههای فناوری اطلاعات در سایه ت،یر نمیشوند. در عین حال، آنها باید مسیر را برای نوآوری در سراسر جهان هموار نگه دارند. این اه، به ظاهر آشتی ناپذیر می توانند در کنار هم وجود داشته باشند. این کار از طریق یک مرکز فعال سازی انجام می شود.
آرامش خود را حفظ کنید و مرکز خود را پیدا کنید
برای رویارویی با این محیط دشوار، شرکت ها اغلب فرآیندهای مدیریت و کنترل دقیقی را معرفی می کنند، اما این فرآیندها می توانند بیش از حد سفت و سخت شوند و نوآوری و چابکی را آهکی کنند.
آ مرکز فعالسازی (C4E) گروهی است که تغییر مدل عملیاتی فناوری اطلاعات را هدایت می کند. یک C4E مسئول قادر ساختن بخشهای تجاری، از جمله فناوری اطلاعات، برای ایجاد و هدایت مصرف داراییها با موفقیت است و سرعت و چابکی را ممکن میسازد. این به تیم های تجاری و فناوری اطلاعات اجازه می دهد تا از مدل تحویل مبتنی بر تولید به مدل تحویل مبتنی بر تولید و مصرف تغییر مسیر دهند.
برای دستیابی به تحول دیجیتال واقعی، افراد و فرآیندها به اندازه فناوری برای سفر مهم هستند. مانند هر فرآیند دگرگونی چشمگیر، تحول دیجیتال باید شیوه جدیدی از تفکر را شامل شود. اگر کارها را به همان روش قبلی انجام دهید، نمی تو،د انتظار تغییر را داشته باشید.
شش مرحله برای راه اندازی C4E لازم است:
- ارزیابی قابلیت یکپارچه سازی سازمان: درک ادغام و قابلیت های API فعلی سازمان و بلوغ ،ب و کار برای استراتژی، سازمان، جامعه، حاکمیت، معماری و تحویل پروژه بسیار مهم است.
- مدل عملیاتی C4E را ایجاد کنید: اگر تشخیص می دهید که سازمان شما مدل C4E را اتخاذ می کند، باید در مورد نقش ها و مسئولیت ها در C4E تصمیم بگیرید، KPI را برای اندازه گیری تعامل، بهره وری و مصرف توسعه دهندگان و موارد دیگر تعریف کنید.
- ایجاد و انتشار دارایی های اساسی: سپس، سازمان باید یک لایه تعامل برای توسعه دهندگان و معماران ایجاد کند. این شامل ساخت و انتشار یک مجموعه اولیه از دارایی های قابل استفاده مجدد است، مانند قطعات API، مشخصات API، قالب ها و موارد دیگر.
- C4E را بشارت دهید: در این مرحله، تیم اصلی C4E باید C4E را در سراسر سازمان تبلیغ و تبلیغ کند. به هر حال، اصول استفاده مجدد و سلف سرویس که یک C4E ترویج می کند، اگر سازمان از آنها اطلاع نداشته باشد یا از آنها استفاده نکند، اهمیت زیادی نخواهد داشت.
- افزایش مصرف دارایی: هنگامی که یک C4E به دانش عمومی در سراسر سازمان تبدیل شد، کار بعدی تیم اصلی C4E تشویق و هدایت مصرف داراییهای قابل استفاده مجدد است. این کار را می توان به روش های مختلفی انجام داد، از راه اندازی و فعال ، تیم های پروژه تا تشویق گفتگو بین تیم ها و ایجاد انگیزه برای استفاده مجدد از طریق KPI.
- اندازه گیری KPI: شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) به اندازه گیری اثربخشی یک C4E کمک می کند. موفقیت C4E مستقیماً با مصرف و استفاده مجدد از داراییها و چگونگی تسریع در ارائه نتایج تجاری اندازهگیری میشود.
مقالات پرطرفدار

6 راه آسان که می تو،د برای هوش مصنوعی مهارت پیدا کنید
فناوری برای موفقیت شرکت مهم است. اما هرچه یک شرکت بزرگتر شود و پروژه های فناوری بیشتری آغاز شود، پیچیدگی و پراکندگی بیشتری هم در فرآیندهای تجاری و هم در چشم انداز فناوری ایجاد می شود.
6 دقیقه مطالعه
مزایای C4E
4 دقیقه مطالعه

CRM مولد – در اینجا به م،ای آن برای تجارت شما است
با این نتایج، مشتریان ما پروژه ها را سه برابر سریعتر و سریعتر تحویل می دهند افزایش بهره وری تیم تا 300٪ بیشتر از سایر رویکردها
تبدیل دیجیتال با C4E
آنها مصرف و همکاری را ترویج می کنند و به افزایش اعتماد به نفس کمک می کنند و در عین حال نتایج را از طریق بازخورد و معیارها بهبود می بخشند. به طور کلی، اه، اولیه C4E اجرای پلت فرم API و توانمندسازی تیمها در مورد نحوه بهترین استفاده از آن در حین توسعه APIهای قابل استفاده مجدد برای سرعت بخشیدن به نوآوری و ارائه تغییرات موثرتر است.
در نهایت، ساخت یک C4E یکی از راه هایی است که شرکت ها می توانند به چابکی و بهره وری بیشتر دست یابند. عملکرد فناوری اطلاعات در شرکت خود را بازنگری کنید برای درک اینکه چگونه یک C4E می تواند به سازمان شما کمک کند.
منبع: https://www.salesforce.com/blog/what-is-a-center-for-enablement/
یک مرکز برای فعال سازی، ی،ی. دریابید که چگونه MuleSoft می تواند به تیم شما کمک کند تا C4E خود را ایجاد کنند.
اصول پشت یک C4E
قرارداد نامگذاری برای C4E ممکن است یک مفهوم آشنا را به یاد بیاورد: مرکز تعالی (CoE). با این حال، یک C4E یک ایده کاملا متفاوت است. CoE های سنتی که مسئول اجرای یک پلتفرم API، توسعه APIها و مدیریت عملکرد آنها هستند، دارای تخصص و دانش متمرکز هستند که منجر به محافظت ناخواسته و جیره بندی اطلاعات می شود.