،بوکارها به راهی برای معرفی فرآیندها و مدیریت تغییرات نیاز دارند تا مطمئن شوند که پروژههای فناوری اطلاعات در سایه ت،یر نمیشوند. در عین حال، آنها باید مسیر را برای نوآوری در سراسر جهان هموار نگه دارند. این اه، به ظاهر آشتی ناپذیر می توانند در کنار هم وجود داشته باشند. این کار از طریق یک مرکز فعال سازی انجام می شود.
آرامش خود را حفظ کنید و مرکز خود را پیدا کنید
CoE ها اغلب چالش های متعددی را ارائه می دهند، مانند تبدیل شدن به گلوگاه هایی که توسعه دهندگان و معماران روی آن کار می کنند، افزایش ناکارآمدی، و جلوگیری از تجربه مصرف کنندگان. نمودار زیر نمای کلی بیشتری از تفاوت های اضافی بین C4E و CoE ارائه می دهد.

6 دقیقه مطالعه
مزایای C4E
برخی از مزایای مورد انتظار ساخت C4E عبارتند از:
- چرخههای تحویل کوتاهتر، از جمله زمان رسیدن سریعتر به بازار برای پروژههای یکپارچهسازی از طریق استفاده مجدد و سلف سرویس
- کاهش ریسک پروژه و تحویل به موقع پروژه های یکپارچه سازی
- پایبندی بهتر به استانداردها و بهترین شیوه ها
- محصولات تحویلی با کیفیت بالاتر به دلیل ساخته شدن بر روی قالب ها و API های موجود، کاهش تعداد نقص ها و نرخ خطا
با این نتایج، مشتریان ما پروژه ها را سه برابر سریعتر و سریعتر تحویل می دهند افزایش بهره وری تیم تا 300٪ بیشتر از سایر رویکردها
تبدیل دیجیتال با C4E
شش مرحله برای راه اندازی C4E لازم است:
- ارزیابی قابلیت یکپارچه سازی سازمان: درک ادغام و قابلیت های API فعلی سازمان و بلوغ ،ب و کار برای استراتژی، سازمان، جامعه، حاکمیت، معماری و تحویل پروژه بسیار مهم است.
- مدل عملیاتی C4E را ایجاد کنید: اگر تشخیص می دهید که سازمان شما مدل C4E را اتخاذ می کند، باید در مورد نقش ها و مسئولیت ها در C4E تصمیم بگیرید، KPI را برای اندازه گیری تعامل، بهره وری و مصرف توسعه دهندگان و موارد دیگر تعریف کنید.
- ایجاد و انتشار دارایی های اساسی: سپس، سازمان باید یک لایه تعامل برای توسعه دهندگان و معماران ایجاد کند. این شامل ساخت و انتشار یک مجموعه اولیه از دارایی های قابل استفاده مجدد است، مانند قطعات API، مشخصات API، قالب ها و موارد دیگر.
- C4E را بشارت دهید: در این مرحله، تیم اصلی C4E باید C4E را در سراسر سازمان تبلیغ و تبلیغ کند. به هر حال، اصول استفاده مجدد و سلف سرویس که یک C4E ترویج می کند، اگر سازمان از آنها اطلاع نداشته باشد یا از آنها استفاده نکند، اهمیت زیادی نخواهد داشت.
- افزایش مصرف دارایی: هنگامی که یک C4E به دانش عمومی در سراسر سازمان تبدیل شد، کار بعدی تیم اصلی C4E تشویق و هدایت مصرف داراییهای قابل استفاده مجدد است. این کار را می توان به روش های مختلفی انجام داد، از راه اندازی و فعال ، تیم های پروژه تا تشویق گفتگو بین تیم ها و ایجاد انگیزه برای استفاده مجدد از طریق KPI.
- اندازه گیری KPI: شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) به اندازه گیری اثربخشی یک C4E کمک می کند. موفقیت C4E مستقیماً با مصرف و استفاده مجدد از داراییها و چگونگی تسریع در ارائه نتایج تجاری اندازهگیری میشود.
مقالات پرطرفدار

6 راه آسان که می تو،د برای هوش مصنوعی مهارت پیدا کنید
برای رویارویی با این محیط دشوار، شرکت ها اغلب فرآیندهای مدیریت و کنترل دقیقی را معرفی می کنند، اما این فرآیندها می توانند بیش از حد سفت و سخت شوند و نوآوری و چابکی را آهکی کنند.
یک مرکز برای فعال سازی، ی،ی. دریابید که چگونه MuleSoft می تواند به تیم شما کمک کند تا C4E خود را ایجاد کنند.
اصول پشت یک C4E
4 دقیقه مطالعه