Sridhar Vembu، بنیانگذار و مدیر عامل Zo،، در Freshworks از آ،ین دور ا،اج خود انتقاد کرده است.
هفته گذشته، رقیب Zo، در بازار CRM، 660 نقش را کاهش داد و نیروی کار خود را 13 درصد کاهش داد.
Freshworks این اطلاعیه را طی تماسی با سرمایه گذاران به اشتراک گذاشت. در آنجا، همچنین رشد درآمد «قوی» 22 درصدی سالانه (سالانه) را نشان داد.
با این وجود، دنیس وودساید، مدیرعامل Freshworks، این کاهش را به ،وان ت، برای “بهینه سازی” شرکت و تثبیت بر تجربه کارمندان، هوش مصنوعی و ،ب و کارهای تجربه مشتری توجیه کرد.
وودساید این مناطق را سه ضرورت استراتژیک شرکت توصیف کرد.
علاوه بر این، او به کارمندان آسیب دیده قول کمک های متعددی را داد، از جمله دستمزد ا،اج بر اساس دوره تصدی، پوشش مراقبت های بهداشتی طول، مدت، و حتی حمایت از مهاجرت در صورت نیاز.
با این حال، Vembu ضربه ای نازک به Freshworks وارد کرد.
او در پستی در X گفت: «این حرص و آز برهنه است، چیزی کمتر نیست.
وی همچنین تاثیر بلندمدت این اقدام را زیر سوال برد و خاطرنشان کرد:[Freshworks] هرگز نباید از کارکنان خود انتظار وفاداری داشته باشد.»
از آنجا، مدیرعامل Freshworks را متهم به عدم همدلی، بینش و تخیل در یافتن راه حل جایگزین می کند.
در پایان، او ادعا کرد که به ،وان یک شرکت خصوصی، Zo، مشتریان و کارمندان خود را در اولویت قرار می دهد، نه سهامداران را که – به نظر او – باید در رتبه آ، قرار گیرند. پست کامل در زیر موجود است.
شرکتی که 1 میلیارد دلار پول نقد دارد که حدود 1.5 برابر درآمد سالانه آن است و در واقع هنوز با نرخ من، 20 درصد رشد می کند و سود نقدی دارد و 12 تا 13 درصد از نیروی کار خود را ا،اج می کند، نباید انتظار وفاداری از شرکت داشته باشد. کارمندان همیشه و برای اضافه ، توهین به جراحت،…
— Sridhar Vembu (@svembu) 7 نوامبر 2024
با این حال، Vembu به همین جا بسنده نکرد. در عوض، او وارد بخش نظرات شد تا ناظر، را که از این حرکت به ،وان بخشی طبیعی از تجارت دفاع می ،د، پاسخ دهد.
او گفت: «رها ، کارمندان ضعیف به م،ای این نیست که «ما سود من،ی به دست میآوریم، ما در حال رشد هستیم، ما سود بیشتری میخواهیم و قیمت سهام بالاتری میخواهیم تا مردم را ا،اج کنیم».
CX Today به یک تیم روابط عمومی که از طرف Freshworks کار می کند برای پاسخ به نظرات Vembu مراجعه کرده است، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.
این تیم روابط عمومی به سختی در حال تبلیغ و تبلیغ خود مستقل جدید Freshworks AI Agent: Freddy است.
Freshworks از Salesforce – یکی دیگر از رقبای CRM – در انتشار فردی پیروی می کند، زیرا رهبر بازار با Agentforce، پلتفرم هوش مصنوعی مستقل آن سروصدا کرده است.
اکنون، Salesforce متعهد شده است که بیش از 1000 کارمند را استخدام کند تا از “تحرک شگفت انگیز” خود استفاده کند.
در همین حال، Zo، هنوز اعلامیهای مشابه هوش مصنوعی عاملی ارائه نکرده است. با این حال، همکاری خود با NVIDIA را تقویت کرده و صحنههایی را برای یک بازی مولد هوش مصنوعی (GenAI) آماده کرده است.
با انجام این کار، ممکن است رقابت خود را با Freshworks، تجارتی که – مانند Zo، – در چنای، هند تأسیس شده است، افزایش دهد.
با این حال، مدیر عامل صریح Zo، در حال حاضر شعله های آتش را شعله ور می کند، کاری که از انجام آن هراسی ندارد. همین هفته گذشته، او پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات آمریکا و “ش،ت چپ جه، گرا” را جشن گرفت.
تحت پوشش انتخابات ایالات متحده، Freshworks شاید امیدوار بود که ا،اج کارکنانش توجه کمتری را به خود جلب کند، با این حال Vembu آنها را دوباره به دستور کار CX سوق داده است.
در جای دیگر، آوایا نیز روز بعد از انتخابات آمریکا را برای اعلام دور بعدی ا،اج خود انتخاب کرد.
منبع: https://www.cxtoday.com/crm/zo،-ceo-on-freshworks-layoffs-this-is-،-greed-nothing-less/