متا قصد دارد پس از خرید آن به قیمت 1 میلیارد دلار در سال گذشته، Kustomer را بارگیری کند

در آن زمان، بسیاری این حرکت را عاملی قابل توجه در آوردن واتس اپ و مسنجر به محیط های خدمات مشتری می دانستند.

با توجه به تلاش‌های کارآمد متا، ما تصمیم گرفته‌ایم بر روی پیشنهادات پیام‌رس، تجاری با سریع‌ترین رشد خود، از جمله فرصت ،ب درآمد برای WhatsApp تمرکز کنیم.

با این حال، در نهایت، انتظار طول، برای تصویب این معامله از طریق رگولاتورهای ضد رقابت، احتمالاً شتاب آن را از بین برده است.

در واقع، متا قبلاً چنین قابلیت هایی را در برزیل منتشر کرده است.

علاوه بر این، برای ،، که در بالای متا قرار دارند، ضربه‌ای سخت خواهد بود. به هر حال، فروش احتمالا تنها ،ری از مبلغی را که برای پخش کننده CRM پرداخت کرده است، جبران می کند.

در همین حال، بعید است که اه، Kustomer تغییر کند. برد بیرنباوم، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Kustomer، اینها را بیان کرد در یک پست وبلاگ سال گذشته او بیان کرد:

با این حال، متا از آن زمان ادغام با مجموعه‌ای از فروشندگان رقیب CRM – اخیراً Hubs، – را اعلام کرده است که باعث شده برخی ارزش پیشنهادی معامله را زیر سوال ببرند.

احتمالاً این فرصت شامل افزودن ویژگی‌هایی به واتس‌اپ می‌شود که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد به دنبال ،ب‌وکارها در این پلتفرم بگردند، پیام ارسال کنند و از آنها ،ید کنند.

متا به دنبال فروش Kustomer، فروشنده CRM است که در فوریه 2022 به قیمت 1 میلیارد دلار ،یداری کرد.


منبع: https://www.cxtoday.com/crm/meta-plans-to-offload-kustomer-after-acquiring-it-for-1bn-last-year/

با درک این موضوع، به نظر می رسد متا از کار با اشخاص ثالث و بازگشت به تجارت اصلی خود راضی است.

چنین هزینه هایی شامل هزینه های عملیاتی و یکبار مصرف می شود.

در حالی که متا این معامله را در سال 2020 آغاز کرد، بیش از یک سال طول کشید تا بررسی های نظارتی انجام شود.

یک راه حل CRM می تواند به ،ب و کارها کمک کند تا از این سفرهای تجاری جدید پشتیب، کنند و داده های تجربه مشتری را از آنها ذخیره کنند.

اگرچه ممکن است متا به طور کامل از Kustomer دست نکشد. در عوض، ممکن است آن را به یک IPO تبدیل کند، سلطنت را رها کند و ببیند که آیا می تواند ثروت خود را به طور مستقل احیا کند.

در حالی که ،تومر ممکن است سال سختی را در سال 2022 پشت سر بگذارد، ا،ر فروشندگان در سراسر فضای CX نیز با منحنی رشد سرسام آور روبرو بودند – از جمله شرکت هایی مانند Salesforce.

شاید این تعجب آور نباشد که سال 2022 سالی بود که پروژه های جانبی آن، به ویژه در متاورس، نتوانست تخیل رهبران تجاری را به خود جلب کند.

همانطور که فناوری برنده جوایز خود را با منابع متا ،یب می کنیم، به برندها در سراسر جهان دید بیشتری به مشتری، اتوماسیون هوشمند و ابزارهایی برای تطبیق سریع با مسائل و فرصت ها می دهیم.

با این وجود، این حرکت بزرگترین شاخصی است که متا به لطف قیمت 1 میلیارد دلاری ،تومر در حال کاهش سبد سهام خود است.

انتظار می‌رود که این هدف ثابت بماند، با این حال Kustomer باید این کار را بدون کمک مالی متا انجام دهد.

علاوه بر این، گزارش‌ها حاکی از آن است که منحنی رشد درآمد ،تومر در سال گذشته – علی‌رغم ،ید پرمخاطب – صاف شد و یکی نشان می‌دهد که فروشنده تا 200 میلیون دلار ،ج کرده است.

با این حال، راه حل لازم نیست یک CRM شخص اول باشد. متا می تواند با رهبران دیگر در فضا کار کند تا این چشم انداز را زنده کند.

به نقل از وال استریت ژورنال، سخنگوی متا گفت:

در واقع، Crayta و Ec، VR را خاموش کرد، دو مورد از خدمات متاورس آن، در اوایل این ماه.