با این وجود، متا تصمیم گرفته است که زیان های قابل توجه خود را کاهش دهد و آزمایش زودگذر خود را برای ایجاد یک پلت فرم خدمات مشتری آماده برای شرکت ها به نتیجه ای سریع برساند.
معامله ای که علامت را از دست داد
در سال های اخیر، متا رشد کانال های پیام رس، خود، به ویژه واتس اپ را در اولویت قرار داده است.
مانند ربکا وتمن، مدیر ارشد Valior، اخیراً به CX Today گفت:
ما در حال کار بر روی صاف ، ساختار سازم، خود هستیم… به ،وان بخشی از این، ما در مورد قطع پروژههایی که اجرا نمیشوند یا ممکن است دیگر حیاتی نباشند، فعالتر عمل میکنیم.
با این حال، هر دلیلی که باشد، قرار نبود برای Kustomer باشد، که امیدوار است با خارج شدن از سایه متا، ثروت تجاری خود را احیا کند.
با این وجود، برع، اتفاق افتاد. Kustomer از یکی از سریعترین شرکتهای ابری در سال 2020 – طبق مجله SaaS – به یک چاه پول دیگر برای Meta رفت.
متأسفانه، Kustomer ظاهراً در این براکت قرار می گیرد.
در واقع، شهرت آن برای مدیریت داده های شخصی به سختی مثال زدنی است، که ممکن است بسیاری از مشاغل را ناراحت کرده باشد.
البته، کاهش شدید ارزشگذاریهای بازار یک روند ارائهدهنده فناوری CX است که اکنون که خوشبینی سرمایهگذاران ناشی از بیماری همهگیر متوقف شده، بسیار فراتر از Kustomer و Meta است.
به این ترتیب، متا ممکن است یک تمایز قابل توجه در بازار CRM داشته باشد.
منبع: https://www.cxtoday.com/crm/meta-sells-kustomer-on-a-250mn-valuation-despite-acquiring-the-crm-vendor-for-1bn-last-year/
همین دیروز، پولیتیکو گزارش داد: “متا برای انتقال داده ها به ایالات متحده با جریمه حریم خصوصی بی سابقه روبرو می شود.”
با این حال، به نظر می رسد که روند تصویب نظارتی یک ساله که این معامله را ادامه داد، بادبان های آن را نیز از بین برد.
سرمایه گذاران جدید عبارتند از Battery Ventures، Bolds، Ventures و Redpoint Ventures.
این در مورد اعتماد است. از شرکتی که دادههای شما را فروخته، دادههای شما و هر چیز دیگری را به بازار عرضه کرده است. آیا می خواهید به آنها در مورد داده های خود اعتماد کنید؟ پاسخ منفی است.
سفر ما با متا شگفتانگیز بوده است، و ما به کاری که با هم برای تغییر نحوه حمایت ،بوکارها از مشتریان خود انجام دادیم، افتخار میکنیم.
برای برخی، این ممکن است تعجب آور باشد. به هر حال، پس از چنین اکتساب پرمخاطبی – همانطور که اغلب اتفاق میافتد، یک جهش در اقبال آن به نظر میرسید.
در واقع، متا امیدوار است واتس اپ به خانه بسیاری از سفرهای مشتریان جدید تبدیل شود.
طی یک تماس با درآمد در ماه فوریه، مارک زاکربرگ، مدیر عامل متا، اظهار داشت:
متا ارزش 250 میلیون دلاری Kustomer را به دست آورده است، که تنها یک چهارم از 1 میلیارد دلاری است که برای فروشنده CRM در فوریه 2022 پرداخت کرده است.
اکنون، آن چشم انداز ممکن است هنوز محقق شود. با این حال، ظاهرا آنقدر سریع نیست که متا ارزش ،بیدن به Kustomer را ببیند – به ویژه در طول “دوره کارایی” که بسیار تبلیغ شده است.
“دوره کارایی” متا
در قطعه، برد برنبام، مدیر عامل شرکت Kustomer، اظهار داشت:
Kustomer این حرکت را در یک پست وبلاگی اعلام کرد و این معامله را به ،وان “فصل بعدی به ،وان یک شرکت مستقل“
Birnbaum در ادامه اشاره کرد که متا چگونه از Kustomer در گسترش پیشنهادات بینالمللی خود، تقویت هوش مصنوعی و تعمیق ارتباطات خود با کانالهای مختلف اجتماعی حمایت میکند.
با این حال، در تأمین مالی این فعالیتها، گزارشها حاکی از آن است که متا 200 میلیون دلار ،ج کرده است – که چندان مانع از کاهش ارزش ،تومر شد.
همانطور که حرکتهای اخیرش در برزیل نشان میدهد، هدف این پیشگام رسانههای اجتماعی این است که کانال را به مک، برای مشتریان تبدیل کند تا بتوانند ،بوکارها را پیدا کنند، با آنها ارتباط برقرار کنند و از آنها ،ید کنند.
با توجه به اینکه Kustomer یک پلتفرم CRM است، میتوانست بینشهای این سفرها را حذف کند و به شرکتها اجازه دهد دادههای بیشتری را ذخیره، مدیریت و اقدام کنند.
چرا؟ محیط کلان نقش خود را ایفا کرده است. با این حال، شهرت متا برای شیوه های داده مشکوک ممکن است به آن رسیده باشد.
در آن زمان، متا با بسیاری دیگر از ارائه دهندگان CRM برای حفظ شتاب مدل ،ب و کار سودآور واتس اپ خود – که اخیراً HubS، – بود، روابط برقرار کرد.