ماتریس آیزنهاور در CRM [ راهکاری موثر برای مدیریت زمان و اولویت بندی وظایف ]

مرحله 7 پیاده سازی ماتریس آیزنهاور در CRM

گام 14: در صفحه باز شده روی دکمه + در ستون سمت راست کلیک کنید تا برای برای هر مقدار یک لیست اضافه کنید. این مرحله برای هر مقدار تکرار می شود.

گام 30: از ،مت “انتخاب ماژول” ماژول تقویم را انتخاب کنید.

گام 2: هر دو لینک ویرایش فیلد را در تب جدید باز کنید.

مرحله 11 پیاده سازی ماتریس آیزنهاور در CRM

در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه ماتریس ایزنهاور را در نرم افزار CRM خود پیاده کنید و عملکرد خود را بهبود دهید.

نحوه پیاده سازی ماتریس آیزنهاور در نرم افزار CRM

ماتریس آیزنهاور (Eisen،wer Matrix) یک ابزار مدیریت زمان است که با کمک آن می‌تو،د وظایف و کارهای خود را بر اساس اهمیت و فوریت، مرتب کرده و به بهترین شکل از زمان خود استفاده کنید. اجرای این ماتریس در نرم افزار CRM، می‌تواند به شما در مدیریت بهتر وظایف و اولویت‌بندی آنها کمک کند.

سپس برای منظم سازی داشبورد، آن ها را با Drag و Drop کنار هم بچینید.

درصورتی که به دنبال اجرای ماتریس آیزنهاور در نرم افزار CRM هستید، باید از ابتدا با مفاهیم اصلی این ماتریس آشنا شوید. برای این کار مقاله ماتریس آیزنهاور چیست را مطالعه کنید.

گام 20: روی افزودن شرط کلیک کنید (18) و مانند شروط تعریف شده (20) شروط را تعریف کنید.

گام 13: روی آی، تقویم در نوار بالا (1) مجددا کلیک کنید. سپس روی گزینه 13 (نمایش بصورت لیست) کلیک کنید.

مرحله 1 پیاده سازی ماتریس آیزنهاور در CRM

مرحله 21: اگر تمایل دارید تمامی پرسنل این ماتریس را مشاهده نمایند، مقدار “تمام کاربران” را فعال کنید. در غیر اینصورت می تو،د فرد و یا افراد مختلف را انتخاب کنید.

گام 18 و 19: روی افزودن شرط کلیک کنید و مانند شروط تعریف شده (19) شروط را تعریف کنید.

گام 31: در ،مت فیلتر، یکی از فهرست هایی که در ،مت (14) ایجاد کردیم را انتخاب کنید.

گام 3: بدنبال فیلدی با ،وان “اولویت” بگردید.

  • اگر نیاز دارید تمام کاربران این فیلد را تکمیل کنند، روی گزینه “اجباری” کلیک کنید.
  • برای نمایش در ،مت ایجاد سریع و پاپ اپ های “وظایف و رویدادها” گزینه “ایجاد سریع” را تیک بزنید.

گام 24، 25 و 26: روی این گزینه (26) کلیک کنید و روی ایجاد کپی کلیک کنید. سپس مرحله 15 به بعد را برای مقدار بعدی ویرایش کنید. همچنین با کلیک روی هر یک از لیست های ایجاد شده، می تو،د در ،مت (25) لیست وظایف و رویدادهای آن بخش را مشاهده کنید.

گام 4: از ستون سمت راست، در نوار جستجو بدنبال “ویرایشگر فهرست انتخابی” بگردید.

از آنجایی که ماتریس آیزنهاور یک روش موثر برای مدیریت زمان است، پیاده سازی آن در نرم افزار CRM می‌تواند به شما و تیمتان در انجام وظایف و پروژه‌هایتان کمک کند و به بهترین شکل ممکن از وقت و منابع خود استفاده کنید. پس اگر شما هم نیاز به بهبود مدیریت زمان و اولویت بندی وظایف تان دارید، پیشنهاد می‌کنیم که این ماتریس را در نرم افزار CRM خود پیاده سازی کنید و به بهترین شکل ممکن از زمان خود و تیم تان استفاده کنید.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید:
استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان


منبع: https://parsvt.com/apply-eisen،wer-matrix-in-crm/

گام 7: در ،مت “انتخاب مقادیر فیلدها در وظایف کاری” مقدار “اولویت” را انتخاب کنید.

گام 28: برای ایجاد داشبورد جدید روی گزینه بیشتر> افزودن داشبورد جدید کلیک کنید. سپس در پاپ اپ باز شده و ،مت

در انتهای این مقاله داشبوردی شبیه داشبورد زیر خواهیم داشت:

ماتریس آیزنهاور در CRM

مرحله 8 پیاده سازی ماتریس آیزنهاور در CRM

گام 6: در ،مت “انتخاب ماژول” تقویم را انتخاب کنید.

،وجی کار چیزی شبیه تصویر زیر است:
ماتریس آیزنهاور در CRM

(ممکن است به دلیل سطوح دسترسی که توسط ادمین از پیش انتخاب شده، این گزینه برای شما نمایش داده نشود. در این صورت از ادمین بخواهید در سطوح دسترسی شما تغییری ایجاد کند.)

گام 1: ابتدا روی آی، تقویم (نوار بالا، سمت چپ) کلیک کنید تا وارد محیط تقویم شوید. در صفحه باز شده، روی دکمه “سفارشی سازی” کلیک کنید.

گام 8: در ،مت “اولویت مقادیر” مقادیر قدیمی را حذف کنید، سپس روی “افزودن مقدار” کلیک کنید.

اگر شما هم در مدیریت زمان برای اولویت بندی فعالیت هایتان دچار مشکل می شوید و اغلب فشار و استرس زیادی را برای به اتمام رساندن کارهای خود احساس می کنید، پیشنهاد می کنم این مطلب را مطالعه کنید تا بتو،د با کمک CRM پارس ویتایگر، زمان خود را به درستی مدیریت کنید.

گام 5: روی گزینه “ویرایشگر فهرست انتخابی” کلیک کنید تا بتو،د مقادیر فیلد “اولویت” را تغییر دهید.

مرحله 9 پیاده سازی ماتریس آیزنهاور در CRM

گام 15: یک نام انتخاب کنید (به ،وان مثال: “مهم و فوری”).

مرحله 10 پیاده سازی ماتریس آیزنهاور در CRM

گام 29: در داشبورد جدید، روی گزینه ویجت جدید کلیک کنید تا لیست ویجت ها برای شما باز شود. سپس گزینه لیست خلاصه را انتخاب کنید.

مرحله 4 پیاده سازی ماتریس آیزنهاور در CRM

گام 17: با فعال سازی نمایش در معیارهای کلیدی و استفاده از ویجت معیارهای کلیدی در داشبورد، می تو،د تعداد موجود در این لیست را مشاهده کنید.

مرحله 3 پیاده سازی ماتریس آیزنهاور در CRM

گام 16: تنظیم به حالت پیش فرض به شما اجازه می دهد که وقتی وارد حالت “نمایش بصورت لیست” می شوید، این لیست به شما نمایش داده شود.

مرحله نهایی: پس از ایجاد لیست خلاصه، پیشنهاد می کنم برای اینکه داشبورد ساخته شده کارآمد تر باشد ویجت های زیر را نیز به این داشبورد اضافه کنید:

  • امروز
  • فعالیت های با تاخیر
  • فعالیت های آینده
  • معیارهای کلیدی
  • یادداشت

نامی برای داشبورد مانند: ماتریس آیزنهاور وارد کنید تا داشبورد جدید ساخته شود.

سپس یک رنگ برای این مقدار انتخاب کنید.

گام 23: روی گزینه تقویم کلیک کنید. سپس از ستون سمت راست، گزینه نمایش بصورت لیست کلیک کنید.

گام 22: روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

مرحله 2 پیاده سازی ماتریس آیزنهاور در CRM

گام 27: وارد داشبورد نرم افزار شوید یا روی لوگوی بالای صفحه کلیک کنید تا به ،مت داشبورد هدایت شوید.

گام 9،10 و 11: در این ،مت باید مقادیر زیر را اضافه کنیم:

  • مهم و فوری
  • مهم و غیر فوری
  • کم اهمیت و فوری
  • کم اهمیت و غیر فوری

برای اینکار، هر بار یکی از آن ها در ،مت نام آیتم وارد کنید، سپس از ،مت “چه ،ی می تواند این مقدار را به یک رکورد تخصیص دهد؟”، سطح دسترسی را مشخص کنید. اگر تمایل دارید همه افراد بتوانند از این ماتریس استفاده نمایند، گزینه “همه نقش ها” را انتخاب کنید.

مرحله 5 پیاده سازی ماتریس آیزنهاور در CRM

مرحله 32: فیلدها و قالب ها تقویم به شما اجازه می دهند تا فیلدهایی که می خواهید در ،مت ویجت خلاصه نمایش دهید را انتخاب کنید. پس از تنظیم مقادیر بالا، روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا ویجت لیست خلاصه ایجاد شود. اینکار را برای سایر فهرست های ایجاد شده نیز انجام دهید.

مرحله 12 پیاده سازی ماتریس آیزنهاور در CRM

حالا که پروژه های خود را در چهار دسته اصلی قرار دادید، می تو،د برای هر دسته برنامه ریزی و اقدامات خود را به طور مجزا انجام دهید. به این ترتیب، مدیریت زمان شما بهبود می یابد و شما می تو،د به بهترین شکل ممکن از زمان خود و تیمتان استفاده کنید. همچنین، با استفاده از نرم افزار CRM، می‌تو،د وظایف خود را به صورت مستمر پیگیری کنید و از این طریق به بهبود کارایی و بهره‌وری خود و تیم تان را افزایش دهید.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟

اجازه دهید این مقاله را با یک مثال شروع کنیم: فرض کنید شما مدیر یک پروژه هستید و به دنبال راهی برای بهبود مدیریت زمان خود و تیمتان می‌گردید. در این صورت، ماتریس ایزنهاور می‌تواند به شما کمک کند تا وظایف و پروژه‌های خود را به چهار دسته‌ی اصلی ت،یم کنید و به بهترین شکل ممکن از زمان خود استفاده کنید.

  1. وظایف فوری و مهم: پروژه‌هایی که بسیار مهم هستند و باید به شدت روی آن‌ها تمرکز کنید. برای مثال، پروژه‌ی اولویتی که موعد تحویل آن به زودی است و اگر به موقع تحویل ندهید، می‌تواند عواقب جدی برای تیم و مشتریان داشته باشد.
  2. وظایف مهم اما غیرفوری: پروژه‌هایی که مهم هستند، اما به شدت فوری نیستند. برای مثال، پروژه‌ی بهبود کیفیت محصول که باعث افزایش رضایت مشتریان می‌شود ولی برای انجام آن زمان کمی وجود دارد.
  3. وظایف فوری اما کم اهمیت: پروژه‌هایی که فوری هستند، اما در مقایسه با دیگر پروژه‌ها اهمیت کمتری دارند. برای مثال، پروژه‌ی ارائه گزارشات ماهانه که باید به زودی تحویل داده شود، اما اهمیت آن در مقایسه با پروژه‌های مهم‌تر کمتر است.
  4. وظایف غیرفوری و غیرمهم: پروژه‌هایی که نه فوری هستند و نه اهمیت زیادی دارند. این پروژه‌ها را به تعویق بیندازید یا به به سایر پرسنل محول کنید، بهبود بخشید.