ماتریس آیزنهاور در CRM [ راهکاری موثر برای مدیریت زمان و اولویت بندی وظایف ]
حالا که پروژه های خود را در چهار دسته اصلی قرار دادید، می تو،د برای هر دسته برنامه ریزی و اقدامات خود را به طور مجزا انجام دهید. به این ترتیب، مدیریت زمان شما بهبود می یابد و شما می تو،د به بهترین شکل ممکن از زمان خود و تیمتان استفاده کنید. همچنین، با استفاده از نرم افزار CRM، میتو،د وظایف خود را به صورت مستمر پیگیری کنید و از این طریق به بهبود کارایی و بهرهوری خود و تیم تان را افزایش دهید.
آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟
گام 2: هر دو لینک ویرایش فیلد را در تب جدید باز کنید.
گام 27: وارد داشبورد نرم افزار شوید یا روی لوگوی بالای صفحه کلیک کنید تا به ،مت داشبورد هدایت شوید.
اگر شما هم در مدیریت زمان برای اولویت بندی فعالیت هایتان دچار مشکل می شوید و اغلب فشار و استرس زیادی را برای به اتمام رساندن کارهای خود احساس می کنید، پیشنهاد می کنم این مطلب را مطالعه کنید تا بتو،د با کمک CRM پارس ویتایگر، زمان خود را به درستی مدیریت کنید.
سپس برای منظم سازی داشبورد، آن ها را با Drag و Drop کنار هم بچینید.
گام 31: در ،مت فیلتر، یکی از فهرست هایی که در ،مت (14) ایجاد کردیم را انتخاب کنید.
مرحله 21: اگر تمایل دارید تمامی پرسنل این ماتریس را مشاهده نمایند، مقدار “تمام کاربران” را فعال کنید. در غیر اینصورت می تو،د فرد و یا افراد مختلف را انتخاب کنید.
گام 1: ابتدا روی آی، تقویم (نوار بالا، سمت چپ) کلیک کنید تا وارد محیط تقویم شوید. در صفحه باز شده، روی دکمه “سفارشی سازی” کلیک کنید.
(ممکن است به دلیل سطوح دسترسی که توسط ادمین از پیش انتخاب شده، این گزینه برای شما نمایش داده نشود. در این صورت از ادمین بخواهید در سطوح دسترسی شما تغییری ایجاد کند.)
گام 6: در ،مت “انتخاب ماژول” تقویم را انتخاب کنید.
گام 7: در ،مت “انتخاب مقادیر فیلدها در وظایف کاری” مقدار “اولویت” را انتخاب کنید.
گام 18 و 19: روی افزودن شرط کلیک کنید و مانند شروط تعریف شده (19) شروط را تعریف کنید.
گام 8: در ،مت “اولویت مقادیر” مقادیر قدیمی را حذف کنید، سپس روی “افزودن مقدار” کلیک کنید.
در انتهای این مقاله داشبوردی شبیه داشبورد زیر خواهیم داشت:
گام 4: از ستون سمت راست، در نوار جستجو بدنبال “ویرایشگر فهرست انتخابی” بگردید.
گام 23: روی گزینه تقویم کلیک کنید. سپس از ستون سمت راست، گزینه نمایش بصورت لیست کلیک کنید.
ماتریس آیزنهاور (Eisen،wer Matrix) یک ابزار مدیریت زمان است که با کمک آن میتو،د وظایف و کارهای خود را بر اساس اهمیت و فوریت، مرتب کرده و به بهترین شکل از زمان خود استفاده کنید. اجرای این ماتریس در نرم افزار CRM، میتواند به شما در مدیریت بهتر وظایف و اولویتبندی آنها کمک کند.
گام 29: در داشبورد جدید، روی گزینه ویجت جدید کلیک کنید تا لیست ویجت ها برای شما باز شود. سپس گزینه لیست خلاصه را انتخاب کنید.
گام 22: روی دکمه ذخیره کلیک کنید.
گام 24، 25 و 26: روی این گزینه (26) کلیک کنید و روی ایجاد کپی کلیک کنید. سپس مرحله 15 به بعد را برای مقدار بعدی ویرایش کنید. همچنین با کلیک روی هر یک از لیست های ایجاد شده، می تو،د در ،مت (25) لیست وظایف و رویدادهای آن بخش را مشاهده کنید.
گام 16: تنظیم به حالت پیش فرض به شما اجازه می دهد که وقتی وارد حالت “نمایش بصورت لیست” می شوید، این لیست به شما نمایش داده شود.
،وجی کار چیزی شبیه تصویر زیر است:
درصورتی که به دنبال اجرای ماتریس آیزنهاور در نرم افزار CRM هستید، باید از ابتدا با مفاهیم اصلی این ماتریس آشنا شوید. برای این کار مقاله ماتریس آیزنهاور چیست را مطالعه کنید.
گام 5: روی گزینه “ویرایشگر فهرست انتخابی” کلیک کنید تا بتو،د مقادیر فیلد “اولویت” را تغییر دهید.
گام 17: با فعال سازی نمایش در معیارهای کلیدی و استفاده از ویجت معیارهای کلیدی در داشبورد، می تو،د تعداد موجود در این لیست را مشاهده کنید.
گام 28: برای ایجاد داشبورد جدید روی گزینه بیشتر> افزودن داشبورد جدید کلیک کنید. سپس در پاپ اپ باز شده و ،مت
اجازه دهید این مقاله را با یک مثال شروع کنیم: فرض کنید شما مدیر یک پروژه هستید و به دنبال راهی برای بهبود مدیریت زمان خود و تیمتان میگردید. در این صورت، ماتریس ایزنهاور میتواند به شما کمک کند تا وظایف و پروژههای خود را به چهار دستهی اصلی ت،یم کنید و به بهترین شکل ممکن از زمان خود استفاده کنید.
وظایف فوری و مهم: پروژههایی که بسیار مهم هستند و باید به شدت روی آنها تمرکز کنید. برای مثال، پروژهی اولویتی که موعد تحویل آن به زودی است و اگر به موقع تحویل ندهید، میتواند عواقب جدی برای تیم و مشتریان داشته باشد.
وظایف مهم اما غیرفوری: پروژههایی که مهم هستند، اما به شدت فوری نیستند. برای مثال، پروژهی بهبود کیفیت محصول که باعث افزایش رضایت مشتریان میشود ولی برای انجام آن زمان کمی وجود دارد.
وظایف فوری اما کم اهمیت: پروژههایی که فوری هستند، اما در مقایسه با دیگر پروژهها اهمیت کمتری دارند. برای مثال، پروژهی ارائه گزارشات ماهانه که باید به زودی تحویل داده شود، اما اهمیت آن در مقایسه با پروژههای مهمتر کمتر است.
وظایف غیرفوری و غیرمهم: پروژههایی که نه فوری هستند و نه اهمیت زیادی دارند. این پروژهها را به تعویق بیندازید یا به به سایر پرسنل محول کنید، بهبود بخشید.
گام 30: از ،مت “انتخاب ماژول” ماژول تقویم را انتخاب کنید.
برای اینکار، هر بار یکی از آن ها در ،مت نام آیتم وارد کنید، سپس از ،مت “چه ،ی می تواند این مقدار را به یک رکورد تخصیص دهد؟”، سطح دسترسی را مشخص کنید. اگر تمایل دارید همه افراد بتوانند از این ماتریس استفاده نمایند، گزینه “همه نقش ها” را انتخاب کنید.
نامی برای داشبورد مانند: ماتریس آیزنهاور وارد کنید تا داشبورد جدید ساخته شود.
گام 3: بدنبال فیلدی با ،وان “اولویت” بگردید.
اگر نیاز دارید تمام کاربران این فیلد را تکمیل کنند، روی گزینه “اجباری” کلیک کنید.
برای نمایش در ،مت ایجاد سریع و پاپ اپ های “وظایف و رویدادها” گزینه “ایجاد سریع” را تیک بزنید.
گام 14: در صفحه باز شده روی دکمه + در ستون سمت راست کلیک کنید تا برای برای هر مقدار یک لیست اضافه کنید. این مرحله برای هر مقدار تکرار می شود.
از آنجایی که ماتریس آیزنهاور یک روش موثر برای مدیریت زمان است، پیاده سازی آن در نرم افزار CRM میتواند به شما و تیمتان در انجام وظایف و پروژههایتان کمک کند و به بهترین شکل ممکن از وقت و منابع خود استفاده کنید. پس اگر شما هم نیاز به بهبود مدیریت زمان و اولویت بندی وظایف تان دارید، پیشنهاد میکنیم که این ماتریس را در نرم افزار CRM خود پیاده سازی کنید و به بهترین شکل ممکن از زمان خود و تیم تان استفاده کنید.
همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید:
استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان
گام 9،10 و 11: در این ،مت باید مقادیر زیر را اضافه کنیم:
مهم و فوری
مهم و غیر فوری
کم اهمیت و فوری
کم اهمیت و غیر فوری
مرحله نهایی: پس از ایجاد لیست خلاصه، پیشنهاد می کنم برای اینکه داشبورد ساخته شده کارآمد تر باشد ویجت های زیر را نیز به این داشبورد اضافه کنید:
امروز
فعالیت های با تاخیر
فعالیت های آینده
معیارهای کلیدی
یادداشت
سپس یک رنگ برای این مقدار انتخاب کنید.
گام 13: روی آی، تقویم در نوار بالا (1) مجددا کلیک کنید. سپس روی گزینه 13 (نمایش بصورت لیست) کلیک کنید.
مرحله 32: فیلدها و قالب ها تقویم به شما اجازه می دهند تا فیلدهایی که می خواهید در ،مت ویجت خلاصه نمایش دهید را انتخاب کنید. پس از تنظیم مقادیر بالا، روی دکمه ذخیره کلیک کنید تا ویجت لیست خلاصه ایجاد شود. اینکار را برای سایر فهرست های ایجاد شده نیز انجام دهید.
گام 15: یک نام انتخاب کنید (به ،وان مثال: “مهم و فوری”).
گام 20: روی افزودن شرط کلیک کنید (18) و مانند شروط تعریف شده (20) شروط را تعریف کنید.
در این مقاله، به شما نشان خواهیم داد که چگونه ماتریس ایزنهاور را در نرم افزار CRM خود پیاده کنید و عملکرد خود را بهبود دهید.