
بروزرسانی: 21 تیر 1404
طراحی برای تنوع عصبی با SLDS
حدود 20 درصد از جمعیت جهان دارای تنوع عصبی هستند - و من یکی از این افراد هستم. وقتی با صفحات و فرم های Salesforce برخورد می کنم که دارای فیلدهای متراکم هستند و ساختاری برای دنبال ، آسان ندارند، به مغزم آسیب می زند. و سپس طراح تجربه کاربری در من توجه خود را جلب می کند و همه راه هایی را فهرست می کند که تجربه کاربر را بهتر و در دسترس تر می کند - برای همه.
بنابراین بیایید در مورد م،ای طراحی برای تنوع عصبی و پنج روش برتر برای استفاده از Salesforce Lightning Design System (SLDS) برای بهبود تجربه صحبت کنیم.
در اینجا چیزی است که ما پوشش خواهیم داد:
طراحی برای تنوع عصبی به چه م،است؟
روی شناخت تمرکز کنید
پنج بهترین روش برای استفاده از SLDS برای طراحی برای تنوع عصبی
کاربران را وادار نکنید که فکر کنندخیلی سخته
طراحی برای تنوع عصبی به چه م،است؟
نحوه نشان دادن واگرایی عصبی در افراد مختلف متفاوت است. به ،وان مثال، من مبتلا به ADHD شدید هستم، به این م،ی که من - و دیگران مانند من - به راحتی حواس خود را پرت می کنیم، با حافظه کوتاه مدت مشکل داریم، اطلاعات را آهسته تر پردازش می کنم و به شدت به قابلیت پیش بینی متکی هستم.
حتی در میان افرادی که ADHD دارند، طیف وسیعی از تجربیات وجود دارد. این تنوع را در هر تعداد از نیازها گسترش دهید و به سرعت آشکار می شود که حمایت از تنوع عصبی برای همه ما چقدر مهم است.
بنابراین، بیایید از این صفحه پورتال آموزش مداوم به ،وان مثال استفاده کنیم. چگونه یک تجربه درهم و برهم داشته باشیم و آن را به چیزی تبدیل کنیم که:
- راحت تر روی مغز،
- ساختار واضح تری دارد،
- و آیا کاربران را تقریباً به همان اندازه فکر نمی کند؟

استفاده از SLDS بخش کلیدی پاسخ به این سوال در مورد دسترسی است. اما باید به طور خلاصه در مورد دسته بندی دستورالعمل های دسترسی به وب و اینکه چرا دوست دارم توجه را به شناخت جلب کنم، صحبت کنیم. بازگشت به بالا
روی شناخت تمرکز کنید
قو،ن انطباق فدرال، ایالتی و محلی برای اطمینان از دسترسی به تجربیات دیجیتال وجود دارد. دستورالعمل های دسترسی به محتوای وب (WCAG) استانداردهایی را برای برآوردن این ا،امات ارائه می کند. در این دستورالعمل ها، معیارهای موفقیت به چهار دسته ت،یم می شوند: قابل درک، قابل اجرا، قابل درک و قوی (POUR).
از آنجا که این دسته بندی ها برای من شهودی نیستند، دوست دارم معیارهای موفقیت را به گونه ای توصیف کنم که منع، کننده باشد سازمان بهداشت جه، تحت تأثیر طرح های ما قرار می گیرد. دسته بندی های من عبارتند از: بینایی، شناخت، شنوایی، تعامل و فناوری (SCHIT).
من بر شناخت تمرکز می کنم زیرا اغلب نادیده گرفته می شود و بر طیفی از افراد واگرای عصبی تأثیر می گذارد، مانند ،، که نارساخو،، ADHD و اوتیسم را تجربه می کنند.
این نمونه برداری از صفحات وب و فرم ها نشان می دهد که اگر دسترسی و قابلیت استفاده را در نظر نگیریم، طرح ها تا چه حد می توانند طاقت فرسا شوند. بازگشت به بالا

پنج بهترین روش برای استفاده از SLDS برای طراحی برای تنوع عصبی
اگر می توانستیم آن را تبدیل به یک تجربه فوق العاده کنیم و آن را به چیزی بصری و کاربرپسند تبدیل کنیم، که مانند Salesforce در حال خواندن ذهن ما باشد، چه؟ خواه برای تمرکز، وضوح، یا صرفاً به منظور آسان ، کارها طراحی کنید، این نکات دنیایی از تفاوت را ایجاد خواهند کرد.
بیایید به پنج روشی بپردازیم که می تو،م با SLDS طراحی کنیم تا این کار را انجام دهیم - و از کاربران متنوع عصبی در طول مسیر پشتیب، کنیم:
1. اصرار بر ثبات داشته باشید
نحوه استفاده از رنگ های برند، فونت ها، صدا و لحن، بر،ب های فیلد، نمادها، جریان ها و موارد دیگر اهمیت دارد. حتما قو،نی را وضع کرده و به آنها پایبند باشید. این به شما کمک می کند تا ثبات را حفظ کنید. زیبایی سیستم طراحی مانند SLDS این است که در بسیاری از این ملاحظات عمل می کند، بنابراین می تو،د آنها را به راحتی اعمال کنید.
2. سازمان قابل پیش بینی را بپذیرید
قابل پیش بینی بودن خسته کننده نیست. دانستن اینکه چه چیزی باید انتظار داشته باشید باعث آشنایی بیشتر می شود و در نهایت به شما کمک می کند کار خود را سریعتر انجام دهید. سه حوزه خاص برای پرداختن، شامل:
- سلسله مراتب بصری اطمینان حاصل کنید که تنها یک ،وان اصلی (h1) در هر صفحه وجود دارد و اندازه های ،وان بعدی از آنجا (h2، h3 و غیره) آبشاری می کنند. بپرسید چه چیزی ضروری است که در پیمایش اصلی گنجانده شود. همه چیز نباید در آن سطح بالا گنجانده شود. اگر متنی دارید که ،وان آن نیست، از متغیرهای اندازه ای که SLDS به شما ارائه می دهد استفاده کنید و مطمئن شوید که نظم خواندن را به هم نمی ریزید.
- نشانه های بصری مردم به نشانه ها و ال،ای بصری آشنا عادت کرده اند. برای مثال، آن ها می دانند که چک با، ها مربعی شکل هستند، دکمه های رادیویی گرد هستند و جریان ها از بالا به پایین شروع می شوند. این توقع را درگیر نکن همچنین به یاد داشته باشید: طول میدان باید تقریباً با طول ورودی مورد انتظار مطابقت داشته باشد. زیر لینک ها خط بکشید؛ با استفاده از عبارات خاص، حالت های خطا و خالی را روشن کنید.
- ،د ، اطلاعات. اگر اطلاعات لازم زیادی وجود دارد، موارد مرتبط را در بخش هایی دسته بندی کنید. و تمایز بین بخش ها را روشن کنید.
3. ساده کنید: کمتر، بیشتر است
بی نظمی دشمن تمرکز است. فقط به این دلیل که گزینه های کامپوننت زیادی دارید به این م،ی نیست که باید از همه آنها استفاده کنید. برای مثال، وقتی نوتیفیکیشن ها به میان می آیند، برای باز شدن به چند بنر هشدار و مدال نیاز ندارید.
نورودیورجنت ها همچنین باید بدانند که دقیقاً از کجا باید شروع کنند و کجا باید بروند. افشای تدریجی ضروری است. این به شما امکان می دهد فقط فیلدهای ورودی را که در لحظه مورد نیاز هستند نمایش دهید و به تدریج فیلدهای بعدی را فعال کنید. این به شما کمک می کند تا کاربر را در طول فرآیند، مرحله به مرحله راهنمایی کنید و او را متمرکز نگه دارید.
4. خدمات راهنمایی در زمان من،
استفاده از راهنمای ابزار و پاپاور یک راه متداول برای ارائه کمک یا زمینه به کاربران است. با اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید واضح و مختصر باشید. متن کافی یا متن پشتیب، را ارائه دهید. هیچ ، به رمان نیاز ندارد. همچنین، مطمئن شوید که راهنمای ابزار یا پاپ اور کل صفحه را نمی گیرد و از تعامل کاربر با فیلد جلوگیری می کند.
5. موبایل را به خاطر بسپارید
مطمئن شوید که می د،د هنگام مشاهده در تلفن، اجزا چگونه جریان می یابند. به ،وان مثال، زبانه ها در دستگاه های تلفن همراه به آکاردئون تبدیل می شوند. این تغییر نحوه نیاز کاربر برای تعامل با مؤلفه را تغییر می دهد و ممکن است باعث سردرگمی شود. مستندات SLDS را بررسی کنید تا بد،د که چگونه مؤلفه ها در نماهای تلفن همراه ارائه می شوند.
در این مثال، استفاده از فهرست انتخابی به جای برگه ها، به وضوح نشان می دهد که مرحله بعدی باید چه باشد. بازگشت به بالا

کاربران را به سختی فکر نکنید
در حالی که در نظر گرفتن نیازهای دسترسی هنگام طراحی هر نوع تجربه دیجیتال ضروری است، مزایای آن به همه تعلق دارد. مردم را مجبور نکنید خیلی سخت فکر کنند. چند روش برتر در مورد سازماندهی و سازگاری به شما کمک می کند تا سازمان Salesforce خود را طوری طراحی کنید که واضح و آسان باشد. بازگشت به بالا
منبع: https://www.salesforce.com/blog/design-for-neurodiversity-slds/