شما می تو،د با تشویق مشتریان سرسخت خود به گسترش اخبار در مورد پیشنهادات شما به تیم بازاریابی خود کمک کنید – جرقه ای برای رشد محصول. رشد مبتنی بر محصول چیست؟ این محصول شما را در مرکز تجربه مشتری و سفر ،ید قرار می دهد. مزایا، قابلیت ها و عملکرد محصول بخش عمده ای از فروش و متقاعدسازی را انجام می دهد.
مشتریان به کمپین های بازاریابی و فروشندگان تکیه نمی کنند تا به آنها بگویند محصول چه کاری برای آنها انجام خواهد داد – آنها خودشان آن را تجربه می کنند. این رویکردی است که گارتنر پیش بینی می کند 95٪ از ارائه دهندگان نرم افزار به ،وان یک سرویس (SaaS). تا سال 2025 برای جذب مشتری جدید استفاده خواهد شد.
مشتریان شما می توانند مروج شما باشند
از طریق تجربیات شخصیسازیشده و مبتنی بر دادهها، کشف کنید که چگونه رشد مبتنی بر محصول بازاریابی را تغییر میدهد.
رشد مبتنی بر محصول چیست؟
رشد محصول مبتنی بر این تصور است که مشتری، که از یک محصول لذت میبرند به کاربران وفادار تبدیل میشوند و آن را با دیگران به اشتراک میگذارند، که منجر به کاهش هزینههای جذب مشتری و یک حلقه رشد خودپایه میشود.
این امر وزن تیم های بازاریابی و فروش را از بین می برد و همچنین آنها را به تیم های طراحی و مهندسی محصول نزدیک تر می کند. نتیجه؟ تمرکز مداوم بر نوآوری و بهبود تجربه کاربر.
چگونه رشد مبتنی بر محصول همراه با بازاریابی مبتنی بر حساب کار می کند
بازاریابی مبتنی بر حساب (ABM) مدتهاست که یک رویکرد بازاریابی B2B است که نتایج را ارائه میدهد. در واقع، 89 درصد از بازاریابان B2B در حال حاضر از استراتژی ABM استفاده می کنند.
در حالی که رشد مبتنی بر محصول بر اطمینان از اینکه مشتریان به اندازه کافی محصول را دوست دارند تا آن را ستایش کنند، متمرکز است، ABM رویکرد هدفمندتری است که حسابهای با ارزش بالا را با پیامها و محتوای شخصیشده شناسایی کرده و درگیر میکند.
با ظهور رشد محصول، بسیاری از بازاریابان ممکن است از تغییر ABM واهمه داشته باشند. اما، نگران نباشید – ABM و رشد مبتنی بر محصول با هم بهتر عمل می کنند. در اینجا به این صورت است:
- آنها یک دید کلی از سفر مشتری ارائه می دهند. رشد مبتنی بر محصول باعث آگاهی کاربر و پذیرش محصول می شود. ABM ،یداران را درگیر می کند، بر سهامداران کلیدی پیروز می شود و حساب های با ارزش بالا را تبدیل می کند. با ،یب این دو استراتژی، بازاریابی شما کل سفر مشتری را در بر می گیرد.
- آنها یک رویکرد داده محور بهتر ایجاد می کنند. رشد محصول مبتنی بر دادهها برای درک نحوه تعامل افراد با محصول است، در حالی که ABM برای شناسایی و دنبال ، حسابهای با ارزش به آن متکی است. آنها با هم یک رویکرد مبتنی بر داده بیشتر برای بازاریابی ایجاد می کنند که به برندها کمک می کند تا مشتریان خود را بهتر درک کنند و هدف قرار دهند.
- آنها شخصی سازی هدفمند را هدایت می کنند. ABM همه چیز در مورد شخصی سازی است و می توان از رشد مبتنی بر محصول برای حمایت از این تلاش استفاده کرد. با استفاده از دادهها برای تجزیه و تحلیل نحوه تعامل افراد با محصول و ویژگیهایی که از نظر آنها ارزشمندتر است، مارکها میتوانند تلاشهای ABM خود را برای حسابهای هدف با پیامها و محتوای شخصیسازی شده تنظیم کنند.
- آنها اجازه رشد در مقیاس را می دهند. رشد مبتنی بر محصول، رویکردی مقیاسپذیر برای بازاریابی ارائه میکند که میتواند به کاهش تلاشهای گرانقیمت تبلیغاتی و فروش کمک کند. با تمرکز بر ساخت یک محصول عالی، می تو،د موتور بازاریابی ایجاد کنید که نه تنها باعث رشد و درآمد می شود، بلکه آن را در طول زمان حفظ می کند.
مقالاتی درباره بازاریابی که فقط برای شما انتخاب شده اند را در صندوق ورودی خود دریافت کنید
<،on name="Subscribe" cl،="wp-block-salesforce-blog-newsletter-signup__submit btn btn-lg btn-primary form-subscribe-modal-open">
ثبت نام کن ،on>
چگونه رشد مبتنی بر محصول و ABM را وارد عمل کنیم
شرکت ها با استفاده از محصولات خود برای ایجاد خط لوله ای از کاربران فعال که به مشتریان پرداخت کننده تبدیل می شوند، رشد فوق العاده ای یافته اند.
فرض کنید شما شرکتی هستید که ابزار مدیریت پروژه ارائه می دهد و به دنبال گسترش پایگاه مشتریان خود در صنایع مختلف هستید. شما تحقیقات بازار انجام می دهید و حساب های هدفی را شناسایی می کنید که با مشخصات مشتری ایده آل شما همخو، دارند. برای ایجاد لیستی از حساب های هدف با ارزش، عواملی مانند اندازه شرکت، صنعت و نقاط درد را در نظر می گیرید.
بر اساس تحقیقات خود، شما شروع به ایجاد پیام ها و محتوای متن، – مطالعات موردی، راهنماهای خاص صنعت، مقالات رهبری فکری – برای سهامداران کلیدی در هر حساب هدف می کنید که نشان می دهد چگونه ابزار مدیریت پروژه به چالش های خاص رسیدگی می کند.
هنگامی که یک حساب هدف برای یک نسخه آزمایشی رایگان یا “freemium” ثبت نام کرد، تجربه ورود یکپارچه آنها را شروع می کنید. این می تواند شامل مطالب آموزنده، جلسات آموزشی و پشتیب، مستقیم باشد تا به تیم حساب کمک کند تا ویژگی های محصول را به طور کامل درک کنند.
همانطور که مشتری از محصول استفاده می کند، شما ال،ای استفاده و تعامل آنها را برای شناسایی فرصت های فروش بالا، مانند ارتقاء به یک طرح سطح بالاتر یا اضافه ، مجوزهای کاربر اضافی، زیر نظر دارید. علاوه بر این، از دادهها برای ایجاد کمپینها – وبینارها، کارگاهها یا رویدادهای انحصاری – استفاده میکنید که روابط شما را عمیقتر میکند و شرکت شما را به ،وان یک شریک قابل اعتماد قرار میدهد.
ایجاد رشد مبتنی بر محصول در استراتژی بازاریابی شما
برای کمک به تیم های خود در درک بهتر اینکه چگونه می توانند به یک رویکرد ،یبی کمک کنند، در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید اکنون بپرسید:
- با تیم های بازاریابی شما:
- آیا ،یداران و کاربران ما نقش های متفاوتی دارند؟ چگونه آنها را متفاوت هدف قرار می دهیم؟
- راه هایی که مشتریان ما با محصولات ما به ارزش می رسند چیست؟ چگونه به آنها کمک کنیم تا به سرعت به آنجا برسند؟
- با تیم های محصول شما:
- امروز به چه داده های محصولی می تو،م دسترسی داشته باشیم؟ در مورد چرخه عمر کاربر چه می گوید؟
- محصول سعی می کند چه اطلاعاتی را آموزش دهد؟ چگونه می تو،م آن نتایج را در پیام های خود تقویت کنیم؟
- با تیم های فروش شما:
- چگونه می خواهید سرنخ های بیشتری داشته باشید که واجد شرایط بهتری باشند؟
- مدل فریمیوم چه نوع مشتری، را به بهترین شکل ممکن ارائه می کند؟
- با تیم های موفقیت مشتری خود:
- هنگام استفاده از محصول چه سوالاتی را می شنوید که مشتریان ما می پرسند؟
- ملموس ترین ارزشی که مشتریان به سرعت دریافت می کنند چیست؟
رشد مبتنی بر محصول و ABM هر دو برای ایجاد فرآیند ،ید بهتر و تجربه کلی مشتری طراحی شدهاند. در جایی که رشد محصول بر روی کاربر نهایی متمرکز است، ABM کمیته ،ید را هدف قرار می دهد.
اگر فقط از یکی از این دو استراتژی استفاده می کنید، فرصتی را برای جذب مخاطبان کلیدی از دست می دهید – و احتمالاً درآمد را روی میز باقی می گذارید. رشد مبتنی بر محصول و ABM با هم، مشتریان شما را برای ،ب اطلاعات بیشتر بازمیگردانند.
استراتژی بازاریابی B2B خود را رونق دهید
این شش کمپین بازاریابی B2B نمونه های خوبی از نحوه استفاده حدا،ری از منابع خود هستند.
کوری دیویس در نوشتن و تحقیق برای این مقاله مشارکت داشت.
منبع: https://www.salesforce.com/blog/what-is-،uct-led-growth/