راهنمای طراحی نقشه سفر مشتری در CRM

سفر مشتری مراحلی است که مشتری ایده آل هنگام تعامل با شرکت شما طی می کند. اگرچه ترسیم یا ردیابی مراحلی که مشتری تان باید انجام دهند، دشوار است، با این وجود نقشه سفر مشتری این فرآیند را برای شما ساده می‌کند.

اگر مشتریان تان بسیار پر مشغله هستند و عادت دارند با افراد از طریق ایمیل مکاتبه کنند، اما پیشنهاد فعلی شما تماس تلفنی با آن ها است، بعید می دانم که او به سرنخ فروشی برای شما تبدیل شود. اما با سفارشی ، سفر در CRM می تو،د توسط سیستم گردش کار، ایمیلی با محتوای مرتبط ارسال کنید که به احتمال زیاد نتایج مثبتی را به همراه خواهد داشت و فشار را از روی تیم شما کم می کند.

7. مالکیت

هنگام برنامه ریزی سفر، باید بد،د که آنها در تلاش برای حل چه مشکلی هستند و چه سؤالات احتمالی دیگری می توانند در این مسیر داشته باشند.

هنگامی که وارد مبحث پرسونای ،یدار می شوید، مهم است که از افکار و احساسات آنها در حین حرکت در قیف فروش آگاه باشید.

از طریق روش بالا، به راحتی می توان فهمید که فقط اقدامات مشتری شما مهم نیست، بلکه نحوه رفتار CRM شما در پشت صحنه است که می تواند بر تصمیم ،یدار تأثیر بگذارد.

مهم است که به هر فرصتی برای اطمینان از ساده بودن سفر مشتری فکر کنید.

برای ترسیم نقشه سفر مشتری، باید بد،د که چرا مشتریان به راهنمایی شما نیاز دارند.

این مورد نشان دهنده فرآیند ،ید نهایی است. در طول سفر، برای رسیدن به مرحله بعدی، مهم است که اقداماتی را که مشتری باید انجام دهد تا به مرحله بعد حرکت کند، ترسیم کنید.

در ادامه از طریق 7 مرحله ساده آن را توضیح می دهیم:

1. پرسونا

همچنین مهم است که برای تعاملات بالقوه منفی نیز برنامه ریزی کنید، مانند ثبت شکایت در نرم افزار CRM. در نظر بگیرید که چگونه به سؤالات آنها پاسخ می دهید و آنها را راضی می کنید.

مهم است که برای سفر مشتری خود ارزش قائل شوید و ارزش اقدامات خود را در داخل و نحوه اولویت بندی آنها به ترتیب اهمیت از طریق نقشه برداری مشتری، مشخص کنید.

برای اطمینان از داشتن یک سفر مشتری جامع، باید چندین جلسه با حدا،ر تعداد کارمندان را برگزار کنید.

در هر مرحله از سفر مشتری، مهم است که بد،د مالک آن عمل چه ،ی است. چه تیم فروش باشد که مشتریان بالقوه را به سرنخ های بادوام تبدیل کند، چه تیم محتوای شما که مقالات جالب و مرتبطی را برای پرورش سرنخ و متقاعد ، ،یدار ایجاد می کنند، باید بد،د چه ،ی مسئول اطمینان از اینکه سفر مشتری به راحتی در جریان است، باشد. البته تا حد ممکن.

نقشه سفر مشتری یک داستان بصری از سفر او و حرکاتی است که آنها برای تبدیل شدن به مشتری انجام می دهند.

بنابراین، در هر مرحله از سفر ،یدار، مهم است که اطمینان حاصل کنید که مشتریان شما احساس رضایت می کنند و به فکر برداشتن گام های بعدی برای ادامه مسیر هستند.

6. فرصت ها

توجه کنید که تمرکز نقشه سفر مشتری شما بر روی مشتری است، نه خودتان و اقداماتی که دوست دارید آنها انجام دهند.

3. اه، و انتظارات

بسته به نوع ،ب و کارتان در گوشه بالای نقشه، بنویسید که پرسونای مشتری تان چیست و چند واقعیت کلیدی در مورد آنها را یادداشت کنید. به ،وان مثال:

  • چه ،تی دارند؟
  • محدوده سنی آنها چیست؟
  • سمت شغلی آنها چه می تواند باشد؟
  • چه سطح تحصیلاتی دارند؟
  • نقاط درد یا موانعی که ممکن است تجربه کنند چیست؟
  • چه کانال های ارتباطی را دنبال می کنند؟

هنگامی که بقیه نقشه سفر مشتری را تکمیل می کنید، پرسونا می تواند راهنمای مفیدی برای اطمینان از اینکه سفر بر روی شخصیت واقعی مشتری متمرکز شده است نه آنچه تصور می کنید را به شما بدهد.

2. سناریو

بنابراین، همانطور که در طول سفر حرکت می کنید، در نظر بگیرید که احساسات و افکار مشتری چه خواهد بود:

  • فکر ، . آیا سوالاتی وجود دارد که مشتری احتمالی شما ممکن است داشته باشد؟ آیا شما اعتماد آنها را جلب می کنید؟
  • احساس . آیا موانعی در فرآیندهای ،ب و کارتان وجود دارد که باعث آزار آنها شود؟ آیا مطمئن هستید که آنها را از عملکرد خود خوشحال می کنید؟
  • انجام دادن . احساسات آنها چگونه بر اعمال آنها تأثیر می گذارد؟ اگر آنها از روند شما آزرده خاطر یا نا امید هستند، احتمال کمتری دارد که شما را به ،وان یک گزینه عالی در نظر بگیرند.

به طور مستمر، ببینید آیا در فرآیند شما ناکارآمدی وجود دارد که وضعیت را بدتر می کند و نا امیدی آنها را افزایش می دهد.

با انتخاب افراد از بخش‌های مختلف، آنها را به گروه‌های سه نفره ت،یم کنید تا در مورد سفر مشتری صحبت کنند و با در نظر گرفتن تمام نکات بالا، نقشه‌ای را ترسیم کنند. سپس، آنها باید به گروه گزارش دهند و شما را از سفری که فکر می کنند مشتری طی خواهد کرد، هر گونه چالشی که ممکن است پیدا کند و راه های جدیدی برای تعامل بهتر با مشتری مطلع کنند.

برای پرورش این شخصیت، مطمئن شوید که هیچ جهش بزرگی در اقدامات آنها وجود ندارد. این غیر واقعی است که انتظار داشته باشید پس از خواندن یک ،مت از یک مقاله، پرسونای مد نظرتان از شما ،ید کند. مطمئن شوید که روند پرورش آنها با سرعتی ثابت پیش می رود.

5. احساسات و افکار

ترسیم نقشه سفر مشتری یک راه بسیار ساده برای به دست آوردن دیدی جامع از هر مشکل بالقوه ای است که ممکن است برای تبدیل شدن به یک رهبر بازار با آن مواجه شوید، است.

همچنین نقشه سفر مشتری به ،وان یک منبع حیاتی در تغییرات و اصلاحات CRM استفاده می شود. زیرا به وضوح نشان می دهند که در سیستم فعلی شما چه نواقصی وجود دارد و یا از چه راه هایی می تو،د برای بهبود سفر مشتری استفاده کنید.

هنگام برنامه ریزی سفر مشتری، مهم است که بد،د مشتری شما واقعاً چه ،ی است. برای اینکه مطمئن شوید سفر مشتری تان متمرکز و کارا است، با پرسونای مخاطب شروع کنید.

اگرچه اجرای یک فرآیند CRM جدید یک فرآیند طول، و گاهی دشوار است، اما دانستن سفری که مشتری شما طی می کند گامی حیاتی در تضمین سرنخ های با کیفیت تر برای ،ب و کار شما است.

همین حالا بصورت کاملا رایگان، نرم افزار CRM را آزمایش کنید:
استفاده از نرم افزار CRM بصورت رایگان


منبع: https://parsvt.com/customer-journey-in-crm/

در ادامه راه، به مسائلی فکر کنید که مشتریان بالقوه می توانند با آنها روبرو شوند و ایده هایی را مطرح کنید که می تواند به حل این مسائل کمک کند.

موفقیت در ،ب و کار با اولویت دادن به مشتری شکل می گیرد. با بررسی ،ب و کارهای ناموفق می توان فهمید که آن ها کاملا مشتری را فراموش کرده اند. یکی از راه‌های حیاتی برای حل این موضوع، ترسیم نقشه سفر مشتری است. نقشه سفر مشتری برای اطمینان از همسویی با نیازهای مشتریان طراحی می شود و به ،ب و کار شما بهترین فرصت را می‌دهد تا سرنخ های خود را به سرنخ های فروش تضمین‌شده تبدیل کنید.

برای به دست آوردن نتایج دقیق از نقشه سفر مشتری، مهم است که تحقیقاتی را در ابتدا انجام دهید. این فرآیند اغلب دشوار است، اما ما ساده‌ترین روش را برای ترسیم بهترین سفر مشتری آماده کردیم.

ابتدای سفر مشتری، می تواند چیزی به سادگی کلیک ، روی یک ،وان مقاله در وبلاگ باشد. اما با پیشرفت سفر، باید به اقداماتی مانند پر ، یک فرم درخواست مشاوره یا به یک تماس تلفنی با شما ختم شود.

نقشه سفر مشتری

در این مثال اه، و انتظارات مربوط به مشتری است. در حقیقت کاری نیست که شما می خواهید آنها انجام دهند، بلکه هدف آنها از مرور وب سایت شما یا صحبت تلفنی با یکی از پرسنل فروش است.

قالب آماده نقشه سفر مشتریاز آنجایی که مشتریان بیشتر از قبل آگاه شده اند و قبل از هر ،یدی به تحقیق و پرس و جو می پردازند، اهمیت ایجاد و حفظ ارتباط در هر نقطه تماس برای ارائه یک تجربه عالی اهمیت یافته است. بنابراین باید بد،د که نرم افزار CRM شما چگونه می تواند در هر مرحله به شما کمک کند.

آیا تمایل دارید بصورت رایگان از نرم افزار CRM استفاده نمایید؟

اگر در مرحله 4 فرآیند پیاده سازی CRM، داده های شما نشان می دهد که اختلاف زیادی بین اقدامات خاص وجود دارد، می تو،د به راحتی تشخیص دهید که چه چیزی در سفر کاربر اشتباه است.

چه ،ی باید نقشه سفر مشتری را ترسیم کند؟

اگر از قبل از نرم افزار CRM استفاده کرده اید، می تو،د اطلاعات دقیق و قابل استنادی در رابطه با پرسونای مشتریان تان بدست آورید.

دانستن اه، و انتظارات پرسونا به شما کمک می کند تا اطمینان حاصل کنید که سفری که می سازید با مشتری مرتبط است. مهم است که آنها را با محتوای مرتبط و هدفمند پرورش دهید که به سؤالات آنها پاسخ می دهد و در نهایت می توانند نظر آنها را تغییر و به هدف و انتظارات آنها جهت دهند.

4. اعمال و اقدامات

در نهایت، مهم است که تا حد امکان افراد بیشتری را در این مرحله درگیر کنید. با استفاده از اطلاعات مشتری که قبلاً جمع آوری کرده اید، می تو،د آن را با برنامه CRM فعلی خود پیوند دهید تا ببینید آیا شکاف یا نقاط دردی وجود دارد که قبلاً در نظر نگرفته اید. از اینرو، وقتی به مرحله 3 فرآیند پیاده سازی CRM می روید، دیدگاه شما از آنچه باید انجام شود باید واضح تر باشد.

سفر خوبی داشته باشید!

این موضوع، نه تنها به شما کمک می کند تا هنگام شروع فرآیند پیاده سازی وظایف را ت،یم کنید، بلکه به شما کمک می کند تا در هنگام فعال بودن سیستم، هرگونه پیچیدگی را برطرف کنید.

اجازه دهید کمی درباره سفر مشتری صحبت کنیم: