این نکته از یک تصور غلط رایج ناشی می شود: بررسی های یک به یک مدیر نیز بررسی های خط لوله است. جواب منفی.
داده های ،یف یک مشکل فروش م،ب است. نمایندگان پرمشغله اغلب در به روز رس، پلتفرم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) شرکت خود ش،ت می خورند یا به صورت مقطعی اطلاعات را وارد می کنند. این باعث میشود بررسیهای خط لوله به هم بخورد. وقتی داده ها ناقص است، مدیران و نمایندگان نمی توانند وضعیت سرنخ ها را به درستی ارزیابی کنند. راه حل ،یبی از اتوماسیون فرآیند و آموزش تیم به روز است.
بررسی خط لوله ضربان قلب تیم های فروش هدف گرا و توانمند است. آنها ابزارها و بینش لازم را برای بستن معاملات به نمایندگان می دهند و به مدیران اجازه می دهند پیش بینی های دقیقی ایجاد کنند. برای اطمینان از موفقیت آنها، آنها را فعال و متمرکز نگه دارید. همانطور که برایان باخوفنر، معاون بازاریابی محصول خود ما توصیه می کند، “فعالیت های کلیدی را شناسایی کنید که معاملات را به پیش می برد. این باعث افزایش سلامت خط لوله، دقت پیشبینیها و احتمال برآورده شدن یا فراتر رفتن از سهمیهها میشود.»
با بینش هوش مصنوعی و قدرت تحلیلی Sales Cloud، پیش بینی را آسان کنید
بررسی خط لوله که هر هفته یا دو بار در ماه برگزار می شود، جلسه ای بین یک نماینده فروش و مدیر برای بحث در مورد وضعیت معاملات معلق است. این جلسات صرفاً بر موانع بسته شدن معاملات و اقداماتی که نماینده یا مدیر می تواند برای رفع آن موانع انجام دهد متمرکز است.
1. بررسی های خط لوله سراسری را لغو کنید
بررسی خط لوله گروهی تقریباً همیشه وقت تلف ، است. برخی از مدیران ممکن است فکر کنند که این راه عالی برای مربیگری است – کار ، از طریق معامله متوقف شده یک نماینده و استفاده از آن به ،وان راهنمای یا درس برای کل تیم. حقیقت این است که نمایندگان توجه نمی کنند.
برای کمک به تکرارهای پرمشغله، از CRM های فعال هوش مصنوعی با گردش کار خودکار استفاده کنید که ورود دستی داده ها را به حداقل می رساند. برای مثال Sales Cloud به طور خودکار همه تماسها، ایمیلها و یادداشتهای شما را ثبت میکند تا مجبور نباشید.
خطوط لوله گل آلود بیش از داده های ،یف ایجاد می شوند. در بسیاری از موارد، نمایندگان نمی دانند چه زم، یک سرنخ باید از یک مرحله در خط لوله به مرحله بعدی منتقل شود. به طور طبیعی، این باعث می شود که بررسی خط لوله مبهم باشد. مدیران و نمایندگان در هر لحظه با ایده های بسیار متفاوتی در مورد وضعیت سرنخ ها مواجه می شوند.
اگر پاسخ به هر سه این سؤال «بله» باشد، احتمالاً لید برای یک نسخه نمایشی آماده است.
برای اطمینان از تلف نشدن وقتتان، اطمینان حاصل کنید که نمایندگان و مدیران همان معیارهای سرنخ را بررسی میکنند، در حالت ایدهآل از داشبورد CRM ی،ان.
بینش های به موقع و نکات مفید فروش را کشف کنید
در حالی که بررسیهای موفق خط لوله راههایی را که نمایندگان میتوانند معاملهها را به پیش ببرند، شناسایی میکنند، اغلب آنها ثابت میمانند. دلایل بیشماری وجود دارد – دادههای فروش ضعیف، اه، نامن،، عدم آمادگی، ارتباط نادرست، مهارتهای مدیریتی ضعیف – اما با بررسیهای تولیدی خط لوله در هسته پیشبینی دقیق ،بوکار، این مهم است که تیمهای فروش به درستی آنها را دریافت کنند.
داده های ساده، بازرسی آسان خط لوله، و بینش گفتگوی فروش، راه را برای ردیابی درآمد بسیار کارآمد هموار می کند.
منبع: https://www.salesforce.com/blog/sales-pipeline-review/
تمرکز روی یک سرنخ مشکل برای کل جلسه وسوسه انگیز است، اما این امر باعث می شود که سایر سرنخ ها مورد توجه قرار نگیرند. برای جلوگیری از این امر، دامپزشکان فروش مانند هریس توصیه می کنند یک دستور کار واضح ایجاد کنید:
- 4 دقیقه: نمای کلی/وضعیت کلی
- 7 دقیقه: بررسی سرنخ شماره 1 مشکل
- 7 دقیقه: بررسی سرنخ شماره 2 مشکل
- 7 دقیقه: بررسی سرنخ شماره 3 مشکل
- 5 دقیقه: موارد اقدام را جمع بندی و شناسایی کنید
هریس که اکنون گروه مشاوره هریس را اداره میکند، گفت: «در طول بررسیها، من X را میخواستم و او به من Y میداد. او مسیر خودش را برای بستن قراردادها داشت، اما من هرگز برای درک روند او وقت نگرفتم. -شرکت آموزش پس از فروش “یک روز، او با ناامیدی بیرون رفت.”
همانطور که در بالا ذکر شد، هر جلسه بررسی خط لوله باید بر روی موارد اقدام برای هفته آینده تمرکز کند، نه آنچه در هفته قبل اتفاق افتاد. به ،وان مثال: موانع خاصی که مانع از پیشبرد معامله می شود چیست؟ چه ،ی با هر مانع مق، خواهد کرد – نماینده، مدیر یا رهبری اجرایی؟ کدام یک از همه مهمتر است؟ اینها باید به وضوح تعریف شده و با معیارها همسو شوند تا هم مدیران و هم نمایندگان بتوانند پیشرفت را اندازه گیری کنند.
7. یک مک،سم پاسخگویی برای نمایندگان و مدیران ایجاد کنید
مسئولیت بررسی های موفق بر عهده رهبران سطح بالای فروش و CRO ها است. این سطوح C باید ساختار و آهنگ بررسی خط لوله را چارچوب بندی کنند تا نمایندگان و مدیران برای موفقیت آماده شوند.
گزینه دیگر استفاده از CRM برای پیگیری پیشرفت است. این منبع منفرد حقیقت به مدیران امکان مشاهده فعالیتهای تکراری را میدهد و پیگیری سؤالات مهم در مورد سرنخهایی را که در حال پیشرفت نیستند آسان میکند.

8. از سرزنش بازی اجتناب کنید
بررسی های خط لوله خود را بین تک تک نمایندگان و مدیر نگه دارید. این تضمین می کند که هر دو بر معاملاتی که مهم هستند تمرکز دارند.
یک استثنا وجود دارد: وقتی چندین تکرار در یک فروش شرکت دارند، مدیران باید آنها را برای استراتژی مش، و حل مشکل گرد هم بیاورند.
2. تعمیر و نگهداری خط لوله را با اتوماسیون آسان کنید
نحوه راه اندازی فرآیندهای فروش ساده از جمله مدیریت خودکار خط لوله را با پلت فرم یادگیری آنلاین آسان ما بیاموزید.