تامین کننده انرژی فرصت های جدیدی را برای شرکت ها ایجاد می کند

اگر شرکت‌های برق بتوانند از ارائه خدمات انرژی و نه تنها با ساختن دارایی‌های تولید برق بیشتر سود ببرند، برنامه‌های بهره‌وری انرژی و مدیریت انرژی بیشتری را ترویج خواهند کرد که به نفع همه مشتریان است.

درک اه، تامین کننده انرژی

این امر به ویژه مهم است زیرا تنظیم‌کننده‌های بیشتری در نظر دارند از شرکت‌های برق بخواهند از مدل‌های درآمد مبتنی بر دارایی به مدل‌های درآمدی مبتنی بر عملکرد تغییر کنند. همانطور که موسسه کوه راکی ​​توضیح می دهد، مقررات مبتنی بر عملکرد (PBR) “رویکردی برای تنظیم تاسیسات برق است که هدف آن همسویی انگیزه های سود شرکت با اه، اجتماعی، مانند کربن زدایی و انعطاف پذیری است. به طور کلی، PBR جایگزینی برای مقررات سنتی «هزینه خدمات» با جبران عملکرد شرکت‌ها به جای فروش بیشتر برق یا سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های جدید ارائه می‌کند.

درباره مدیریت روابط با مشتری بیشتر بیاموزید و فرصت های جدیدی را برای گسترش خدمات و افزایش درآمد کشف کنید.

تصویری از ص،ه سبز

چگونه شرکت های برق می توانند با مصرف کنندگان انرژی کار کنند؟

زیرساخت‌های شبکه و مدل‌های درآمدی ابزار به تکامل ادامه خواهند داد. تنظیم‌کننده‌ها در حال گسترش اه، هستند تا مدل‌های درآمدی مبتنی بر عملکرد و انعطاف‌پذیری شبکه را در بر گیرند. شرکت‌هایی که عادت دارند مستقیماً با مصرف‌کنندگان درگیر شوند – مانند تولیدکنندگان و تامین‌کنندگان باتری، خدمات خورشیدی، پمپ‌های حرارتی، شارژ خانگی و حتی خودروسازان – برای ارائه مزایای انرژی وارد ا،یستم می‌شوند. و شرکت‌هایی که از کربن زدایی حمایت می‌کنند، از آنها حمایت می‌کنند. چگونه همه مشتری را در مرکز همه اینها در زمان واقعی نگه می دارند؟ با داده ها و پلتفرم های در دسترس که اعتماد و چابکی ایجاد می کند.


منبع: https://www.salesforce.com/blog/energy-prosumer/

مشتری، که به تمام م،ا به تازگی قدرت یافته اند، اکنون بر طراحی و ایجاد خدمات و محصولات جدید سودمند تأثیر می گذارند.

همانطور که مصرف کنندگان بیشتری شروع به تولید و ذخیره برق خود می کنند، اقتصاد انرژی جدیدی را با مزایا و فرصت هایی برای تاسیسات برق ایجاد می کنند. شرکت های آب و برق می توانند از این تغییر برای ایجاد روابط قابل اعتماد و همکاری با مشتریان در تلاش های کربن زدایی استفاده کنند. دیگر فقط یک رابطه یک طرفه نیست، شراکت جدید خدمات شهری-مشتری به ما کمک می کند تا با هم به سمت شبکه ای انعطاف پذیرتر کار کنیم و ابزارهای برقی را با ارزش تر از همیشه می کند.

،یدار چیست؟

انگیزه‌هایی مانند برنامه‌های بهینه‌سازی انرژی و پاسخگویی به تقاضا برای دهه‌ها وجود داشته‌اند، و اکنون اهمیت بیشتری دارند زیرا مصرف‌کنندگان ظرفیت بیشتری برای مدیریت انرژی خود و تولید برق پاک دارند. در این برنامه‌های «مدیریت سمت تقاضا» (DSM)، شرکت‌های آب و برق به مشتریان مس،، تجاری و صنعتی (C&I) توضیح می‌دهند که چگونه DERها و ال،ای مصرف آنها بر شبکه تأثیر می‌گذارند. شرکت های آب و برق اغلب مشوق هایی را برای تغییر استفاده به زمان های “خارج از پیک” پرداخت می کنند. مشتریان شرکت‌کننده می‌توانند برای کمک به شرکت‌های برق در مدیریت بار (تقاضا در شبکه) میزان مصرف خود را بالا یا پایین شماره‌گیری کنند.

امروزه ابزارهای کمکی توانایی بیشتری برای به اشتراک گذاشتن ابزارها و مقادیر زیادی داده با مشتریان در زمان واقعی دارند. هنگامی که این شفافیت داده با آموزش و مشاوره همراه شود، ابزار قدرتمندی برای ایجاد ارزش مش، و مشارکت در سفر به صفر خالص است. ماشین‌حساب‌های آنلاین یکی از راه‌هایی است که مشتریان و شرکت‌های برق می‌توانند اطلاعات را به اشتراک بگذارند تا با هم کار کنند تا در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند. به ،وان مثال، یک ماشین حساب می تواند صرفه جویی در هزینه های بالقوه برقی ، یک ناوگان وسایل نقلیه را مدل کند و یک ،ب و کار چقدر می تواند از شارژ آنها در زمان های کم بار استفاده کند.

مشتریان تجاری بیش از هر زمان دیگری بر زیرساخت های شبکه و عرضه و تقاضای انرژی تأثیر می گذارند. این باعث می شود که درک اه، آنها برای کار موثر با آنها مهم باشد. مشتریان ابزار C&I در حال حاضر علاقه مند به بهینه سازی مصرف انرژی و برآورده ، اه، زیست محیطی، اجتماعی و حاکمیتی (ESG) هستند. این آنها را به متحدان قدرتمندی در توسعه و مدیریت یک شبکه تمیزتر تبدیل می کند.

به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات استفاده با مشتریان به تغییر روابط آنها با ابزار از یک مصرف کننده صرف به یک شریک کمک می کند.

،ب‌وکارهای C&I می‌خواهند به تعهدات صفر خالص دست یابند، اما همچنین می‌خواهند با فروش انرژی تولید شده، سرمایه‌گذاری خود را جبران کنند. این فرصت هایی را برای همکاری با شرکت های آب و برق ایجاد می کند. این مثال از مدیریت تعداد فزاینده ناوگان وسایل نقلیه الکتریکی (EV) را در نظر بگیرید: خودروهای برقی می‌توانند با فروش انرژی ذخیره‌شده از باتری‌های خودرو در زم، که تقاضای انرژی بالا است، یک جریان درآمد جایگزین برای ،ب‌وکارها فراهم کنند. نتیجه شرکت است درآمد منفعل ایجاد می کند از خودروهای برقی زم، که در حال استفاده نیستند. با ایجاد بیشتر این روابط برد-برد، شرکت‌های خدمات شهری می‌توانند برنامه‌های سبز جدیدی را ارائه دهند که مشتریان خود را هیجان زده می‌کند.

در اینجا نحوه استفاده از فناوری برای ارائه سریع‌تر و ارزان‌تر برنامه‌های جدید و مطابقت با انتظارات مشتری آورده شده است.

یک منبع ضروری برای مشارکت با تأمین‌کننده انرژی، داده‌های استفاده از مشتری است که توسط زیرساخت اندازه‌گیری پیشرفته (AMI) جمع‌آوری شده است. داده های AMI به مشتریان کمک می کند تصمیم بگیرند که چگونه برق خود را مدیریت کنند، از محصولات جدید استفاده کنند یا خدمات شخص ثالث را فعال کنند. تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به هر مشتری کمک کند تا ال،ای مصرف خود را درک کند و تغییراتی را مطابق با نیازها و انگیزه های خود ایجاد کند. به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات استفاده با مشتریان به تغییر روابط آنها با ابزار از یک مصرف کننده صرف به یک شریک کمک می کند. به ،وان یک شریک، مشتریان می توانند مصرف انرژی خود را به گونه ای تنظیم کنند که از شرایط شبکه پشتیب، کند و چراغ ها را روشن نگه دارد.

این استراتژی‌ها بر اساس تاکتیک‌هایی هستند که شرکت‌ها برای دهه‌ها از آن استفاده کرده‌اند. امروزه، با داده های بیشتر و فرآیندهای دیجیتالی موجود، می تو،م کارهای بیشتری انجام دهیم. تعداد فزاینده ای از شرکت های C&I به شدت به اه، صفر خالص متمایل شده اند و از تامین کنندگان انرژی خود کمک می خواهند. آنها گزینه های جدیدی از جمله تعرفه های سبز و اجتناب از انتشار گازهای گلخانه ای را می خواهند. آنها از سیاست های انرژی پاک استقبال می کنند که انتقال به انرژی های تجدیدپذیر را تشویق می کند. با همکاری مش،، شرکت‌های برق و مشتریان می‌توانند گزینه‌های تجدیدپذیر با تأثیرگذاری بالا ایجاد کنند و به سمت کربن زدایی کار کنند.

شفافیت داده ها اعتماد مشتری را ایجاد می کند و کار با یکدیگر را آسان تر می کند. به ،وان مثال، برخی از شرکت‌ها پورتال‌هایی با دسترسی آسان ایجاد کرده‌اند تا به مشتریان کمک کنند تا به سرعت انرژی‌های تجدیدپذیر خود را به شبکه بزرگ‌تر متصل کنند. این پورتال ها بینش بلادرنگ ابزار را از وضعیت برنامه های کاربردی مشتری و مح،ات مهندسی مرتبط با درخواست های اتصال آنها می دهند. در اینجا یک مثال دیگر وجود دارد: اگر یک شرکت برق در روزهای گرم در فصل آتش سوزی کالیفرنیا نیاز به استفاده از سوختگی داشته باشد، به مشتریان نشان می دهد که چرا. همچنین، برخی از اپراتورهای سیستم مستقل منطقه ای داده های شبکه و شرایط بازار را در زمان واقعی ارائه می دهند. این رویاهای مدیران تأسیساتی است که در حال بهینه سازی هزینه و مصرف انرژی در سایت های C&I هستند. نکته این است که به جای آنچه مشتریان می توانند به ،وان محاصره درک کنند، اعتماد ایجاد کنیم.

در حال حاضر آغاز شده است

آموزش و مشارکت دادن به مشتریان برای انتقال انرژی حیاتی خواهد بود. برای جلب مشارکت مشتریان به ،وان شرکای که به انعطاف پذیری و پایداری کمک می کنند، شرکت های آب و برق از برنامه های تشویقی و شفافیت داده ها برای تحریک رفتار خود استفاده می کنند.

شرکت های آب و برق می توانند با ایجاد روابط خود با فروشندگان در این پویایی قدرت جدید شرکت کنند. DERها به یک شرکت کمک می کنند تا اه، خالص کربن زدایی صفر خود را برآورده کند و یک شبکه برق انعطاف پذیرتر ایجاد کند. شبکه ممکن است (هنوز) برای هجوم مشتری، که امروز شاهد آن هستیم آماده نباشد، اما این انتقال در حال وقوع است. بسیاری از شرکت های آب و برق این تغییر را فرصتی برای افزایش ارزش مادام العمر مشتری و ایجاد جریان های درآمدی جدید می دانند. در نهایت، زم، که مشتریان به تامین کنندگان تبدیل شوند، هر دو طرف سود می برند.