تامین کننده انرژی فرصت های جدیدی را برای شرکت ها ایجاد می کند
اگر شرکتهای برق بتوانند از ارائه خدمات انرژی و نه تنها با ساختن داراییهای تولید برق بیشتر سود ببرند، برنامههای بهرهوری انرژی و مدیریت انرژی بیشتری را ترویج خواهند کرد که به نفع همه مشتریان است.
درک اه، تامین کننده انرژی
این امر به ویژه مهم است زیرا تنظیمکنندههای بیشتری در نظر دارند از شرکتهای برق بخواهند از مدلهای درآمد مبتنی بر دارایی به مدلهای درآمدی مبتنی بر عملکرد تغییر کنند. همانطور که موسسه کوه راکی توضیح می دهد، مقررات مبتنی بر عملکرد (PBR) “رویکردی برای تنظیم تاسیسات برق است که هدف آن همسویی انگیزه های سود شرکت با اه، اجتماعی، مانند کربن زدایی و انعطاف پذیری است. به طور کلی، PBR جایگزینی برای مقررات سنتی «هزینه خدمات» با جبران عملکرد شرکتها به جای فروش بیشتر برق یا سرمایهگذاری در زیرساختهای جدید ارائه میکند.
درباره مدیریت روابط با مشتری بیشتر بیاموزید و فرصت های جدیدی را برای گسترش خدمات و افزایش درآمد کشف کنید.
چگونه شرکت های برق می توانند با مصرف کنندگان انرژی کار کنند؟
زیرساختهای شبکه و مدلهای درآمدی ابزار به تکامل ادامه خواهند داد. تنظیمکنندهها در حال گسترش اه، هستند تا مدلهای درآمدی مبتنی بر عملکرد و انعطافپذیری شبکه را در بر گیرند. شرکتهایی که عادت دارند مستقیماً با مصرفکنندگان درگیر شوند – مانند تولیدکنندگان و تامینکنندگان باتری، خدمات خورشیدی، پمپهای حرارتی، شارژ خانگی و حتی خودروسازان – برای ارائه مزایای انرژی وارد ا،یستم میشوند. و شرکتهایی که از کربن زدایی حمایت میکنند، از آنها حمایت میکنند. چگونه همه مشتری را در مرکز همه اینها در زمان واقعی نگه می دارند؟ با داده ها و پلتفرم های در دسترس که اعتماد و چابکی ایجاد می کند.
یک منبع ضروری برای مشارکت با تأمینکننده انرژی، دادههای استفاده از مشتری است که توسط زیرساخت اندازهگیری پیشرفته (AMI) جمعآوری شده است. داده های AMI به مشتریان کمک می کند تصمیم بگیرند که چگونه برق خود را مدیریت کنند، از محصولات جدید استفاده کنند یا خدمات شخص ثالث را فعال کنند. تجزیه و تحلیل داده ها می تواند به هر مشتری کمک کند تا ال،ای مصرف خود را درک کند و تغییراتی را مطابق با نیازها و انگیزه های خود ایجاد کند. به اشتراک گذاری داده ها و اطلاعات استفاده با مشتریان به تغییر روابط آنها با ابزار از یک مصرف کننده صرف به یک شریک کمک می کند. به ،وان یک شریک، مشتریان می توانند مصرف انرژی خود را به گونه ای تنظیم کنند که از شرایط شبکه پشتیب، کند و چراغ ها را روشن نگه دارد.
این استراتژیها بر اساس تاکتیکهایی هستند که شرکتها برای دههها از آن استفاده کردهاند. امروزه، با داده های بیشتر و فرآیندهای دیجیتالی موجود، می تو،م کارهای بیشتری انجام دهیم. تعداد فزاینده ای از شرکت های C&I به شدت به اه، صفر خالص متمایل شده اند و از تامین کنندگان انرژی خود کمک می خواهند. آنها گزینه های جدیدی از جمله تعرفه های سبز و اجتناب از انتشار گازهای گلخانه ای را می خواهند. آنها از سیاست های انرژی پاک استقبال می کنند که انتقال به انرژی های تجدیدپذیر را تشویق می کند. با همکاری مش،، شرکتهای برق و مشتریان میتوانند گزینههای تجدیدپذیر با تأثیرگذاری بالا ایجاد کنند و به سمت کربن زدایی کار کنند.
شفافیت داده ها اعتماد مشتری را ایجاد می کند و کار با یکدیگر را آسان تر می کند. به ،وان مثال، برخی از شرکتها پورتالهایی با دسترسی آسان ایجاد کردهاند تا به مشتریان کمک کنند تا به سرعت انرژیهای تجدیدپذیر خود را به شبکه بزرگتر متصل کنند. این پورتال ها بینش بلادرنگ ابزار را از وضعیت برنامه های کاربردی مشتری و مح،ات مهندسی مرتبط با درخواست های اتصال آنها می دهند. در اینجا یک مثال دیگر وجود دارد: اگر یک شرکت برق در روزهای گرم در فصل آتش سوزی کالیفرنیا نیاز به استفاده از سوختگی داشته باشد، به مشتریان نشان می دهد که چرا. همچنین، برخی از اپراتورهای سیستم مستقل منطقه ای داده های شبکه و شرایط بازار را در زمان واقعی ارائه می دهند. این رویاهای مدیران تأسیساتی است که در حال بهینه سازی هزینه و مصرف انرژی در سایت های C&I هستند. نکته این است که به جای آنچه مشتریان می توانند به ،وان محاصره درک کنند، اعتماد ایجاد کنیم.