جستجوی سایت تجارت الکترونیک یک ،صر حیاتی از یک استراتژی دیجیتال موفق است. آن نوار مستطیلی در گوشه سمت راست بالای صفحه؟ این است بسیار قدرتمند در واقع، تحقیقات نشان می دهد که کاربران جستجوی سایت هستند 6.4 برابر بیشتر احتمال دارد برای تبدیل و درآمدزایی به این دلیل که ،یدار، که از جستجوی سایت استفاده می کنند، قصد قوی تری برای ،ید دارند، آنها به دنبال محصولات خاصی هستند و می دانند که چه می خواهند. در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد بهترین شیوه های جستجوی سایت تجارت الکترونیک بد،د تا بتو،د تبدیل ها را افزایش دهید و یک تجربه ،ید فوق العاده ارائه دهید.
آنچه یاد خواهید گرفت:
جستجو در سایت تجارت الکترونیک چیست؟
چرا جستجوی سایت تجارت الکترونیک اینقدر مهم است؟
انواع مختلف پرس و جوهای جستجوی سایت
بهترین روش های جستجو در سایت تجارت الکترونیک
مزایای جستجوی سایت تجارت الکترونیک
جستجو در سایت تجارت الکترونیک چیست؟
جستجوی سایت تجارت الکترونیک ابزاری است که ،یداران برای یافتن محصولات در وب سایت شما از آن استفاده می کنند. به جای مرور صفحات فهرست محصولات و استفاده از فیلترها برای یافتن موارد مرتبط، نوار جستجو به کاربران امکان می دهد کلمات کلیدی و عبارات را برای ،ید ساده تر تایپ کنند.
چند سناریو معمولی را که ممکن است در طول جستجوی مشتری پیش بیاید در نظر بگیرید:
- مترادف ها: چندین روش مختلف برای جستجوی یک چیز وجود دارد. فکر کنید: قهوه ساز در مقابل قهوه ماشین آلات. این ممکن است جزییات ناچیز به نظر برسد، اما چیزی است که باید در نظر بگیرید – و چیزی است که فناوری جستجوی سایت تجارت الکترونیک شما باید بتواند از پس آن برآید.
- املای غلط: املای کاپوچینو سخت است. وقتی مشتری به دنبال دستگاه کاپوچینو از مقدار من،ی از p یا c استفاده نمی کند چه اتفاقی می افتد؟ با راه حل من، جستجوی سایت تجارت الکترونیک، این نباید مشکلی ایجاد کند و نتایج من، همچنان نشان داده می شود.
- ابرنام و مترادف: قهوه ساز، قهوه ساز. ی،ان، اما متفاوت. اینها نمونه هایی از Hypernym ها و Hyponyms هستند که باید هنگام جستجوی سایت در نظر بگیرید.
جستجوی سایت تجارت الکترونیک شما باید به اندازه کافی پیچیده باشد تا بتواند این سناریوهای مختلف را در نظر بگیرد و نتایج دقیق و مفیدی را ارائه دهد.
نکات تخصصی را برای افزایش بازدید سایت خود دریافت کنید
بازدیدکنندگان بیشتر = فروش بیشتر. تاکتیک های سئوی تجارت الکترونیک را بررسی کنید تا محصولات خود را به صورت آنلاین پیدا کنید.
چرا جستجوی سایت تجارت الکترونیک اینقدر مهم است؟
هر چند فقط 16 درصد از ،یداران با استفاده از تابع جستجو، آنها 55٪ از کل درآمد آنلاین را تولید می کنند. اگر بیش از نیمی از درآمد از بازدیدکنندگ، است که از جستجوی سایت استفاده میکنند، بسیار مهم است که مطمئن شوید تجربه یکپارچه، راحت و بصری است. به هر حال، اگر ،یداران نتوانند محصولات شما را پیدا کنند، چگونه می تو،د فروش ایجاد کنید؟ اگر جستجوی سایت تجارت الکترونیک شما نامرتب به نظر می رسد یا نتایج جستجو مرتبط نیستند، مشتریان از جای دیگری ،ید می کنند. این به ویژه زم، مهم است که در نظر بگیرید که 74 درصد از ،یداران می گویند که برای کنار گذاشتن یک نام تجاری بیش از سه تجربه بد لازم نیست. در زم، که هر تعاملی مهم است، انجام درست جستجوی سایت بسیار مهم است.
انواع مختلف پرس و جوهای جستجوی سایت
هر سناریوی ،ید منحصر به فرد است. برخی از ،یداران با در نظر گرفتن یک محصول خاص به سایت شما وارد می شوند. دیگران ممکن است در جستجوی یک هدیه باشند. برخی حتی ممکن است اصلاً به دنبال محصول نباشند – آنها فقط به مشاوره یا کمک در مورد مشکل مرتبط با محصولات یا صنعت شما نیاز دارند. انواع مختلفی از پرس و جوهای جستجو وجود دارد و هر کدام هدف خاص خود را دارند. در اینجا چند مورد از رایج ترین آنها آورده شده است.
سوالات جستجوی دقیق: این نوع جستجویی است که وقتی ،یدار بداند اتفاق می افتد دقیقا آنچه آنها می خواهند حتی ممکن است یک شماره محصول در دسترس داشته باشند یا نام و مدل را بدانند. به ،وان مثال، یک مشتری ممکن است “Breville Precision Brewer” را در نوار جستجوی سایت وارد کند تا به مطابقت دقیق با نیازهای از پیش تعیین شده برسد.
پرس و جوهای جستجوی نوع محصول: این نوع پرس و جو معمولاً توسط ،یدار، انجام می شود که ایده کلی از آنچه به دنبال آن هستند دارند، اما از جزئیات آن مطمئن نیستند. در یک سایت لوازم آشپزخانه، این ممکن است چیزی شبیه به “دستگاه قهوه ساز فولاد ضد زنگ” باشد.
سوالات جستجوی علائم: گاهی اوقات ممکن است یک مشتری به جای محصولات، به دنبال راه حلی برای مسائل خاص به سایت شما بیاید. به ،وان مثال، شخصی که قبلاً یکی از دستگاه های قهوه ساز شما را در اختیار دارد، ممکن است “کاراف ش،ته” را در جستجوی سایت شما وارد کند.
سوالات جستجوی غیر محصول: مشتریان بالقوه ممکن است بخواهند قبل از ،ید کمی تحقیق کنند. و مشتری، که قبلاً محصولاتی را از شما ،یداری کردهاند، ممکن است در مورد نگهداری یا استفاده از آنها سؤالاتی داشته باشند. اینجاست که درخواستهای جستجوی غیرمحصولی وارد میشوند. یک علاقهمند به کافئین که یک دستگاه اسپرسوساز جدید را در نظر میگیرد ممکن است درباره «چگونگی ایجاد لاته آرت» سؤال کند. همراه با فهرست محصول و صفحات جزئیات محصول، محتوای تجارت الکترونیک شما باید شامل پستهای وبلاگ، آموزشها و نحوه انجام این نوع سوالات باشد.
سوالات زبان طبیعی: همانطور که مشتریان بیشتر به هوش مصنوعی محاوره ای عادت می کنند، پرس و جوها احتمالاً بیشتر و بیشتر شبیه به زبان طبیعی خواهند بود. به ،وان مثال، به جای جستجوی ساده «قهوهساز»، یک ،یدار ممکن است با یک اعلان زمینه بیشتری را اضافه کند. آنها ممکن است بنویسند، “من به دنبال یک قهوه ساز سطح بالا هستم که کمتر از 300 دلار باشد و به فیلتر نیاز نداشته باشد”. برای اطمینان از اینکه سایت شما نتایج مرتبط را برمی گرداند، پیاده سازی قابلیت های جستجوی م،ایی و سایر ابزارهای تجارت محاوره ای بسیار مهم است.
بهترین روش های جستجو در سایت تجارت الکترونیک
همه تجربیات جستجوی سایت ی،ان ایجاد نمی شوند. برای اطمینان از اینکه نتایج مرتبط، دقیق و واقعا مفید هنگام جستجوی ،یداران نشان داده میشوند، باید بهترین روشها را دنبال کرد. در غیر این صورت، کاربران برای یافتن آنچه به دنبال آن هستند مشکل خواهند داشت – و برای یافتن آن به جای دیگری خواهند رفت. در اینجا نحوه اطمینان از اینکه جستجوی سایت تجارت الکترونیک شما بهترین است، مهم نیست که ،یداران از چه نوع جستجویی استفاده می کنند، آمده است.
- همیشه نتایج را برگرد،د: یکی از ناامید کننده ترین تجربیات جستجو برای ،یداران شما؟ فقط در یک پرس و جو تایپ کنید تا نتیجه صفر به شما داده شود. برای اطمینان از اینکه این اتفاق نمی افتد، روی مدیریت مترادف کلمات کلیدی و محصولات تمرکز کنید. عبارات جستجویی را که اغلب نتایج صفر را برای ،یداران شما به ارمغان می آورد، وارد کنید و از آنجا شروع کنید. این می تواند یک کار وقت گیر باشد، بنابراین برای پشتیب، از هوش مصنوعی استفاده کنید. میتو،د از ابزارهایی استفاده کنید که فوراً نامزدهای مترادف را ایجاد میکنند و تنها با یک یا دو کلیک آنها را اعمال میکنند. به طور مداوم 10 عبارت برتر بدون نتیجه خود را تجزیه و تحلیل کنید و پیکربندی جستجوی خود را به دقت تنظیم کنید.
- ارائه نتایج جستجوی شخصی شده: با فعال ، داده های مشتری، می تو،د اطمینان حاصل کنید که نتایج جستجو برای هر ،یدار دقیق تر و مرتبط تر است. به ،وان مثال، می تو،د از تاریخچه ،ید، جزئیات جمعیتی و موقعیت مک، استفاده کنید تا به کاربران جستجوی سایت تجارت الکترونیک کمک کنید تا محصولات من، خود را پیدا کنند. دادههای مشتری جمعآوریشده از تعاملات بازاریابی، برخوردهای قبلی با فروش و خدمات، میتو،د ترجیحات ،یداران را کشف کنید و نتایج محصول را بر این اساس اولویتبندی کنید. توصیههای سفارشی میتوانند تا ۲۶ درصد از درآمد را به خود اختصاص دهند، که نشاندهنده نقش حیاتی تجارب جستجوی شخصی در افزایش فروش و رضایت مشتری است.
- ارائه نتایج جستجوی مرتبط: ا،ر ،یداران با خوشحالی از یک پیشنهاد مفید استقبال می کنند. جستجوی سایت تجارت الکترونیک مک، عالی برای گسترش افق مشتریان شما و معرفی محصولاتی است که ممکن است به آنها علاقه داشته باشند. با پیشنهاد موارد و دسته بندی های مرتبط در صفحه تکمیل خودکار و نتایج، می تو،د به ،یداران کمک کنید تا به سفر خود ادامه دهند. این بسیار شبیه تجربهای است که یک مصرفکننده هنگام جستجو در Google دارد: اگر یک پرس و جو را تکمیل کنید و به پایین صفحه بروید زیرا چیزی را که به دنبال آن بودید پیدا نکردید، جستجوهای مرتبطی را مشاهده خواهید کرد که میتو،د به آن بروید. فقط با یک کلیک این یک استراتژی کلیدی برای افزایش تبدیل و میانگین ارزش سفارش است.
- تفاوت بین موبایل و دسکتاپ: تجربه جستجوی سایت تجارت الکترونیک شما بسته به دستگاهی که ،یدار استفاده می کند باید متفاوت باشد. تجارت تلفن همراه در حال حاضر در همه جا وجود دارد و مهم است که فضای کوچک صفحه گوشی را به حدا،ر برس،د. UX جستجوی شما باید این را در نظر بگیرد. برای مثال، اگر یک ،یدار از دسکتاپ برای دسترسی به وبسایت تجارت الکترونیک شما استفاده میکند، ممکن است بخواهید چندین پیشنهاد کلیدواژه را در طول تجربه تکمیل خودکار، چند جستجوی مرتبط و برخی پیشنهادات دستهبندی نشان دهید. این به این دلیل است که دسکتاپ عملکردهای غنی تری را ارائه می دهد – مانند جلوه های شناور و طراحی پویا. اما این همیشه در موبایل امکان پذیر نیست. مهم است که هنگام طراحی تجربه جستجوی سایت تلفن همراه خود متفکر باشید تا بتو،د ،یداران را در هر صفحه ای به دست آورید.
- با تکنولوژی جدید به روز باشید: هوش مصنوعی مولد، پردازش زبان طبیعی و جستجوی محاوره ای تجربه و انتظارات جستجوی سایت تجارت الکترونیک را تغییر می دهند. در حال حاضر، بسیاری از مشتریان انتظار دارند که بتوانند به زبان ساده با چت بات ها و سایر ابزارهای تجارت مکالمه ارتباط برقرار کنند تا نتایج جستجوی مفیدی به دست آورند. این برای ،ب و کارها چه م،ایی دارد؟ اکنون زمان آن است که گزینه های جستجوی سایت را در نظر بگیرید که شامل قابلیت های جستجوی م،ایی است که می تواند هدف پشت این پرس و جوهای فرم طول، را به تصویر بکشد. با استفاده از فناوری تجارت الکترونیک و ابزارهای جستجو که می توانند زمینه پرس و جوهای زبان طبیعی را درک کنند، جلوتر از منحنی و آماده رقابت در عصر جدید هوش مصنوعی خواهید بود.
مزایای جستجوی سایت تجارت الکترونیک
طبق یک مطالعه توسط Prefixbox، کاربران جستجوی سایت تجارت الکترونیک هستند 6.4 برابر بیشتر احتمال دارد برای تبدیل و درآمدزایی دلیلش این است که ،یدار، که جستجو می کنند، قصد ،ید بالایی دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، چند مزیت کلیدی از عملکرد جستجوی بهینه سایت وجود دارد.
- نرخ تبدیل بالاتر: طبیعتاً جستجوی سایت تجارت الکترونیک به افراد کمک می کند آنچه را که به دنبال آن هستند پیدا کنند. هرچه یافتن محصول من، آسان تر باشد، احتمال اینکه ،یدار تبدیل کند و به درآمد آنلاین شما بیافزاید، بیشتر می شود. چا-چینگ!
- داده های بیشتر برای تصمیم گیری آگاهانه: در حالی که جستجوی سایت تجارت الکترونیک برای تجربه کاربری و درآمد شما بسیار مفید است، منبع عالی داده نیز می باشد. می تو،د از روندهای جستجوی سایت برای راهنمایی استراتژی ،ب و کار خود استفاده کنید. به ،وان مثال، اگر مشتریان اغلب محصولاتی را که نمی فروشید جستجو می کنند، می تو،د پیشنهاد خود را گسترش دهید یا با برندی که این کار را می کند شراکت ایجاد کنید. همچنین می تو،د تعیین کنید کدام محصولات بیشترین جستجو را دارند و از این داده ها برای اطلاع رس، پیش بینی موجودی استفاده کنید.
- تجربه کاربری بهتر: وقتی صحبت از توانایی پیمایش آسان در یک وب سایت تجارت الکترونیک می شود، عملکرد جستجو بسیار مهم است. مهم است که جستجوی سایت شما بتواند نتایج دقیقی را برای انواع مختلف پرس و جوهای جستجو ارائه دهد. همچنین باید بتواند مواردی مانند غلط املایی، مترادف ها و ابرنام ها (مانند تونیک، پیراهن و بلوز) را مدیریت کند. همه اینها کلید یک تجربه ،ید مثبت است – و برای درآمد آنلاین شما بسیار مهم است. از این گذشته، اگر یک ،یدار نتواند محصول من، را پیدا کند، چگونه می تو،د فروش داشته باشید؟
نحوه سنجش عملکرد جستجوی سایت
قبل از شروع بهینه سازی جستجوی سایت تجارت الکترونیک خود، مهم است که بد،د چگونه موفقیت را تعریف کنید و کدام معیارها را دنبال کنید. در اینجا چند مورد از رایج ترین روش ها برای سنجش عملکرد جستجوی سایت آورده شده است.
- نرخ کلیک جستجو: مشابه نرخ تبدیل جستجو، این معیار نسبت جستجوهای منحصربهفردی را که منجر به کلیک میشود، اندازهگیری میکند.
- نرخ تبدیل جستجو: این معیار به شما میگوید نسبت جستجوهای منحصربهفرد پس از هر رویداد سبد ،ید. به ،وان مثال، اگر شخصی قهوهساز را جستجو کند و آن را به سبد ،ید خود اضافه کند، بدون در نظر گرفتن اینکه آیا ،ید را تکمیل کرده باشد، به ،وان یک تبدیل به حساب میآید.
- میانه موقعیت درگیر: این معیار موقعیت محصولی که بیشترین کلیک را برای یک عبارت جستجوی معین داشته است را به شما می گوید. به ،وان مثال، اگر ،یداران یک «ماشین کاپوچینو» را جستجو کنند و محصولی که در جایگاه هشتم قرار دارد بیشترین کلیک را داشته باشد، این نشان میدهد که چیزی با ارتباط جستجو درست نیست. محبوب ترین محصول شما برای یک جستجوی معین باید در جایگاه اول صفحه نتایج جستجوی شما باشد.
به یاد داشته باشید که این معیارها را در دستگاهها و بر اساس کانال پیگیری کنید تا بد،د جستجوی سایت تجارت الکترونیک شما در تلفن همراه و دسکتاپ چگونه کار میکند.
آینده جستجوی سایت تجارت الکترونیک
همه چیز می تواند به سرعت تغییر کند – به خصوص وقتی صحبت از تجارت الکترونیک می شود. با پیشرفت فناوری با سرعتی سرسام آور، ما فقط می تو،م فرض کنیم که تجربیات مبتنی بر هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی به طور فزاینده ای بهتر می شوند. برای رقابتی ماندن در تجارت آینده، باید نجیب و چابک باشید و جستجوی سایت خود را برای تطبیق با رفتارها و ترجیحات مشتریان جدید بهینه کنید. Salesforce Commerce Cloud تمام فناوریهایی را که برای ایجاد تجربههای آسان و بصری مشتری نیاز دارید – از جمله جستجوی سایت، ارائه میکند.
تحقیقات جدید: گزارش معیار صنعت جستجوی سایت
دادهها را کاوش کنید و برای بهینهسازی جستجوی سایت، بینشی دریافت کنید
منبع: https://www.salesforce.com/blog/ecommerce-site-search/