تنهایی و انزوا همچنان دغدغه های محل کار است زیرا افراد بیشتری حداقل بخشی از هفته را از راه دور کار می کنند. حتی با درخواست شرکت های بیشتری کارمندان به دفتر باز می گردند حتی پاره وقت، 82 درصد از کارگران گزارش آنها در محل کار احساس تنهایی کرده اند و 40 درصد گفته اند که فقدان تعامل واقعی چهره به چهره باعث شده است که آنها احساس انزوا بیشتری داشته باشند.
در حالی که ممکن است در نهایت یک مکالمه جدیتر با منابع انس، اتفاق بیفتد، مدیران و همکاران میتوانند با الگوبرداری از موقعیتهای چالشبرانگیز خود و راههایی که برای استرس، اضطراب یا تنهایی به دنبال کمک هستند، صحبت کنند. به هم تیمی ها یادآوری کنید که مشکلی نیست و حتی توصیه می شود برای ورزش ،، هوای تازه یا خوردن یک وعده غذایی سالم استراحت کنید. بیشتر از همه، تیم ها می توانند در ارتباط باقی بمانند.
این می تواند شامل مواردی به سادگی باشد مانند اینکه از مردم بپرسید چه احساسی دارند، ایجاد یک نظرسنجی آمادگی عاطفی، در مورد اوج و فرودهای روز یا هفته خود بحث می کنند و به افراد اجازه می دهند تا برای شروع جلسات گفت،ای شخصی یا ساده تری داشته باشند. کار از راه دور باعث میشود که افراد از کنار میز یا راهرو خود به خودی خود به خود نگیرند، بنابراین ایجاد فضایی برای آن هنگام ملاقات از طریق ویدیو مهمتر میشود. برنامه ریزی هفتگی زمان اجتماعی تیمی راه دیگری برای خلق لحظات است، حتی اگر افراد از نظر فیزیکی از هم دور باشند.
به گفته پالاوی یتور، مشاور سلامت روان و مربی سلامت عاطفی در Coa، استفاده از “سوالات هوشمند” برای ارتباط با فردی که به نظر می رسد گوشه گیر به نظر می رسد یا نشانه های تنهایی را نشان می دهد، می تواند به شروع گفتگو و ریشه یابی آنچه در جریان است کمک کند. ، یک استودیوی آنلاین سلامت روان. چند نمونه از سوالات هوشمند عبارتند از:
- این برای شما چگونه بوده است؟
- من/تیم برای حمایت از شما چه کاری می توانم انجام دهم؟
- برای اینکه بد،م چیزی شما را آزار می دهد باید به دنبال چه چیزی باشیم؟
- دوست دارید در شرایط سخت چگونه از شما مراقبت شود؟
- چه چیزی باعث میشود که شما احساس مشارکت و ارتباط داشته باشید؟
- چقدر احساس راحتی می کنید که افکار و تجربیات خود را با تیم یا مدیر خود به اشتراک بگذارید؟
دومان افزود: “پرسیدن از همکاران چگونه کار می کنند، مزاحم نیست و نباید یک گفتگوی HR باشد.” شما لازم نیست یک درمانگر معتبر باشید تا از ،ی بپرسید که چگونه است. این نشان می دهد مراقبت است.»
جیم هارتر، دانشمند ارشد مدیریت محیط کار و بهزیستی در گالوپ و یکی از نویسندگان کتاب «بهزیستی در محل کار: چگونه تیمهای انعطافپذیر و شکوفا بسازیم»، میگوید: «در صورت وجود اعتماد، رفاه برای ا،ر مردم احساس تهاجمی نمیکند.» “شما باید با چیزی شروع کنید که باعث ایجاد اعتماد می شود. ایجاد یک فرهنگ خوب به این م،ی است که یک سازمان موقعیت هایی را ایجاد می کند تا مردم یکدیگر را بشناسند. اگر این را ند،م، کمک ، به آن سخت است.»
مرزهای بین کار، خانه و خانواده محو شده است. چه بخواهیم چه نخواهی، دیگر نمی توان صحبت و مدیریت جنبه های مختلف سلامت روان در محیط کار را نادیده گرفت.
مسئولیت اطمینان از رفاه مردم فقط بر عهده مدیران نیست – که ممکن است احساس تنهایی را نیز تجربه کنند – بلکه در بین سازمان هاست. بله، مکالمه میتواند از منابع انس، یا C-suite شروع شود تا لحن ایجاد کند، اما هر ،ی میتواند بدون اینکه تهاجمی باشد، با همکاران تماس بگیرد.
در حالی که شرکت ها می توانند مزایای مربوط به سلامت روان را ارائه دهند، افراد نیز می توانند نقشی ایفا کنند. برای کمک به ایجاد فرهنگی که باعث شود مردم کمتر احساس تنهایی کنند، نیازی نیست که یک مدیر اجرایی یا حتی یک رهبر مردمی باشید.
مکالمه پیرامون تنهایی را عادی کنید
بیاموزید که چگونه Customer 360 به شما در افزایش کارایی، بهبود نتایج و کاهش هزینه ها کمک می کند.