وقتی مشتری صندلی یا پرواز خود را در برنامه یا وب سایت شرکت هواپیمایی تغییر می دهد، انتظار دارد که بلافاصله در تجربه خود نشان داده شود. وقتی بعداً به یک کیوسک یا پیشخوان خدمات مراجعه میکنند یا با خدمات مشتری تماس میگیرند، انتظار دارند – کاملاً منطقی – که نماینده خدمات بهروز باشد. مشتری همچنین احتمالاً تصور می کند که شرکت هواپیمایی برای آنها ایمیل یا پیشنهادهای نامربوط ارسال نمی کند.
اما در برخی موارد، پاسخهای بلادرنگ حتی میتوانند نتیجه مع، داشته باشند. یک ایمیل سبد ،ید رها شده بگیرید. بسیاری از ما تنها چند میلی ث،ه پس از تصمیم به ،وج، به یک ایمیل یادآوری واکنش نشان نمی دهیم – یا حتی بدتر از آن، یک پیام متنی. وقتی در مورد بازاریابی بلادرنگ صحبت می کنیم، منظور ما همین است.
با استفاده از داده های بلادرنگ با یک CDP چه کاری می تو،د انجام دهید؟
بیایید با تفاوت بین داده های زمان واقعی و بازاریابی زمان واقعی شروع کنیم. دادههای بیدرنگ پردازش میشوند و بلافاصله پس از گرفتن برای استفاده در دسترس هستند. این میلی ث،ه است. به ،وان مثال، GPS روی تلفن شما موقعیت مک، شما را ثبت می کند و مسیر رانندگی را در زمان واقعی توصیه می کند.
ممکن است به نظر برسد که بازاریابان باید در دنیای مدعیان اسکار زندگی کنند همه چیز همه جا به یکباره. لازم نیست. آنچه مهم است این است که شما در زم، که نیاز به دستیابی به مشتریان دارید، با تجربه من، به آنها دسترسی پیدا کنید. بازاریابی بلادرنگ به این م،ا نیست که همیشه همه پاسخ ها را داشته باشید، بلکه به این م،است که در زمان نیاز به مشتریان، آنچه را که نیاز دارند ارائه دهید.
یک پلت فرم داده مشتری چه کاری می تواند انجام دهد؟
مدیریت ا،امات نرخ پاسخ میتواند هزینهها و پیچیدگی را کاهش دهد، تا زم، که بر تجربه مشتری تأثیری نداشته باشد.
اما در حالی که گرفتن و پردازش سریع داده ها مهم است، همیشه لازم نیست فوراً روی آن عمل کنید. این امر به ویژه در بازاریابی صادق است، زم، که مشتری سفر را هدایت می کند. نیازی نیست که زمان واقعی در حال حاضر به م،ای واقعی باشد. زم، که کاربر نهایی به آن نیاز دارد، اطلاعات را ارائه می دهد. این ممکن است چند ث،ه یا حتی چند ساعت بعد باشد.
جستجوی «بازاریابی بلادرنگ» مجموعهای از تعاریف را نشان میدهد. آنها از مبهم (“پاسخ سیستماتیک به مشتریان خود”) تا دستوری (“تمرکز بر … بازخورد مشتری”) متغیر هستند. انگار هیچ ، نمی داند ساعت چند است.
به ،وان مثال، یک مشتری ممکن است از یک وب سایت تجارت الکترونیک ،ید کند که او را در یک بخش با ارزش قرار می دهد. تغییر بخش میتواند باعث ورود آن شخص به سفری شود که برای مشتریان با ارزش بالا طراحی شده است. پس از آن می تو،د دفعه بعد که در اینستاگرام اسکرول می کنند، آنها را با تبلیغات من، هدف قرار دهید.
هر گونه سردرگمی طول، در مورد اینکه چه چیزی در زمان واقعی است و چه نیست اهمیت خود را از دست می دهد، وقتی سؤال بهتری را مطرح می کنیم: مشتری در حال حاضر واقعاً به چه چیزی از ما نیاز دارد؟
به سمت ابر قدم بردارید
این مثال تفاوت بین داده های بلادرنگ و بازاریابی بلادرنگ را به ما نشان می دهد. سیستم های بلادرنگ باید نمایه های مشتریان را فوراً به روز کنند. از سوی دیگر، بلادرنگ بازار یابی باید با هر سرعتی که برای مشتری من، است اتفاق بیفتد – چه امروز، در پنج دقیقه یا هفته آینده.
اخیراً Genie Data Cloud را معرفی کردیم، CDP ما که از دادههای بلادرنگ استفاده میکند تا بازاریابی بلادرنگ را برای شرکتها آسانتر کند. استفاده حدا،ری از داده های زمان واقعی می تواند به شما در بهبود سفرهای مشتری کمک کند.
هر ،ی که یک CDP را برای پشتیب، از مدیریت دادههای بلادرنگ در نظر میگیرد، باید بپرسد که تا چه حد از ا،امات “زمان من،” آنها پشتیب، میکند. تنها انجام بخشی از سفر مشتری در زمان واقعی ممکن است کافی نباشد. مثلا:
- داده های شخص اول: بسیاری از شرکت ها در حال حاضر گنجینه ای از داده های شخص اول دارند و استفاده از آن ها در زمان واقعی با CDP شما باید آسان باشد.
- اقدامات داده: بازاریابان راههای مختلفی برای برقراری ارتباط با مشتریان دارند و این روشها (یا کانالهای) مختلف نیاز به دریافت سیگنالهای سریع از CDP بلادرنگ دارند.
- شراکت: یکپارچگی قابل اعتماد و آسان با شرکای کلیدی همچنین به حذف اصطکاک در فرآیند انتقال داده، در جایی که به اشخاص ثالث نیاز است (مانند غنی سازی داده ها، فعال سازی رسانه و ممیزی) کمک می کند. به ،وان مثال، ما اخیراً ادغام با Snowflake، Amazon SageMaker، Microsoft Azure و دیگران را در AppExchange.
یک پلتفرم دادههای مشتری که با دادههای بیدرنگ تغذیه میشود، میتواند به ارتقای تیم بازاریابی شما به سطح بعدی کمک کند، در حالی که کارایی هزینه را در نظر داشته باشید. راهنمای ما به شما نشان می دهد که چه چیزی ممکن است.
سفر و مهمان نوازی یک تجارت بسیار حساس به زمان است. اگر نمایه دیجیتالی مشتری در حال حاضر دقیق نباشد، میتواند باعث اتفاقات ناگوار شود. وقتی این اتفاق میافتد، مسافری پرواز خود را از دست میدهد یا صندلی من، را نمیگیرد – و شکایات خود را در رسانههای اجتماعی بیان میکند.
بیایید به مفهوم بازاریابی بلادرنگ نگاه کنیم و راه هایی را که برندهای پیشرو از آن برای جلب مشتری استفاده می کنند، نشان دهیم.
بازاریابی بلادرنگ چیست و چگونه از داده های زمان واقعی استفاده می کند؟
مقالاتی درباره بازاریابی که فقط برای شما انتخاب شده اند را در صندوق ورودی خود دریافت کنید
<،on name="Subscribe" cl،="wp-block-salesforce-blog-newsletter-signup__submit btn btn-lg btn-primary form-subscribe-modal-open">
ثبت نام کن ،on>
وقتی بازاریابان می گویند “زمان واقعی” ی،ی چه؟
چگونه می تو،د اولویت های داده های بلادرنگ خود را تنظیم کنید؟ به یاد داشته باشید که بازاریابی دو حالت اساسی دارد:
- پاسخ دادن: زم، که مشتریان قبلا نامزد شده اند به آنها واکنش نشان می دهید. آنها در وب سایت شما، در برنامه شما هستند، و در یک کیوسک در فروشگاه شما نگاه می کنند.
- الهام بخشیدن: شما در حال تلاش برای جلب توجه مشتریان و مشتریان بالقوه هستید در حالی که ممکن است به شما فکر نمی کنند. شما ایمیل هایی با پیشنهادات ارسال می کنید، تبلیغات را در فیس بوک و اینستاگرام نشان می دهید و غیره.
وقتی مشتری در وب سایت یا برنامه است، انتظار دارد اقداماتش در میلی ث،ه (زیر یک ث،ه) پردازش شود. اما دلیلی وجود ندارد که مرکز تماس در چند ث،ه و سیستم ایمیل در عرض چند دقیقه بهروزرس، نشود، درست است؟
تنها دلیل ایجاد این تمایز این است که ممکن است هزینه های فنی و سازم، عمده ای برای تحمیل ا،امات بلادرنگ به تیم بازاریابی وجود داشته باشد. برخی از تیم ها منابعی برای رسیدگی به آن دارند و برخی دیگر ندارند.
هنگامی که بر اساس داده های بلادرنگ تصمیم می گیرید، می تو،د به روش هایی که برای آنها منطقی است به مشتریان پاسخ دهید. ارتقای پلتفرم دادههای مشتری خود به پلتفرم مبتنی بر دادههای زمان واقعی میتواند به شما کمک کند تا مطمئن شوید که پاسخهایی را که مشتریانتان میخواهند – زم، که آنها میخواهند، داشته باشید.
در بیشتر موارد، این حالت «پاسخ دادن» است که به شما نیاز دارد تا نگر،های مشتری را به سرعت برطرف کنید. از سوی دیگر، بیشتر فعالیتهای «Inspire» از پیش برنامهریزی شدهاند و از دادههای کامل و مدیریتشدهای بهره میبرند که نیازی به سرمایهگذاری با سرعت فوقالعاده ندارد.
اگر مانند ا،ر بازاریابان هستید، اخیراً اصطلاح “زمان واقعی” را زیاد شنیده اید. و احتمالاً از خود پرسیده اید که بازاریابی بلادرنگ چیست؟ آیا ما محتوا را در چند ث،ه ارائه می کنیم؟ میلی ث،ه؟ حتی سریعتر؟
ارتقای پلتفرم دادههای مشتری خود به پلتفرمی که روی دادههای همزمان کار میکند میتواند به شما در صرفهجویی در زمان و بهینهسازی هزینههایتان کمک کند. شما می تو،د استراتژی های بازاریابی خود را شخصی سازی کنید و از طریق فناوری من، با مشتریان ارتباط بهتری برقرار کنید.
منبع: https://www.salesforce.com/blog/what-is-real-time-marketing/
در بیشتر موارد، وقتی بازاریابان می گویند در زمان واقعی، منظور شما واقعاً این است زمان من،. واقعاً بازاریابی بلادرنگ چیست؟ برای ارتباط بهتر با مشتریان، داده های من، را در زمان من،، به سیستم های من، ارائه می دهد.
- زمان من، انجام کاری است که برای مهم ، هر لحظه برای مشتری لازم است
- زمان واقعی جمع آوری و پردازش داده ها بدون تاخیر است
انجام این کار نه تنها میتواند مشتریان راضیتر باشد، بلکه میتواند درآمد شما را به روشی مقرونبهصرفه بهبود بخشد. به هر حال، بازاریابی بلادرنگ چیست جز راهی به موقع برای رفع نیازهای مشتری؟
مهمتر است که سرمایهگذاریهای استراتژیک در سیستمهایی انجام دهید که باید در زمان واقعی باشند – به ،وان مثال، پلتفرم شخصیسازی و پلتفرم دادههای مشتری (CDP) – و درک آنچه در جاهای دیگر مورد نیاز است.
پیامدهایی برای سیستمهای پردازش دادههای پشتیبان و نیازهای منابع بازاریابان وجود دارد.