پیام جدید ما این بود:
RACI مخفف عبارت مسئول، پاسخگو، مشورت شده و مطلع است. مشخص می کند که چه ،ی مسئول تصمیمات و فعالیت های یک سازمان است.
پیام جدید ما این بود:
RACI مخفف عبارت مسئول، پاسخگو، مشورت شده و مطلع است. مشخص می کند که چه ،ی مسئول تصمیمات و فعالیت های یک سازمان است.
پیام رس، و موقعیت یابی محصول با هم کار می کنند و باید ستاره قطبی برای هر محصولی باشند. اگر خوب انجام شود، شما را از رقبا متمایز می کند، مشتریان جدیدی را به دست می آورد و با مشتریان فعلی اعتماد می کند. آنها همچنین به آگاهی و شهرت کلی برند شما کمک می کنند که به ،ه خود استعدادهای برتر را جذب می کند.
داشتن استراتژی، مصاحبه با افراد و ایدههای طوفان فکری بسیار سرگرم کننده است. اما شما همچنین به یک گردش کار متفکرانه نیاز دارید تا مطمئن شوید که ذینفعان من، در نظر گرفته شده اند.
موقعیت شما تغییر نمی کند، اما پیام رس، محصول شما انعطاف پذیر است. به آزمایش، دریافت بازخورد و گوش دادن به مشتریان خود ادامه دهید. پیامهای شما همراه با راهاندازی محصول جدید، شرایط بازار، پیشنهادات رقابتی و موارد دیگر تکامل خواهد یافت. در Salesforce، ما دوست داریم بگوییم “بهتر، بهتر، هرگز بهترین.” این طرز فکر عالی برای اتخاذ در هنگام نزدیک شدن به پیام است.
ما معتقدیم پیامرس، محصول عالی ساده، متمایز، به یاد ماندنی است و الهامبخش عمل است. این همان بیلبوردی است که در اتوبان دیدید و چند روز بعد به خود فکر می کنید. یا ایمیل بازاریابی که احساس می کند شخصاً با شما صحبت می کند. پیامرس، باعث میشود که به جلو خم شوید، بخواهید بیشتر بیاموزید، و گاهی اوقات، اگر مثل من نرمافزار هستید، حتی گریه کنید. (تبلیغات جدید گوگل هر بار من را دریافت می کنند!)
موقعیت یابی عالی با شروع می شود استماع. شما باید به نکات دردناک مشتریان خود، نوسانات بازار و حرکت های انجام شده توسط رقبا گوش دهید. شما می تو،د این کار را در قالب گروه های متمرکز، نظرسنجی و آزمایش پیام انجام دهید.
در Salesforce، ما دوست داریم بگوییم “بهتر، بهتر، هرگز بهترین.” این طرز فکر عالی برای اتخاذ در هنگام نزدیک شدن به پیام است.
ایجاد یک ج، زم، پروژه با a مدل RACI بنابراین همه در طول فرآیند در یک راستا و سررسید می مانند.
این ،مت جالبشه! رها کنید و خلاق باشید. توصیه می کنم بسته به مخاطب و کانال، انواع مختلفی از پیام های محصول را داشته باشید. فقط مطمئن شوید که پیامها همیشه به چارچوب موقعیتیابی محصول شما میرسند.
Ally Johnston از Salesforce توضیح می دهد که چگونه می توان پیام رس، و موقعیت یابی ایجاد کرد که نویز را کاهش دهد.
به ،وان مثال، برای فروش، پیام این بود که “روی کدام سرنخ ها باید تمرکز کنم؟” سرویس پرسید: “کدام موارد اولویت بیشتری دارند؟” برای بازاریابی، این بود که “کدام محتوای ایمیل به بهترین شکل طنین انداز می شود؟”
به یاد داشته باشید، هیچ، نمیخواهد محصولاتی پر از اصطلاحات تخصصی و ابهاماتی در مورد اینکه برند شما چقدر عالی است، ارائه کند. مشتریان شلوغتر از همیشه هستند و تحمل کمی برای مز،فات دارند – نه به ذکر یک بازه توجه کوتاه. آنها چیزی می خواهند که ارزش وقتشان را داشته باشد و بتواند آنها را سرگرم کند یا مشکلی را حل کند.
اما ابتدا اجازه دهید با تعاریف سریع به همان صفحه برویم. پیام رس، و موقعیت یابی اغلب یک چیز در نظر گرفته می شوند، اما در واقع متفاوت هستند. (استرس نباشید – من هم قبلاً این اشتباه را می کردم.)
در بخش بازاریابی Salesforce، ما به پیام رس، و موقعیت یابی کمی متفاوت از سایر بازاریابان فکر می کنیم. از آنجایی که ما ابزارهای مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) را می فروشیم، ماموریت ما کمک به مشتریانمان در ارتباط با آنها است آنها مشتریان به روش های جدید و جالب.
اگر با Salesforce آشنایی دارید، ممکن است بد،د که ،شتین نام تجاری قابلیتهای هوش مصنوعی ما است. اما چیزی که احتمالاً نمی د،د این است که وقتی ما آن را در سال 2016 راه اندازی کردیم، تجارت ،شتین دو مدیر کل (GMs) داشت.
بود بسیار در زیر کاپوت. ما به سرعت متوجه شدیم که کاربران Salesforce (نمایندگان فروش، نمایندگان خدمات، بازاریابان) فقط میخواستند بدانند چگونه هوش مصنوعی میتواند به آنها کمک کند بهتر، هوشمندتر و سریعتر کار کنند.
برای شروع استراتژی خود از صفحه Trailhead ما دیدن کنید.
هنگامی که چارچوب موقعیت یابی شما تایید شد، وقت آن است که پیام خود را ایجاد کنید. این فرصتی است برای نشان دادن اینکه چقدر مخاطب خود را می شناسید. چگونه می خواهند با آنها صحبت شود؟ در کدام کانال ها هستند؟ آنها به چه چیزی اهمیت می دهند؟
موقعیت یابی است درونی؛ داخلی چارچوبی که تیم شما برای مشخص ، آنچه محصول شما را خاص می کند استفاده می کند.
من نزدیک به یک دهه در Salesforce بودهام و پیامرس، و موقعیتیابی ما در این مدت راه طول، را طی کرده است. من هیجان زده هستم که چیزهایی را که یاد گرفته ام به اشتراک بگذارم.
دستیار CRM هوشمند شما
موقعیت یابی چارچوب داخلی است که تیم شما از آن استفاده می کند. پیامرس، کلمات و تصاویر خارجی است که موقعیتیابی را منتقل میکند.
ما اغلب سعی میکردیم GMها را در یک اتاق دور هم جمع کنیم تا بتوانند بازخورد یکدیگر را بشنوند. این واقعا سازنده بود و تعداد بازبینیها را کاهش داد، بنابراین میتو،م پیامها را سریعتر نهایی کنیم.
ما پیامهای من،ی را برای شخصیتها، نقشها و صنایع مختلف ایجاد کردیم تا به نقاط درد خاص از زبان ،یداران خود بپردازیم.
بنابراین ما تصمیم بسیار جدی گرفتیم تا پیام خود را حدود شش ماه پس از راهاندازی اصلاح کنیم. ما به پیامهای سادهتر روی دردسرها و راهحلها، با موارد استفاده برای پشتیب، از داستان روی آوردیم. ما متوجه تغییر بزرگی در نحوه جذب پیام ما شدیم و این در نهایت منجر به فروش بیشتر و مشتریان خوشحال تر شد – یک برد-برد.
منبع: https://www.salesforce.com/blog/build-،uct-messaging-and-positioning/
همه دانشمند داده
در اینجا چهار نکته برای کمک به بهبود پیام رس، و موقعیت یابی خود آورده شده است:
زم، که ،شتین را راهاندازی کردیم، با یک پیام فنی بسیار درباره مدلهای هوش مصنوعی خود و نحوه برخورد متفاوت با یادگیری ماشینی رهبری کردیم:
این مکالمات به شناسایی موارد استفاده برای محصول ما، بهبود توضیحات ما در مورد مزایای کلیدی و حتی کشف نام محصولی که بیشتر دوست دارند کمک کرد.
به نظر خوب میاد؟ برای آشنایی بیشتر با نحوه استفاده Salesforce از پیامرس، و موقعیتیابی برای ارائه محصولات به بازار، بهعلاوه چهار نکته برای تقویت محصول خود، ادامه دهید.
ما پیامهای من،ی را برای شخصیتها، نقشها و صنایع مختلف ایجاد کردیم تا به نقاط درد خاص از زبان ،یداران خود بپردازیم.
قبل از اینکه ،شتین را راه اندازی کنیم، یک تور شنیداری با مشتریان بالقوه انجام دادیم.
برنامه ریزی خود را با این cheatsheet مفید شروع کنید.
این یک سناریوی آشنا است: شما می د،د که محصولی دارید که ارزش افزوده دارد، اما بازار شلوغی است و رقبای شما نیز محصولات عالی دارند. چگونه مزایای ویژه نوآوری خود را با مخاطبان به اشتراک می گذارید که می تواند بیشترین سود را داشته باشد؟ پاسخ: پیام رس، و موقعیت یابی قوی محصول.
این سوالات را از خود بپرسید:
بیایید به مثال ،شتین خود برگردیم. هوش مصنوعی و تجزیه و تحلیل را می توان برای کمک به تقریباً هر ،ب و کاری استفاده کرد – اما به روش های مختلف. چالش ما در نظر گرفتن این موضوعات پیچیده و ملموس ساختن آنها برای مخاطبان مختلف هدفمان بود.
پیام رس، است خارجی کلمات و تصاویری که موقعیت این محصول را به مشتریان منتقل می کند. این می تواند در وب سایت شما باشد، در بازاریابی ایمیلی، تبلیغات تلویزیونی، تبلیغات مجلات – شما آن را نام ببرید.
این بدان م،ی است که هر بار که ما پیام جدیدی در مورد “هوش” داشتیم، باید با هر دوی آنها بررسی شود. ما آن تاییدیه ها را در RACI خود قرار دادیم.
موقعیت عالی مست،م شناخت عمیق مشتری، بازار و رقابت است. شما باید همه این چیزها را در درون و بیرون بد،د:
- خواسته ها و نیازهای مشتری (گاهی قبل از اینکه حتی آنها بدانند)
- نقطه درد آنها
- چگونه موفقیت را اندازه گیری می کنند
- آنچه در بازار شما اتفاق می افتد، از جمله مقررات و روندهای جدید
- محصولات رقبای شما، قیمت و نحوه صحبت آنها در مورد خودشان
ما به این ویژگیهایی که برجسته بودند اشاره کردیم:
- كشف كردن بینش ها و ال،ای پنهان در داده های شما
- پیش بینی نتایج برای هر عملکرد و صنعت
- توصیه بهترین اقدام، پیشنهاد یا تعامل
- خودکار ، فرآیندهای تجاری و گردش کار
3. پیام های محصول خود را برای مخاطبان خاص تنظیم کنید