مراقب تفاوت های خدمات بین بسته های قیمت گذاری ارائه دهنده CRM خود باشید. برخی از راه حل ها تنها بهترین خدمات را به شرکت هایی ارائه می دهند که مایل به پرداخت بالاترین قیمت هستند.
مرحله 4: به امنیت و قابلیت اطمینان نگاه کنید
به ،وان مثال، ممکن است بخواهید با برخی از گزینه های مدیریت تماس اولیه شروع کنید، اما در نهایت ربات های هوش مصنوعی، تجزیه و تحلیل احساسات و گردش کار خودکار را برای کمک به افزایش عملکرد تیم پیاده سازی کنید. یک فروشنده عالی می تواند با برند شما سازگار شود و رشد کند.
مرحله 3: استقرار و خدمات مشتری را در نظر بگیرید
از آنجایی که فناوری CRM به طور فزاینده ای در بین برندهای مدرن محبوب (و ضروری) می شود، تعداد ابزارهای در حال تکامل در بازار بیش از هر زمان دیگری قابل توجه است. امروزه میتو،د از راهحلهای ساده CRM با ابزارهای ضروری مدیریت تماس گرفته تا سیستمهای جامع با تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی و اتوماسیون دسترسی داشته باشید.
در نهایت، به یاد داشته باشید که موفقیت راه حل CRM شما بستگی زیادی به این دارد که آیا کارکنان شما می توانند به راحتی به ابزارهای موجود دسترسی داشته باشند و از آنها استفاده کنند. حتی اگر مقرون به صرفه ترین راه حل را از فروشنده ای بیابید که خدمات استثنایی به مشتریان ارائه می دهد، اگر کارمندان شما احساس راحتی در دسترسی به ویژگی های ارائه شده نداشته باشند، خوب نیست.
ابزارهایی که نیاز دارید به شرکت شما و آنچه امیدوارید با راه حل CRM خود به انجام برس،د بستگی دارد. با این حال، شایان ذکر است که ویژگی هایی که اکنون به آن نیاز دارید ممکن است با ویژگی هایی که در آینده به آن نیاز دارید ی،ان نباشد. یک نمای بزرگ از فناوری CRM خود داشته باشید و مطمئن شوید که می تو،د خدمات خود را افزایش دهید یا وقتی ،ب و کارتان رشد کرد به ویژگی های جدید دسترسی پیدا کنید.
CRM شما یکی از با ارزش ترین ابزارها در ا،یستم CX شما خواهد بود که به تیم های فروش، خدمات و بازاریابی شما بینش های ضروری برای افزایش سود و وفاداری به برند را ارائه می دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، نمی تو،د روی یک سرویس غیرقابل اعتماد سرمایه گذاری کنید.
منبع: https://www.cxtoday.com/crm/c،osing-the-right-crm-vendor-in-2023/
سرمایه گذاری در راه حل من، CRM یکی از موثرترین راه ها برای رقابتی تر ، تجارت شما در عصر تجربه مشتری است. مصرف کنندگان امروزی خواهان تعاملات شخصی و م،ادارتر با هر برندی هستند، اما ارائه آن تجربیات سفارشی در چندین کانال اغلب می تواند پیچیده باشد.
همچنین ارزش آن را دارد که به دنبال فروشنده ای باشید که بتواند به شما کمک کند تا از استقرار CRM خود بیشترین بهره را ببرید. یک فروشنده خوب باید شما را راهنمایی کند که چگونه ابزارهای خود را یکپارچه کنید و از ارتباطات بین چندین منبع داده در CRM خود نهایت استفاده را ببرید. به دنبال شرکتی باشید که اسناد، راهنماها، پرسش های متداول و رویکرد خدمات مشتری عالی دارد.
دانستن اینکه کدام ویژگیها نمیتو،د به خطر بیفتید، محدود ، انتخابهایتان را آسانتر میکند. به ،وان مثال، برخی از مواردی که ممکن است بخواهید به آنها نگاه کنید شامل موارد زیر است:
- ابزارهای مدیریت تماس و راه حل های هوش مصنوعی برای امتیازدهی و ت،یم بندی سرنخ
- ابزارهای بهره وری برای تخصیص وظایف خاص به اعضای تیم خاص
- ابزارهای ردیابی فعالیت برای نظارت دقیق بر عملکرد تیم خود
- تجزیه و تحلیل برای مشتریان شما تا دید کاملی از خدمات مشتری به شما ارائه دهد
- ردیابی خط لوله فروش و گردش کار خودکار برای تیم های فروش شما
- ویژگیهای همکاری مانند پیامرس، فوری و اشتراکگذاری فایل
- ابزارهای ارتباطی (تلفن، ایمیل، پیامک و چت)
همچنین ارزش آن را دارد که به دنبال فروشنده ای باشید که قادر به ارائه پشتیب، اضافی برای نصب و آموزش تیم شما باشد. بسیاری از ابزارهای برتر CRM با راهحلهای مختلفی برای راهنمایی کارگران امروزی ارائه میشوند، از آموزشهای ویدیویی گرفته تا وبینارها در مورد اینکه چگونه میتوانند از فناوری جدید خود نهایت استفاده را ببرند.
برای تعیین قابلیت اطمینان فروشنده خود، می تو،د مواردی مانند ضمانت های زمان کار (SLA) و تعهدات خدمات را بررسی کنید. با این حال، ارزش بررسی نظرات سایر مشتریان در مورد این سرویس را نیز دارد. بررسی شهرت بازار فروشنده انتخابی خود در سایت های بررسی شخص ثالث و نشریات صنعتی به شما کمک می کند تا ببینید آیا شرکت به وعده های خود عمل می کند یا خیر.
هر چه بیشتر بتو،د سرویس CRM خود را با ابزارهای موجود خود ادغام کنید، به حداقل رساندن سیلوهای اطلاعات آسان تر خواهد بود. و دید واضحی از مخاطبان هدف خود داشته باشید. در حالت ایده آل، CRM شما با فناوری CCaaS، ابزارهای تجزیه و تحلیل، ابزارهای ضبط و حتی UCaaS و محیط همکاری شما یکپارچه خواهد شد.
هنگامی که مطمئن شدید که یک سرویس قابل اطمینان دریافت می کنید، مطمئن شوید که آن نیز ایمن است. به یاد داشته باشید، CRM شما مسئول مدیریت داده های مشتری است – یکی از با ارزش ترین دارایی های شما. تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی باید برای اطمینان از اینکه شما با آ،ین مقررات مطابقت دارید و قادر به محافظت از اطلاعات خود در هر زمان هستید باید وجود داشته باشد.
مرحله 5: اولویت دادن به تجربه کارمندان
راهحلهای CRM زم، بهترین عملکرد را دارند که از محیطهای مختلف در سراسر ا،یستم شما تا حد امکان به دادههای مشتری دسترسی داشته باشند.
اولین قدم در انتخاب فروشنده CRM؛ به راه حل های CX موجود شما نگاه می کند. یک فروشنده خوب CRM باید بتواند یک راه حل نرم افزاری ارائه دهد که قادر به ادغام یکپارچه با ا،یستمی است که از قبل برای مرکز تماس، میز کمک و سایر ابزارهای ارزشمند خود در اختیار دارید.
فرض کنید ادغام های بومی با فروشنده شما در دسترس نیست. در این صورت، میتو،د به دنبال ارائهدهندهای با دسترسی به APIها و ابزارهای توسعهدهنده باشید، بنابراین میتو،د عملکرد CRM مورد نیاز خود را در ابزارهایی که قبلاً استفاده میکنید، جاسازی کنید.
مرحله 2: ویژگی های ضروری خود را بشناسید
با وجود بسیاری از فروشندگان که امروزه عملکرد CRM را ارائه می دهند، چگونه از انتخاب ارائه دهنده من، برای نیازهای خود اطمینان حاصل می کنید؟ در اینجا چند مرحله مفید برای انتخاب یک فروشنده CRM ارزشمند در سال 2022 آورده شده است.
مرحله 1: فناوری CX موجود خود را ارزیابی کنید
یکی از راههای خوب برای اطمینان از انتخاب راهحل من، برای تیم خود، انتخاب آزمایشکنندههای بتا از نیروی کار خود برای آزمایش یک نسخه نمایشی محصول است. بسیاری از فروشندگان موجود در بازار امروز، آزمایشهای رایگان را در اختیار شما قرار میدهند تا بتو،د ببینید که داشبوردها چگونه به نظر میرسند، منوها چگونه کار میکنند، و چقدر آسان است که همه چیز را زودتر از موعد برنامهریزی کنید.
در مرحله بعد، وقت آن است که در مورد گزینه های استقرار خود فکر کنید. در عصری که “XaaS” یا همه چیز به ،وان یک سرویس به طور فزاینده ای رایج می شود، احتمالاً می خواهید به یک CRM مبتنی بر ابر دسترسی داشته باشید تا با مرکز تماس ابری خود و سایر ابزارهای انعطاف پذیر هماهنگ شوید. اگر به یک راه حل هیب، تخصصی نیاز دارید، باید این را در هنگام انتخاب فروشنده خود در نظر داشته باشید.
یک راه حل CRM به شما امکان می دهد سفر مشتری را در نقاط تماس مختلف دنبال کنید و از اطلاعاتی که جمع آوری می کنید برای تقویت تکنیک های فروش، بازاریابی و خدمات خود استفاده کنید. طبق مطالعات انجام شده، 47 درصد شرکت ها بر این باورند که ابزارهای CRM به طور قابل توجهی رضایت مشتری را بهبود می بخشد، در حالی که 45٪ می گویند این فناوری درآمد فروش آنها را بهبود می بخشد.