هدفگیری جمعیتشناختی اغلب سوگیری ایجاد میکند و پیامهای من، را به افراد من، ارائه نمیکند. فرض کنید، برای مثال، مشتریان 55 ساله و بالاتر را در کمپینی برای افزایش فروش یک سرم ضد پیری که در انبار شما زیاد است، هدف قرار داده اید. شما تعصب را بر اساس این فرض معرفی کرده اید که فقط گروه های سنی خاصی علاقه مند به جوان تر به نظر رسیدن هستند، و با محدود ، خود به یک جمعیت شناختی، فروش بالقوه را از دست می دهید. به همین دلیل استفاده از هدفگیری مبتنی بر علاقه در استراتژی شخصیسازی برای تطبیق محصولات و خدمات خود با ،، که به احتمال زیاد به چیزی مشابه علاقه دارند، مفید است. همچنین از تقویت کلیشه هایی که می تواند برای برند شما عواقبی داشته باشد، جلوگیری می کند.
هرچه در مورد استراتژی شخصیسازی خود شفافتر باشید، برای مشتریان آسانتر میشود که بفهمند چه دادههایی باید بر اساس نحوه استفاده از آن ارائه کنند.
ترجیحات را جمع آوری کرده و به آنها احترام بگذارید
از مشتریان در مورد نحوه استفاده از داده های آنها سؤال بپرسید. آیا می تو،د از آن برای شخصی سازی پیشنهادات در طول یک جلسه ،ید استفاده کنید؟ برای ارسال معاملات به آنها پایین خط؟ اگر از مصرف کنندگان رضایت بگیرید و از اطلاعات آنها فقط به روشی که آنها ترجیح می دهند استفاده کنید، داده ها راهی برای به اشتراک گذاشتن اعتماد می شوند.
مطمئن شوید که مخاطبان من،ی دارید
شاید یک شرکت ،دهفروشی در مورد یک جفت کفش خاص که در حال جستجو بودید با شما تماس گرفته باشد. “سلام [Your name]، متوجه شدیم که New Balance 574s را در سبد ،ید خود دارید. آنها اکنون 50٪ تخفیف دارند! برای بررسی اینجا را کلیک کنید.”
هیچ، نمیخواهد با ایمیلهای ،بوکار شما ،ده شود. اما، آنها از پیام درست در زمان من، قدرد، می کنند. به همین دلیل کمتر، بیشتر است. هنگامی که بر کیفیت و زمان ایمیل های خود تمرکز می کنید، اعتماد مشتری خود را ایجاد می کنید. همچنین منابع و زمان تلف شده و همچنین ایمیلهای ناخواسته یا شخصینشده را کاهش میدهید که ممکن است منجر به افزایش نرخ لغو اشتراک شود.
چه چیزی در خطر است؟
بر اساس مطالبی که در این مقاله خواندید بسازید و شروع به ایجاد استراتژی بازاریابی شخصی اخلاقی خود کنید. بررسی کنید راهنمای بازاریابی برای پیامرس، رفتاری برای راهنمایی های بیشتر
منبع: https://www.salesforce.com/blog/ethics-personalization-strategy/
شما باید یک استراتژی سنجیده داشته باشید زیرا دادهها بیش از پیش برای روابط با مشتری مرکزی میشوند و ابزارهای هوش مصنوعی نحوه ارسال اطلاعات، مدیریت تعاملات خدماتی و مدیریت شهرت برندهای خود را تغییر میدهند.
اگر مشتریان شما به شما اعتماد داشته باشند، داده های خود را به اشتراک خواهند گذاشت. بنابراین، شما باید با ایجاد راههایی برای جمعآوری، ذخیره و عمل به ترجیحات مشتریان خود بر اساس اطلاعاتی که به شما میدهند، این اعتماد را ایجاد کنید. هرچه در مورد استراتژی شخصیسازی خود شفافتر باشید، درک اینکه چه دادههایی باید بر اساس نحوه استفاده از آنها ارائه کنند آسانتر است.
هیچ، نمیخواهد با ایمیلهای ،بوکار شما ،ده شود. اما، آنها از پیام درست در زمان من، قدرد، می کنند.