سرمایه گذاری در فناوری جدید آینده صنعت رسانه و سرگرمی است، به ویژه با توجه به چرخش انتظارات مشتری که همیشه در حال افزایش است. این موضوع در گزارش اخیر دادههای صنعت رسانه و سرگرمی و روندهای هوش مصنوعی Saleforce کاملاً مشخص شده است. رهبران صنعت به هوش مصنوعی (AI) و استراتژیهای مبتنی بر داده – همچنین با در نظر گرفتن مسیر ناهموار برای سودآوری و انجام کارهای بیشتر با کمتر – روی میآورند تا این چالشها را در مقیاس بزرگ انجام دهند. اما گفتن اینکه شرکت شما قصد دارد از هوش مصنوعی استقبال کند – و واضح است که آنها هم هستند. 90 درصد از شرکتهای رسانهای و سرگرمی قصد دارند سرمایهگذاریهای هوش مصنوعی را در 24 ماه آینده افزایش دهند – و انجام موثر آن دو چیز بسیار متفاوت است. یک استراتژی هوش مصنوعی می تواند طیف وسیعی از برنامه ها را در بر بگیرد. علاوه بر این، وقتی صحبت از بهبود تجربه و کارایی مشتری به میان میآید، در واقع آینده هوش مصنوعی در رسانه چگونه خواهد بود؟
عوامل هدفمند برای صنعت رسانه و سرگرمی استاندارد طلایی یک راه حل هدفمند هوش مصنوعی هستند و توانایی درک شرکت، نام تجاری و روش انجام تجارت شما را دارند. آنها می توانند به روش هایی فراتر از یک چت بات ساده یا دستیار هوش مصنوعی عمل کنند و برای حل مشکل تجربه مشتری، بدون سناریوهای از پیش برنامه ریزی شده، روی طیف وسیعی از مسائل کار واقعی انجام دهند. چه کمک به بهبود شخصیسازی محتوا برای مخاطبان باشد، چه ایدههای کمپین طوفان فکری برای بازاریابها یا بهبود تماسهای خدمات مشتری، این نمایندگان هدفسازی شده روی یک شغل خاص متمرکز هستند.
آنها میتوانند به شیوهای شخصیشده با مشتریان تعامل داشته باشند که میتواند بسیاری از ناامیدیهای رایج مانند زمانهای نگهداری و مشتریان مجبور به تکرار مسائل را بارها و بارها از بین ببرد. آنها همچنین می توانند فرآیندهای داخلی مانند ا،یستم فروش تبلیغات پیچیده را بهینه کنند. طبق دادهها و گزارش هوش مصنوعی، این چیزی است که مشتریان میخواهند، و صنعت نیز به ،ه خود میداند که برای موفقیت در آینده باید سرمایهگذاری در فناوری را در اولویت قرار دهد.
چیزی که یاد خواهید گرفت
در حال تحول انتظارات مشتری و نقش هوش مصنوعی
کارگزاران به سازمان ها کمک می کنند تا تجارت را کارآمدتر انجام دهند
آینده هوش مصنوعی در رسانه و سرگرمی، کار متمرکز است
رشد انتظارات مشتری و نقش هوش مصنوعی
مصرف کنندگان امروزی خدمات سریع تری را طلب می کنند (81%) و 73% انتظار شخصی سازی بهتر را دارند. این امر به ویژه برای صنعت رسانه و سرگرمی صادق است، زیرا انتظارات مشتری یکی از چالشهای اصلی تجاری آن است، جایی که مشتریان روزانه با پلتفرمهای دیجیتال تعامل دارند، خواه پخش فیلم، مرور رسانههای اجتماعی، یا درگیر شدن با پلتفرمهای بازی. مشتریان ارزش دادههایی را که به اشتراک میگذارند میدانند و انتظار دارند که در تجربیاتشان منع، شود.
این صنعت با انجام سرمایه گذاری های قابل توجه در هوش مصنوعی برای بهبود عملیات خود و ارائه تجربیات بهتر به مشتریان، به این احساسات پاسخ می دهد. تقریباً همه شرکتهای رسانهای (90 درصد) انتظار دارند سرمایهگذاری هوش مصنوعی خود را در 24 ماه آینده افزایش دهند. و شخصیسازی مبتنی بر هوش مصنوعی نحوه تعامل شرکتهای رسانهای با مخاطبان خود را تغییر داده است. به موتور توصیه محتوای شخصی شده S،ify بر اساس سابقه شنیداری فکر کنید. اما یک قدم جلوتر، دیجی شخصی مجهز به هوش مصنوعی است که نه تنها موسیقی را پخش میکند که شنونده از آن لذت میبرد بر اساس تاریخچه شنیداری گذشته، بلکه با ارائه زمینههای مرتبط در مورد یک هنرمند، مانند برنامههای آیندهاش، مانند دیجی انس، با شنونده صحبت میکند. یا اخبار پرطرفدار این باعث می شود شنوندگان درگیر شوند و احتمال بیشتری دارد که وفادار بمانند و دسترسی پریمیوم را ،یداری کنند.
اما شخصیسازی محتوا تنها راهی نیست که هوش مصنوعی تجربه مشتری را افزایش میدهد. ادغام هوش مصنوعی در خدمات مشتری، تعاملات را کارآمدتر و پاسخگوتر می کند. رباتهای چت میتوانند طیف گستردهای از پرسشهای مشتری، از مشکلات صورتحساب گرفته تا عیبیابی را برطرف کنند. با برداشتن یک قدم جلوتر، نمایندگان مستقل می توانند به طور هوشمندانه با مشتری برای حل هر تعداد مشکل تعامل داشته باشند. به ،وان مثال، یک نماینده می تواند از مشتری که در مورد بسته محتوای دیجیتال سطح بالاتری سوال می کند، تماس بگیرد و بلافاصله دید کاملی از مشتری داشته باشد. نماینده میتواند به صورت مکالمه با آنها صحبت کند، اشتراک آنها را بدون نیاز به انتقال آنها به یک عامل انس، ارتقا دهد، و حتی ارتقاهای مرتبط دیگری را بر اساس ترجیحات مشاهده آنها پیشنهاد کند، و در نهایت با استفاده از استدلال پیچیده، مشکل را به تنهایی حل کند. (بازگشت به بالا)
روندهای تعریف کننده صنعت رسانه و سرگرمی را کشف کنید
بیاموزید که چگونه شرکتها از دادهها و استراتژیهای هوش مصنوعی در میان انتظارات مشتری در حال تکامل استقبال میکنند و چگونه اتوماسیون میتواند فرآیندهای داخلی را بهینه کند.
کارگزاران به سازمان ها کمک می کنند تا تجارت را کارآمدتر انجام دهند
بر اساس این گزارش، عوامل هوش مصنوعی نیز مشکل کارایی را حل می کنند که یکی دیگر از اولویت های این صنعت است. هوش مصنوعی در حال تغییر عملیات داخلی، به ویژه در فروش و عملیات تبلیغاتی است. خودکارسازی کارهای دستی مانند پردازش درخواستهای پیشنهادی یا مدیریت موجودی تبلیغاتی، عملیات را ساده میکند و خطاها را کاهش میدهد.
این صنعت همچنین ارزش هوش مصنوعی را در جهت یابی در چشم انداز پیچیده رسانه های بین دستگاهی، تبلیغات بدون کوکی و مدیریت موجودی می شناسد. 51 درصد از شرکت ها گزارش عملکرد تبلیغات مبتنی بر هوش مصنوعی را در اولویت قرار می دهند، در حالی که 48 درصد هوش مصنوعی را در سیستم های اندازه گیری خود ادغام می کنند. بینشهای مبتنی بر هوش مصنوعی به تبلیغکنندگان این امکان را میدهد تا کمپینها را بهینه کنند تا به تبلیغات من، در زمان من، به مخاطبان من، دسترسی پیدا کنند. این امر بازگشت سرمایه را برای هزینههای تبلیغاتی مشتری شما بهبود میبخشد، یک نگر، مهم در صنعتی که تبلیغات همچنان جریان اصلی درآمد است.
عوامل می توانند با استفاده از یک مدل اقدام بزرگ (LAM)، این وظایف را یک قدم جلوتر بردارند، و شخصی سازی را در سطحی که هوش مصنوعی مدل ساده زبان بزرگ (LLM) نمی تواند اضافه کنند. این کارگزاران را قادر می سازد تا درخواست های پیش بینی نشده را بدون نیازهای از پیش تعریف شده رسیدگی کنند. با تج، به دهها یا حتی صدها عمل، یک عامل میتواند آنها را به تعداد بیشماری از راهها ،یب کند، از جمله به روشهایی که هرگز پیشبینی نمیشد، و این امکان را به او میدهد تا مشکلات جدید را در پرواز حل کند. این می تواند برای هر چیزی از واکنش به RFP گرفته تا تجزیه و تحلیل و اقدام برای بهینه سازی کمپین های تبلیغاتی اعمال شود. برای فروش، نمایندگان به طور مستقل با سرنخهای ورودی به زبان طبیعی درگیر میشوند تا به سؤالات پاسخ دهند، اعتراضات را رسیدگی کنند و جلساتی را برای فروشندگان انس، انجام دهند. نمایندگان مربی فروش میتوانند در نقشآفرینی با فروشندگان شرکت کنند، ،یدار را در طول مکالمههای اکتشاف، ارائه، یا مذاکره شبیهسازی کنند. (بازگشت به بالا)
بر اساس گزارش Media & Entertainment Industry Data و AI Trends، رهبران صنعت رسانه و سرگرمی، هوش مصنوعی را برای آینده صنعت حیاتی می دانند. از بسیاری جهات، این تغییر به خوبی در حال انجام است، به خصوص وقتی صحبت از پرداختن به انتظارات بالاتر مشتری و بهبود کارایی باشد. این ا،امات به طور جدایی ناپذیری با هوش مصنوعی مرتبط هستند. اکنون سؤال این است که صنعت چگونه این کار را به بهترین نحو انجام می دهد، و آن با یک استراتژی هوش مصنوعی بسیار هدفمند با تمرکز بر مشکلات خاص – شخصی سازی خدمات مشتری در مقیاس، بهینه سازی فروش تبلیغات، تحویل محتوای بسیار هدفمند و سفارشی شده است. سرمایهگذاری نه تنها در استراتژیهای هوش مصنوعی، بلکه ،، که به عوامل هدفمند به ،وان استاندارد طلا توجه دارند، بدون شک آینده است. (بازگشت به بالا)
منبع: https://www.salesforce.com/blog/future-of-ai-in-media/