Salesforce تایید کرده است که اینشتین Copilot دیگر وجود ندارد.
در حالی که رهبر CRM قبلاً گفته بود که دستیار هوش مصنوعی مکالمه در ژانویه 2025 بازنشسته می شود، هنوز هم بسیاری از کاربران را شگفت زده کرده است.
در یک در لینکدین پست کنید، آشیش آگاروال، الف معمار، مشاور و مربی Salesforce، توجه را به تغییر جلب کرد.
در حین کار بر روی یک پروژه Salesforce، آگاروال متوجه شد که این ویژگی - که قبلا به ،وان Copilot ،شتین شناخته می شد - به "Agentforce (پیش فرض) تغییر نام داده است.
Salesforce در یادداشت های انتشار خود در توضیح اینکه چرا فروشنده تصمیم گرفته است این تغییر را انجام دهد، گفت که تصمیم دارد آن را به ،وان یکی از نمایندگان Agentforce خود قرار دهد.
شرکت فناوری تایید کرد که هیچ تغییری در عملکرد ایجاد نخواهد شد، اما به روزرس، ها و اصلاحات جزئی در مجوزها، ،اصر UI و اسناد راهنما انجام شده است.
«در راه اندازی، Agentforce یا Agentforce (پیش فرض) را برای نام و نوع عامل مشاهده خواهید کرد. این تغییر بر پیاده سازی های شما تأثیری نخواهد داشت.
نماینده شما همچنان در دسترس است تا به کاربران Salesforce شما در تعاملات تجاری روزمره کمک کند، درست در جریان کار تعبیه شده است.
Einstein Copilot که تنها در آوریل سال گذشته به طور کلی در دسترس قرار گرفت، راه حل برتر هوش مصنوعی مولد Salesforce (GenAI) بود.
دستیار مکالمه با برنامه های Salesforce ادغام می شود و کارمندان را قادر می سازد تا گردش های کاری را انجام دهند و با استفاده از زبان طبیعی سؤال بپرسند.
این پلتفرم که بر روی پلتفرم Einstein 1 ساخته شده است، از Data Cloud Salesforce نیز بهره می برد و از ابرداده Salesforce پشتیب، می کند.
اما با آ،ین به روز رس،، به نظر می رسد که این ابزار اکنون فقط یک عامل دیگر است.
فاصله گرفتن از خلبانان
در حالی که خط رسمی Salesforce این است که این تغییر بخشی از تلاش گسترده تر آن برای تمرکز بیشتر بر روی پیشنهادات Agentforce است، این حرکت می تواند به انتقادات مکرر مدیر عامل، مارک بنیوف از Copilot مایکروسافت نیز مرتبط باشد.
در طول چهار ماه گذشته، مرد Salesforce تعدادی ع، از دستیار هوش مصنوعی مایکروسافت گرفته است، و ادعا می کند که «بسیاری از مشتریان» از ،یدهای Copilot خود «ناامید» شده اند، آن را به ،وان «ChatGPT تازه بسته بندی شده» و حتی ابزار را مقایسه کرده است. به "Clippy 2.0"، اشاره به دستیار مجازی مایکروسافت که اغلب مورد تمس، قرار می گرفت در دهه 1990.
البته تصادفی نیست که حمله هماهنگ بنیوف به یکی از بزرگترین رقبای خود همزمان با راه اندازی Salesforce's Agentforce رخ داد.
با در نظر گرفتن این موضوع، تصمیم شرکت برای بسته بندی مجدد Einstein Copilot به ،وان بخشی از Agentforce می تواند به ،وان یک ترفند برای فاصله گرفتن عمدی از بر،ب Copilot تلقی شود.
همچنین ممکن است دلیل عملی تری وجود داشته باشد که توسط آگاروال در پست لینکدین خود بیان شده است.
با استفاده از هوش مصنوعی عاملی در پلتفرم Agentforce Salesforce، طبق تعریف، پیشنهادات این شرکت دیگر از طریق Copilot به مشتریان کمک نمی کند، بلکه در عوض عاملی را به آنها ارائه می دهد که می تواند به طور مستقل عمل کند.
تئوری آگاروال با مدل "چهار موج هوش مصنوعی" Salesforce مطابقت دارد.
در صحبتی که اخیراً در مورد Agentforce انجام داد، بنیوف به این موضوع پرداخت که چگونه این شرکت به کمک خلبانان به ،وان موج دوم هوش مصنوعی نگاه می کند، که اکنون به نفع موج سه رها شده است: عوامل هوش مصنوعی.
علیرغم تمایل ظاهری Salesforce برای دور شدن از بر،ب کمکی، برخی از افراد نسبت به تغییر ابراز نگر، ،د.
در پاسخ به پست آگاروال، ریچارد کلارک، معاون EMEA Alliances and Success در Elements.cloud، تعجب خود را از این حرکت ابراز کرد زیرا ،شتین کوپیلو عامل داخلی کاربر بوده است که متفاوت از دیگران رفتار می کند.
حتی آگاروال استفاده از "Agentforce" را به ،وان نام پیش فرض برای عامل زیر سوال برد و نوشت:
"به نظر من، "Agentforce" کل پلتفرم هوش مصنوعی را نشان می دهد که شامل اجزایی مانند Prompt Builder، عوامل، لایه اعتماد ،شتین و موارد دیگر است.
نامگذاری تنها یکی از عوامل به ،وان "Agentforce" ممکن است باعث سردرگمی غیر ضروری شود.
اخبار بیشتر Agentforce
علیرغم اینکه Salesforce فقط در اکتبر سال گذشته با Agentforce به صورت زنده کار کرد، قبلاً Agentforce 2.0 را معرفی کرده است و آن را به ،وان "پلتفرم دیجیتال کار" معرفی کرده است.
Agentforce 2.0 کاربران را قادر می سازد تا عوامل هوش مصنوعی را برای اجرای مستقل وظایف خود ایجاد و مستقر کنند.
این به روز رس، همچنین شامل چشم انداز گسترده، قابلیت های جدید و پیشرفت های کلیدی است.
در جای دیگر، Salesforce اخیراً Agentforce for Retail را راه اندازی کرده است، یک کتابخانه مهارت های هوش مصنوعی خاص صنعت.
این ابزار به ،ده فروشان اجازه می دهد تا عوامل هوش مصنوعی متن، با نیازهای خود ایجاد کنند، از خدمات مشتری، همکاران فروشگاه و مشتریان پشتیب، کنند.
این نمایندگان می توانند وظایفی مانند مدیریت سفارش، ،ید هدایت شده و زمان بندی قرار را ساده کنند.